Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 серпня 2019 р. № 520/6489/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Житлово-будівельного кооперативу "ЖБК-98" про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати дії Житлово-будівельного кооперативу ЖБК-98 щодо надання неповної інформації на письмовий запит ОСОБА_1 на отримання публічної інформації від 01 квітня 2019 року згідно з вимогами Закону України Про доступ до публічної інформації протиправними; зобов`язати Житлово-будівельний кооператив ЖБК-98 (код ЄДРПОУ25187637) надати повну інформацію на письмовий запит ОСОБА_1 (реєстраційний номер ОКПП НОМЕР_1 ) від 01 квітня 2019 року, а саме:
- розмірі (площі) зовнішніх стін по квартирі АДРЕСА_1 : стіни яка виходить на будинок АДРЕСА_2, стіни яка виходить у двір будинку АДРЕСА_1 ;
- вартості робіт - метра квадратного в 2019 році по утепленню зовнішніх стін в будинку АДРЕСА_1 ;
- вартості робіт в цілому по утепленню зовнішніх стін квартири АДРЕСА_1 - у 2019 році без урахування вартості за утеплення місць загального користування;
- найменування організації - підрядника, хто буде виконувати роботи з утеплення будинку АДРЕСА_1 із зазначенням: адреса реєстрації і реального місця знаходження із зазначенням її поштового адресу та індексу; ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і Організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
- протокол зборів мешканців Житлово-будівельного кооперативу ЖБК-98 , на якому було прийнято рішення про утеплення будинку АДРЕСА_1 ;
- протокол голосування мешканців Житлово-будівельного кооперативу ЖБК-98 (включаючи реєстраційний список мешканців з підписами) за утеплення будинку АДРЕСА_1 .
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що бездіяльність відповідача щодо ненадання повної інформації на письмовий запит є протиправною та такою, що суперечить нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.
Ухвалою суду від 02.07.2019 відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 263 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачу, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи.
Представник відповідача, Житлово-будівельного кооперативу "ЖБК-98", надав до суду відзив на позовну заяву, а якому просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог, обґрунтовуючи це тим, що його дії відповідають вимогам чинного законодавства та є правомірним.
В період з 22.07.2019 по 12.08.2019 суддя Панов М.М. знаходився у щорічній відпустці, тому вирішення вказаного питання здійснюється в перший робочій день.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.
Судом із матеріалів справи встановлено, що позивач є власником квартири АДРЕСА_1 з 18.07.2005.
Позивач і його дружина мешкають у квартирі АДРЕСА_1 в під`їзді в„–3 на 10 поверсі з 2002 року.
У будинку з моменту його введення в експлуатацію був утворений житлово-будівельний кооператив "ЖБК-98" (далі - ЖБК).
Між позивачем та ЖБК з 17.08.2009 було укладено договір про надання послуг населенню. Предметом договору є такі послуги, які виконавець (ЖБК) зобов`язується надавати споживачу, а саме: централізоване холодне водопостачання, централізоване гаряче водопостачання, центральне опалення, централізоване водовідведення, забезпечення належного санітарного, протипожежного та технічного стану неподільного та змішаного майна, що належить членам об`єднання.
В позовній заяві позивачем зазначено, що протягом 2017 - 2018 років ЖБК було отримано суму коштів від АБ Укргазбанк на утеплення будинку, в якому мешкає позивач, за державною програмою Тепла оселя , яка створена для реалізації порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів щодо ефективного використання енергетичних ресурсів та енергозбереження, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2011 №1056 зі змінами та доповненнями.
У 2017 році ЖБК було утеплено зовнішні стіни в будинку АДРЕСА_1 у під`їзді в„–1 , та в 2018 році - зовнішні стіни під`їзду №2.
Позивачем зазначено, що мешканці будинку АДРЕСА_1 звертались до правління ЖБК з питання утеплення зовнішніх стін своїх квартир, проте позитивної відповіді не отримували.
01.04.2019 позивач звернувся до ЖБК із запитом на отримання публічної інформації, в якому просив надати йому відповідним чином завірений кошторис по утепленню зовнішніх стін (з підписом голови ЖБК "ЖБК-98" та печаткою ЖБК "ЖБК-98") квартири АДРЕСА_1 із зазначенням:
- розмірів (площі) зовнішніх стін, які будуть утеплені: окремо стіни яка виходить на будинок АДРЕСА_2 ; також стіни яка виходить у двір будинку АДРЕСА_1 , без урахування вартості за утеплення місць загального користування.
- вартості робіт - метра квадратного в 2019 році по утепленню зовнішніх стін в будинку АДРЕСА_1 .
- вартості робіт в цілому по утепленню зовнішніх стін квартири АДРЕСА_1 у 2019 році.
- найменування організації - підрядника, хто буде виконувати роботи з утеплення будинку АДРЕСА_1 із зазначенням: адреса реєстрації і реального місця знаходження із зазначенням її поштового адресу та індексу; ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); відомих номерів засобів зв`язку, офіційної електронної адреса або адреси електронної пошти.
- протокол зборів мешканців ЖБК "ЖБК-98" на якому було прийнято рішення про утеплення будинку АДРЕСА_1 .
- протокол голосування мешканців ЖБК "ЖБК-98" (включаючи реєстраційний список мешканців з підписами) за утеплення будинку АДРЕСА_1 .
Відповідь на запит позивач просив надати йому не пізніше чотирнадцяти робочих днів, згідно ст. 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" у паперовому варіанті на його адресу.
08.04.2019 відповідачем отримано запит позивача на отримання публічної інформації.
24.04.2019 позивач отримав відповідь на запит на отримання публічної інформації від 01.04.2019, в якому зазначено наступне: Правлінням кооперативу розглянуто ваш запит та повідомляється наступна інформація. В ході відкритого письмового опитування з питання проведення робіт з теплоізоляції зовнішніх стін, підвальних приміщень, покрівель та фундаментів за адресою АДРЕСА_1 гр. ОСОБА_1 особисто відмовився виявити бажання в проведені вищевказаних робіт. ОСОБА_1 був ознайомлений з формою голосування, але відмовився поставити підпис за проти утримався . У зв`язку з вищевикладеним утеплення зовнішніх стін квартири АДРЕСА_1 не планується до виконання. 3 метою отримання розміру зовнішніх стін та кошторису вартості є можливість звернутись до любої організації за власним вибором .
Отже, відмова відповідача надати позивачу запитувану інформацію базується на тому що він відмовився виявити бажання в проведені вищевказаних робіт та був ознайомлений з формою голосування але відмовився поставити підпис за проти утримався .
Статтею 4 Закону України "Про захист прав споживачів" зазначено: Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на: захист своїх прав державою; належну якість продукції та обслуговування; безпеку продукції; необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця).
У ст. 6 Закону України "Про захист прав споживачів" зазначено, що продавець (виробник, виконавець) зобов`язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про то продукцію. Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов`язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції.
Суд зазначає, що ч. 2 ст. 34 Конституції України встановлено, що кожен має право вільно збирати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.
Згідно ч. 3 ст. 34 Конституції У країни, здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.
Відносини, що виникають у сфері створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації, регулює Закон України "Про інформацію" та Закон України "Про доступ до публічної інформації".
Приписами ст. І Закону України "Про інформацію" передбачено, то інформація - будь-які відомості та або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Згідно з ст. 2 Закону України "Про інформацію" основними принципами інформаційних відносин є: гарантованість права на інформацію: відкритість, доступність інформації, свобода обміну інформацією; достовірність і повнота інформації; свобода вираження поглядів і переконань; правомірність одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації; захищеність особи від втручання в її особисте та сімейне життя.
Приписами ст. 20 Закону України "Про інформацію" за порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом. Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом.
Відповідно ч. 1, 2 ст. 21 Закону України "Про інформацію", інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб`єктів владних повноважень. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації", публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Статтею 3 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено, що право на доступ до публічної інформації гарантується: обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; доступом до засідань колегіальних суб`єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством; здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.
Доступ до інформації згідно з п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
За правилами ч. 5 ст. 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.
Відповідно до ст. 12 Закону України "Про доступ до публічної інформації", суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.
У відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.
Отже, визначальним для публічної інформації є те, що вона повинна бути заздалегідь зафіксованою, отриманою суб`єктом владних повноважень або створеною таким суб`єктом у процесі виконання ним своїх обов`язків.
Пунктом 6 частини 1 статті 14 Закону України "Про доступ до публічної інформації" передбачено, що розпорядники інформації зобов`язані: оприлюднювати інформацію, передбачену цим та іншими законами; систематично вести облік документів, що знаходяться в їхньому володінні; вести облік запитів на інформацію; визначати спеціальні місця для роботи запитувачів з доку ментами чи їх копіями, а також надавати право запитувачам робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації тощо; мати спеціальні структурні підрозділи або призначати відповідальних осіб для забезпечення доступу запитувачів до інформації та оприлюднення інформації; надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.
Суд зазначає, що положення Закону України "Про доступ до публічної інформації" регулюють правовідносини з приводу забезпечення отримання інформації громадянами або іншими особами, що створюється та виникає в процесі функціонування суб`єктів владних повноважень та виконання покладених на них завдань, така інформація є (має бути) загальнодоступною та не стосується конкретно визначених осіб.
При цьому, доступ до публічної інформації, крім передбаченої цим Законом публічної інформації з обмеженим доступом, щодо якої існує спеціальний порядок її поширення, можливий за допомогою двох способів, а саме: отримання такої інформації з загальнодоступних встановлених законом джерел оприлюднення суб`єктами владних повноважень публічної інформації, або за результатами налання такої інформації у відповідь на відповідне звернення особи.
Згідно ч. 1-4 ст. 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації" запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі.
Запит на інформацію має містити: ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якшо такий є; загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, шодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Запит позивача від 01.04.2019 містить всі необхідні реквізити, передбачені ст. 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
З системного аналізу вищевказаних норм вбачається, що відповідач зобов`язаний надати запитувану інформацію, яка перебуває у його розпорядженні та не обмежена в доступі.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно ч. 4 ст. 20 вказаного Закону України "Про доступ до публічної інформації", у разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту у випадку, якщо інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до ч. 2 ст. 6 цього Закону.
Статтею 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації", визначено право на оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації, відповідно до якої рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.
Запитувач має право оскаржити: відмову в задоволенні запиту на інформацію; відстрочку задоволення запиту на інформацію; ненадання відповіді на запит на інформацію; надання недостовірної або неповної інформації; несвоєчасне надання інформації; невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.
Суд зазначає, що приписами Закону України "Про доступ до публічної інформації" не передбачено права суб`єктів, до яких звернуто запит, залишати поставлені у запиті питання без відповіді, а ст. 22 цього Закону передбачено лише право відмови у задоволенні запиту, за наявності на те підстав.
Суд зазначає, що у запиті позивача від 01.04.2019, він просив відповідача надати конкретно визначену інформацію.
Проте, відповідачем у своїй відповіді на запит позивача не вказано, що запитувана інформація не перебуває у його володінні чи належить до категорії інформації з обмеженим доступом чи про інші обставини, які б унеможливили надання запитуваної ОСОБА_1 інформації.
Отже, враховуючи вищезазначені норми законодавства, відповідач, як розпорядник інформації, зобов`язаний був відповідно до вимог ст. 14 Закону України "Про доступ до публічної інформації" надати достовірну, точну та повну інформацію на запит позивача.
Суд, вивчивши надану відповідачем відповідь на запит позивача від 01.04.2019, що відповідачем під час розгляду запиту надано неповну інформацію, що порушує право позивача на доступ до публічної інформації.
Отже, враховуючи віщевикладене, суд зазначає, дії відповідача під час розгляду запиту ОСОБА_1 про доступ до публічної інформації від 01.04. 2019 є протиправними.
Щодо вимог позивача про зобов`язання відповідача подати звіт про виконання рішення суду, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 1 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Враховуючи, що встановлення судового контролю за виконанням судового рішення є правом, а не обов`язком суду, а також приписи статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України щодо обов`язковості судових рішень та відсутності об`єктивних обставин щодо невиконання судового рішення з боку відповідача, суд не вбачає підстав для зобов`язання відповідача подати звіт про виконання судового рішення.
Отже, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 263, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Житлово-будівельного кооперативу "ЖБК-98" (просп. Московський, буд. 128, м. Харків, 61037, ЄДРПОУ 25187637) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати дії Житлово-будівельного кооперативу ЖБК-98 щодо надання неповної інформації на письмовий запит ОСОБА_1 на отримання публічної інформації від 01 квітня 2019 року згідно з вимогами Закону України Про доступ до публічної інформації протиправними.
Зобов`язати Житлово-будівельний кооператив ЖБК-98 (ЄДРПОУ25187637) надати повну інформацію на письмовий запит ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) від 01 квітня 2019 року, а саме:
- розмірі (площі) зовнішніх стін по квартирі АДРЕСА_1 : стіни яка виходить на будинок АДРЕСА_2 , стіни яка виходить у двір будинку АДРЕСА_1 ;
- вартості робіт - метра квадратного в 2019 році по утепленню зовнішніх стін в будинку АДРЕСА_1 ;
- вартості робіт в цілому по утепленню зовнішніх стін квартири АДРЕСА_1 - у 2019 році без урахування вартості за утеплення місць загального користування;
- найменування організації - підрядника, хто буде виконувати роботи з утеплення будинку АДРЕСА_1 із зазначенням: адреса реєстрації і реального місця знаходження із зазначенням її поштового адресу та індексу; ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і Організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
- протокол зборів мешканців Житлово-будівельного кооперативу ЖБК-98 , на якому було прийнято рішення про утеплення будинку АДРЕСА_1 ;
- протокол голосування мешканців Житлово-будівельного кооперативу ЖБК-98 (включаючи реєстраційний список мешканців з підписами) за утеплення будинку АДРЕСА_1 .
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М.Панов
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2019 |
Оприлюднено | 14.08.2019 |
Номер документу | 83599061 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні