Рішення
від 14.08.2019 по справі 340/1683/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 серпня 2019 року м.Кропивницький Справа № 340/1683/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Пасічника Ю.П., розглянув за правилами спрощеного (письмового) провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Управління соціального захисту населення Маловисківської районної державної адміністрації Кіровоградської області (вул. Центральна, 44, м.Мала Виска, Маловисківський район, Кіровоградська область, 26200, код ЄДРПОУ 03197753) про визнання дій протиправними та зобов`язати вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (надалі - позивач) звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Управління соціального захисту населення Маловисківської районної державної адміністрації Кіровоградської області (надалі - відповідач) в якому просить:

- визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Маловисківської районної державної адміністрації Кіровоградської області щодо скасування з 07.11.2015р. надання ОСОБА_1 пільг по 50% знижці з оплати за користування житлом та комунальними послугами, за паливо;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Маловисківської районної державної адміністрації Кіровоградської області поновити з 07.11.2015р. ОСОБА_1 та членам його сім`ї право на 50% знижку з оплати за користування житлом та комунальними послугами, та послугами з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, а також палива, яка гарантована йому ст. 22 Закону України Про міліцію , в редакції що діяла станом на 07.11.2015р.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що проходив службу в системі Державної пенітенціарної служби України та звільнений в запас з 23.01.2015р.

З 2015р. перебуває на пенсії як пенсіонер МВС України та на підставі довідки №17 від 17.03.2015р. має право на 50% знижку з оплати житлово-комунальних послуг. Проте, з 07.11.2015р. вказана пільга скасована. В 2019р. позивач звернувся до відповідача із заявою про роз`яснення підстав скасування пільги та вжиття заходів щодо її поновлення. У відповіді на заяву позивача його було поінформовано, що 50% пільга зі сплати житлово-комунальних послуг скасована у зв`язку із втратою чинності Законом України Про міліцію .

Не погоджуючи з вказаними діями відповідача та з посиланням на норми Конституції України, Рішення Конституційного Суду України, Закону України Про національну поліцію , рішення Верховного суду України, позивач вказує дії відповідача порушують його право на використання пільги наданої йому безстроково, отже є протиправними, а тому просить суд позов задовольнити.

Ухвалою судді від 15 липня 2019 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) та запропоновано відповідачу надати відзив протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі.

29 липня 2019 року відповідачем через канцелярію суду подано письмовий відзив на позовну заяву, згідно якого проти задоволення позовних вимог заперечує повністю. Зазначив, що особи, які мали право на пільги згідно до Закону України Про міліцію з 07.11.2015 втратили право на них, оскільки відповідно до розділу 9 Закону України Про національну поліцію пільги на житлово-комунальні послуги міліціонеру на пенсії не передбачені (а.с.18,19).

Дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Встановлено, що згідно пенсійного посвідчення № НОМЕР_1 від 21.11.2018р. позивачеві призначено пенсію по інвалідності (а.с.11).

Згідно довідки №17 від 17.03.2015р., позивач як пенсіонер Державної кримінально-виконавчої служби України та члени його сім`ї, відповідно до ст. 22 Закону України Про міліцію та п. 5 ст. 23 Закону України Про Державну кримінально-виконавчу службу України мали право на 50% знижку по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива (а.с.8).

У зв`язку з припинення надання вказаної пільги з 07.11.2015р. позивач звернувся до відповідача за відповідними роз`яснення та 21.03.2019р. отримав відповідь про те, що що 50% пільга зі сплати житлово-комунальних послуг скасована у зв`язку із втратою чинності Законом України Про міліцію (а.с.9).

Вважаючи протиправними дії відповідача, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов наступних висновків.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною четвертою ст. 22 Закону України Про міліцію № 565-XII від 20 грудня 1990 року (далі - Закон № 565-XII ), в редакції чинній до 01.01.2008 року, працівникам міліції та членам їх сімей надається 50-процентна знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива.

При цьому частина 6 статті 22 встановлювала, що за працівниками міліції, звільненими зі служби за віком, хворобою або вислугою років, зберігається право на пільги за цим Законом.

Однак, 01.01.2008 року, у зв`язку із прийняттям Закону України від 28.12.2007 року № 107-VI Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України , частина 4 ст. 22 Закону № 565-XII встановлювала, що працівникам міліції та членам їх сімей надається 50-процентна знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива, в межах норм, встановлених законодавством.

Разом з тим, частина 7 статті 22 вказаного Закону, встановлювала, що за працівниками міліції, звільненими зі служби за віком, хворобою або вислугою років, зберігається право на пільги за цим Законом, за умови, якщо середньомісячний сукупний дохід сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 року визнані неконституційними зміни, внесені Законом України від 28.12.2007 року № 107-VI, а тому з 22 травня 2008 року відновила дію редакції цих частин, яка діяла до 01.01.2008 року.

З 01.04.2014 року, відповідно до приписів Закону України Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні № 1166-VII від 27.03.2014 року, частина 4 статті 22 Закону України Про міліцію викладена в новій редакції, відповідно до якої працівникам міліції та членам їх сімей надається 50-процентна знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива, в межах норм, встановлених законодавством. Так само викладена в новій редакції і частина 7 статті 22 Закону України Про міліцію , відповідно до якої за працівниками міліції, звільненими зі служби за віком, хворобою або вислугою років, зберігається право на пільги за цим Законом, за умови, якщо середньомісячний сукупний доход сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Зазначені зміни неконституційними не визнавались.

Натомість, 04 червня 2015 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №389 (набрала чинності 1 липня 2015 року), якою затверджено Порядок надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім`ї.

Приписами пункту 2 вказаного Порядку визначено, що його дія поширюється, зокрема, на осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою згідно із Законом України Про міліцію (у тому числі звільнені із служби за віком, хворобою або вислугою років працівники міліції).

Однак, постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2016 року №36 до пункту 2 зазначеного Порядку було внесено зміни та виключено слова Про міліцію (звільнені із служби за віком, хворобою або вислугою років працівники міліції, особи начальницького складу податкової міліції, особи рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої служби; діти (до досягнення повноліття) працівників міліції, осіб начальницького складу податкової міліції, рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої служби, загиблих або померлих у зв`язку з виконанням службових обов`язків, непрацездатні члени сімей, які перебували на їх утриманні).

Разом з тим, з 07 листопада 2015 року у зв`язку з набранням чинності Законом України Про Національну поліцію № 580-VIII (далі Закон № 580-VIIІ), втратив чинність Закон N 565-XII, внаслідок чого особи, які користувалися пільгами згідно із Законом N 565-XII, з 7 листопада 2015 року втратили право на пільги.

Аналогічна позиція викладене в постанові від 20.02.2018 Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду (справа №484/655/16-а)

Також, слід зазначити, що з 29.12.2015 року, відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей від 23.12.2015 року № 900-VIIІ, пункт 15 розділу ХІ Закону № 580-VIIІ був доповнений абзацом другим відповідно до якого за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських та членів їх сімей.

Окрім того, розділ ІХ Закону № 580-VIIІ не передбачає у поліцейських, колишніх поліцейських та у членів їх сімей, таких пільг, як 50-процентна знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива, в межах норм, встановлених законодавством.

З огляду на викладене, наведеною нормою прямо закріплено відсутність можливості збереження за пенсіонерами МВС та членами їхніх сімей лише тих пільг, які наразі передбачені Законом № 580-VIIІ для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.

Відповідно, аналіз змісту Закону № 580-VIIІ дає підстави вважати, що даний правовий акт не містить норм, які б передбачали пільги на житлово-комунальні послуги.

Врахувавши викладене, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для зобов`язання відповідача поновити позивачу та членам його сім`ї 50% знижку з оплати за користування житлом та комунальними послугами, та послугами з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, а також палива, яка гарантована йому ст. 22 Закону України Про міліцію , в редакції що діяла станом на 07.11.2015р.

Отже, з 07.11.2015 року посилання позивачем на Закон № 565-XII застосуванню не підлягає, оскільки суперечить приписам Закону України Про Національну поліцію , який у свою чергу не передбачає пільг, які були встановлені ст. 22 Закону №565-XII

Оскільки Закон № 580-VIII в частині втрати чинності Закону № 565-XII не скасовувався та не змінювався, є діючим, Конституційним судом України не визнаний неконституційним, то зміна механізму нарахування певних видів соціальних виплат та допомоги є конституційно допустимою до тих меж, за якими ставиться під сумнів сама сутність змісту права на соціальний захист.

Згідно пункту 1 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно, проаналізувавши викладене, суд знаходить правомірним виключення позивача з числа пільговиків з 07.11.2015 року, оскільки втрата чинності Закону №565-XII відбулась внаслідок набрання чинності Законом № 580-VIIІ, натомість суд вважає за можливе, наголосити, що позивач не обмежений у праві, за наявності певних обставин, скористатись можливістю оформлення субсидій.

Таким чином, суд приходить до висновку, що у відповідача були відсутні правові підстави для надання позивачу пільг на оплату житлово-комунальних послуг, оскільки вказані пільги не передбачені чинним законодавством, зокрема Законом України "Про Національну поліцію", а тому із системного аналізу вище викладених норм та з`ясованих судом обставин вбачається, що позов не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Управління соціального захисту населення Маловисківської районної державної адміністрації Кіровоградської області (вул. Центральна, 44, м.Мала Виска, Маловисківський район, Кіровоградська область, 26200, код ЄДРПОУ 03197753) про визнання дій протиправними та зобов`язати вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.255 КАС України та може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295-297 КАС України. Відповідно до підпункту 15.5 п.15 Розділ VII Перехідні положення КАС України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Ю.П. Пасічник

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2019
Оприлюднено15.08.2019
Номер документу83625446
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/1683/19

Постанова від 05.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 19.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 18.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 14.08.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні