Справа № 761/30966/19
Провадження № 1-кс/761/21298/2019
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 серпня 2019 року Шевченківський районний суд м. Києва
слідчого судді ОСОБА_1
за участю секретаря ОСОБА_2
та слідчого ОСОБА_3 ,
розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання старшого слідчогов ОВС3відділу 1управління досудовогорозслідування Головногослідчого управлінняСБУкраїни підполковникаюстиції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні № 22019000000000061 від 14.03.2019 року за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 212 та ч. 2 ст. 364 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
Старший слідчий в ОВС 3 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБУкраїни підполковник юстиції ОСОБА_3 , по кримінальному провадженню за № 22019000000000061 від 14.03.2019 року за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 212 та ч. 2 ст. 364 КК України, за погодженням із прокурором відділу Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 , звернувся до слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва із клопотанням про проведення обшуку.
Клопотання мотивовано тим, що у період з 2015 року по теперішній час директор ПП «Ювелірне виробниче підприємство «Віолет» (код ЄДРПОУ 32117457, АР Крим, м. Севастополь, вул. Генерала Петрова, 2, кв. 27), що також являється директором підприємства, яке зареєстровано в анексованому АР Крим ООО «Ювелирный дом «Виолет» (ИНН 9204001930, КПП 920401001) ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , діючи за попередньою змовою групою осіб з громадянами України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , а також невстановленими працівниками ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі налагодили протиправний механізм із виготовлення на території АР Крим ювелірних виробів, їх клеймування на вказаній території державним пробірним клеймом неналежного зразка (яке мало б бути знищеним), подальшим їх переміщенням на митну територію України з приховуванням від митного контролю та подальшою їх реалізацією на території України, без сплати при цьому обов`язкових відрахувань до державного бюджету України.
Так встановлено, що у вказаний період часу ООО «Ювелирный дом «Виолет» та ПП «Ювелірне виробниче підприємство «Віолет» здійснюють господарську діяльність з виготовлення на території АР Крим ювелірних виробів. Під час виготовлення, частина зазначених ювелірних виробів клеймується пробірним клеймом встановленого зразка Російської Федерації та реалізується через розгалужену мережу магазинів на території Російській Федерації (близько
62 магазинів), офіційно сплачуючи частину коштів, отриманих від їх реалізації у вигляді податків до бюджету країни агресора, а саме до «УФСН России по Республике Крым».
Разом з тим, інша частина ювелірних виробів, виготовлена на потужностях ООО «Ювелирный дом «Виолет» та ПП «Ювелірне виробниче підприємство «Віолет» у АР Крим, клеймується державними пробірними клеймами, які були виготовлені для Кримського казенного підприємства пробірного контролю, яке залишилось на території АР Крим після її анексії зі сторони РФ та використання яких припинено відповідно до наказу Міністерства фінансів України № 1069 від 21.10.2014.
Тобто службові особи ООО «Ювелирный дом «Виолет» та ПП «Ювелірне виробниче підприємство «Віолет», зокрема ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та іншими особами умисно уникають на території України обов`язкового клеймування ювелірних виробів державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів казенними підприємствами пробірного контролю, з метою ухилення від сплати обов`язкових відрахувань до державного бюджету України.
У подальшому, невстановлені службові особи ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , зловживаючи при цьому своїм службовим становищем, діючи всупереч інтересам служби, без проведення належної перевірки, забезпечують безперешкодне незаконне переміщення ОСОБА_5 , з використанням невстановленого автомобільного транспорту у КПВВ «Чонгар» на митну територію України вищевказаних ювелірних виробів. У подальшому, ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою групою осіб з ОСОБА_6 та ОСОБА_7 здійснюють їх реалізацію на території України під виглядом продукції виготовленої ПП «Ювелірне виробниче підприємство «Віолет» (код ЄДРПОУ 32117457) у м. Києві через торгівельні точки, розташовані у ТРЦ Gulliver (м. Київ, Спортивна площа, 1-А) та ТРЦ Ocean Plaza (м. Київ, вул. Антоновича, 176, торгівельні точки на 1-му поверсі ТРЦ 3/1/1, 3/1/2, 12/3, 12/4, 18/1, 18/4, 18/6, 19/3), які перебувають у оренді ОСОБА_6 та ОСОБА_7 .
За отриманою інформацією, внаслідок реалізації зазначеної протиправної схеми, ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою групою осіб з громадянами України ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , а також невстановленими працівниками ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі, в порушення п. 6 «Порядку сплати збору на обов`язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1740 від 03.11.1998, у період з 2015 року по теперішній час ухиляються від сплати до державного бюджету України обов`язкового збору на державне пенсійне страхування у загальній сумі понад 3340000 грн., що сплачується суб`єктами господарювання під час клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів.
Також досудовим розслідування отримано дані, що частина ювелірних виробів, на яких, з метою ухилення від сплати до Державного бюджету України збору на обов`язкове державне пенсійне страхування проставлене державне пробірне клеймо з шифром Кримського казенного підприємства пробірного контролю, використання якого припинено наказом Міністерства фінансів України № 1069 від 21.10.2014 можуть зберігатись за адресою реєстрації та фактичного проживання ОСОБА_6 та ОСОБА_7 ( АДРЕСА_1 ).
Разом з тим, відповідно до інформації, отриманої від ГУ КЗЕ СБ України за № 8/1/2-6910 від 30.07.2019 за вищезазначеними адресами (торгівельні точки у ТРЦ Gulliver, ТРЦ Ocean Plaza, місце реєстрації та проживання ОСОБА_6 та ОСОБА_7 і місце розташування підпільного складу) крім незаконно проклеймованих ювелірних виробів можуть зберігатись реєстраційні, бухгалтерські, фінансово-господарські документи, чорнові записи щодо найменувань та обсягів надходження ювелірних виробів, виготовлених на території анексованого АР Крим ООО «Ювелирный дом «Виолет» (ИНН 9204001930, КПП 920401001), відомості щодо надання вказаних ювелірних виробів під реалізацію суб`єктам господарювання, комп`ютерна техніка та інші речі, що можуть мати доказове значення для досудового розслідування.
Відповідно до довідки з реєстру прав власності на нерухоме майно, квартира за адресою: АДРЕСА_1 на праві приватної власності ні за ким не зареєстрована.
Таким чином, у ході здійснення досудового розслідування здобуті дані, що вказують на наявність достатніх підстав вважати, що за місцем реєстрації та фактичного проживання ОСОБА_6 та ОСОБА_7 знаходяться предмети та документи, що мають значення для досудового розслідування та містять відомості, які можуть бути доказами під час досудового розслідування.
Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення слідчого, який підтримав клопотання, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно ч. 1, 2 ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установленихчастиною третьоюцієї статті. Під житлом особи розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення. Не є житлом приміщення, спеціально призначені для утримання осіб, права яких обмежені за законом. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.
Відповідно доч.1ст.234КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
За умовами ч. 2 ст. 234 КПК України, обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстрований) орган досудового розслідування як юридична особа.
Порушень вимогст. 234 КПК України,Глави 20 КПК України- слідчі (розшукові) дії, таГлави 2 КПК України- засади кримінального провадження, у судовому засіданні, слідчим суддею не виявлено.
Крім того, заслухавши слідчого таоцінивши всукупності доводиклопотання здолученими донього документами,слідчий суддявважає,що наданий часпрокурором доведенонаявність достатніхпідстав вважати,що:1)було вчиненокримінальне правопорушення; 2)відшукувані речіі документимають значеннядля досудовогорозслідування; 3)відомості,які містятьсяу відшукуванихречах ідокументах,можуть бутидоказами підчас судовогорозгляду; 4)відшукувані речі,документи абоособи знаходятьсяу зазначеномув клопотанніжитлі чиіншому володінніособи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
Відповідно до п. 6 «Порядку сплати збору на обов`язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1740 від 03.11.1998 платниками збору на обов`язкове державне пенсійне страхування під час клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів казенними підприємствами пробірного контролю є фізичні особи та суб`єкти господарювання, які подають ювелірні вироби з дорогоцінних металів на клеймування державним пробірним клеймом до казенних підприємств пробірного контролю.
Згідно з п. 7 ст. 4 Закону України «Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування» № 400/97-ВР від 26.06.1997 ставка збору на обов`язкове державне пенсійне страхування під час клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів казенними підприємствами пробірного контролю становить 10 відсотків від вартості основного дорогоцінного металу (золото, срібно, платина, паладій), у перерахунку на вагу чистого металу, що міститься у сплаві, з якого виготовлено ювелірний чи побутовий виріб, визначена за офіційним курсом НБУ на банківські метали на час подання платником збору ювелірних та побутових виробів на клеймування до казенного підприємства пробірного контролю.
Відповідно до Інструкції про порядок реєстрації відбитків іменників спеціальних знаків, що засвідчують виготовлювачів ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16.10.2001 №466 (зі змінами), забороняється використовувати іменник, відбиток якого зареєстровано на поточний рік, у наступному році; іменники, термін використання яких закінчився, підлягають знищенню до 20 січня наступного року; знищення іменника (іменників) здійснює виготовлювач виробів з дорогоцінних металів власник іменника (іменників), про що складається акт знищення.
Як вбачається із матеріалів, доданих до клопотання, то необхідність надання дозволу на проведення обшуку підтверджується рапортом щодо виявлення кримінальних правопорушень від 03.04.2019 року, випискою із Єдиного державного реєстру юридичних осіб від 02.08.2019 року, протоколом про результати контролю за вчиненням злочину від 13.06.2019 року, протоколом огляду особи від 13.06.2019 року, протоколом огляду від 18.06.2019 року, листами Міністерства фінансів України та Центрального казенного підприємства пробірного контролю, листом щодо виконання доручення від 30.07.2019 №8/1/2-691, актом №1 результатів експертизи ювелірних виробів від 23.07.2019 року, протоколами допиту свідка від 30.07.2019 року та 09.08.2019 року, протоколом негласних слідчих (розшукових) дій, а також іншими даними у матеріалах кримінального провадження. З вказаних документів вбачається, що частина ювелірних виробів, на яких проставлене державне пробірне клеймо з шифром Кримського казенного підприємства пробірного контролю, використання якого припинено наказом Міністерства фінансів України № 1069 від 21.10.2014, можуть зберігатись за вказаною у клопотанні адресою.
Відтак, слідчий суддя вважає, що доданими слідчим до клопотання документами, підтверджуються наявність підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення з обставин, внесених до ЄРДР, а відшукувані речі, про які вказано уклопотанні,можуть знаходитись за місцем реєстрації та фактичного проживання ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , а саме у квартирі за адресою: АДРЕСА_1 , та можуть бути доказами під час судового розгляду, що в своїй сукупності свідчить про наявність підстав для надання дозволу на проведення обшуку.
В пункті 72 рішення Європейського суду «Ратушна проти України», зазначено, що коли держави вважають за необхідне вдаватись до таких заходів, як обшук житлових приміщень, з метою отримання доказів факту вчинення правопорушень, суд буде оцінювати, чи були підстави для виправдання таких заходів, відповідними та чи було дотримано принцип пропорційності. Суд також буде вивчати наявність у національному законодавстві ефективних гарантій від зловживань та свавілля та перевіряти, як ці гарантії працюють в окремому випадку, який розглядається. Критерії, які слід брати до уваги в цьому контексті це спосіб та обставини, за яких було ухвалено постанову про проведення обшуку, інші докази, доступні на той час, а також зміст та обсяг постанови. При цьому особлива увага має приділятись гарантіям, застосованим з метою обмежити розумними рамками вплив цього заходу.
Слідчим суддею, у судовому засіданні, не було встановлено відомостей, які б беззаперечно свідчили, що надання дозволу на обшук становитиме особистий та надмірний тягар, тобто апріорі таке втручання не є свавільним, оскільки отримання дозволу на його проведення здійснено з дотриманням принципу законності та воно є пропорційним до тяжкості вчиненого правопорушення та відповідає справжнім інтересам суспільства.
Разом з тим, в іншій частині вимог клопотання є немотивованим, оскільки слідчим в цій частині не доведено наявність достатніх підстав вважати, що відшукувані речі мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах, можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукувані речі знаходяться у зазначеному в клопотанні приміщенні.
У зв`язку з зазначеним клопотання підлягає частковому задоволенню.
Керуючись ст.ст. 234, 235 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
Клопотання задовольнити частково.
Надати старшому слідчомув ОВС3відділу 1управління досудовогорозслідування Головногослідчого управлінняСБ Українипідполковнику юстиції ОСОБА_3 або іншим слідчим, прокурорам, які перебувають у групі слідчих по розслідуванню даного кримінального провадження, дозвіл напроведення обшуку за місцем реєстрації та фактичного проживання ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , а саме у квартирі за адресою: АДРЕСА_1 , з метою відшукання, виявлення та вилучення наступних речей та документів:
-ювелірних виробів, на яких проставлене державне пробірне клеймо з шифром Кримського казенного підприємства пробірного контролю та виробництва ПП «Ювелірне виробниче підприємство «Віолет» і ООО «Ювелирный дом «Виолет», що не відповідає чинним стандартам державного пробірного контролю;
-реєстраційних, бухгалтерських, фінансово-господарських документів, чорнових записів щодо найменувань та обсягів надходження ювелірних виробів, виготовлених на території анексованого АР Крим ООО «Ювелирный дом «Виолет» (ИНН 9204001930, КПП 920401001);
-документів, що містять відомості про надання вказаних ювелірних виробів на реалізацію суб`єктам господарювання, а також їх реалізації на території України та за її межами від імені ООО «Ювелирный дом «Виолет»;
-ПЕОМ, флеш-накопичувачів, жорстких дисків, планшетних комп`ютерів, мобільних телефонів, сім-карток, інших засобів зв`язку та іншої техніки, яка може зберігати електронні копії документів, іншу інформацію щодо клеймування державним пробірним клеймом з шифром Кримського казенного підприємства пробірного контролю ювелірних виробів, що не відповідає чинним стандартам державного пробірного контролю, та їх подальшої реалізації;
-печаток, штампів з реквізитами ООО «Ювелирный дом «Виолет» (ИНН 9204001930, КПП 920401001), а також чистих аркушів паперу з проставленими на них підписами сторонніх осіб.
Дана ухвала підлягає виконанню у строк, що не перевищує один місяць з дня її постановлення, тобто до 11вересня 2019року та надає право на проникнення до приміщення лише один раз.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2019 |
Оприлюднено | 20.02.2023 |
Номер документу | 83614976 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Осаулов А. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні