Справа № 420/3570/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 серпня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бжассо Н.В.,
за участі секретаря судового засідання Музики І.О.
за участі представника позивача ОСОБА_1 . (згідно довіреності),
розглянув в відкритому судовому засіданні в м. Одесі за правилами спрощеного позовного провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Буд Авто Сервіс до Управління Укртраснсбезпеки в Одеській області про визнання протиправним та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Буд Авто Сервіс до Управління Укртрансбезпеки в Одеській області, за результатом розгляду якого, позивач просить суд: визнати протиправним та скасувати постанову № 132377 від 10.06.2019 року про застосування адміністративно-господарського штрафу в розмірі 1700,00 грн., винесену Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Укртрансбезпеки в Одеській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю Буд Авто Сервіс (місцезнаходження: 65088, м. Одеса, вул. Люстдорфська дорога, 92/94 офіс 811, код ЄДРПОУ: 41670033) судовий збір у розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 коп.), сплачений згідно платіжного доручення № 1169 від 14.06.2019 року.
В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що 25.04.2019 року на а/д м-05 Київ-Одеса 450 км + 500 м працівниками Управління Укртрансбезпеки в Одеській області було проведено рейдову перевірку транспортного засобу позивача, а саме: спеціалізованого вантажного сідлового тягача-Е, марки DAF, модель CF85.430,2005 року випуску, шасі (кузов, рама) № НОМЕР_1 , реєстраційний номер НОМЕР_2 , із напівпричепом марки SCHWARZMULLER, модель ЗА-ALMKSH, 2011 року випуску, номер шасі (кузова, рами) № НОМЕР_3 , реєстраційний номер НОМЕР_4 . Під час проведення перевірки, відповідачем здійснено габаритно-ваговий контроль транспортних засобів шляхом зважуванням, за результатами якого складено акт № 120181, який зафіксовано порушення ТОВ Буд Авто Сервіс вимог ст. 48 ЗУ Про автомобільний транспорт , а саме: відсутній дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами у разі перевезення вантажів з перевищенням вагових обмежень або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, що за ч. 1 абз. 3 ст. 60 ЗУ Про автомобільний транспорт передбачено відповідальність у вигляді штрафу 1700,00 грн. Представник позивача зазначає, що на думку контролюючого органу, підприємством допущено перевищення норми навантаження на строєну ось по транспортному засобу спеціалізований вантажний сідловий тягач-Е, марки DAF, модель CF85.430,2005 року випуску, шасі (кузов, рама) № НОМЕР_1 , реєстраційний номер НОМЕР_2 , із напівпричепом марки SCHWARZMULLER, модель ЗА-ALMKSH, 2011 року випуску, номер шасі (кузова, рами) № НОМЕР_3 , реєстраційний номер НОМЕР_4 , що відображено у складеному відповідачем розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, та нараховано плату за проїзд в розмірі 84,80 Євро. У розрахунку вказано, що фактичне навантаження на строєну ось перевищує допустиме на 1,57 т. 10.06.2019 року позивач був присутній на розгляді справи щодо порушення законодавства про автомобільний транспорт, за результатом розгляду якої відповідач прийняв постанову № 132377 від 10.06.2019 року про застосування до ТОВ Буд Авто Сервіс адміністративно-господарського штрафу. Позивач не погоджується з прийнятою відповідачем постановою та зазначає, що відповідачем під час зупинення транспортного засобу не було надано для ознайомлення графік рейдових перевірок, направлення на перевірку, чим порушено п.п. 4,12,19 Порядку та обмежено право позивача на інформацію, передбачене ст. 5 ЗУ Про інформацію . Також, під час здійснення габаритно-вагового контролю перевіряючими не було надано для ознайомлення свідоцтво про повірку пересувного вагового комплексу, що є порушенням п. 5 п.п. 8 Вимог, п.п. 12-13 Постанови № 879, ст. 5 ЗУ Про інформацію . ТОВ Буд Авто Сервіс перевозило інертні будівельні товари (щебеневу суміш), тобто сухий рухомий вантаж, а тому його маса не є сталою у різних точках автомобіля під час руху. Контролюючий орган, нехтуючи особливостями вантажу, проводив зважування не у статичному режимі, а у русі на пересувному ваговому обладнанні, незважаючи на той факт, що при нахилі транспортного засобу під час заїзду на платформу ваг та гальмуванні відбувається переміщення ссувного вантажу, що призводить , як до зменшення навантаження на одні осі, так і збільшення на інші.
Ухвалою суду від 19.06.2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 18.07.2019 року.
11.07.2019 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який, відповідач вважає позов необґрунтованим та таким, що не належить до задоволення. Представник відповідача зазначає, що 25.04.2019 року інспекторами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області в пункті габаритно-вагового контролю, що знаходиться на ділянці автодороги М-05 Київ - Одеса 450 км + 500м, згідно направлення на перевірку від 19.04.2019 року № 026318 було здійснено перевірку транспортного засобу ДАФ д/№ НОМЕР_2 з причепом держ/№ НОМЕР_4 , що належить позивачу. Після проведення перевірки було виявлено порушення вагових параметрів та встановлено, що зазначений транспортний засіб експлуатувався з перевищенням вагових параметрів без відповідного дозволу на проїзд великоваговим транспортним засобом. Представник відповідача зазначає, що поняття подільний вантаж законодавством не визначено. Одночасно, і Правилами дорожнього руху, і ПКМУ № 363 визначено, що вантаж, який перевозиться не повинен рухатися в кузові автомобіля незалежно від його характеру. Водій повинен вибирати режим руху та закріпляти вантаж з тим, щоби він не сунувся та не зміняв загрузки на сторони кузову та осі. Також, представник відповідача зазначає, що п. 19 Порядку, що передбачав наявність методики проведення габаритно-вагового контролю був виключений постановою КМУ № 671 від 30.08.2017 року. Тобто, на момент проведення перевірки пункт щодо методики вже був не актуальним.
Від представника позивача надійшла відповідь на відзив на адміністративний позов.
Ухвалою суду від 12.08.2019 року закрито провадження у справі в частині визнання протиправним та скасування розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів до Акту №120181 від 25.04.2019р., складеного Межрегіональним управлінням Укртрасбезпеки в Одеській області, яким нарахована сума до сплати в розмірі 84,80 євро.
Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити.
Відповідач у судове засідання 12.08.2019 року не з`явився, належним чином та своєчасно повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду, причини неявки суду не повідомив. У судовому засіданні, 06.08.2019 року представник відповідача позов не визнав, просив відмовити з підстав, зазначених у відзиві, повідомив суд, що скасування розрахунку не належить до розгляду в адміністративному судочинстві.
Суд вислухав представника позивача, розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
25.04.2019 року посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області на а/д м-05 Київ-Одеса 450 км + 500 м проведено рейдову перевірку транспортного засобу, що належить ТОВ Буд Авто Сервіс марки DAF реєстраційний номер НОМЕР_2 та SCHWARZMULLER реєстраційний номер НОМЕР_4 .
Під час перевірки здійснено габаритно-ваговий контроль автомобіля з напівпричепом, за результатом якого складено довідку № 026379 від 25.04.2019 року. Згідно з вказаною довідкою, навантаження на осі становить: 1) 6,386 тонн, 2) 10,473 тонн; 3) 8,316 тонн, 4) 7,246 тонн; 5) 80,11 тонн. Повна маса транспортного засобу 40,432 тонн.
Суд зазначає, що показники щодо навантаження на осі та загальної маси транспортного засобу відповідають показникам, які наведені у квитанції № 439 від 25.04.2019 року, яка сформована автоматично, за результатами проведеного габаритно-вагового контролю ваговим комплексом серійний номер 350.
Представник відповідача надав суду свідоцтво про приймання від 27.11.2017 року, згідно з яким ваговому комплексу з серійним номером 350 відповідає прилад автоматичний для зважування дорожніх транспортних засобі у русі 030Т-AS2-PWIA.
Також, суду надано: сертифікат перевірки № 000438 від 27.11.2017 року приладу автоматичного для зважування дорожніх транспортних засобі у русі та вимірювання навантажень на вісь 030Т-AS2-PWIA; сертифікат відповідності № UA.TR.002.CB.0300-17 від 27.11.2017 року, додаток до сертифікату відповідності № UA.TR.002.CB.0300-17 від 27.11.2017 року, свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № 35-02/5384 чинне до 29.03.2020 року, Інструкцію з експлуатації приладу автоматичного для зважування дорожніх транспортних засобі у русі та вимірювання навантажень на вісь № UA.TR.002.CB.0300-17.
Вказані докази підтверджують, що габаритно-ваговий контроль проведений сертифікованим приладом.
25.04.2019 року, за результатами проведеного габаритно-вагового контролю, посадовими особами відповідача складено акт № 046720 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, на підставі якого складено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів, яким нарахована сума до сплати в розмірі 84,80 євро у зв`язку із перевищенням нормативних параметрів на 7,1%.
25.04.2019 року посадовими особами відповідача складено акт № 120181 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, згідно з яким, виявлено порушення ТОВ Буд Авто Сервіс абз. 3 ч. 1 ст. 60 ЗУ про автомобільний транспорт : надання послуг з перевезень без оформлення документів, визначених ст. 48 ЗУ Про автомобільний транспорт , а саме: дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентним уповноваженим органом, або документа про внесення плати за проїзд великоваговим Т/З.
27.05.2019 року посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області направлено на адресу відповідача повідомлення-запрошення № 13863/32/24-19 на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт та/або порушення Кодексу України про адміністративні правопорушення 10.06.2019 року.
10.06.2019 року, за результатом розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідачем прийнято постанову № 132377 про застосування до ТОВ Буд Авто Сервіс адміністративно-господарського штрафу у сумі 1700,00 грн.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №103 від 11.02.2015 (далі - Положення №103), Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.
Згідно з п. 8 Положення №103, Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до пп. 15 п. 5 Положення №103, Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань, здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.
Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 08.11.2006 (далі - Порядок №1567), визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами.
Згідно з пунктами 3, 4 Порядку № 1567, Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.
Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Рейдові перевірки можуть проводитися із залученням посадових осіб відповідного підрозділу Національної поліції, Укравтодору, органу місцевого самоврядування та/або місцевої держадміністрації, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Укртрансбезпеки, та власників (балансоутримувачів) пунктів габаритно-вагового контролю (за погодженням з їх керівниками).
Згідно з п. п. 14,15 Порядку № 1567, рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.
Під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі - Європейська угода); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.
Приписами п. п. 20, 21 Порядку № 1567 передбачено, що виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.
У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3
Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року №879 (далі - Порядок №879), визначає механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (далі - великовагові та/або великогабаритні транспорті засоби), що використовуються на автомобільних дорогах загального користування..
Відповідно до пп. пп. 3, 4 п. 2 Порядку №879, великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306. При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки; габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.
Згідно з п. п. 16, 16-1, 17 Порядку №879, габаритно-ваговий контроль включає документальний та/або точний контроль.
Габаритно-ваговий контроль транспортного засобу проводиться протягом не більше однієї години (з моменту заїзду транспортного засобу на ваги до кінцевого оформлення матеріалів у разі виявлення порушення).
У разі коли за допомогою автоматичних зважувальних пунктів виявлено факт перевищення встановлених габаритно-вагових параметрів, габаритно-ваговий контроль транспортного засобу здійснюється на найближчому стаціонарному та/або пересувному пункті габаритно-вагового контролю.
Приписами п. 18 Порядку № 879 передбачено, що за результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення.
Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України Про автомобільні дороги , рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 №30, Транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.
Положеннями пункту 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 передбачено, що за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м. Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.
Згідно з п. п. 20, 21 Порядку № 879, за результатами габаритно-вагового контролю посадові особи та/або працівники Укртрансбезпеки або її територіальних органів визначають належність транспортного засобу до великовагових та/або великогабаритних.
Водії під час перебування в зоні стаціонарного або пересувного пункту габаритно-вагового контролю повинні виконувати законні вимоги посадових осіб та/або працівників Укртрансбезпеки, її територіальних органів та поліцейських.
У разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування (далі - плата за проїзд). Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.
Згідно з п. 25 Порядку № 879, у разі відмови водія транспортного засобу від проходження габаритно-вагового контролю посадові особи та/або працівники Укртрансбезпеки або її територіальних органів складають акт за формою, встановленою Мінінфраструктури, з оперативним повідомленням уповноваженого підрозділу Національної поліції.
Згідно з абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт , за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч. 4 ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт , у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Суд зазначає, що Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області надано суду докази на підтвердження факту виявлення 25.04.2019 року, під час здійснення габаритно-вагового контролю транспортного засобу, що належить ТОВ Буд Авто Сервіс автомобіля марки DAF реєстраційний номер НОМЕР_2 з напівпричіпом SCHWARZMULLER реєстраційний номер НОМЕР_4 , перевищення навантаження на строєні осі на 1,57 тонн та руху транспортного засобу без належним чином формленого дозволу або документа про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів.
Суд зазначає, що не приймає до уваги доводи представника позивача з приводу того, що ТОВ Буд Авто Сервіс перевозило рухомий вантаж, маса якого не є сталою під час руху, а тому проведення зважування на пересувному ваговому обладнанні не дає можливості встановити точний та достовірний показник навантаження на осі, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 22.1, п. 22.2, п. 22.3 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001, маса вантажу, що перевозиться, і розподіл навантаження на осі не повинні перевищувати величин, визначених технічною характеристикою даного транспортного засобу.
Водій перед початком руху зобов`язаний перевірити надійність розташування і кріплення вантажу, а під час руху - контролювати це, щоб запобігти його падінню, волочінню, травмуванню супроводжуючих осіб чи створенню перешкод для руху.
Перевезення вантажу дозволяється за умови, що він: а) не наражає на небезпеку учасників дорожнього руху; б) не порушує стійкості транспортного засобу і не утруднює керування ним; в) не обмежує водієві оглядовості; г) не закриває зовнішніх світлових приладів, світлоповертачів, номерних і розпізнавальних знаків, а також не перешкоджає сприйманню сигналів, що подаються рукою; ґ) не створює шуму, не піднімає пилу та не забруднює проїзну частину і навколишнє середовище.
Тобто, з огляду на наведені норми Правил дорожнього руху, під час перевезення вантажу розподіл навантаження на осі не повинен перевищувати величин, визначених технічною характеристикою даного транспортного засобу. При цьому, Правила дорожнього руху не містять будь-яких виключень для сухих рухомих вантажів. Будь-який вантаж повинен перевозитися так, щоб навантаження на осі не перевищувало допустимих величин. На водія транспортного засобу покладено обов`язок перевірити перед початком руху надійність розташування та кріплення вантажу.
Суд зазначає, що доводи представника позивача з приводу того, що під час зважування вантажу на пересувному ваговому обладнанні, навантаження на одні осі зменшується, а на інші збільшується, у зв`язку із рухомістю вантажу, свідчать про той факт, що і під час руху вантажу по маршруту весь час навантаження на одні осі збільшується, а на інші зменшується. Тобто, транспортний засіб постійно рухається із перевищенням навантаження на осі.
Щодо посилання представника позивача на п. 19 Порядку № 879, суд зазначає, що вказаний пункт виключено на підставі Постанови КМУ № 671 Про внесення змін до Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні від 30.08.2017 року, а отже посилання позивача на вказаний пункт є безпідставними, оскільки перевірка проводилася 25.04.2019 року.
Суд зазначає, що приписами п. 17, 18 Порядку № 879 передбачено, що габаритно-ваговий контроль транспортного засобу здійснюється на стаціонарному та/або пересувному пункті габаритно-вагового контролю. При цьому, порядок не містить вимог щодо проведення габаритно-вагового контролю рухомих вантажів лише на стаціонарному пункті, а отже, суд робить висновок, що відповідачем правомірно здійснено габаритно-ваговий контроль належного ТОВ Буд Авто сервіс транспортного засобу на пересувному пункті габаритно-вагового контролю.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Буд Авто Сервіс до задоволення не належить.
Враховуючи, що суд зробив висновок про відмову у задоволенні позовних вимог, судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача не стягується.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 205, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Буд Авто Сервіс до Управління Укртраснсбезпеки в Одеській області про визнання протиправним та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Буд Авто Сервіс (адреса: вул. Люстдорфська дорога будинок 92/94, м. Одеса, 65088, код ЄДРПОУ: 41670033).
Відповідач - Управління Укртраснсбезпеки в Одеській області (адреса: вул. Успенська, буд. 4, 65014; код ЄДРПОУ: 39816845).
Повний текст рішення складений та підписаний судом 15.08.2019 року.
Суддя Н.В. Бжассо
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2019 |
Оприлюднено | 15.08.2019 |
Номер документу | 83644271 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні