ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
06 серпня 2019 року м. Дніпросправа № 280/1005/19 Суддя І інстанції - Артоуз О.О.
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Чепурнова Д.В. (доповідач),
суддів: Мельника В.В., Сафронової С.В.,
за участю секретаря судового засідання Царьової Н.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Перше Колісно-ремонтне підприємство до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ Перше Колісно-ремонтне підприємство звернулося до суду з вищевказаним позовом, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення № 1055971/38817991 від 21.01.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 19.12.2018 та зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №9 від 19.12.2018, складену ТОВ Перше колісно-ремонтне підприємство ;
- визнати протиправним та скасувати рішення № 1055963/38817991 від 21.01.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №11 від 21.12.2018 та зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №11 від 19.12.2018, складену ТОВ Перше колісно-ремонтне підприємство ;
- визнати протиправним та скасувати рішення № 1055965/38817991 від 21.01.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 22.12.2018 та зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №12 від 22.12.2018, складену ТОВ Перше колісно-ремонтне підприємство ;
- визнати протиправним та скасувати рішення № 1055969/38817991 від 21.01.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №13 від 22.12.2018 та зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №13 від 22.12.2018, складену ТОВ Перше колісно-ремонтне підприємство ;
- визнати протиправним та скасувати рішення № 1055968/38817991 від 21.01.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 26.12.2018 та зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №15 від 26.12.2018, складену ТОВ Перше колісно-ремонтне підприємство ;
- визнати протиправним та скасувати рішення № 1055966/38817991 від 21.01.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 28.12.2018 та зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №17 від 28.12.2018, складену ТОВ Перше колісно-ремонтне підприємство ;
- визнати протиправної бездіяльність Головного управління ДФС у Запорізькій області з невчинення дій щодо реєстрації розблокування податкової накладної № 8 від 19.12.2018 та зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 19.12.2018, складену ТОВ Перше Колісно-ремонтне підприємство .
В обґрунтування позовних вимог вказує, що в рішенні про відмову в реєстрації податкових накладних не зазначено підкреслень тих документів, які на думку контролюючого органу не надані, що робить ці рішення формальними, та такими, що не гуртуються на результатах аналізу пакету документів платника податків, які надавалися до перевірки і свідчать про реальний характер господарських операцій. Крім того вказує, що не визначено конкретно критерії ризиковості, що визначені пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку під які може підпадати підприємство.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2019 року позов було задоволено.
Не погодившись з прийнятим рішенням Головне управління ДФС у Запорізькій області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просило рішення суду скасувати та прийняти нове рішення яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Вказує, що підставою прийняття оскарженого рішення було ненадання підприємством копій первинних документів, передбачених пунктом 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ від 21.02.2018 р. № 117. Суд не навів жодного аргументу щодо оцінки доказів наведених відповідачами, а саме щодо недоліку пакету документів наданого позивачем на розгляд Комісії, що і обумовило прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних. Зазначає, що предметом спору є правомірність прийняття оскарженого рішення, а не підтвердження реальності здійснення господарських операцій позивача.
У письмовому відзиві на апеляційну скаргу ТОВ Перше колісно-ремонтне підприємство просить відмовити у її задоволенні та залишити без змін рішення суду першої інстанції.
В судовому засіданні апеляційної інстанції представник відповідачів підтримав вимоги апеляційної скарги з викладених у ній підстав, представник ТОВ Перше колісно-ремонтне підприємство не з`явився, про час та місце слухання справи повідомлялися належним чином.
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального права, правову оцінку досліджених судом доказів по справі, суд апеляційної інстанції приходить до висновку що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що профільним видом діяльності підприємства є Допоміжне обслуговування наземного транспорту (основний): (код 52.21 згідно за КВЕД-2010).
Між Позивачем та Дочірнім підприємством Ферротранс (код ЄДРПОУ 25642707) було укладено договір про надання послуг з ремонту колісних пар вантажних вагонів № ПКРП-ФТ/121216 від 12.12.2016. З метою виконання зобов`язань за договором з Дочірнім підприємством Ферротранс , позивач уклав наступні договори:
- № ПР/В-18729/НЮдч від 12.11.2018 зі Структурним підрозділом Верхівцевське вагонне депо Регіональної філії Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця ;
- № ОД/в-18-169дНЮ від 28.03.2018 зі Структурний підрозділом Ремонтне вагонне депо ім. Т.Шевченко Регіональної філії Одеська залізниця ПАТ Українська залізниця ;
- зі Структурним підрозділом Вагонне депо Батуринська Регіональної філії Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця , у спрощений спосіб, у відповідності до вимог ч. 1 ст. 181 Господарського кодексу України, відповідно до листа № 0106/322 від 01.06.2018.
На виконання вищевказаного договору ДП Ферротранс передав 16 колісних пар для ремонту, які були перевезені автомобільним транспортом, що підтверджується товаро-транспортною накладною № 252 від 10.12.2018 та актом приймання-передачі від 10.12.2018.
11.12.2018 16 колісних пар передані для ремонту СП Верхівцевське вагонне депо РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується актом прийому-здачі від 11.12.2018.
19.12.2018 СП Верхівцевське вагонне депо РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця виконало ремонт колісних пар, що підтверджується актом № 1007 від 19.12.2018, і Позивач за допомогою вантажного автотранспорту здійснив вивезення колісних пар з території СП Верхівцевське вагонне депо РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується товарно-транспортною накладною № 1912 від 19.12.2018, та передав відремонтовані колісні пари замовнику - ДП Ферротранс , згідно акту приймання-передачі від 19.12.2018, акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 263 від 19.12.2018 - на суму 113 240,30 грн., в тому числі ПДВ 20 % - 18 873,38 грн.
Позивачем було складено податкову накладну № 8 від 19.12.2018 у відповідності з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме на дату складання актів прийому передачі виконаних робіт від 19.12.2018, що складені на виконання Договору про надання послуг з ремонту колісних пар вантажних вагонів № ПКРП-ФТ/121216 від 12.12.2016, замовником за яким, у всіх випадках виступає одне підприємство, а саме Дочірнє підприємство Ферротранс (код ЄДРПОУ 25642707).
19.12.18 позивач відправив на реєстрацію податкову накладну від 19.12.2018, а саме податкову накладну № 8 на суму 113 240,30 грн.
В декларацію з податку на додану вартість за грудень 2018 року включено податкове зобов`язання в розмірі 18 873,38 грн., яке сплачено у повному обсязі платіжним дорученням № 4049 від 20.12.2018.
09.01.2019 Відповідачем 1, було зупинено реєстрацію вищевказаної податкової накладної від 19.12.2018. отримано квитанцію про зупинення реєстрації. Причиною зупинення ПН/РК № 1 зазначено відповідність вимогам пп 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Одночасно запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання рекомендацій, зазначених у Квитанції № 1, Позивачем було направлено на адресу ДФС, пояснення та копії документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Станом на день звернення до суду, відповіді від Головного управління ДФС У Запорізькій області не надійшло, реєстрація податкової накладної зупинена.
11.11.2018 на виконання вищевказаного договору ДП Ферротранс передав Позивачу 16 колісних пар для ремонту, що підтверджується актом приймання-передачі від 28.11.2018. Зазначені колісні пари перевезені автомобільним транспортом, що підтверджується товарно-транспортною накладною № 314 від 28.11.2018, та передані для ремонту СП Вагонне депо Батуринська РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується актом прийому-здачі від 30.11.2018.
19.12.2018 року СП Вагонне депо Батуринська РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця виконало ремонт колісних пар, про що було складено акт № 2 від 17.12.2018, та передало колісні пари Позивачу, що підтверджується актом приймання-передачі від 19.12.2018.
ТОВ Перше Колісно-ремонтне підприємство за допомогою вантажного автотранспорту здійснило вивезення колісних пар з території СП Вагонне депо Батуринська РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується товаро-транспортною накладною № 1912 від 19.12.2018, та передало відремонтовані колісні пари замовнику - ДП Ферротранс , згідно акту приймання-передачі від 19.12.2018, та акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 264 від 19.12.2018 - на суму 207 676,42 грн., в тому числі ПДВ 20 % - 34 612,74 грн.
Позивачем було складено податкову накладну № 9 від 19.12.2018 у відповідності з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме на дату складання актів прийому передачі виконаних робіт від 19.12.2018, що складені на виконання Договору про надання послуг з ремонту колісних пар вантажних вагонів № ПКРП-ФТ/121216 від 12.12.2016, замовником за яким, у всіх випадках виступає одне підприємство, а саме Дочірнє підприємство Ферротранс (код ЄДРПОУ 25642707).
19.12.18 позивач відправив на реєстрацію податкову накладну від 19.12.2018, а саме податкову накладну № 9 на суму 207 676,42 грн.
В декларацію з податку на додану вартість за грудень 2018 року, включено податкове зобов`язання в розмірі 34 612,74 грн. та сплачено у повному обсязі платіжним дорученням № 4048 від 20.12.2018 року.
09.01.2019 відповідачем 1, було зупинено реєстрацію вищевказаної податкової накладної від 19.12.2018. Отримано квитанцію про зупинення реєстрації. Причиною зупинення ПН/РК № 1 зазначено відповідність вимогам пп 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Одночасно запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог контролюючого органу, позивач надав пояснення та документи.
21.01.2019 рішенням Комісії контролюючого органу про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1055971/38817991 від 21.01.2019, було відмовлено ТОВ Перше колісно-ремонте підприємство у реєстрації ПН № 9 від 19.12.2018 у ЄДРПН.
На виконання вищевказаного договору 18.12.2018 ДП Ферротранс передав 16 колісних пар для ремонту, що підтверджується актом приймання-передачі від 18.12.2018 року. Зазначені колісні пари були перевезені автомобільним транспортом, що підтверджується товаро-транспортною накладною № 258 від 18.12.2018, та передані для ремонту СП Ремонтне вагонне депо ім. Т.Шевченко РФ Одеська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується актом прийому-здачі № 50 від 13.12.2018.
20.12.2018 СП Ремонтне вагонне депо ім. Т.Шевченко РФ Одеська залізниця ПАТ Українська залізниця виконало ремонт колісних пар, про що було складено акт № Ш-1381 від 20.12.2018 та передало колісні пари ТОВ Перше Колісно-ремонтне підприємство відповідно до акту приймання-передачі № 53 від 21.12.2018.
Позивачем за допомогою вантажного автотранспорту здійснено перевезення колісних пар з території СП Ремонтне вагонне депо ім. Т.Шевченко РФ Одеська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується товаро-транспортною накладною № 2112 від 21.12.2018, та передано відремонтовані колісні пари замовнику - ДП Ферротранс , згідно акту приймання-передачі від 21.12.2018, та акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 266 від 21.12.2018 - на суму 126 671,62 грн., в тому числі ПДВ 20 % - 21 111,94 грн.
Позивачем було складено податкову накладну № 11 від 21.12.2018 у відповідності з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме на дату складання актів прийому передачі виконаних робіт від 21.12.2018, що складені на виконання Договору про надання послуг з ремонту колісних пар вантажних вагонів № ПКРП-ФТ/121216 від 12.12.2016, замовником за яким, у всіх випадках виступає одне підприємство, а саме Дочірнє підприємство «Ферротранс» (код ЄДРПОУ 25642707).
21.12.18 Позивач відправив на реєстрацію податкову накладну від 21.12.2018, а саме податкову накладну № 11 на суму 126 671,62 грн.
В декларацію з податку на додану вартість за грудень 2018 року, включено податкове зобов`язання в розмірі 21 111,94 грн. та сплачено у повному обсязі платіжним дорученням № 1077 від 10.01.2019.
11.01.2019 Відповідачем 1, було зупинено реєстрацію вищевказаної податкової накладної від 21.12.2018. Отримано квитанцію про зупинення реєстрації. Причиною зупинення ПН/РК № 1 зазначено відповідність вимогам пп 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Одночасно запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог контролюючого органу, позивач надав пояснення та документи.
21.01.2019 рішенням Комісії контролюючого органу про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1055963/38817991 від 21.01.2019, було відмовлено ТОВ Перше колісно-ремонте підприємство у реєстрації ПН № 11 від 21.12.2018 у ЄДРПН.
На виконання вищевказаного договору 18.12.2018 ДП Ферротранс передав 16 колісних пар для ремонту, що підтверджується актом приймання-передачі від 18.12.2018 року. Зазначені колісні пари були перевезені автомобільним транспортом, що підтверджується товаро-транспортною накладною № 258 від 18.12.2018, та передані для ремонту СП Верхівцевське вагонне депо РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується актом прийому-здачі від 19.12.2018.
22.12.2018 СП Верхівцевське вагонне депо РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця виконало ремонт колісних пар, про що було складено акт № 1016 від 22.12.2018 та передало колісні пари ТОВ Перше Колісно-ремонтне підприємство .
Позивачем за допомогою вантажного автотранспорту здійснено перевезення колісних пар з території СП Верхівцевське вагонне депо РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується товаро-транспортною накладною № 2212 від 22.12.2018, та передано відремонтовані колісні пари замовнику - ДП Ферротранс , згідно акту приймання-передачі від 22.12.2018, та акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 267 від 22.12.2018 - на суму 107 270,83 грн., в тому числі ПДВ 20 % - 17 878,47 грн.
Позивачем було складено податкову накладну № 12 від 22.12.2018 у відповідності з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме на дату складання актів прийому передачі виконаних робіт від 22.12.2018, що складені на виконання Договору про надання послуг з ремонту колісних пар вантажних вагонів № ПКРП-ФТ/121216 від 12.12.2016, замовником за яким, у всіх випадках виступає одне підприємство, а саме Дочірнє підприємство Ферротранс (код ЄДРПОУ 25642707).
22.12.18 Позивач відправив на реєстрацію податкову накладну від 22.12.2018, а саме податкову накладну № 12 на суму 107 270,83 грн.
В декларацію з податку на додану вартість за грудень 2018 року, включено податкове зобов`язання в розмірі 17 878,47 грн. та сплачено у повному обсязі платіжним дорученням № 4090 від 26.12.2018.
11.01.2019 Відповідачем 1, було зупинено реєстрацію вищевказаної податкової накладної від 22.12.2018. Отримано квитанцію про зупинення реєстрації. Причиною зупинення ПН/РК № 1 зазначено відповідність вимогам пп 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Одночасно запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог контролюючого органу, Позивач надав пояснення та документи.
21.01.2019 рішенням Комісії контролюючого органу про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1055965/38817991 від 21.01.2019, було відмовлено ТОВ Перше колісно-ремонте підприємство у реєстрації ПН № 12 від 22.12.2018 у ЄДРПН.
10.12.2018 на виконання вищевказаного договору ДП Ферротранс передав Позивачу 15 колісних пар для ремонту, що підтверджується актом приймання-передачі від 10.12.2018. Зазначені колісні пари перевезені автомобільним транспортом, що підтверджується товарно-транспортною накладною № 253 від 10.12.2018, та передані для ремонту СП Вагонне депо Батуринська РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується актом прийому-здачі від 22.12.2018.
22.12.2018 СП Вагонне депо Батуринська РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця виконало ремонт колісних пар, про що було складено акт № 4 від 22.12.2018, та передало колісні пари Позивачу, що підтверджується актом приймання-передачі від 22.12.2018 .
ТОВ Перше Колісно-ремонтне підприємство за допомогою вантажного автотранспорту здійснило вивезення колісних пар з території СП Вагонне депо Батуринська РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується товаро-транспортною накладною № 2212 від 22.12.2018, та передало відремонтовані колісні пари замовнику - ДП Ферротранс , згідно акту приймання-передачі від 22.12.2018, та акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 268 від 22.12.2018 - на суму 194 696,64 грн., в тому числі ПДВ 20 % - 32 449,44 грн.
Позивачем було складено податкову накладну № 13 від 22.12.2018 у відповідності з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме на дату складання актів прийому передачі виконаних робіт від 22.12.2018, що складені на виконання Договору про надання послуг з ремонту колісних пар вантажних вагонів № ПКРП-ФТ/121216 від 12.12.2016, замовником за яким, у всіх випадках виступає одне підприємство, а саме Дочірнє підприємство Ферротранс (код ЄДРПОУ 25642707).
22.12.18 Позивач відправив на реєстрацію податкову накладну від 22.12.2018, а саме податкову накладну № 13 на суму 194 696,64 грн.
В декларацію з податку на додану вартість за грудень 2018 року, включено податкове зобов`язання в розмірі 32 449,44 грн. та сплачено у повному обсязі платіжним дорученням № 4134 від 28.12.2018.
11.01.2019 Відповідачем 1, було зупинено реєстрацію вищевказаної податкової накладної від 22.12.2018. Отримано квитанцію про зупинення реєстрації. Причиною зупинення ПН/РК № 1 зазначено відповідність вимогам пп 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Одночасно запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог контролюючого органу, Позивач надав пояснення та документи.
21.01.2019 рішенням Комісії контролюючого органу про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1055969/38817991 від 21.01.2019, було відмовлено ТОВ Перше колісно-ремонте підприємство у реєстрації ПН № 13 від 22.12.2018 у ЄДРПН.
17.12.2018 на виконання вищевказаного договору ДП Ферротранс передав Позивачу 15 колісних пар для ремонту, що підтверджується актом приймання-передачі від 17.12.2018. Зазначені колісні пари перевезені автомобільним транспортом, що підтверджується товарно-транспортною накладною № 248 від 17.12.2018, та передані для ремонту СП Вагонне депо Батуринська РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується актом прийому-здачі від 17.12.2018.
26.12.2018 СП Вагонне депо Батуринська РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця виконало ремонт колісних пар, про що було складено акт № 5 від 26.12.2018, акт № 6 від 26.12.2018, та передало колісні пари Позивачу, що підтверджується актом здачі-приймання (надання-послуг) № 270 від 26.12.2018, на загальну суму 149 717,14 грн. в тому числі ПДВ - 20 % - 24 952,86 грн.
Позивачем було складено податкову накладну № 15 від 26.12.2018 у відповідності з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме на дату складання актів прийому передачі виконаних робіт від 26.12.2018, що складені на виконання Договору про надання послуг з ремонту колісних пар вантажних вагонів № ПКРП-ФТ/121216 від 12.12.2016, замовником за яким, у всіх випадках виступає одне підприємство, а саме Дочірнє підприємство Ферротранс (код ЄДРПОУ 25642707).
ТОВ Перше Колісно-ремонтне підприємство за допомогою вантажного автотранспорту здійснило вивезення колісних пар з території СП Вагонне депо Батуринська РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується товаро-транспортною накладною № 0901 від 09.01.2019, та передало відремонтовані колісні пари замовнику - ДП Ферротранс , згідно акту приймання-передачі від 09.01.2019 на 8 колісних пар, та акту приймання-передачі від 09.01.2019 на 7 колісних пар.
В декларацію з податку на додану вартість за грудень 2018 року, включено податкове зобов`язання в розмірі 24 952,86 грн. та сплачено у повному обсязі платіжним дорученням № 4129 від 28.12.2018.
11.01.2019 Відповідачем 1, було зупинено реєстрацію вищевказаної податкової накладної від 26.12.2018. Отримано квитанцію про зупинення реєстрації. Причиною зупинення ПН/РК № 1 зазначено відповідність вимогам пп 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Одночасно запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог контролюючого органу, Позивач надав пояснення та документи.
21.01.2019 рішенням Комісії контролюючого органу про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1055968/38817991 від 21.01.2019, було відмовлено ТОВ Перше колісно-ремонте підприємство у реєстрації ПН № 15 від 26.12.2018 у ЄДРПН.
20.12.2018 на виконання вищевказаного договору ДП Ферротранс передав Позивачу 4 колісні пари для ремонту, що підтверджується актом приймання-передачі від 20.12.2018, та ще 10 пар згідно акту приймання-передачі від 20.12.2018. Зазначені колісні пари перевезені автомобільним транспортом, що підтверджується товарно-транспортною накладною № 243 від 20.12.2018, та передані для ремонту СП Вагонне депо Батуринська РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується актом прийому-здачі від 20.12.2018.
28.12.2018 СП Вагонне депо Батуринська РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця виконало ремонт колісних пар, про що було складено акт № 4, акт №8 від 28.12.2018, та передало колісні пари Позивачу, що підтверджується актом здачі-приймання (надання-послуг) № 272 від 28.12.2018, на загальну суму 148 355,33 грн. в тому числі ПДВ - 20 % - 24 725,89 грн.
Позивачем було складено податкову накладну № 17 від 28.12.2018 у відповідності з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме на дату складання актів прийому передачі виконаних робіт від 28.12.2018, що складені на виконання Договору про надання послуг з ремонту колісних пар вантажних вагонів № ПКРП-ФТ/121216 від 12.12.2016, замовником за яким, у всіх випадках виступає одне підприємство, а саме Дочірнє підприємство Ферротранс (код ЄДРПОУ 25642707).
ТОВ Перше Колісно-ремонтне підприємство за допомогою вантажного автотранспорту здійснило вивезення колісних пар з території СП Вагонне депо Батуринська РФ Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця , що підтверджується товаро-транспортною накладною № 0901 від 09.01.2019, та передало відремонтовані колісні пари замовнику - ДП Ферротранс , згідно акту приймання-передачі від 09.01.2019 на 10 колісних пар, та акту приймання-передачі від 09.01.2019 року на 4 колісні пари.
В декларацію з податку на додану вартість за грудень 2018 року, включено податкове зобов`язання в розмірі 24 725,89 грн. та сплачено у повному обсязі платіжним дорученням № 73 від 10.01.2019.
11.01.2019 Відповідачем 1, було зупинено реєстрацію вищевказаної податкової накладної від 28.12.2018. Отримано квитанцію про зупинення реєстрації. Причиною зупинення ПН/РК № 1 зазначено відповідність вимогам пп 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Одночасно запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог контролюючого органу, Позивач надав пояснення та документи.
21.01.2019 рішенням Комісії контролюючого органу про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №№1055966/38817991 від 21.01.2019, було відмовлено ТОВ Перше колісно-ремонте підприємство у реєстрації ПН № 17 від 28.12.2018 у ЄДРПН.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з протиправності спірних у цій справі актів індивідуальної дії та безпідставності їх прийняття, а також невідповідності змісту вимогам, що висуваються до їх обґрунтування та форми.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.
Згідно з п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено, що платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України ; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Аналізуючи зазначені правові норми суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що фіскальний орган був зобов`язаний у Квитанціях чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп.1.6 п.1 Критеріїв, а і на відповідне рішення, яким позивача віднесено до переліку ризикових платників. В той же час належної мотивації підстав та причин віднесення ПрАТ Михайлівський райагропостач`до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 оскаржуване рішення не містить
Протоколу засідання Комісії, ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, ані матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку відповідачем не надано ані до суду першої інстанції, ані під час апеляційного перегляду.
У п.п.18-21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно з п.2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017 наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 (надалі - Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ), комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .
Як зазначено у п.18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , Комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).
Аналогічні вимоги містить і п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ) комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
В той же час, як вірно зазначено судом першої інстанції відповідачем не надано доказів результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
Згідно з п.19 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення.
У п.17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , зокрема, зазначено, що під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії.
В той же час відповідачем не надано протоколу засідання Комісії під час прийняття оскаржуваного Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, матеріалів роботи комісії тощо.
Судом першої інстанції вірно надано оцінку документам первинної податкової та бухгалтерської звітності по взаємовідносинах позивача з ДП Ферротранс наявність у позивача ділової мети і вчинення господарських операцій з метою отримання економічного ефекту .
Визнаючи протиправним та скасовуючи рішення відповідача про відмову реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних суд першої інстанції вірно виходив з тих обставин, що останні прийняті без додержання процедури розгляду матеріалів, не наведено мотивації віднесення ТОВ Перше Колісно-ремонтне підприємство до ризикових платників податків.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Дійшовши обґрунтованого висновку про протиправність оскаржених рішень відповідача, суд першої інстанції вірно виходив із того, що належним способом захисту порушеного права є не лише скасування таких рішень відповідача, а й зобов`язання останнього зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, оскільки саме такий спосіб захисту порушеного права є свідченням того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Колегія суддів апеляційного суду вважає, що в межах апеляційної скарги порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин у справі дана вірно, а тому апеляційну скаргу слід відхилити, а оскаржуване судове рішення залишити без змін.
Керуючись п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області - залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2019 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення в повному обсязі.
В повному обсязі постанова складена 09 серпня 2019 року.
Головуючий - суддя Д.В. Чепурнов
суддя В.В. Мельник
суддя С.В. Сафронова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2019 |
Оприлюднено | 16.08.2019 |
Номер документу | 83631733 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чепурнов Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні