ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
13 серпня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2909/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши в порядку спрощеного письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Сигма - КР" про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
05 липня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Сигма - КР", відповідно до якого позивач просить суд:
стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю "Сігма КР" та з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ у сумі податкової заборгованості 1 089 610,24 грн, з яких: 669 939,00 грн - грошове зобов'язання, 356039,88 грн - штрафні санкції, 63631,36 грн - пеня.
В обгрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що на теперішній час ТОВ "Сігма - КР" перебуває на податковому обліку в Новоайдарській державній податковій інспекції Старобільського управління Головного управління ДФС у Луганській області з 01.01.2019 року як платник податків за основним місцем обліку.
Станом на 24.04.2019 у ТОВ "Сігма - KP" наявна податкова заборгованість з податку на додану вартість в сумі 1 089 610,24 грн, з яких: 669 939,00 грн - грошове зобов'язання, 356039,88 грн - штрафні санкції, 63631,36 грн - пеня.
Вказаний борг нарахований у зв'язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення:
№0092721211 від 26.04.2018 (з урахуванням часткової переплати - 585,70 грн) на суму 170849,21 грн по строку сплати 26.06.2018, винесеного на підставі акта №99/12-11/38658550 від 12.02.2018 про результати камеральної перевірки ТОВ "Сігма KP" з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних складених за січень - квітень 2017 року, вересень - листопад 2017 року;
№0010141420 від 04.05.2018 на загальну суму 901055,11 грн (за податковими зобов'язаннями 669939,00 грн, штрафними санкціями - 167484,75 грн, пеня обчислена на виявлені органом ДПС суми занижень податкових зобов'язань - 63631,36 грн) по строку сплати 30.07.2018, винесеного на підставі акта №15781/04-36-14-20/38658550 від 30.03.2018 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Сігма-КР" з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ "Алькод" за період з 01.10.2017 по 31.10.2017;
№0013291420 від 01.06.2018 на суму 510,00 грн по строку сплати 30.07.2018 року, винесеного на підставі акта №15825/04-36-14- 20/38658550 від 30.03.2018 про ненадання документів для проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Сігма-КР";
№0188961211 від 07.08.2018 на суму 170,00 грн по строку сплати 27.08.2018 року, винесеного на підставі акта 675/12-11/38658550 від 20.07.2018 про результати камеральної перевірки ТОВ "Сігма KP" з питань своєчасності подання податкової декларації з ПДВ за травень 2018 року;
№0225661211 від 12.09.2018 на суму 1020,00 грн по строку сплати 11.10.2018, винесеного на підставі акта 836/12-11/38658550 від 14.08.2018 про результати камеральної перевірки ТОВ "Сігма KP" з питань своєчасності подання податкової декларації з ПДВ за червень 2018 року;
№0266601211 від 17.10.2018 на суму 3531,61 грн та №0266631211 від 17.10.2018 на суму 2448,60 грн по строку сплати 13.12.2018 року, винесеного на підставі акта 899/12- 11/38658550 від 21.09.2018 про результати камеральної перевірки ТОВ "Сігма KP" з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з ПДВ з 05.03.2017 по 31.10.2017;
№006305505 від 25.02.2019 на суму 10025,71 грн по строку сплати 25.02.2019, винесеного на підставі акта 145/12-32-55-05/38658550 від 25.01.2019 про результати камеральної перевірки ТОВ "Сігма KP" з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН за червень-липень 2018 року.
Ухвалою від 10 липня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі та визначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи.
Представник позивача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, не прибув до суду, розгляд справи просив проводити без його участі.
Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, не прибув до суду, причини неявки суду не повідомив.
Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про можливість розглянути справу у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90 КАС України, судом встановлено таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сигма - КР" зареєстроване виконавчим комітетом Криворізької міської ради 17.04.2013 за номером запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців №12271020000014541.
01.01.2019 відповідач змінив місце реєстрації (вул. Центральна, 27/В, Новоайдарський р-н, с.Новоохтирка, Луганська область) та перейшов на облік з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Головного управління ДФС у Луганській області (а.с.42-46).
На теперішній час ТОВ Сігма - КР перебуває на податковому обліку в Новоайдарській державній податковій інспекції Старобільського управління Головного управління ДФС у Луганській області з 01.01.2019 року як платник податків за основним місцем обліку.
Станом на 24.04.2019 у ТОВ Сігма - KP наявна податкова заборгованість з податку на додану вартість у сумі 1 089 610,24 грн, у тому числі: грошове зобов'язання - 669939,00 грн, штрафні санкції - 356039,88 грн, пеня - 63631,36 грн, відповідно до довідки про заборгованість, розрахунків податкового боргу, інтегрованої картки платника податку (а.с.6-13).
Податковий борг з податку на додану вартість в сумі 1 089 610,24 грн виник у зв'язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення:
№0092721211 від 26.04.2018 (з урахуванням часткової переплати - 585,70 грн) на суму 170849,21 грн по строку сплати 26.06.2018, винесеного на підставі акта №99/12-11/38658550 від 12.02.2018 про результати камеральної перевірки ТОВ Сігма KP з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних складених за січень - квітень 2017 року, вересень - листопад 2017 року (а.с.14-19);
№0010141420 від 04.05.2018 на загальну суму 901055,11 грн (за податковими зобов'язаннями - 669939,00 грн, за штрафними санкціями - 167484,75 грн, пеня обчислена на виявлені органом ДПС суми занижень податкових зобов'язань - 63631,36 грн) по строку сплати 30.07.2018, винесеного на підставі акта №15781/04-36-14-20/38658550 від 30.03.2018 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Сігма-КР з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ Алькод за період з 01.10.2017 по 31.10.2017 (а.с.49,50,52,54-83).
№0013291420 від 01.06.2018 на суму 510,00 грн по строку сплати 30.07.2018, винесеного на підставі акта №15825/04-36-14-20/38658550 від 30.03.2018 про ненадання документів для проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ Сігма-КР (а.с.85,86,88-90).
№0188961211 від 07.08.2018 на суму 170,00 грн по строку сплати 27.08.2018 року, винесеного на підставі акта 675/12-11/38658550 від 20.07.2018 про результати камеральної перевірки ТОВ Сігма KP з питань своєчасності подання податкової декларації з ПДВ за травень 2018 року (а.с.20-24);
№0225661211 від 12.09.2018 на суму - 1020,00 грн по строку сплати 11.10.2018, винесеного на підставі акта 836/12-11/38658550 від 14.08.2018 про результати камеральної перевірки ТОВ Сігма KP з питань своєчасності подання податкової декларації з ПДВ за червень 2018 року (а.с.25-28);
№0266601211 від 17.10.2018 на суму 3531,61 грн та №0266631211 від 17.10.2018 на суму 2448,60 грн по строку сплати 13.12.2018, винесеного на підставі акта 899/12- 11/38658550 від 21.09.2018 про результати камеральної перевірки ТОВ Сігма KP з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з ПДВ з 05.03.2017 по 31.10.2017 (а.с.29-35);
№006305505 від 25.02.2019 на суму 10025,71 грн по строку сплати 25.02.2019, винесеного на підставі акта 145/12-32-55-05/38658550 від 25.01.2019 про результати камеральної перевірки ТОВ Сігма KP з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН за червень-липень 2018 року (а.с.36-39).
ГУ ДФС у Дніпропетровській області було сформовано податкову вимогу від 30.07.2018 №74708-17/482, яку направлено відповідачу поштою з рекомендованим повідомленням про вручення, проте конверт з вказаною вимогою повернувся з позначкою інші причини, що не дали змоги виконати обов'язки щодо пересилання поштового відправлення (а.с.40-41).
Відповідно до п.42.4 ст. 42 Податкового кодексу України (далі ПК України) у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Пунктом 58.3 ст.58 ПК України визначенл, що у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 ПК України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПК України).
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Отже, з 01 січня 2017 року відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні змін до Податкового кодексу України, функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюється органами Державної фіскальної служби України обласного рівня і у спірних правовідносинах належним позивачем є Головне управління ДФС у Луганській області.
Згідно із п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
На підставі п. п. 20.1.18 п. 20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно п.36.1, п.36.2 ст.36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Пунктом 38.1 статті 38 ПК України визначено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до вимог п.49.16 ст. 49 ПК України платник податків зобов'язаний сплатити податкове зобов'язання, яке самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених ПКУ.
Розділ V ПК України регулює правовідносини щодо сплати та нарахування податку на додану вартість.
Відповідно до п.п. 14.1.178 п.14.1 ст.14 ПК України податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм ПКУ України.
Згідно п.п.14.1.179 п.14.1 ст.14 ПК України податкове зобов'язання - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді.
Пунктом 203.1 ст. 203 ПК України визначено, що базовим податковим звітним (податковим) періодом зі сплати податку на додану вартість є календарний місяць. Податкова декларація подається протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з до п.203.2 ст.203 ПК України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку.
Відповідно до пункту 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно із п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
За правилами, визначеними п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Згідно із п. 87.9 ст. 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Відповідно до п. 95.1, 95.2 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Таким чином, контролюючим органом здійснено заходи по стягненню податкового боргу з платника податків, передбачені діючим законодавством, але вони не призвели до погашення податкового боргу, податковий борг у добровільному порядку відповідачем не сплачено, що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків (а.с.8-13).
За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що необхідно задовольнити.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, повязані із залученням свідків та проведенням експертиз.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).
З викладеного слідує, що витрати суб'єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб'єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб'єкту владних повноважень, не підлягає.
Такі обмеження у можливостях суб'єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.
Оскільки Головне управління ДФС у Луганській області у вказаній справі є суб'єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Сигма - КР" про стягнення податкового боргу, - задовольнити.
Стягнути на користь Державного бюджету України кошти з товариства з обмеженою відповідальністю "Сигма - КР" (код ЄДРПОУ 38658550, вул. Центральна, 27/В, Новоайдарський р-н, с.Новоохтирка, Луганська область,93530) з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків та з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ у сумі податкової заборгованості у сумі 1 089 610,24 грн (один мільйон вісімдесят дев'ять тисяч шістсот десять гривень 24 коп), у тому числі: грошове зобов'язання у сумі 669939,00 грн (шістсот шістдесят дев'ять тисяч дев'ятсот тридцять дев'ять гривень); штрафні санкції у сумі 356039,88 грн (триста п'ятдесят шість тисяч тридцять дев'ять гривень 88 коп); пеня у сумі 63631,36 грн (шістдесят три тисячі шістсот тридцять одна гривня 36 коп).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя К.Є. Петросян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2019 |
Оприлюднено | 14.08.2019 |
Номер документу | 83597838 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні