№ 243/9201/19
Провадження № 3/243/2829/2019
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 серпня 2019 року Суддя Слов`янського міськрайонного суду Донецької області Пронін С.Г., розглянувши матеріал, який надійшов від Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області Державної фіскальної служби України у відношенні:
ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , займаючого посади керівника та головного бухгалтера ТОВ АЛЬ ХЕМ , яке має ідентифікаційний код 42136240 та знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , буд. 97, проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 ,
за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП,
В С Т А Н О В И В :
У Слов`янський міськрайонний суд від Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області Державної фіскальної служби України надійшли матеріли справи про адміністративне правопорушення щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП.
В той же час, загальні вимоги щодо оформлення протоколу про адміністративне правопорушення, який входить до матеріалів справи про адміністративне правопорушення, закріплені статтею 256 КУпАП.
Так, з приписів ч. 1 ст. 256 КУпАП слідує, що у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Натомість у надісланому Головним управлінням Державної фіскальної служби у Донецькій області Державної фіскальної служби України на адресу суду протоколі про адміністративне правопорушення № 24 від 13 серпня 2019 року не зазначено ані дати народження ОСОБА_1 , ані місця його народження, ані інших відомостей, що його ідентифікують, що свідчить про те, що особу, щодо якої складено цей протокол, не було належним чином встановлено.
Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 256 КУпАП протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами. Частиною третьою статті 256 КУпАП передбачено, що у разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
Згідно з вимогами ч. 4 ст. 256 КУпАП при складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.
Разом з тим, у протоколі про адміністративне правопорушення № 24 від 13 серпня 2019 року, долученому до матеріалів справи про адміністративне правопорушення, відсутні пояснення особи, стосовно якої він складений. Що стосується зазначеної у протоколі про адміністративне правопорушення відмови ОСОБА_1 від надання пояснень, то нез`явлення ОСОБА_1
до контролюючого органу для ознайомлення та підписання протоколу не є безумовним доказом його відмови від надання відповідних пояснень щодо складеного відносно нього протоколу про адміністративне правопорушення. До того ж, у зазначеному протоколі відсутній підпис ОСОБА_1 та не зроблено запис про його відмову від підписання цього протоколу. В той же час, неотримання протоколу про адміністративне правопорушення, особою, відносно якої він складений, про що зазначено у протоколі про адміністративне правопорушення № 24 від 13 серпня 2019 року, не свідчить про відмову такої особи від його підписання; вказане свідчить лише про неотримання його такою особою. Крім того, у наведеному протоколі про адміністративне правопорушення відсутнє підтвердження того, що на виконання вимог ч. 4 ст. 256 КУпАП ОСОБА_1 було роз`яснено його права і обов`язки, передбачені ст. 268 КУпАП.
З приписів ч. 1, 2 ст. 251 КУпАП слідує, що обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу, зокрема на органи внутрішніх справ. Доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтею 245 КУпАП визначено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Згідно з вимогами статті 278 КУпАП орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує, зокрема, питання щодо того, чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.
За таких обставин суд вважає необхідним повернути адміністративний матеріал до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області Державної фіскальної служби України для належного оформлення.
Керуючись ст.ст. 245, 251, 256, 278, 283-284 КУпАП, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний матеріал по справі № 243/9201/19, провадження № 3/243/2829/2019 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП - повернути Головному управлінню Державної фіскальної служби у Донецькій області Державної фіскальної служби України для належного оформлення.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя Слов`янського
міськрайонного суду С.Г. Пронін
Суд | Слов'янський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2019 |
Оприлюднено | 15.08.2019 |
Номер документу | 83623614 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Пронін С. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні