УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - * 10002, м. Житомир, май дан Путятинський, 3/65, '481-620
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
від "16" лютого 2010 р. Справа № 18/1833
Господарський суд Житоми рської області у складі:
судді Со ловей Л.А.
за участю представників ст орін:
від позивача: Роман ов С.В., довіреність №11/2 від 11.01 .2010р.;
від відповідача: Неда шківський В.В., довіреність від 29.05.2009р.;
розглянув справу за позов ом Державної екологічної інс пекції в Житомирській област і (м.Житомир)
до Селянського господа рства "Невгодівське" (с.Невгод и Овруцького району), правона ступником якого є Товариство з обмеженою відповідальніст ю "Невгодівське" (с.Невгоди Овр уцького району)
про стягнення 784,18грн.,
Позивачем пред'явлено позо в про стягнення з відповідач а 784,18грн. збитків, заподіяних д ержаві внаслідок самовільно го використання водних ресур сів.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і з підстав, викладених у позо вній заяві.
Представник відповідача н а виконання вимог ухвали гос подарського суду від 14.01.2010р. над ав письмовий відзив на позов ну заяву, в якому зазначає про те, що для платників фіксова ного сільськогосподарськог о податку відсутність дозво лу на спеціальне водокористу вання для збору підземних во д не може вважатись самовіль ним використанням води.
Разом з тим, представник від повідача за умови задоволенн я позову Державної екологічн ої інспекції в Житомирській просить врахувати важкий ма теріальний стан відповідача та в порядку п.6 ст.83 ГПК Україн и відстрочити виконання ріше ння строком на один місяць.
Представник позивача прот и відстрочки виконання рішен ня не заперечує.
Крім того, на запит господар ського суду Житомирської обл асті до Головного управління статистики в Житомирській о бласті надало витяг з ЄДРПОУ , відповідно до якого станом н а 09.12.2009р. значиться Товариство з обмеженою відповідальністю "Невгодівське", ідентифікаці йний код 01051703.
Приписами ст.25 ГПК України п ередбачено, що в разі вибуття однієї з сторін у спірному аб о встановленому рішенням гос подарського суду правовідно шенні внаслідок реорганізац ії підприємства чи організац ії господарський суд здійсню є заміну цієї сторони її прав онаступником, вказуючи про ц е в рішенні або ухвалі. Усі дії , вчинені в процесі до вступу п равонаступника, є обов'язков ими для нього в такій же мірі, в якій вони були б обов'язкови ми для особи, яку він замінив.
Враховуючи викладене, суд в важає за необхідне здійснити заміну відповідача його пра вонаступником.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали господарської спр ави суд
ВСТАНОВИВ:
06 травня 2009р. Державною еко логічною інспекцією в Житоми рській області проведено пер евірку дотримання ТОВ "Невго дівське" вимог природоохоро нного законодавства, за насл ідками якої складено акт пер евірки додержання вимог прир одоохоронного законодавств а від 06.05.2009р. (а.с.5).
Як вбачається із вищевказа ного акту Державною екологіч ною інспекцією в Житомирські й області виявлено порушення відповідачем вимог п.9 ч.1 ст.44, с т.ст.49, 111 Водного кодексу Украї ни, а саме використання без до зволу на спеціальне водокори стування в період з 01.03.2008р. по 31.12 .2008р. та з 01.01.2009р. по 01.05.2009р. 630 куб.м вод и з підземних горизонтів.
06.05.2009р. Державною екологічною інспекцією в Житомирській о бласті складено протокол про адміністративне правопоруш ення №001301, з якого, зокрема, вбач ається, що директор ТОВ "Невго дівське" ОСОБА_3 погоджуєт ься з виявленим порушенням п рава державної власності на води, та винесено постанову № 001301 про застосування до дирек тора ТОВ "Невгодівське" ОСО БА_3 адміністративного стя гнення у вигляді штрафу в роз мірі 136грн. (а.с.10-11). Вказана поста нова не оскаржувалась.
Відповідно до Методики розрахунку розмірів відшко дування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення правил охорони водних ресур сів на землях водного фонду, п ошкодження водогосподарськ их споруд і пристроїв, поруше ння правил їх експлуатації, з атвердженої наказом Державн ого комітету України по водн ому господарству від 29.12.2001р. №290, зареєстрованої МЮ України 18.01 .2002р. №44/6332, на підставі довідки Т ОВ "Невгодівське" (а.с.6) позива ч здійснив розрахунок збиткі в, заподіяних державі внаслі док забору води з артезіансь ких свердловин без наявності дозволу на спеціальне водок ористування в період з 01.03.2008р. п о 31.12.2008р. та з 01.01.2009р. по 01.05.2009р., які ск ладають 784,18грн. (а.с.7).
Оцінивши наявні докази гос подарський суд Житомирської області дійшов висновку, що п озовні вимоги є обґрунтовани ми та підлягають задоволенню з наступних підстав:
Відповідно до статті 13 Конс титуції України земля, її над ра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах територ ії України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економі чної зони є об'єктами права вл асності Українського народу . Від імені Українського наро ду права власника здійснюють органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня в межах, визначених цією Ко нституцією.
Згідно з ч.1 ст.4 Закону Україн и "Про охорону навколишнього природного середовища" прир одні ресурси України є власн істю народу України, який має право на володіння, використ ання та розпорядження природ ними багатствами республіки .
Відповідно до переліку кор исних копалин загальнодержа вного значення, затвердженог о постановою Кабінету Мініст рів України від 12.12.1994р. №827, підзе мні води - питні, відносяться д о корисних копалин загальнод ержавного значення.
Статтею 5 вищевказаного Зак ону передбачено, що державні й охороні і регулюванню вико ристання на території Україн и підлягають: навколишнє при родне середовище, як сукупні сть природних і природно-соц іальних умов та процесів, при родні ресурси, як залучені в г осподарський обіг, так і не ви користовувані в народному го сподарстві в даний період (зе мля, надра, води, атмосферне по вітря, ліс та інша рослинніст ь, тваринний світ).
Згідно зі ст.38 вищезазначен ого Закону використання прир одних ресурсів в Україні зді йснюється в порядку загально го і спеціального використан ня природних ресурсів.
Законодавством України гр омадянам гарантується право загального використання при родних ресурсів для задоволе ння життєво необхідних потре б (естетичних, оздоровчих, рек реаційних, матеріальних тощо ) безоплатно, без закріплення цих ресурсів за окремими осо бами і надання відповідних д озволів, за винятком обмежен ь, передбачених законодавств ом України.
В порядку спеціального вик ористання природних ресурсі в громадянам, підприємствам, установам і організаціям на даються у володіння, користу вання або оренду природні ре сурси на підставі спеціальни х дозволів, зареєстрованих у встановленому порядку, за пл ату для здійснення виробничо ї та іншої діяльності, а у випа дках, передбачених законодав ством України, на пільгових у мовах.
Пунктом 9 статті 44 Водного ко дексу України передбачено, щ о водокористувачі зобов'язан і здійснювати спеціальне вод окористування лише за наявно сті дозволу.
Згідно зі ст.49 вищевказаног о Кодексу спеціальне водокор истування здійснюється на пі дставі дозволу.
Видача дозволу на спеціаль не водокористування здійсню ється за клопотанням водокор истувача з обґрунтуванням по треби у воді, погодженим з дер жавними органами водного гос подарства, - в разі використан ня поверхневих вод, державни ми органами геології - в разі в икористання поверхневих вод та державними органами охор они здоров' я - в разі викорис тання водних об' єктів, відн есених до категорії лікуваль них. Порядок погодження та ви дачі дозволів на спеціальне водокористування затверджу ється Кабінетом Міністрів Ук раїни. У дозволі на спеціальн е водокористування встановл юються ліміт забору води, лім іт використання води та лімі т скидання забруднюючих речо вин. У разі настання маловодд я ці ліміти можуть бути зменш ені спеціально уповноважени ми державними органами без к оригування дозволу на спеціа льне водокористування. Спеці альне водокористування є пла тним.
Таким чином, право на спеціа льне водокористування виник ає з моменту отримання таког о дозволу.
Порядком погодження та вид ачі дозволів на спеціальне в одокористування, затверджен им постановою Кабінету Мініс трів України №321 від 13 березня 2 002 року, встановлено, що дозвол и на використання води водни х об' єктів загальнодержавн ого значення, видаються тери торіальними органами Мінеко ресурсів за клопотанням водо користувача з обґрунтування м потреби у воді.
Такого дозволу за період з 0 1.03.2008 року по 01.05. 2009р. у відповідач а не було.
Факт використання 630 куб. мет рів підземних вод в період з 01 .03.2008р. по 31.12.2008р. та з 01.01.2009р. по 01.05.2009р. п ідтверджується довідкою ві дповідача (а.с.6).
Позивачем на адресу відпов ідача 28.07.2009р. направлена претен зія №138-28/5 про відшкодування за подіяних державі збитків, як а залишена відповідачем без відповіді та задоволення (а.с . 8).
Відповідно до ст.111 Водного к одексу України підприємства , установи, організації і гром адяни України, а також інозем ні юридичні і фізичні особи т а особи без громадянства зоб ов'язані відшкодувати збитки , завдані ними внаслідок пору шень водного законодавства, в розмірах і порядку, встанов лених законодавством Україн и.
Відшкодування збитків, зав даних внаслідок порушень вод ного законодавства, не звіль няє винних від збору за спеці альне водокористування, а та кож від необхідності здійсне ння заходів щодо ліквідації шкідливих наслідків. Притягн ення винних у порушенні водн ого законодавства до відпові дальності не звільняє їх від обов'язку відшкодування зби тків, завданих ними внаслідо к порушення водного законода вства.
Згідно зі ст.ст.68,69 Закону Укр аїни "Про охорону навколишнь ого природного середовища" в ідповідач несе зобов' язанн я відшкодувати збитки, запод іяні порушенням природоохор онного законодавства, як пра вило, в повному обсязі.
Крім того, відповідно до ч. 5 с т. 68 вищевказаного Закону заст осування заходів дисципліна рної, адміністративної або к римінальної відповідальнос ті не звільняє винних від ком пенсації шкоди, заподіяної з абрудненням навколишнього п риродного середовища та погі ршенням якості природних рес урсів.
Чинне законодавство не над ає право господарському суду зменшувати розмір заподіяни х збитків (шкоди) з урахування м фінансового становища та п ричин порушення норм природо охоронного, у тому числі водн ого законодавства.
Частиною 2 статті 110 Водного к одексу України, водокористув ачі звільняються від відпові дальності за порушення водно го законодавства, якщо вони в иникли внаслідок дії непере борних сил природи чи воєнни х дій.
Порушення відповідачем во дного законодавства не пов'я зане з діями непереборних си л природи чи воєнними діями.
Відповідно до ст.20 Закону Ук раїни „Про охорону навколишн ього природного середовища” та Положення про Державну ек ологічну інспекцію в Житомир ській області, затвердженого наказом Міністерства охорон и навколишнього природного с ередовища України від 19.02.2007р. № 55, екологічна інспекція має п раво подавати позови про від шкодування збитків і втрат, з авданих внаслідок порушення вимог законодавства про охо рону навколишнього природно го середовища.
Відповідно до ст.33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог і заперечень.
Відповідач доказів сплати заподіяних державі збитків не надав.
Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що позо в обґрунтований та підлягає задоволенню в повному обсязі - в сумі 784,18грн.
Крім того, керуючись ст.121 ГПК України, суд враховуючи важк ий фінансовий стан відповіда ча, задовольняє клопотання п ро відстрочку виконання ріше ння господарського суду Жито мирської області на 1 місяць, д о 16.03.2010р.
Судові витрати по сплаті де ржавного мита та за інформац ійно-технічне забезпечення с удового процесу покладаютьс я на відповідача, оскільки ві н спонукав позивача звернути сь з позовом до суду.
Керуючись ст.ст. 33, 43, 44, 49, 82-85 ГПК У країни, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Замінити відповідача п о справі Селянське господарс тво "Невгодівське" на його пра вонаступника Товариство з об меженою відповідальністю "Не вгодівське".
2. Позов задовольнити.
3.Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "Не вгодівське" (11162, Житомирська об ласть, Овруцький район, с.Невг оди, ідентифікаційний код 01051703 ):
- в дохід спеціального фонду Державного бюджету Невгодів ської сільської ради Овруцьк ого району на р/р 31515921700445 ГУДКУ у Ж итомирській області, МФО 811039, З КПО 22062510, код платежу 24062100 - 784,18грн.;
- в дохід державного бюджету України - 102,00грн. державного ми та;
- в доход Державного бюджету України 236,00грн. витрат за інф ормаційно-технічне забезпеч ення судового процесу (отрим увач - УДК в м.Житомирі, п/р 31218259703002 , ГУДКУ у Житомирській област і, МФО 811039, код доходу 22050000, ЄДРПОУ 22062319).
3. Відстрочити виконання рі шення господарського суду Жи томирської області від 16.02.2010р. н а 1 місяць до 16.03.2010р.
Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.
Суддя Соловей Л.А.
Віддрукувати 3прм.: 1 - в справ у 2,3 - сторонам
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2010 |
Оприлюднено | 27.12.2010 |
Номер документу | 8362663 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Соловей Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні