ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
про прийняття позовної заяви до розгляду
та відкриття провадження у справі
12 серпня 2019 року м. Київ№ 640/15005/19 Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Кармазін О.А., розглянувши матеріали позову:
Товариства з обмеженою відповідальністю Побужський феронікелевий комбінат (код ЄДР 31076956) доНаціональної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (відповідач) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Побужський феронікелевий комбінат (код ЄДР 31076956) 09 серпня 2019 звернулося до суду із позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (код ЄДР 39369133) про визнання протиправними та нечинними з моменту прийняття:
постанови від 07.06.2019 № 954 Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії ДП "НЕК "УКРЕНЕРГО" на II півріччя 2019 року (далі - постанова № 954),
постанови від 07.06.2019 № 955 Про встановлення тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління ДП "НЕК "УКРЕНЕРГО" на II півріччя 2019 року (далі - постанова № 955),
постанови від 12.07.2019 № 1411 Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії ДП "НЕК "УКРЕНЕРГО (далі - постанова № 1411).
Щодо підстав позову, позивач зазначає, що є споживачем послуг, про які йдеться в оскаржуваних рішеннях. Отримує послуги з передачі електроенергії від ДП НЕК УКРЕНЕРГО через ТОВ ЕНЕРГЕТИЧНА Україна ЄК , з яким ТОВ уклало договір про постачання електричної енергії №371/19 від 24.06.2019. Послуги надаються згідно договору про надання послуг з передачі електричної енергії №1165-02024, що укладений між ДП НЕК УКРЕНЕРГО та ТОВ ЕНЕРГЕТИЧНА Україна ЄК .
Звертає також увагу, що створення та функціонування постійно діючого незалежного державного колегіального органу (Комісії), який за функціональним призначенням, сферою діяльності, повноваженнями має ознаки центрального органу виконавчої влади, але не підпорядковується КМ України і не належить до системи органів виконавчої влади не відповідає Конституції України. До такого висновку дійшов Конституційний Суд України у своєму рішенні від 13.06.2019 № 5-р/2019. Позивач зазначає, що Комісія не має відповідних повноважень щодо встановлення (зміни) тарифів (цін) на послуги у сфері енергетики, а тому оскаржувані постанови є протиправними, оскільки вартість електричної енергії та супутніх послуг, зокрема і послуг диспетчерського управління, передачі електричної енергії, є критичними для комбінату, так як в структурі собівартості продукції комбінату ці витрати є найбільшими. Безпідставне та неправомірне, з перевищенням повноважень збільшення Комісією оскаржуваних тарифів більше ніж у 6 разів, а постановою № 1411 у 5 разів, може призвести до таких наслідків, як зупинення комбінату, який є провідним підприємством, з припиненням сплати відрахувань до бюджетів, заробітної плати. Позивач звертає увагу, що з грудня 2018 року, після прийняття постанови № 1905 від 12.12.2018 (тариф на передачу електричної енергії, включаючи плату за централізоване диспетчерське управління) інших додаткових витрат, які б могли призвести до збільшення вищевказаного тарифу у ДП НЕК УКРЕНЕРГО у більш ніж 6 разів не з`явилося. Між тим, звертає увагу позивач, збільшення плати за послуги ДП НЕК Укренерго , на прикладі споживання послуг протягом січня-травня 2019 року, складе 469 406 107 грн. У зв`язку з цим позивач не зможе виконувати договірні зобов`язання та буде вимушений зупинити діяльність підприємства. Зі структури тарифу, зазначеного у додатку до постанови № 954, вбачається, що до нього включені витрати на виконання спеціальних обов`язків для забезпечення загальносуспільних інтересів, у тому числі 12 396 852 000 грн. Однак, така складова була відсутня у структурі тарифів, який був затверджений постановою від 12.12.2018 № 1905. За рахунок завищення тарифу на передачу електричної енергії (постанова № 954) відбувається перехресне субсидування між користувачами системи: за рахунок коштів споживачів електроенергії здійснюється компенсація суми перевищення вартості електричної енергії з альтернативних джерел над ринковими цінами (над ціною на ринку на добу наперед ), що є неприпустимим, дискримінаційним, створює нерівні умови для користувачів системи, включаючи як інших виробників електричної енергії, так і споживачів, що не допускається в силу вимог ч. 3 ст. 7 Закону України Про ринок електричної енергії . При цьому, як зазначає позивач, відповідно до постанови від 22.04.2019 № 585 та постанови № 586 від 22.04.2019 встановлюється період, на який здійснюється розрахунок тарифу, тривалістю у календарний рік. Однак, спірними постановами тариф встановлений на півріччя.
Водночас, позивач зазначає, що постановою НКРЕКП від 12.07.2019 № 1411 Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії ДП "НЕК "УКРЕНЕРГО , визнано такою, що втратила чинність, постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 07 червня 2019 року N 954 "Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії ДП "НЕК "УКРЕНЕРГО" на II півріччя 2019 року". Встановлено тариф на послуги з передачі електричної енергії на рівні 312,14 МВт/год (без ПДВ). При цьому, звертає увагу позивач, послуги за липень нараховуються саме за постановою № 954 у розмірі 31,214 коп. кВт/год (без ПДВ) та постановою № 955 (0,89 коп. кВт/год без ПДВ).
З 01.08.2019 загальне збільшення витрат споживачів послуг ДП НЕК Укренерго згідно тарифів за постановою № 1411 відбудеться у 5,417 разів.
Позивач надав економічні розрахунки втрат, які нестиме підприємство у зв`язку із прийняттям оскаржуваних рішень.
З наведеного вбачається, що спір виник із публічно-правових відносин у яких відповідач є суб`єктом владних повноважень. Зазначений спір згідно з вимогами ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту - КАС України) належить до компетенції адміністративних судів та має розглядатися в порядку адміністративного судочинства з урахуванням особливостей, визначених ст. 264 КАС України.
Враховуючи предмет та підстави позову, склад учасників справи, положення ч. 3 ст. 257 КАС України, справу слід розглядати за правилами загального провадження .
Відповідно до ч. 1 ст. 179 КАС України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання.
Відповідно до ч. 9 ст. 171 КАС України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій, відповідно до п. 5 ч. 9 ст. 171 КАС України, зазначаються дата, час і місце підготовчого засідання, якщо справа буде розглядатися за правилами загального позовного провадження.
Таким чином, враховуючи предмет і підстави позову, склад учасників, суддя прийшов до висновку про необхідність розгляду даної адміністративної справи за правилами загального позовного провадження із призначенням підготовчого засідання.
Згідно з ч. 2 ст. 49 КАС України якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
У даному випадку, суд вважає обґрунтованим залучення до участі у справі в якості третіх осіб на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог, ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" (код ЄДР 00100227; 01032, м.Київ, вул. Симона Петлюри, 25) та ТОВ ЕНЕРГЕТИЧНА УКРАЇНА ЄК (код ЄДР 42780746; адреса: 03170, м. Київ, вул. Янтарна, 5-В), які є суб`єктами, що застосовують оскаржувані акти відносно позивача та, відповідно, рішення у справі може вплинути на реалізацію вказаними суб`єктами своїх прав та реалізацію їх обов`язків, компетенції у сфері спірних відносин.
Керуючись вимогами ст. ст. 12, 49, 159-162, 171, 179, 257, ч. 4 ст. 9, ст. 77, ч.ч. 3, 6 ст. 80, ст. 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
У Х В А Л И В:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.
2. Залучити до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:
ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" (код ЄДР 00100227; 01032, м.Київ, вул. Симона Петлюри, 25),
ТОВ ЕНЕРГЕТИЧНА УКРАЇНА ЄК (код ЄДР 42780746; адреса: 03170, м. Київ, вул. Янтарна, 5-В).
3. Справа буде розглядатись за правилами загального позовного провадження.
4. З урахуванням положень ч. 4 ст. 173 КАС України призначити підготовче засідання 19 вересня 2019 року об 08:50 за адресою: м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1, блок "Б", зал судового засідання № 34 .
Підготовче засідання відбудеться в приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресом: м. Київ, вул. Болбочана Петра, 8, корпус 1, блок Б, зал судового засідання № 34.
5. Викликати у підготовче засідання представників учасників справи.
6. Запропонувати Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому даної ухвали надати відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам ст. 162 КАС України, або заяву про визнання позову.
Звернути увагу відповідача, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову (ч. 4 ст. 159 КАС України).
7. Витребувати у Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг належним чином засвідчені копії:
- оскаржуваних актів;
- документи та відомості, на підставі яких приймались оскаржувані рішення, зокрема, але не виключно: погодження, пояснювальні записки, порівняльні таблиці, висновки інших органів, висновки експертів, детальні розрахунки та обґрунтування всіх складових тарифів, які визначені оскаржуваними актами ;
- протоколи засідань Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на яких обговорювались та затверджувались (ухвалювались) оскаржувані рішення.
8. Треті особи мають право подати, з дотриманням вимог ч.ч. 2 - 4 ст. 162 КАС України, пояснення щодо позову (п. 9. ч. 10. ст. 171 КАС України) - протягом десяти днів з дня вручення третій особі ухвали про відкриття провадження у справі, а щодо відзиву - протягом десяти днів з дня його отримання.
9. Роз`яснити учасникам справи, що строки подання позивачем відповіді на відзив (ст. 163 КАС України), а відповідачем - заперечень на відповідь позивача на відзив (ст. 164 КАС України) встановлюються за результатами підготовчого засідання/провадження (п. 12. ч. 2 ст. 180 КАС України), але не пізніше ніж за п`ять днів до початку розгляду справи по суті та з дотриманням вимог ч.ч. 2-4 ст. 162 КАС України.
Сторони можуть подати відповідь на пояснення третіх осіб (ч. 3 ст. 165 КАС України) завчасно, але не пізніше ніж за сім днів до початку розгляду справи по суті.
10. У порядку ч. 4. ст. 9, ч. 1 та ч. 3 ст. 77 КАС України запропонувати позивачу надати суду протягом п`яти днів з дати отримання даної ухвали:
- всі наявні документи та пояснення, які на думку позивача мають значення для розгляду даної справи та підтверджують доводи позивача, крім тих, що вже надані з позовною заявою, зокрема, але не виключно: детальні розрахунки втрат, які підприємство, як зазначено у позові, нестиме економічні втрати; обґрунтування позовних вимог в частині доводів позивача відносно необґрунтованості, на думку позивача, оскаржуваних рішень/тарифів.
11. Звернути увагу учасників справи, що копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними (ч. 9 ст. 79 КАС України).
12. Роз`яснити сторонам, що веб-адресою сторінки в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається, є http://court.gov.ua/fair/sud2670/.
13. Копію даної ухвали направити учасникам справи. Відповідачу та третім особам також направити копію позовної заяви з усіма доданими до неї документами.
Ухвала суду набирає законної сили в з моменту її підписання. Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 294 КАС України в апеляційному порядку може бути оскаржена ухвала про відкриття провадження у справі з підстав порушення правил підсудності.
Суддя О.А. Кармазін
Інформація про процесуальні права і обов`язки осіб, які беруть участь у справі. Відповідно до ст.ст. 44, 47 КАС України учасники справи мають рівні процесуальні права та обов`язки. Учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки. Учасники справи мають право: 1) ознайомлюватися з матеріалами справи, робити з них витяги, копії, одержувати копії судових рішень; 2) подавати докази; брати участь у судових засіданнях, якщо інше не визначено законом; брати участь у дослідженні доказів; ставити питання іншим учасникам справи, а також свідкам, експертам, спеціалістам; 3) подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, наводити свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб; 4) ознайомлюватися з протоколом судового засідання, записом фіксування судового засідання технічними засобами, робити з них копії, подавати письмові зауваження з приводу їх неправильності чи неповноти; 5) оскаржувати судові рішення у визначених законом випадках; 6) користуватися іншими визначеними законом процесуальними правами. Учасники справи можуть за власний рахунок додатково замовити та отримати в суді засвідчені копії документів і витяги з них. Учасники справи зобов`язані: 1) виявляти повагу до суду та до інших учасників судового процесу; 2) сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; 3) з`являтися в судове засідання за викликом суду, якщо їх явка визнана судом обов`язковою; 4) подавати наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; 5) надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; 6) виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; 7) виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом. За введення суду в оману щодо фактичних обставин справи винні особи несуть відповідальність, встановлену законом. Документи (в тому числі процесуальні документи, письмові та електронні докази тощо) можуть подаватися до суду, а процесуальні дії вчинятися учасниками справи в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, за винятком випадків, визначених цим Кодексом. Процесуальні документи в електронній формі мають подаватися учасниками справи до суду з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом заповнення форм процесуальних документів відповідно до Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему. Учасник справи звільняється від обов`язку надсилати іншим учасникам справи або подавати до суду копії документів відповідно до кількості учасників справи, якщо він подає документи до суду в електронній формі. У такому разі копії відповідних документів іншим учасникам справи направляє суд. Якщо обсяг документів є надмірним, суд направляє учасникам справи тільки копії процесуальних документів та повідомлення про можливість ознайомитися з іншими матеріалами в приміщенні суду або через Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему. Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в електронній формі, такі документи скріплюються електронним цифровим підписом учасника справи (його представника). Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в паперовій формі, такі документи скріплюються власноручним підписом учасника справи (його представника). Якщо позов, апеляційна, касаційна скарга подані до суду в електронній формі, позивач, особа, яка подала скаргу мають подавати до суду заяви по суті справи, клопотання та письмові докази виключно в електронній формі, крім випадків, коли судом буде надано дозвіл на їх подання в паперовій формі.
Крім прав та обов`язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову. Позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження. У разі направлення справи на новий розгляд до суду першої інстанції зміна предмета, підстав позову не допускаються, крім випадків, визначених цією статтею. Зміна предмета або підстав позову при новому розгляді справи допускається в строки, встановлені частиною першою цієї статті, лише у випадку, якщо це необхідно для захисту прав позивача у зв`язку із зміною фактичних обставин справи, що сталася після закінчення підготовчого засідання, або, якщо справа розглядалася за правилами спрощеного позовного провадження - початку першого судового засідання при первісному розгляді справи. Крім прав та обов`язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, відповідач має право визнати позов повністю або частково, подати відзив на позовну заяву. Сторони можуть досягнути примирення на будь-якій стадії судового процесу, що є підставою для закриття провадження в адміністративній справі. Суд не приймає відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем і не визнає умов примирення сторін, якщо ці дії суперечать закону або порушують чиї-небудь права, свободи чи інтереси. У разі подання будь-якої заяви, визначеної частиною першою або третьою цієї статті, до суду подаються докази направлення копії такої заяви та доданих до неї документів іншим учасникам справи. У разі неподання таких доказів суд не приймає до розгляду та повертає заявнику відповідну заяву, про що зазначає у судовому рішенні. Відповідач, який не є суб`єктом владних повноважень, може пред`явити зустрічний позов відповідно до положень статті 177 цього Кодексу.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2019 |
Оприлюднено | 13.08.2019 |
Номер документу | 83575804 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні