Рішення
від 06.08.2019 по справі 461/5338/19
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/5338/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 серпня 2019 року.

Галицький районний суд міста Львова у складі:

головуючого судді Фролової Л.Д.,

за участі:

секретаря судового засідання Збожної О.Р.,

представника позивача Харчука В.М. ,

представника відповідача Петровського Ю.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у спрощеному позовному провадженні з повідомленням (викликом) осіб цивільну справу за позовом громадської організації Зелений Щит до товариства з обмеженою відповідальністю виробниче підприємство Будінвест про зобов`язання припинення будівельних робіт, -

ВСТАНОВИВ:

18 липня 2019 року позивач звернувся до суду з вказаним позовом. Позовні вимоги мотивував тим, що 22 вересня 2011 року Інспекцією ДАБК у Львівській області зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт, згідно з якою відповідач має право на реконструкцію будинку по вул. Стрілецькій, 3 у м. Львові за рахунок надбудови та прибудови. Вважає, що вказана декларація не відповідає вимогам законодавства, оскільки не містить містобудівних умов та обмежень, що свідчить про незаконність проведення будівельних робіт. Просить суд зобов`язати ТОВ ВП Будінвест припинити проводити роботи з реконструкції будинку.

22 липня 2019 року ухвалою судді Галицького районного суду м. Львова відкрито провадження у справі, вирішено провести розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позові, просив їх задовольнити. Пояснив, що на даний час проводяться будівельні роботи без належного дозволу, оскільки відповідачем не отримано нової декларації про початок робіт. Наказ, яким затверджені вимоги до архітектурно-планувальної частини проекту, не є містобудівними умовами та обмеженнями, визначення яких у декларації вимагає законодавство. Зазначив, що на даний час в суді адміністративної юрисдикції ними оскаржується декларація про початок будівельних робіт, рішення у справі на даний час не ухвалене. Проте, обравши передбачений п. 3 ч. 2 ст. 16 Цивільного кодексу України спосіб захисту як припинення дії, яка порушує право, просять задовольнити позов.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив, посилаючись наступні обставини. У відзиві на позов зазначено, що на момент отримання ТОВ ВП Будінвест вимог до архітектурно-планувальної частини проекту процедура надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки не була врегульована жодним нормативно-правовим актом. Крім того, як зазначає представник відповідача, спеціально уповноважений орган містобудування був визначений Львівською міською радою лише 26 травня 2016 року. У зв`язку з викладеним, вважає декларацію про початок будівельних робіт законною та такою, що відповідає вимогам закону, тому у задоволенні позову просить відмовити.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши подані документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку про відмову у задоволенні позову.

Судом встановлено, що 22 вересня 2011 року Інспекцією ДАБК у Львівській області зареєстровано подану ТОВ ВП Будінвест декларацію про початок виконання будівельних робіт, серія ЛВ, реєстраційний номер 08211045594.

Статтею 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , який набрав чинності 12 березня 2011 року, встановлено обов`язок особи, яка подала до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи одержати вихідні дані для проектування об`єкта будівництва, зокрема містобудівні умови та обмеження.

Процедура надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст визначені прийнятим на виконання вимог статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх складу та змісту, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07 липня 2011 року № 109, який набрав чинності 12 серпня 2011 року.

Департаментом містобудування Львівської міської ради видано наказ № А-270 від 05 серпня 2011 року, яким затверджено вимоги до архітектурно-планувальної частини проекту реконструкції будинку по вул. Стрілецькій, 3 за рахунок надбудови та прибудови.

У відповідності до ч. 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури.

Відповідно до п. 1.1 Положення про Інспекцію державного архітектурно- будівельного контролю у м. Львові, Інспекція є виконавчим органом Львівської міської ради, який діє на правах самостійного управління, який створений на підставі ухвали міської ради від 26 травня 2016 року № 505 Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів , Законів України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства , Про регулювання містобудівної діяльності , Про місцеве самоврядування в Україні .

Згідно з п. 2.1 Положення, основними завданнями Інспекції є здійснення відповідно до закону державного архітектурно-будівельного контролю, виконання дозвільних та реєстраційних функцій у сфері містобудівної діяльності.

За змістом ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Дії органу державного архітектурно-будівельного контролю здійснюються ним як суб`єктом владних повноважень послідовно в чітко визначеному порядку. Зокрема такий орган, що наділений контролюючими функціями, видає припис, який є обов`язковим до виконання і може бути оскаржений до суду. Оскільки дії щодо видання припису є публічно-правовими, то і подальше звернення до суду з позовом про знесення самочинно збудованого об`єкта зумовлено правовідносинами публічно-правового характеру й повинно розглядатись у порядку адміністративного судочинства.

Отже, спірні правовідносини які виникають з оспорювання декларації про початок будівельних робіт є публічно-правовими.

Як підтвердив представник позивача в судовому засіданні, декларація про початок виконання будівельних робіт, серія ЛВ, реєстраційний номер 08211045594, на даний час оскаржується громадською організацією у порядку адміністративного судочинства. Відтак, лише у межах розгляду спору належним адміністративним судом можливо встановити законність чи незаконність підстав для здійснення будівельних робіт. Рішення адміністративного суду з наведених обставин компетентним судом на даний час не приймалося.

Статтею 12 ЦПК України визначено, що цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Тягар доведення обґрунтованості вимог пред`явленого позову процесуальним законом, за загальним правилом, покладається на позивача; за таких умов, доведення не може бути належним чином реалізоване шляхом виключно спростування обґрунтованості заперечень відповідача, оскільки це не позбавляє позивача його процесуальних обов`язків.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд виходить з того, що позивачем відповідно до вимог ЦПК України, не надано належних і допустимих доказів протиправності дій ТОВ ВП Будінвест по проведенню будівельних робіт в буд. 3 по вул. Стрілецькій у м. Львові . Суд зазначає, що сторона позивача перед початком розгляду справи не повідомляла про існування перешкод в отриманні доказів та не скористалась своїм правом, передбаченим ст. 84 ЦПК України, на витребування доказів у зв`язку з неможливістю їх самостійного надання.

У зв`язку з відмовою у позові, відповідно до вимог ст. 141 ЦПК України, сума сплаченого позивачем судового збору розподілу не підлягає.

Керуючись ст. ст. 259, 263-265, 268, 273 ЦПК України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову громадської організації Зелений Щит до товариства з обмеженою відповідальністю виробниче підприємство Будінвест про зобов`язання припинення будівельних робіт.

Повний текст рішення виготовлений 09 серпня 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Львівського апеляційного суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Л.Д. Фролова

Дата ухвалення рішення06.08.2019
Оприлюднено13.08.2019
Номер документу83579907
СудочинствоЦивільне
Сутьзобов`язання припинення будівельних робіт

Судовий реєстр по справі —461/5338/19

Рішення від 06.08.2019

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Фролова Л. Д.

Рішення від 06.08.2019

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Фролова Л. Д.

Ухвала від 22.07.2019

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Фролова Л. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні