Ухвала
від 15.08.2019 по справі 127/20447/19
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 127/20447/19

Провадження 1-кс/127/11440/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 серпня 2019 року м. Вінниця

Слідчий суддя Вінницького міського суду Вінницької області ОСОБА_1 , розглянувши в залі Вінницького міського суду Вінницької області клопотання прокурора Вінницької місцевої прокуратури ОСОБА_2 , про тимчасовий доступ, виїмку оригіналів документів ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за відсутності фіксації судового розгляду технічними засобами, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор ОСОБА_2 звернувся до суду з вищевказаним клопотанням, про тимчасовий доступ до речей та документів.

Клопотання мотивовано тим, що у слідчого в провадженні знаходяться матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32014020000000106 від 17.09.2014, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, у зв`язку із чим у органу досудового розслідування постала необхідність у отриманні дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів.

Під час судового розгляду, з матеріалів клопотання встановлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), з метою розтрати державних коштів у великих розмірах, протягом 2014 року, на виконання умов договорів, укладених із ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , м. Одеса), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 , м. Київ), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 , м. Львів), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , м. Луцьк) щодо поставки авіадеталей, отримавши кошти із державних підприємств, шляхом укладання договорів на поставку авіадеталей із підприємством, яке має ознаки фіктивності, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 , м. Запоріжжя) на суму 742790,4 грн. та проведення безтоварних операцій із даним товариством, розтратили ввірені кошти в особливо великих розмірах у сумі 742790,4 грн.

Додатково було встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код за ЄДРПОУ - НОМЕР_2 ), за період із 01.01.2013 року по теперішній час здійснювало конвертацію бюджетних грошових коштів у ряду фіктивних підприємств, чим було надано посадовим особам вказаного товариства можливість конвертувати безготівкові кошти у готівку через імітування реального здійснення господарської діяльності, що в свою чергу призвело до несплати обов`язкових платежів до бюджету в особливо великих розмірах.

Так службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з метою штучного формування податкового кредиту за рахунок відображення неіснуючих операцій у податковій звітності було імітовано проведення фінансово-господарських операцій із підприємствами з ознаками фіктивності, а саме: СГД, відносно яких зареєстровані кримінальні провадження (виявлені конвертаційні центри), СГД, які не знаходяться за юридичною та фактичною адресами, місцезнаходження службових осіб не встановлено та СГД, в яких стан платника відмінний від «0» (до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням, ліквідаційна процедура за рішенням суду, припинено, але не знято з обліку, та інше.) та СГД по яким складено акти про нікчемність правочинів:

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_8 ) - ПДВ: 663 894,17 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_9 ) - ПДВ: 639 944,31 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_10 ) - ПДВ: 594 137,5 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_11 ) - ПДВ: 405 063,18 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_12 ) - ПДВ: 337 665,84 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_13 ) - ПДВ: 354 306,66 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_14 ) - ПДВ: 240 094,99грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_15 ) - ПДВ: 180 280 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_16 ) - ПДВ: 173 793,66 грн.;

- ПП « ОСОБА_3 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_17 ) - ПДВ: 156 366,67 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_7 ) - ПДВ: 151 266,69 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_18 ) - ПДВ: 133 695,84 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_19 ) - ПДВ: 126 666,66 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_20 ) - ПДВ: 125 676 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 »(код ЄДРПОУ - НОМЕР_21 ) - ПДВ: 113 892,34 грн.;

- ПП « ОСОБА_4 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_22 ) - ПДВ: 101 419,33 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_23 ) - ПДВ: 97 431,68 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_24 ) - ПДВ: 86 313,33грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_25 ) - ПДВ: 86 000 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_26 ) - ПДВ: 85 836,68 грн.;

- ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_27 ) - ПДВ: 83 800,01 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_28 ) - ПДВ: 80 248,35 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_29 ) - ПДВ: 75 468,34 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_30 ) - ПДВ: 65 185,35 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_31 ) - ПДВ: 60 000 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_32 ) - ПДВ: 54 562,02 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_33 ) - ПДВ: 48 765 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_31 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_34 ) - ПДВ: 44 992,83 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_32 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_35 ) - ПДВ: 25 000 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_33 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_36 ) - ПДВ: 14 166,67 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_34 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_37 ) - ПДВ: 6 033,33 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_35 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_38 ) - ПДВ: 5 416,67 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_36 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_39 ) - ПДВ: 5 017,43 грн.;

- ПП « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_40 ) - ПДВ: 0 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_37 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_41 ) - ПДВ: 0 грн.,

за період із 01.01.2013 р. по 31.08.2014 р. здійснювалось заниження податкових зобов`язань та завищення валових витрат, чим завдано шкоди державі.

Разом з тим, у відповідності до Дослідження ГУ Міндоходів у Вінницькій області № 35/1610/37085006 від 16.09.2014 виявлено ознаки фіктивності та нереальності здійснення господарських операцій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », а саме: відсутності руху активів, зобов`язань чи власного капіталу у процесі здійснення господарської діяльності; відсутні фізичні, технічні можливості до вчинення задекларованих фінансово-господарських операцій; неможливість здійснення з відповідною кількістю товару із врахуванням його доступності на ринку; суб`єкт господарювання не знаходиться зареєстрованою адресою при відсутності договорів оренди інших приміщень.

Вказані вище, встановлені досудовим розслідуванням обставини, свідчать про систематичність здійснення незаконних безтоварних операцій за участі

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з контрагентами та дають достатньо підстав вважати, що посадовими особами вказаного підприємства здійснюється систематична розтрата отриманих у відання від ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , м. Одеса), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 , м. Київ), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 , м. Львів), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , м. Луцьк) грошових коштів коштів майна, яке перебуває у їх віданні.

Водночас, моніторингом Єдиного державного реєстру судових рішень установлено, що Третім відділом детективів Першого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України за процесуального керівництва із прокурором другого відділу Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Генеральної прокуратури здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 52017000000000448 від 03.07.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5ст.191 КК України.

Так, із змісту ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду міста Києва у справі № 760/4049/18 від 14.02.2018 вбачається, що в ході розслідування даного кримінального провадження (№ 52017000000000448 від 03.07.2017), крім іншого, встановлено, що протягом 2014-2017 років Державне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (далі - « ІНФОРМАЦІЯ_38 ») на виконання умов договорів підряду по ремонту авіаційної техніки здійснював закупівлю запчастин до літаків Міг-29. У ході здійснення закупівлі посадові особи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_38 », керуючись Положенням про проведення моніторингу на закупівлю товарів, робіт та послуг на ДП « ІНФОРМАЦІЯ_38 », затвердженого директором ДП « ІНФОРМАЦІЯ_38 » від 19.06.2014, проводили відбір кандидатів на поставку товарів, тобто, моніторинг, за процедурою запиту цінових пропозицій та обирали постачальника серед певного кола претендентів, шляхом оцінки їх пропозицій і виявлення переможця, із яким у подальшому укладали договір. За результатами проведеного моніторингу членами моніторингового комітету складалися моніторингові протоколи, в яких містилися відомості про перелік найбільш вигідних пропозицій, що надійшли від претендентів. Так, до кінця 2014 року основними постачальниками авіадеталей для ДП « ІНФОРМАЦІЯ_38 » виступали ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_39 » та ДП ДК " ІНФОРМАЦІЯ_40 " Державне зовнішньоторговельне та інвестиційне підприємство " ІНФОРМАЦІЯ_41 ". Однак, починаючи з кінця 2014 року по 2017 рік постійними постачальниками авіадеталей для ДП « ІНФОРМАЦІЯ_38 » стали ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_42 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_43 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_44 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_45 ».

У подальшому встановлено, що постійні постачальники авіадеталей для ДП « ІНФОРМАЦІЯ_38 » - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_42 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_43 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_44 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_45 » не були і не є виробниками даних товарів, не мають відповідних виробничих потужностей та пов`язані між собою через засновників, керівників та працівників вказаних підприємств. Зокрема, під час проведення електронних торгів ці підприємства виходили на торги з однієї ір-адреси НОМЕР_42 , зокрема, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_46 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_42 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_47 ». У той же час, закупівля деталей заводом відбувалася шляхом направлення заявок до вже відомих вище зазначених підприємств-постачальників, після чого проводився моніторинг (аналіз) цін та визначався переможець. Необхідність закупівлі товарів у вказаних підприємств була обумовлена, зі слів працівників ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 », строками виконання контрактів або державного оборонного замовлення, хоча були непоодинокі випадки, коли літак знаходився у розібраному стані близько року, після чого відбувався його ремонт протягом 9 місяців, а закупівля деталі проходила за декілька днів або тиждень. При цьому, вартість такої деталі була значно вища за ринкову або ціну попередніх закупівель. Враховуючи вище викладене, на даний час є підстави вважати, що службові особи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » протягом 2014-2017 років умисно направляли заявки щодо закупівлі деталей саме до пов`язаних між собою підприємств ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_42 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_47 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_46 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_45 », ціни на товари яких були значно вищими за ціни на товари підприємств-виробників та альтернативних підприємств-постачальників, та закуповували зазначені деталі з метою розтрати бюджетних коштів, виділених для виконання оборонного замовлення, на користь третіх осіб.

У звязку із вищевикладеним, є достатні підстави вважати, що у матеріалах кримінального провадження № 52017000000000448 від 03.07.2017 знаходяться первинні бухгалтерські документи, які вказують на протиправні господарські взаємовідносин ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) (договори, акти виконаних робіт, податкові та видаткові накладні, квитанції про оплату за поставлений товар, товаро - транспортні накладні, та інші документи, які підтверджують проведення взаєморозрахунків з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), документи, щодо проведення тендерних процедур за участю ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за період з 01.01.2012 по 01.06.2015, а також висновки ряду судових експертиз, виконаних на підставі документації, яка стосується взаємовідносин між ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Разом з тим, відсутність вищевказаних документів у матеріалах кримінального провадження № 32014020000000106 від 17.09.2014 та неможливість їх отримання у інший спосіб, фактично блокує подальше здійснення досудового розслідування кримінального провадження у частині збирання доказів на підтвердження факту та механізму розтрати грошових коштів державних підприємств з їх подальшим конвертуванням службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », перешкоджає призначенню ряду судових експертиз, перевірок фінансово-господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » а також встановленню осіб вірогідних співучасників та свідків вчинення злочинну.

Вищезгадані документи, містять відомості, які відповідно до

ст. 91 КПК України підлягають доказуванню, у зв`язку із чим виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до речей та документів, які містяться у матеріалах кримінального провадження № 52017000000000448 від 03.07.2017.

У зв`язку з вищевикладеним, з метою повного, всебічного та об`єктивного проведення досудового розслідування кримінального провадження № 32014020000000106 від 17.09.2014 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, керуючись ст.159, 160, 162, 163, 164 КПК України, прокурор просив слідчого суддю клопотання задовольнити.

Прокурор в судове засідання не з`явився, завчасно подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність.

Дослідивши матеріали клопотання, оцінивши докази в їх сукупності, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.

Згідно ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з якими подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Матеріалами кримінального провадження та клопотанням слідчого підтверджено те, що речі та документи про доступ до яких клопоче слідчий мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Враховуючи те, що вказані обставини є доведеними матеріалами кримінального провадження, оскільки сукупність інших заходів, застосованих слідчим підтверджує неможливість отримання вказаних відомостей іншими способами, а в подальшому відомості, що містяться в речах та документах можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні, тому слідчий суддя дійшов висновку, що дане клопотання слід задовольнити частково.

Клопотання в частині вилучення оригіналів вказаних у клопотанні слідчого документів задоволенню не підлягає, оскільки стороною кримінального провадження не доведено наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення документів представниками ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 , а також, що по провадженню призначено експертизу.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 159, 162, 163, 164, 165 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора Вінницької місцевої прокуратури ОСОБА_2 задовольнити частково.

Надати дозвіл прокурорам Вінницької місцевої прокуратури Вінницької області ОСОБА_2 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , слідчим Вінницького відділу поліції ГУ НП у Вінницькій області ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , на тимчасовий доступ, виїмку належним чином завірених копій документів ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 , а саме: матеріалів кримінального провадження № 52017000000000448 від 03.07.2017 у частині, що стосується взаємовідносин між ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ).

В іншій частині клопотання відмовити.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

У разі невиконання даної ухвали, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, суд має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала слідчого судді є остаточною та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення15.08.2019
Оприлюднено20.02.2023
Номер документу83646240
СудочинствоКримінальне
Сутьтимчасовий доступ, виїмку оригіналів документів ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за відсутності фіксації судового розгляду технічними засобами

Судовий реєстр по справі —127/20447/19

Ухвала від 19.09.2019

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ковбаса Ю. П.

Ухвала від 15.08.2019

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ковбаса Ю. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні