Ухвала
від 06.08.2019 по справі 560/1928/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/1928/19

УХВАЛА

іменем України

06 серпня 2019 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.

за участі:секретаря судового засідання Страхарської М.В. представника позивача Шеремети В.В. представника відповідачів Широкорадюк А.В. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Будмонтаж 777" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України , Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування наказу,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до відповідачів, в якому просить: 1) визнати протиправними дії Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області зі складення акта планової перевірки додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів із середніми та значними наслідками від 25.02.2019 року № 15-ЛП та зазначення у ньому висновків щодо не забезпечення присутності керівника, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування в установленому законом порядку перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов суб`єктом господарювання; 2) визнати протиправним та скасувати наказ Державної архітектурної інспекції України від 28.02.2019 року №11-л в частині анулювання ліцензії 2013044463 , виданої товариству з обмеженою відповідальністю "Будмонтаж 777".

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, та надав суду пояснення, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві.

Представник відповідачів в судовому засіданні позовні вимоги не визнала повністю, та надала суду пояснення, в яких зазначила, що дії Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області зі складення акта планової перевірки додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів із середніми та значними наслідками від 25.02.2019 року № 15-ЛП та зазначення у ньому висновків щодо не забезпечення присутності керівника, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування в установленому законом порядку перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов суб`єктом господарювання, є повністю правомірними, і наказ Державної архітектурної інспекції України від 28.02.2019 року №11-л в частині анулювання ліцензії 2013044463 , виданої товариству з обмеженою відповідальністю "Будмонтаж 777" також є правомірним.

Суд заслухавши пояснення учасників справи, вважає, що провадження по справі № 560/1928/19 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Будмонтаж 777" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України , Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування наказу, в частині позовних вимог про визнання протиправними дій Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області зі складення акта планової перевірки додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів із середніми та значними наслідками від 25.02.2019 року № 15-ЛП та зазначення у ньому висновків щодо не забезпечення присутності керівника, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування в установленому законом порядку перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов суб`єктом господарювання, необхідно закрити.

Суд зазначає, що вказана позовна вимога не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, з наступних підстав.

Згідно пункту 1 частини 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також - КАС України) юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

При цьому, під рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, у розумінні статті 19 КАС України, вважається таке владне рішення, дія чи бездіяльність, які спрямовані на врегулювання тих чи інших суспільних відносин у публічно-правовій сфері, мають обов`язковий характер і породжують певні правові наслідки.

Індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк (п.19 ч.1 ст.4 КАС України).

Відтак, акт індивідуальної дії державного чи іншого уповноваженого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов`язковий характер для суб`єктів цих відносин.

Як вбачається зі змісту акта перевірки від 25.02.2019 року № 15-ЛП, це документ, який фіксує факт проведення планової перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства у сфері провадження господарської діяльності з будівництва, та його дотримання.

Аналіз змісту спірних правовідносин дає підстави для висновку, що акт перевірки від 25.02.2019 року № 15-ЛП не є правовим документом, який установлює відповідальність для позивача, та відповідно не є актом індивідуальної дії у розумінні частини першої статті 19 КАС України. При цьому дії службової особи щодо складання такого акта та включення до нього певних висновків не породжують обов`язкових юридичних наслідків, що не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для позивача.

З матеріалів справи вбачається, що позивач відповідно до першої позовної вимоги фактично не згодний із діями відповідача щодо формування висновків, які викладені в акті перевірки, який не може бути предметом судового оскарження.

Відсутність спору, у свою чергу, виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту. Поняття "спір, який не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства" слід тлумачити в більш широкому значенні, тобто як поняття, що стосується тих спорів, які не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства, так і тих, які взагалі не підлягають судовому розгляду. З огляду на викладене такі вимоги не підлягають розгляду як в порядку адміністративного судочинства, так і взагалі не підлягають судовому розгляду.

Аналогічна правова позиція висловлена у постановах Великої Палати Верховного Суду від 30.01.2019 року у справі № 803/3/18, та від 20.03.2019 року у справі № 810/5854/14 .

Згідно пункту 1 частини 1 статі 238 КАС України, суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Враховуючи викладене суд приходить до висновку, що провадження по справі № 560/1928/19 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Будмонтаж 777" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України , Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування наказу, в частині позовних вимог про визнання протиправними дій Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області зі складення акта планової перевірки додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів із середніми та значними наслідками від 25.02.2019 року № 15-ЛП та зазначення у ньому висновків щодо не забезпечення присутності керівника, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування в установленому законом порядку перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов суб`єктом господарювання, необхідно закрити.

За приписами частини 2 статті 238 КАС України про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету.

Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі: закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.

З урахуванням наведеного, та враховуючи, що судом закривається провадження у справі в частині позовних вимог, які не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства, відповідно суд приходить до висновку про наявність правових підстав для повернення товариству з обмеженою відповідальністю "Будмонтаж 777" (код ЄДРПОУ 38970877) з Державного бюджету України судового збору в розмірі 1921 грн., сплаченого при подачі даного позову за позовну вимогу щодо якої постановлено ухвалу про закриття провадження.

Керуючись статтями 238, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Закрити провадження по справі № 560/1928/19 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Будмонтаж 777" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України , Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування наказу, в частині позовних вимог про визнання протиправними дій Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області зі складення акта планової перевірки додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів із середніми та значними наслідками від 25.02.2019 року № 15-ЛП та зазначення у ньому висновків щодо не забезпечення присутності керівника, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування в установленому законом порядку перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов суб`єктом господарювання.

Повернути товариству з обмеженою відповідальністю "Будмонтаж 777" (код ЄДРПОУ 38970877) з Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1921 грн., (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня), сплачений при подачі даного позову за позовну вимогу щодо якої постановлено ухвалу про закриття провадження.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні було проголошено вступну та резолютивну частини ухвали суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складене 09 серпня 2019 року

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2019
Оприлюднено14.08.2019
Номер документу83573241
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/1928/19

Рішення від 06.08.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні