Справа № 752/6041/19
Провадження № 1-кс/752/7888/19
У Х В А Л А
12.08.2019 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СУ ГУ НП у м.Києві ОСОБА_3 про призначення судової економічної експертизи у кримінальному провадженні № 42018100000001078від 05.11.2018, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364 КК України,
в ст ан ов ив:
слідчий СУ ГУ НП у м.Києві ОСОБА_3 звернулась до суду з клопотанням про призначення судової економічної експертизи у кримінальному провадженні № 42018100000001078від 05.11.2018, заознаками кримінальнихправопорушень,передбачених ч.2ст.364КК України.
Клопотання обґрунтованотим,що в провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві перебувають матеріали кримінального провадження, унесене 05.11.2018 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018100000001078, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
У ході досудового розслідування встановлено, що за результатами проведеного Рахунковою палатою аудиту ефективності використання коштів загального та спеціального фонду Державного бюджету України, отримані та використані протягом 2017-І півріччя 2018 року на заходи, спрямовані на забезпечення належних умов для здійснення правосуддя встановлено, що Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Київській області (далі- ТУ ДСА) не проводились процедури відкритих торгів на закупівлю послуг з поточного ремонту, що призвело до завищення вартості товарів, робіт та послуг.
Так, порушення частини четвертої статті 180 Господарського кодексу України ТУ ДСА України в Київській області протягом 2017 року І півріччя 2018 року у договорах укладених з ФОП ОСОБА_4 не зазначалися істотні умови про предмет закупівлі, а саме: найменування (номенклатуру, асортимент), а також вимоги до їх якості, що унеможливлює їх ідентифікацію.
Зокрема, не наведено повної назви, технічних та експлуатаційних характеристик «світильників LED 600X600 мм», «плитки керамограніт Доміно», «архівних стелажів».
Також в ході проведення за участю представників Рахункової палати інвентаризації матеріалів від 03.07.2018 були встановлені фактичні найменування будівельних матеріалів, які були придбані ТУ ДСА України в Київській області за договорами з ФОП ОСОБА_4 та знаходилися у останнього на відповідальному зберіганні.
Так, 79 од. «світильників LED 600X600 мм», придбаних ТУ ДСА України в Київській області у ФОП ОСОБА_4 відповідно до умов договору між ТУ ДСА України в Київській області в особі ОСОБА_5 та ФОП ОСОБА_4 від 18.01.2018 №06-22/5 вартістю 2512,8 грн за од. фактично є світильниками виробника «Евросвет» марки PANEL LED-SH-600-20 4000K.
За проведеним працівниками Рахункової палати аналізом ринкових пропозицій, а саме Інтернет-сайту виробника вказаного обладнання, встановлено, що вартість вказаних світильників становить 424 грн. за одиницю. Отже, внаслідок завищення вартості вказаного товару було неекономно використано бюджетні кошти розрахунково в сумі (2512,8*79)-(424*79)= 165015,2гривень.
Також установлено, що на відповідальному зберіганні у ФОП ОСОБА_4 знаходилася «плитка керамограніт Доміно» придбана ТУ ДСА України в Київській області (договір підписав ОСОБА_5 ) у ФОП ОСОБА_4 , відповідно до умов договору від 18.01.2018 №06-22/7 кількістю 200 м2 вартістю 985,26 грн за 1 м2. Згідно з маркуванням на пакуванні плитки вона має артикул SL609 виробництва P.R.C., розмір 60х60, колір чорний та артикул HD6M10 виробництва P.R.C., розмір 60х60, колір білий.
За проведенимпрацівниками Рахунковоїпалати аналізомринкових пропозицій вказаного товару у мережі Інтернет встановлено, що вартість вказаної керамогранітної плитки чорної та білої становить 380 грн. за 1м2.
Внаслідок завищення вартості вказаного товару було неекономно використано бюджетні кошти розрахунково в сумі (985,26*200)-(380*200)=121052,0 гривень.
Також на відповідальному зберіганні у ФОП ОСОБА_4 знаходився товар «коло металеве O 14 мм», придбаний ТУ ДСА України в Київській області (договір підписав ОСОБА_5 ) у ФОП ОСОБА_4 відповідно до договору від 24.01.2018 №06-22/11.
Згідно з п.1.2 договору найменування згідно Державного класифікатора 021:2015-44310000-6 Вироби з дроту», відповідно до специфікації до договору кількість 3000 кг, вартість 66,5 грн. за кілограм.
Згідно з даними мережі Інтернет станом на 13.07.2018 вартість аналогічного товару становить 25480,0 грн за тонну, або 25,48 грн. за кг відповідно. Внаслідок завищення вартості вказаного товару було неекономно використано бюджетні кошти розрахунково в сумі (66,5*3000)-(25,48*3000)=123060,0 гривень.
Також під час ремонту Вишгородського районного суду Київської області установлено наступне:
Начальником ТУ ДСА України в Київській області ОСОБА_5 01.02.2018 без зазначення характеристик та детальних найменувань на матеріальні ресурси погоджено «Реєстр узгодження договірних цін на матеріальні ресурси» до договору з ТОВ «СК МІСТБУД» від 28.02.2018 №06-22/84 на капітальний ремонт приміщення Вишгородського районного суду Київської області, що знаходиться за адресою: Київська обл., м. Вишгород, вул.Кургузова, 7, у якому погоджена наступна вартість матеріальних ресурсів:
«світильник для підвісних стель LED» 2129, 99 грн;
«світильник «Вихід» 2570,63 грн;
«дверні блоки металеві в комплекті (готові вироби)» 5638,61 грн за м2;
З метою обґрунтування вартості будівельних матеріалів та конструкцій ТУ ДСА України в Київській області було надано копії частини видаткових накладних на придбані підрядником ТОВ «СК МІСТБУД» будівельні матеріали та устаткування для встановлення в приміщеннях Вишгородського районного суду Київської області та ще 7 приміщень судів, в яких протягом І півріччя 2018 року вказаним підрядником здійснювалися ремонтні роботи.
Однак, вказані документи також не містять інформації про фактично поставлений товар, яка дозволяє достовірно встановити обґрунтованість його вартості, якісні характеристики та відповідність будівельним нормам, зокрема ДБН В.2.2-26:2010 «Будинки і споруди. Суди».
Зокрема, у видаткових накладних переважно наведена загальна інформація про товар, наприклад «світильники LED 600X600 мм», «світильник «Вихід», «дверні блоки металеві в комплекті (готові вироби)», «дверні блоки дерево/МДФ (внутрішні) в комплекті», яка фактично дублює найменування матеріальних ресурсів, погоджених начальником ТУ ДСА України в Київській області ОСОБА_5 у «Реєстрах узгодження договірних цін на матеріальні ресурси» до договорів на виконання ремонтів приміщень судів.
Також в ході ревізії установлено: відповідно наданих ТОВ «СК МІСТБУД» копій видаткових накладних частину будівельних матеріалів придбало у наступних господарюючих суб`єктів:
ТОВ «ТАРІНГТОНТРЕЙД» (код 41267149) від 29.03.2018 №33 на 361,2 тис. грн та від 30.05.2018 №54 на 190,7 тис. грн;
ТОВ «ВІНКЕ ГРУП» (код 41797895) від 25.04.2018 №253 на 314,5 тис. грн та від 30.05.2018 №354 на 157,8 тис. гривень.
В ухвалі Печерського районного суду міста Києва у справі № 757/26309/18-к, розміщеного в Єдиному державному реєстрі судових рішень, зазначено, що в ході досудового розслідування встановлено, що підприємства транзитно - конвертаційної групи ТОВ «ТАРІНГТОНТРЕЙД" (код 41267149), ТОВ "ВІНКЕ ГРУП" (код 41797895) створені з метою надання послуг з мінімізації податкових зобов`язань, які підлягають сплаті до бюджету, тобто своїми діями в період 2017-2018рр. сприяли умисному ухиленню від сплати податків реально діючим суб`єктам господарювання.
При контрольному огляді приміщень Вишгородського суду установлено, що відповідно до актів виконаних робіт ТОВ «СК МІСТБУД» в приміщеннях суду було встановлено 65 од. «Світильника для підвісних стель LED», вартість яких включена до акту приймання виконаних будівельних робіт №б/н за квітень 2018 року та №2 за червень 2018 року за формою №КБ-2в у сумі 2129,99 грн (з ПДВ) за одиницю.
В ході огляду встановлено що вказані світильники марки «Евросвет» PANEL LED-SH-600-20 4000K.
Аналізом ринкових пропозицій, а саме даних Інтернет-сайту виробника вказаного обладнання, встановлено, що вартість зазначених світильників становить 424 грн за од., або майже у 5 разів менше, ніж змонтованих ТОВ «СК МІСТБУД».
Через втрату контролю ТУ ДСА України в Київській області за вартістю вказаних матеріалів підрядником завищено вартість робіт на суму (65*2129,99)- (65*424) = 110 889,3 гривень.
Аналогічно, ТОВ «СК МІСТБУД» відповідно до умов договору від 28.02.2018 № 06-22/84 згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт встановило 2 од. світильника «Вихід» вартістю 2570,6 грн (з ПДВ) за одиницю.
Під час контрольного огляду встановлено, що фактично підрядником змонтовані світильники марки «NAVIGATOR NEF-04», вартість яких відповідно до інформації на сторінці Інтернет становить 324 гривень.
Через втрату контролю ТУ ДСА України в Київській області за вартістю вказаних матеріалів підрядником завищено вартість робіт на суму (2*2570,6)- (2*324) = 4493,2 гривень.
Під час перевірки ремонту Васильківського районного суду Київської області установлено наступне:
Під часвибіркового контрольногоогляду обсягів виконаних робіт та змонтованих матеріалів та обладнання у приміщеннях Васильківського районного суду Київської області відповідно до умов договору з ТОВ «СК МІСТБУД» від 13.02.2018 №06-22/44 на суму 1485,9тис. грн, які враховані у акті приймання виконаних будівельних робіт №1 за березень 2018 року та № б/н за червень 2018 року та за формою №КБ-2в, встановлено, що підрядником змонтовано 32 од. «світильника для підвісних стель LED» вартістю 2387,19 грн за од. (з ПДВ).
В ході огляду встановлено що вказані світильники марки «Евросвет» PANEL LED-SH-600-20 4000K.
Аналізом ринкових пропозицій, а саме даних Інтернет-сайту виробника вказаного обладнання, встановлено, що вартість зазначених світильників становить 424 грн за од., або майже у 5 разів менше, ніж змонтованих ТОВ «СК МІСТБУД».
Через втрату контролю ТУ ДСА України в Київській області за вартістю вказаних матеріалів підрядником завищено вартість робіт на суму (32*2387,19)-(32*424)=62 822,08 гривень.
По результатам огляду Обухівського суду встановлено наступне:
В ході огляду встановлено, що ФОП ОСОБА_4 в приміщеннях суду фактично були змонтовані світильники LED марки «Евросвет» OPAL 36W 4000K LED-SH-595-20 у кількості 12 од., при цьому у акті приймання виконаних будівельних робіт №1 за грудень 2017 за формою №КБ-2в враховано та сплачено за монтаж 15 од. «світильників LED», чим було завищено вартість робіть на суму 334,98 гривень.
Зазначені світильники ТУ ДСА України в Київській області було придбано у ФОП ОСОБА_4 згідно договору вiд 28.11.2017 № 313 на суму 41,2 тис. грн у кількості 15 од., тобто вартість 1 од. становила 2746,22 гривень.
Аналізом ринкових пропозицій, а саме Інтернет-сайту виробника зазначеного обладнання, встановлено, що вартість придбаних світильників становить 285 грн за од., або майже у 9,6 разів дешевше, ніж придбані ТУ ДСА України в Київській області у ФОП ОСОБА_4 згідно договору вiд 28.11.2017 № 313.
Через втрату контролю ТУ ДСА України в Київській області за вартістю вказаних матеріалів ФОП ОСОБА_4 було завищено їх вартість на (15*2746,22)- (15*285) = 36 918, 3 гривень.
Крім цього, так як в ході контрольного огляду встановлено фактичну відсутність 3 од. світильників вартістю 3*2746,22 = 8238,66 грн, придбаних для Обухівського районного суду Київської області згідно договору вiд 28.11.2017 №313 та зайво сплачено за вартість монтажу яких у сумі 334,98 грн відповідно до договору від 19.12.2017 №351/1, державному бюджету нанесено збитки у сумі 8573,6 гривень.
В ході контрольного огляду Сквирського міськрайонного суду Київської області виявлено 4 металеві кутники висотою 600 см., та виявлено фактичну відсутність 8 «кутових стягуючих елементів» вартістю 5643,6 грн за од., загалом на суму 45148,8 гривень.
Договори на проведення ремонтів приміщень судів укладалися від ТУ ДСА та підписувалися керівником ТУ ДСА ОСОБА_5 , переважно з ФОП ОСОБА_4 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ), ТОВ «Укрстройсервіс груп» (код ЄДРПОУ 41090394) та ТОВ «СК МІСТБУД» (код ЄДРПОУ 41853289), на придбання будівельних матеріалів та конструкцій переважно з ФОП ОСОБА_4 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_6 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ).
Слід зазначити, що фактична і юридична адреса у субєктів господарювання: ТОВ «Укрстройсервіс груп» (код ЄДРПОУ 41090394), ФОП ОСОБА_4 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_6 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ) однакова АДРЕСА_1 , а керівником та засновником ТОВ «Укрстройсервіс груп» та ТОВ «СК МІСТБУД» є громадянин України ОСОБА_7 .
Слідчий зазначає, що для підтвердження розміру збитків, встановлених Рахунковою палатою необхідні спеціальні знання, в зв`язку з чим виникла необхідність у призначенні економічної експертизи.
Слідчий подала заяву, відповідно до якої підтримала клопотання про призначення судової економічної експертизи та просила розглядати у її відсутність.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.
Слідчимсуддею встановлено,що в провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві перебувають матеріали кримінального провадження, унесене 05.11.2018 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018100000001078, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
У ході досудового розслідування встановлено, що за результатами проведеного Рахунковою палатою аудиту ефективності використання коштів загального та спеціального фонду Державного бюджету України, отримані та використані протягом 2017-І півріччя 2018 року на заходи, спрямовані на забезпечення належних умов для здійснення правосуддя встановлено, що Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Київській області (далі- ТУ ДСА) не проводились процедури відкритих торгів на закупівлю послуг з поточного ремонту, що призвело до завищення вартості товарів, робіт та послуг.
Слідчий СУ ГУ НП у м.Києві ОСОБА_3 звернулась до суду з клопотанням про призначення судової економічної експертизи у кримінальному провадженні № 42018100000001078від 05.11.2018, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364 КК України, з метою встановлення розміру збитків.
Відповідно до ч. 1ст. 242 КПК України, експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з`ясування питань права.
Положеннями частини 1ст. 243 КПК Українипередбачено, що експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.
Згідно з ч. 6ст. 244 КПК України, слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта. Слідчий суддя самостійно визначає експерта, якого необхідно залучити, або експертну установу, якій необхідно доручити проведення експертизи.
Враховуючи, що для встановлення обставин, про які зазначає слідчий, а саме встановлення розміру збитків, необхідні спеціальні знання, і зазначені обставини мають істотне значення у даному кримінальному провадженні, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність призначення судової економічної експертизи, в зв`язку з чим клопотання слідчого підлягає задоволенню.
Проведення експертизи слід доручити експертам Українськогонауково-дослідногоінституту спеціальноїтехніки тасудових експертизСлужби безпекиУкраїни .
Керуючись статтями242,309,372,509 КПК України, слідчий суддя, -
у х в а л и л а:
клопотання слідчого СУ ГУ НП у м.Києві ОСОБА_3 про призначення судової економічної експертизи у кримінальному провадженні № 42018100000001078від 05.11.2018, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364 КК України, задовольнити.
Призначити у кримінальномупровадженні №42018100000001078від 05.11.2018, заознаками кримінальнихправопорушень,передбачених ч.2ст.364КК України, судово-економічну експертизу, проведення якої доручити експертам Українського науково-дослідногоінституту спеціальноїтехніки тасудових експертизСлужби безпекиУкраїни. .
На вирішення експертів поставити наступні запитання:
1) Чи підтверджуються збитки, виявлені Рахунковою палатою під час аудиту Територіального управління Державної судової адміністрації України у Київській області в період часу з 18.06.2018 по 18.07.2018 та викладені в акті про результати аудиту ефективності використання бюджетних коштів Державною судовою адміністрацією України на здійснення заходів спрямованих на забезпечення належних умов для здійснення правосуддя, у Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України у Київській області від 18 липня 2018 року № 02-10/11 «ос».
На дослідження експертам надати матеріали кримінального провадження №42018100000001078.
Попередити експертів про кримінальну відповідальність за статтями384,385 КК України, за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обовязків.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2019 |
Оприлюднено | 20.02.2023 |
Номер документу | 83613596 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи |
Кримінальне
Голосіївський районний суд міста Києва
Колдіна О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні