Рішення
від 13.08.2019 по справі 280/2439/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

13 серпня 2019 року Справа № 280/2439/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Семененко М.О., за участю секретаря Сонгулія О.В., розглянувши у письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146)

до Товариства з обмеженою відповідальністю Юнілайн (71100, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Горького, буд.13/7; код ЄДРПОУ 33284259)

про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - позивач, ГУ ДФС у Запорізькій області) до Товариства з обмеженою відповідальністю Юнілайн (далі - відповідач, ТОВ Юнілайн ), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 32052,68 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що станом на 20.03.2019 відповідач має узгоджений податковий борг, який виник у зв`язку з самостійним визначенням грошового зобов`язання з орендної плати за землю з юридичних осіб та на підставі рішень контролюючого органу про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання. Контролюючим органом направлено податкову вимогу про сплату боргу, однак борг відповідачем самостійно не сплачений. У зв`язку з чим, просить позов задовольнити та стягнути з відповідача податковий борг з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.

Ухвалою суду від 27.05.2019 відкрито загальне позовне провадження в справі, призначено підготовче засідання на 26.06.2019.

У зв`язку з перебуванням головуючого судді у відрядженні, підготовче засідання перенесено на 27.06.2019, про що сторонам завчасно направлено судові повістки (07.06.2019).

Ухвалою суду від 27.06.2019 відкладено підготовче засідання до 23.07.2019.

Ухвалою суду від 23.07.2019 закрито підготовче засідання, справу призначено судового розгляду по суті на 08.08.2019.

В судове засідання 08.08.2019 представник позивача не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, подав клопотання про розгляд справи без його участі в письмовому провадженні.

Представник відповідача в судове засідання 08.08.2019 не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений шляхом направлення судової повістки на офіційну адресу, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України від 25.07.2019 (за посиланням https://adm.zp.court.gov.ua/sud0870/pres-centr/news2/752244/). Відзив на позовну заяву відповідачем не поданий.

Відповідно до ч.9 ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у письмовому провадженні.

На підставі наданих письмових доказів судом встановлено такі обставини.

ТОВ Юнілайн зареєстровано Виконавчим комітетом Бердянської міської ради Запорізької області 22.11.2004 за №10991020000000190.

За даними облікової картки платника податків, станом на 20 березня 2019 року за ТОВ Юнілайн обліковується податковий борг з орендної плати за землю з юридичних осіб в розмірі 32052,68 грн.

Дослідивши надані письмові докази, суд встановив, що податковий борг виник з таких підстав:

- позивачем самостійно визначено податкові зобов`язання з орендної плати за землю у податковій декларації від 19.02.2018 №5641 за загальну суму 12 311,08 грн за період: вересень 2018 року - в розмірі 3077,76 грн. (термін сплати 30.10.2018); жовтень 2018 року - в розмірі 3077,76 грн. (термін сплати 30.11.2018); листопад 2018 року - в розмірі 3077,76 грн. (термін сплати 30.12.2018); за грудень 2018 року - в розмірі 3077,80 грн. (термін сплати 30.01.2019);

- контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0170575106 від 27.11.2018, відповідно до якого за порушення строку сплати грошових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб до позивача застосовано штрафні санкції на підставі п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України (далі - ПК України) в розмірі 20% у сумі 18 633,07 грн.

- контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0170565106 від 27.11.2018, відповідно до якого за порушення строку сплати грошових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб до позивача застосовано штрафні санкції на підставі п.126.1 ст.126 ПК України в розмірі 10% у сумі 1 108,53 грн.

Таким чином, за даними облікової картки платника податків загальна заборгованість ТОВ Юнілайн за платежем орендна плата з юридичних осіб становить 32 052,68 грн.

Суд зазначає, що відповідно до ст.269 ПК України платниками земельного податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

За змістом ст.288 ПК України платником орендної плати за земельну ділянку є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Статтею 285 ПК України визначено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Згідно з п.п.286.1 та 286.2 ст.286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до п.287.3 ст.287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно з п.54.1 ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 56.11 ст.56 ПК України визначено, що не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Згідно з п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом;

Судом встановлено, що відповідачем у встановлені ПК України строки не сплачено податкові зобов`язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності з юридичних осіб за період вересень-грудень 2018 року на загальну суму 12 311,08 грн, які ним самостійно визначені в податковій декларації з плати за землю за 2018 рік.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що сума грошового зобов`язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності з юридичних осіб в розмірі 12 311,08 грн є узгодженою, у встановлений законом строк відповідачем не сплачена та має статус податкового боргу.

Відповідно до пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з п.95.1 ст.95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Пунктом 95.2 ст.95 ПК України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.59.1 ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Судом встановлено, що позивачу у встановленому порядку було направлено податкову вимогу від 01.02.2018 №432/51.

На момент розгляду справи в суді, податковий борг з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності з юридичних осіб в розмірі 12 311,08 грн відповідачем не сплачено, заборгованість перед бюджетом не погашена.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність у ТОВ Юнілайн податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності з юридичних осіб в розмірі 12 311,08 грн та необхідність задоволення позовних вимог в цій частині.

Щодо грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом на підставі податкових повідомлень-рішень №0170575106 від 27.11.2018 та №0170565106 від 27.11.2018 суд зазначає таке.

Відповідно до п.54.3 ст.54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: 54.3.3. згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Згідно з п.58.1 ст.58 ПК України у разі коли сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Пунктом 57.3 ст.57 ПК України визначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п.58.2 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з п.58.3 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

У разі якщо вручити податкове повідомлення - рішення неможливо через помилку, допущену контролюючим органом, податкове повідомлення - рішення вважається таким, що не вручено платнику податків.

За змістом п.42.2 ст.42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Судом встановлено, що 12.10.2018 Бердянським управлінням ГУДФС у Запорізькій області складено Акт камеральної перевірки своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з орендної плати за землю за період 2013-2017 року ТОВ Юнілайн №1134/08-01-51-06/33284259, згідно з висновками якого встановлено факт несвоєчасної сплати відповідачем узгоджених податкових зобов`язань з орендної плати за землю.

На підставі висновків акту №1134/08-01-51-06/33284259 від 12.102.2018 позивачем прийнято податкові повідомлення-рішення №0170575106 від 27.11.2018 та №0170565106 від 27.11.2018.

Суд зазначає, що позивачем в якості доказів направлення вказаних податкових повідомлень-рішень на адресу відповідача надано копію супровідного листа №42155/10/08-01-51-06 від 27.11.2018, зі змісту якого судом встановлено, що на адресу позивача направлялось податкове повідомлення-рішення № 0169025106 від 27.11.2018, тобто яке має інший номер ніж ті, на підставі яких виникло грошове зобов`язання в межах розгляду даної справи.

Крім того, з наданих копій поштового відправлення та рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення неможливо встановити, які саме документи направлялись контролюючим органом, оскільки вказані письмові докази не відображають відповідної інформації, що не дає змоги ідентифікувати дане поштове відправлення як таке, яким направлені податкові повідомлення-рішення №0170575106 від 27.11.2018 та №0170565106 від 27.11.2018.

Враховуючи наведене, суд зазначає, що позивачем не доведено факт направлення податкових повідомлень-рішень №0170575106 від 27.11.2018 та №0170565106 від 27.11.2018 на адресу відповідача, а тому відповідно до норм ПК України визначені ними грошові зобов`язання не є узгодженими та не набули статусу податкового боргу.

У зв`язку з викладеним позовні вимоги в частині стягнення податкового боргу, який виник на підставі податкових повідомлень-рішень №0170575106 від 27.11.2018 та №0170565106 від 27.11.2018, необхідно відмовити.

Згідно зі ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до встановлених судом обставин, з урахуванням наданих сторонами письмових доказів, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог ГУ ДФС у Запорізькій області про стягнення з ТОВ Юнілайн податкового боргу в сумі 12 311,08 грн.

Відповідно до приписів п.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

За таких обставин сплачена позивачем сума судового збору з відповідача не стягується, оскільки позивачем в даній справі є суб`єкт владних повноважень.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з рахунків платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю Юнілайн у всіх банках, обслуговуючих такого платника податків, податковий борг з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності з юридичних осіб в розмірі 12 311,08 грн (дванадцять тисяч триста одинадцять гривень 08 коп.) на р/р 3321881200811, код ЄДРПОУ отримувача 38042560, МФО 899998, банк отримувача: Казначейство України,отримувач: Бердянське УК/Бердянськ/18010600.

В іншій частини позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Повне найменування сторін:

Позивач - Головне управління ДФС у Запорізькій області, місцезнаходження: 69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Юнілайн , місцезнаходження: 71100, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Горького, буд.13/7; код ЄДРПОУ 33284259.

Повне судове рішення складено 13.08.2019.

Суддя М.О. Семененко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2019
Оприлюднено15.08.2019
Номер документу83626352
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/2439/19

Рішення від 13.08.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 27.06.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні