Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
15 серпня 2019 р. № 520/6913/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бадюкова Ю.В., розглянувши в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СП МЄССАГА" (вул. Малиновського, б.3, м. Харків, 61052, код ЄДРПОУ 41708999) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057), Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "СП МЄССАГА" (далі по тексту - позивач, ТОВ "СП МЄССАГА") звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі по тексту - відповідач - 1, ДФС України), Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (далі по тексту - відповідач - 2, ГУ ДФС у Харківській області), в якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Харківській області № 1186588/41708999 від 07 червня 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 08 травня 2019 року на суму ПДВ 34 944 грн.;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 08 травня 2019 року на суму ПДВ 34 944 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що в рамках здійснення власної господарської діяльності ним складено податкову накладну від 08.05.2019 року № 1 на суму ПДВ 34 944 грн, проте, відповідно до квитанцій № 9101195033 вказану податкову накладну прийнято, але її реєстрація зупинена. ГУ ДФС у Харківській області прийнято рішення від 07.06.2019 року № 1186588/41708999 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.05.2019 року № 1. Позивач вказує, що надав відповідачу необхідні пояснення та копії відповідних документів, але незважаючи на отримання повної та достатньої інформації, ГУ ДФС у Харківській області прийнято необґрунтоване, на думку позивача, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Ухвалою від 16 липня 2019 року відкрито провадження та призначено підготовче судове засідання.
Представником позивача була подана до суду заява про розгляд справи у письмовому провадженні.
Представники відповідачів в судове засідання не з`явилися, про день, час та місце судового засідання повідомлялися належним чином, причини неявки суду не повідомили.
У наданому письмовому відзиві представник ГУ ДФС у Харківській області просив відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначив, що відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Проте, ТОВ СП Мєссага документів, що підтверджують навантаження та розвантаження та складських документів не надав.
Постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 року, якою затверджено новий порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних, новий порядок роботи комісії ДФС, які ухвалюють рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації, а також порядок розгляду скарг платників ПДВ на рішення комісії.
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, який включає:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника ПДВ, якими оформлені повноваження осіб, що одержують продукцію в інтересах платника для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи
(інвентаризаційні описи), у т. ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи про підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачає договір та/або законодавство.
У реєстрації можуть відмовити, якщо платник ПДВ:
не надав письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній (розрахунку коригування), реєстрацію якої зупинили;
не надав копій документів, необхідних, щоб ухвалити рішення про реєстрацію;
надав документи, складені з порушенням законодавства.
З наданих документів не можливо підтвердити придбання ТМЦ, що є підставою для відмови у розблокуванні податкової накладної.
Представник ДФС України правом надати відзив не скористався.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Згідно ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Беручи до уваги, заяву позивача, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами у порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи положення ч.9 ст. 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі сторін за наявними матеріалами справи в порядку письмового провадження.
Суд, повно та всебічно дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи, встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "СП МЄССАГА" є юридичною особою, зареєстрованою відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" з присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи 41708999, перебуває на обліку у Головному управління ДФС у Харківській області. Зареєстроване за юридичною податковою адресою: м. Харків, вул. Малиновського, буд. 3.
Основним видом діяльності позивача є: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (а.с.32-33).
Для здійснення своєї діяльності ТОВ "СП МЄССАГА" орендує приміщення під офіс за адресою: м. Харків, вул. Малиновського, буд. 3 у ТОВ "САУЛЄ" (код за ЄДРПОУ 32761114) на підставі Договору суборенди № 30/2017 (а.с. 37-39) та складське приміщення у ФОП ОСОБА_1 (код за ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) на підставі Договору оренди № 2-ОСП від 02 липня 2018 року (а.с. 40-42).
Судом встановлено, що 17 жовтня 2018 року між ТОВ "СП МЄССАГА" та ТОВ "ТД АГРО-АЛЬЯНС" було укладено Договір купівлі-продажу № АА 171001-С, предметом якого був товар - соняшник врожаю 2018 року, у кількості, відповідно до Додатку № 6 до даного договору - 30 тон (+/- 10%) (а.с.43-46).
З метою належного виконання Договору № АА 171001-С Позивач придбав у ТОВ "СП АГРО-ІНВЕСТ" (код за ЄДРПОУ 39554623) на підставі укладеного Договору купівлі - продажу № АІ 3007-01 від 30 липня 2018 року, товар - соняшник врожаю 2018 року, у кількості, відповідно до Додатку № 1 до даного договору - 62 тони (+/- 10%) (а.с.47-50).
Виконання ТОВ "СП АГРО-ІНВЕСТ" зобов`язань за договором купівлі - продажу № АІ 3007-01 підтверджено копіями наступних первинних документів: видаткові накладні № 2212-1 та № 2212-2 від 22 грудня 2018 року (а.с.51,52), товарно-транспортні накладні № 007240 та № 616916 від 22 грудня 2018 року (а.с.53, 54), податкові накладні № 9 від 22 грудня 2018 року (а.с.61) та № 10 від 22 грудня 2018 року (а.с.63) та квитанції про реєстрацію податкових накладних № 9288926850 та № 9290344938 (а.с.62,64).
Позивач, в свою чергу, здійснив оплату поставленого товару, що підтверджується копіями платіжних доручень № 33 від 21 лютого 2019 року, № 38 від 22 лютого 2019 року, № 28 від 19 лютого 2019 року та виписки по рахунку (а.с. 55-60).
Судом встановлено, що ТОВ "СП МЄССАГА" виконало покладені на нього обов`язки за Договором № АА 171001-С та здійснило поставку товару ТОВ "ТД АГРО-АЛЬЯНС", що підтверджується: рахунком на оплату № 1 від 08 травня 2019 року, видатковою накладною № 80501 на суму 209 664 грн., в тому числі ПДВ 34 944 грн. від 08 травня 2019 року, довіреністю № 80501 від 08 травня 2019 року, товарно-транспортною накладна № 003652 від 08 травня 2019 року (а.с.65-68).
У зв`язку з виникненням податкового зобов`язання, відповідно до ст. 187.1 ПКУ, ТОВ "СП МЄССАГА" склало (за першою подією - відвантаження товару) податкову накладну № 1 від 08 травня 2019 року на суму 209 664 грн. (двісті дев`ять тисяч шістсот шістдесят чотири гривні 00 копійок) в тому числі ПДВ 34 944 грн. (тридцять чотири тисячі дев`ятсот сорок чотири гривні 00 копійок) та надіслано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.69).
Як вбачається із Квитанції № 9101195033 від 25 травня 2019 року, вказана податкова накладна № 1 від 08 травня 2019 року прийнята, однак її реєстрація зупинена. Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної суб`єктом владних повноважень вказано: "відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 08.05.2019 № 1 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних." (а.с.70, 71).
Позивачем надіслано пояснення стосовно податкової накладної № 1 від 08 травня 2019 року, що підтверджується Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 04 червня 2019 року та надано документи первинного бухгалтерського обліку (а.с.72).
За результатами розгляду наданих позивачем пояснень та документів прийнято рішення № 1186588/41708999 від 07 червня 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 01 від 08 квітня 2019 року (а.с.73-74).
ТОВ "СП МЄССАГА" не погоджуючись з рішенням від 07 червня 2019 року № 1186588/41708999, звернулось зі скаргою до Державної фіскальної служби України (а.с.75), проте рішенням № 31571/41708999/2 від 19 червня 2019 року, скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії ГУ ДФС в Харківській області - без змін (а.с.76).
Як вказано у спірному рішенні, підставою для відмови податковим органом позивачу у реєстрації податкової накладної є ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси.
По суті спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику /пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України/.
За змістом підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 року № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Згідно з вимогами п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 117), податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2019 |
Оприлюднено | 15.08.2019 |
Номер документу | 83644568 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бадюков Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні