Ухвала
від 13.08.2019 по справі 752/4905/18
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/4905/18

Провадження № 1-кс/752/8020/19

У Х В А Л А

Іменем України

13.08.2019 року Голосіївський районний суд міста Києва

у складі слідчого судді - ОСОБА_1

за участю секретаря ОСОБА_2 ,

розглянувши матеріали клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу прокуратури м. Києва ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів, внесене в кримінальному провадженні №12018100000000178 від 12.02.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, слідчий суддя -

Встановив

В провадження слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва надійшло вказане клопотання, в якому слідчий просив надати тимчасовий доступ до речей і документів.

Клопотання обґрунтовано тим, що Відділом розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12018100000000178, відомості щодо якого внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.02.2018, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

У ході досудового розслідування встановлено, що 30.06.2011 службові особи ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », правонаступником якого є ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », зловживаючи своїм службовим становищем, вчинили розтрату коштів вказаної фінансової установи, шляхом видачі незабезпеченого кредиту для ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на підставі кредитного договору № 758/980-ЮО на суму 9365 000,00 грн., який повернутий не був, в результаті чого банку завдано майнової шкоди в особливо великому розмірі.

На підставі зібраних матеріалів досудового розслідування головним державним фінансовим інспектором ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_5 проведена перевірка окремих питань фінансово-господарської діяльності ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДПРОУ НОМЕР_1 ), за результатами якої складено довідку від 06.03.2019, згідно якої встановлено наступне.

Так, 30.06.2011 між ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (правонаступником якого є ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ») (надалі - Банк), в особі голови правління ОСОБА_6 та ПП « ОСОБА_7 » (надалі - Позичальник), в особі директора ОСОБА_8 , укладено кредитний Договір № 758/980-ЮО (далі Кредитний договір). Відповідно до умов п.п. 1.1., 1.2, 1.3 1.5, 1.6 Кредитного договору Банк надає позичальнику кредит шляхом відкриття відновлювальної відкличної кредитної лінії у сумі, яка не може перевищувати 9365 000, 00 грн., починаючи з 30.06.2011.

Процентна ставка складає 24,75%, комісія: 8,5% від ліміту кредитної лінії.

Строк дії кредитної лінії з 30.06.2011по 29.06.2012.

Дата повернення кредиту: 29.06.2012.

Відповідно до п. 4.3.1. Кредитного договору Банк має право перевіряти відповідність використання кредиту його цільовому призначенню, стан ефективності виконання техніко-економічного обґрунтування та схеми руху грошових коштів, які надані Позичальником при отриманні кредиту, стан бухгалтерського обліку та звітності Позичальника. При цьому Банк самостійно визначає доцільність та строки проведення таких перевірок.

До перевірки надано виписку про рух коштів по банківському рахунку ПП « ОСОБА_7 » № НОМЕР_2 , сформовану 10.04.2018 за період з 25.05.2010 по 06.04.2018, відкритий в Банку, а також меморіальний ордер №15290 від 30.06.2011 року, відповідно до яких на зазначений розрахунковий рахунок Підприємства 30.06.2011 Банком перераховано кредитні кошти в сумі 9365 000, 00 гривень з призначенням платежу «Надання кредиту (ПП « ОСОБА_7 ), відп. до кред. дог. 758/980-ЮО від 30.06.2011».

Вказані кошти перераховано на підставі письмового розпорядження від 30.06.2011, яке підписане ОСОБА_6 (першого заступника голови правління - директора адміністративного департаменту загальної банківської підтримки), ОСОБА_9 (першого заступника Голови правління - виконавчого директора), ОСОБА_10 (начальника відділу кредитної експертизи та консультаційних послуг), ОСОБА_11 (завідувача сектором з питань кредитної експертизи корпоративного бізнесу відділу кредитної експертизи та консультаційних послуг).

Крім того, до перевірки надано договір застави товарів в обороті від 30.06.2011 №758/980-ЮО/ЗТО (надалі Договір застави), який був укладений між ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (надалі Заставодержатель ), в особі Першого Заступника Голови Правління директора адміністративного департаменту загально-банківської підтримки ОСОБА_12 та ПП « ОСОБА_7 » (надалі - Заставодавець) в особі директора ОСОБА_8 .

Відповідно до п.1.2. Договору застави Предметом застави є товари в обороті, а саме: одяг світових брендів, перелік яких наведено у Додатку №1 до Договору застави, балансовою вартістю 46 825 000, 00 гривень.

Відповідно до Додатку 1 до Договору застави, а також балансової довідки від 30.06.2011 Підприємством передано в заставу Банку за Кредитним договором 3667 позицій найменувань товарів на загальну суму 46 825 000, 00 грн., а саме: стільці, вази, картини, коробки, рамки, підставки, бари, етажерки барної стійки, дивани, дзеркала, коври, комоди, крісла, ліжка, лавки, матраци, обладнання, посуд, світильники, столи, тумби, шафи тощо.

Договір підписаний двома сторонами та скріплений печатками сторін.

Враховуючи, що предмет Договору застави не відповідає опису товарів, наведених в Додатку № 1 до нього, неможливо встановити, які саме товари були надані в заставу Банку за Кредитним договором.

Відповідно до наданого до перевірки Висновку підрозділу корпоративного кредитування щодо надання кредиту Банку від 30.05.2011 Підприємство мало поточний рахунок тільки в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » і за весь період його діяльності з рахунку було сплачено 36504, 6 тис. грн., що свідчить про те, що продукція, яка пропонується у якості застави, не проплачена.

До перевірки надано Договір поставки від 01.08.2010 № 28/0108-2010, який укладений між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (Постачальник) в особі директора ОСОБА_13 та ПП « ОСОБА_7 » (Покупець) в особі директора ОСОБА_8 , відповідно до умов якого Постачальник продає, а покупець купує покупець купив будматеріали, лінолеум, меблі, покриття для підлоги за цінами та у кількості, вказаними у специфікаціях та накладних до цього контракту, що є його невід`ємною частиною.

Договір підписано обома сторонами та скріплено печатками.

Крім того, до перевірки надано видаткові накладні до Договору поставки від 01.08.2010 № 28/0108-2010 на загальну суму 3218908, 00грн., а саме: від 18.04.2011 № ЕН 1804-1 487882,00 грн., від 18.04.2011 № ЕН 1804-2 614775,00 грн., від 18.04.2011 № ЕН 1804-3 831191,00 грн., від 19.04.2011 № ЕН 1904-1 814313,00 грн., від 19.04.2011 № ЕН 1904-2 470747,00 гривень, згідно яких ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » на поставку жіночого та чоловічого одягу різних брендів.

Згідно виписки по рахунку ПП « ОСОБА_7 » № НОМЕР_2 , вказаним підприємством по видаткових накладних до Договору поставки від 01.08.2010 № 28/0108-2010 оплата не здійснювалася.

Крім того, перевіркою виписок Банку по рахунку ПП « ОСОБА_7 » № НОМЕР_2 за період з 25.05.2010 по 06.04.2018, встановлено, що ПП « ОСОБА_7 » не проводило оплату за купівлю будь якого одягу.

Так, за період з моменту відкриття рахунку № НОМЕР_2 по дату отримання кредиту на підставі кредитного договору № 758/980-ЮО від 30.06.2011, з рахунку ПП « ОСОБА_7 » було сплачено, а саме:

-08.11.2010 кошти в сумі 1 499 980,00 грн. на рахунок № НОМЕР_3 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », код ЄДРПОУ НОМЕР_4 в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », МФО НОМЕР_5 , як оплату за товар (будматеріали, лінолеум, покриття, меблі та ін.) по додатковій угоді б/н від 01.11.2010 до дог № 28/0108-2010 від 01.08.2010;

-15.12.2010в сумі30000,00грн.на рахунок№ НОМЕР_6 ,відкритий ПП« ОСОБА_14 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_7 в ПУАТ" ІНФОРМАЦІЯ_7 ",МФО НОМЕР_8 в сумі30000грн.як оплатуза ТМЦзгідно договору2306-10/63від 23.06.2010та всумі 1470000,00грн.на рахунок№ НОМЕР_9 ,відкритий ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_8 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_10 в АТ« ІНФОРМАЦІЯ_9 »,МФО НОМЕР_11 в сумі1470000грн.як оплатуза будматеріали згідно договору поставки №1412-10/63 від 14.12.2010;

-20.12.2010в сумі1000000,00грн.на рахунок№ НОМЕР_12 ,відкритий ПП« ОСОБА_15 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_13 в ПАТ« ІНФОРМАЦІЯ_2 »,МФО НОМЕР_14 ,як оплатуза будматеріали по договору поставки № 1012/10-63 від 10.12.2010;

-20.12.2010 в сумі 30000 грн. були перераховані на рахунок № НОМЕР_6 , відкритий ПП « ОСОБА_14 », код ЄДРПОУ НОМЕР_7 в ПУАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 ", МФО НОМЕР_8 як оплату за ТМЦ згідно договору 2306-10/63 від 23.06.2010, та на рахунок № НОМЕР_9 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », МФО НОМЕР_11 в сумі 1470000 грн. як оплату за будматеріали згідно договору поставки №1412-10/63 від 14.12.2010;

-23.12.2010 в сумі 45197, 74 грн. на рахунок № НОМЕР_6 , відкритий ПП « ОСОБА_14 », код ЄДРПОУ НОМЕР_7 в ПУАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 ", МФО НОМЕР_8 як оплату за ТМЦ згідно договору 2306-10/63 від 23.06.2010 та на рахунок № НОМЕР_9 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », МФО НОМЕР_11 в сумі 2214698,26 грн. як оплату за будматеріали згідно договору поставки №1412-10/63 від 14.12.2010;

-24.12.2010 в сумі 46350,28 грн. на рахунок № НОМЕР_6 , відкритий ПП « ОСОБА_14 », код ЄДРПОУ НОМЕР_7 в ПУАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », МФО НОМЕР_8 як оплату за ТМЦ згідно договору 2306-10/63 від 23.06.2010 та на рахунок № НОМЕР_15 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », код ЄДРПОУ НОМЕР_16 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », МФО НОМЕР_11 в сумі 2 271 163,84 грн. як оплату за будматеріали по договору поставки № 2312-10/63 від 23.12.2010;

-27.12.2010в сумі11299,44 грн.на рахунок№ НОМЕР_6 ,відкритий ПП« ОСОБА_14 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_7 в ПУАТ« ІНФОРМАЦІЯ_7 »,МФО НОМЕР_8 як оплатуза ТМЦзгідно договору2306-10/63від 23.06.2010та нарахунок № НОМЕР_15 ,відкритий ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_10 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_16 в АТ« ІНФОРМАЦІЯ_9 »,МФО НОМЕР_11 в сумі553672,32грн.як оплату за будматеріали по договору поставки № 2312-10/63 від 23.12.2010;

-28.12.2010 в сумі 5649,72 грн. на рахунок № НОМЕР_6 , відкритий ПП « ОСОБА_14 », код ЄДРПОУ НОМЕР_7 в ПУАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », МФО НОМЕР_8 як оплату за ТМЦ згідно договору 2306-10/63 від 23.06.2010 та на рахунок № НОМЕР_15 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », код ЄДРПОУ НОМЕР_16 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », МФО НОМЕР_11 в сумі 276 836,16 грн. як оплату за будматеріали по договору поставки № 2312-10/63 від 23.12.2010;

-17.01.2011в сумі50847,46 грн.на рахунок№ НОМЕР_6 ,відкритий ПП« ОСОБА_14 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_7 в ПУАТ« ІНФОРМАЦІЯ_7 »,МФО НОМЕР_8 як оплатуза ТМЦ згідно договору № 2306-10/63 від 23.06.2010, на рахунок № НОМЕР_15 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », код ЄДРПОУ НОМЕР_16 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », МФО НОМЕР_11 в сумі 1250000, 00 грн. як оплату за будматеріали по договору поставки № 2312-10/63 від 23.12.2010 та на рахунок № НОМЕР_9 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », МФО НОМЕР_11 в сумі 1241525,42 грн. як оплату за будматеріали згідно договору поставки №1412-10/63 від 14.12.2010;

-18.01.2011 в сумі 56497, 18 грн. на рахунок № НОМЕР_6 , відкритий ПП « ОСОБА_14 », код ЄДРПОУ НОМЕР_7 в ПУАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », МФО НОМЕР_8 як оплату за ТМЦ згідно договору № 2306-10/63 від 23.06.2010, на рахунок № НОМЕР_15 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », код ЄДРПОУ НОМЕР_16 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », МФО НОМЕР_11 в сумі 1 348 361,58 грн. як оплату за будматеріали по договору поставки № 2312-10/63 від 23.12.2010 та на рахунок № НОМЕР_9 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », МФО НОМЕР_11 в сумі 1 420 000,00 грн. як оплату за будматеріали згідно договору поставки №1412-10/63 від 14.12.2010;

-20.01.2011 в сумі 67 796,61 грн. на рахунок № НОМЕР_6 , відкритий ПП « ОСОБА_14 », код ЄДРПОУ НОМЕР_7 в ПУАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », МФО НОМЕР_8 як оплату за ТМЦ згідно договору № 2306-10/63 від 23.06.2010, на рахунок № НОМЕР_15 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », код ЄДРПОУ НОМЕР_16 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », МФО НОМЕР_11 в сумі 1 647 033,90 грн. як оплату за будматеріали по договору поставки № 2312-10/63 від 23.12.2010 та на рахунок № НОМЕР_9 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », МФО НОМЕР_11 в сумі 1 675 000,00 грн. як оплату за будматеріали згідно договору поставки №1412-10/63 від 14.12.2010;

-21.01.2011 в сумі 60 234,64 грн. на рахунок № НОМЕР_6 , відкритий ПП « ОСОБА_14 », код ЄДРПОУ НОМЕР_7 в ПУАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », МФО НОМЕР_8 як оплату за ТМЦ згідно договору № 2306-10/63 від 23.06.2010, на рахунок № НОМЕР_15 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », код ЄДРПОУ НОМЕР_16 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », МФО НОМЕР_11 в сумі 1 475 997,58 грн. як оплату за будматеріали по договору поставки № 2312-10/63 від 23.12.2010 та на рахунок № НОМЕР_9 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », МФО НОМЕР_11 в сумі 1 475 500,00 грн. як оплату за будматеріали згідно договору поставки №1412-10/63 від 14.12.2010;

-26.01.2011в сумі1500000,00грн.(двомаплатежами по750000,00грн.)на рахунок№ НОМЕР_17 ,відкритий ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_11 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_18 в ПАТ" ІНФОРМАЦІЯ_12 ",МФО НОМЕР_19 як оплатуза будматеріали по договору поставки № 2501/11-63-1 від 25.01.2011;

-13.04.2011 в сумі 2 490 625,00 грн. на рахунок № НОМЕР_20 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » як оплату за будматеріали по договору поставки № 1/04/11 від 01.04.2011.

-30.05.2011 в сумі 1291875, 00 грн. на рахунок № НОМЕР_21 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », код ЄДРПОУ НОМЕР_22 в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », МФО НОМЕР_14 як оплату за будматеріали та меблі по договору поставки № 1205/11-63-3 від 12.05.2011 та в сумі 2000000, 00 грн. на рахунок № НОМЕР_23 , відкритий ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_15 ", код ЄДРПОУ НОМЕР_24 в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », МФО НОМЕР_14 як оплату за будматеріали та меблі по договору поставки № 1205/11-63-4 від 12.05.2011.

Крім того, до перевірки надано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно якого статутний капітал ПП « ОСОБА_7 » код ЄДРПОУ НОМЕР_25 , становить 48000 000,00 гривень.

Також, перевіркою виписки по рахунку № НОМЕР_2 , відкритому ПП « ОСОБА_7 » в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », 07.10.2011 ОСОБА_8 зі свого поточного рахунку № НОМЕР_26 , відкритого на його ім`я в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » перерахував на рахунок ПП « ОСОБА_7 » № НОМЕР_2 грошові кошти в сумі 47 995 000,00 грн., які того ж дня з рахунку ПП « ОСОБА_7 » були перераховані:

-на рахунок № НОМЕР_27 , відкритий АОЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » код ЄДРПОУ НОМЕР_28 в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в сумі 24 676 000,00 грн. як оплату комісії за АОЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » по кредитному договору № 777/980-ЮО згідно договору поруки № 777/980-ЮО/П;

-на рахунок № НОМЕР_29 , відкритий ПП « ОСОБА_16 », код ЄДРПОУ НОМЕР_30 в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в сумі 14 923 630,00 грн. як оплату комісії за ПП « ОСОБА_16 » по кредитному договору №778/980-ЮО згідно договору поруки № 778/980-ЮО/П-1;

-на рахунок № НОМЕР_31 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » код ЄДРПОУ НОМЕР_4 в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в сумі 8 395 370,00 грн. як зворотню фінансову допомогу згідно договору № 2011-10-1 від 03.10.2011.

До перевірки надано виписку по рахунку ОСОБА_8 № НОМЕР_26 , відкритому в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », згідно якої кошти в сумі 47 995 000,00 грн. на вказаний рахунок були перераховані з рахунку фізичної особи ОСОБА_17 (ідентифікаційний код НОМЕР_32 ) № НОМЕР_33 .

Відповідно до наданого до перевірки меморіального ордеру № 15297 від 30.06.2011 заставу Банком оприбутковано 30.06.2011.

Оприбуткування здійснено на підставі письмового розпорядження від 30.06.2011 року ОСОБА_6 (першого заступника голови правління - директора адміністративного департаменту загальної банківської підтримки), ОСОБА_18 (першого заступника Голови правління - виконавчого директора), ОСОБА_10 (начальника відділу кредитної експертизи та консультаційних послуг), ОСОБА_11 (завідувача сектором з питань кредитної експертизи корпоративного бізнесу відділу кредитної експертизи та консультаційних послуг)».

Відповідно до наданого для перевірки витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 01.07.2011, Банком було зареєстровано обтяження рухомого майна товарів в обороті: одяг світових брендів, балансовою вартістю 46825000, 00 грн., які знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 .

Крім того,до перевіркинадано наступнідокументи,а самеЗаява провчинення кримінальногоправопорушення (надалі-Заява)від ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в особі уповноваженої особи ІНФОРМАЦІЯ_17 на ліквідацію ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_19 від 20.01.2018 № 77, Договір суборенди від 01.05.2011 №0105/2011.

В наданій до Заяві зазначено, «…що Балансова довідка, яка додається заставодавцем (ПП « ОСОБА_7 ») згідно з чинним законодавством України не підтверджує законне виникнення права власності на зазначеній у ній товар. Зі змісту Договору застави встановлено, що у цьому Договорі не зазначено конкретну адресу, за якою знаходиться заставлений товар: у Договорі не вказано номер кімнати чи офісу, який розташовано у АДРЕСА_2 .

Крім того, зазначена у Договорі застави кількість заставленого товару вочевидь не може розміститись на площі, яку орендовано заставодавцем.

Так, відповідно до умов Договору суборенди №0105/2011 від 01.05.2011, укладеного між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », код ЄДРПОУ НОМЕР_34 та ПП « ОСОБА_7 » останнім орендована всього 8 кв.м. на 4-му поверсі в корп. № 16-А по АДРЕСА_1 . Докази оренди іншого приміщення з більшою орендованою площею ПП « ОСОБА_7 » не надавав. Для створення видимої оренди було надано Договори №0108/2010 від 01.08.2010 та від 18.01.2010, з яких вбачається, що ПП « ОСОБА_7 » приймає за актами прийому-передачі частину приміщення без зазначення конкретної площі. При цьому акти прийому-передачі приміщення відсутні».

Крім того, до перевірки надано ухвалу слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва від 12.06.2018 про надання тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », код ЄДРПОУ НОМЕР_34 , розташованого за адресою: АДРЕСА_3 з можливістю ознайомитися з ними та вилучити їх (провести виїмку), а саме документів, які свідчать про фінансово-господарські взаємовідносини ПП « ОСОБА_7 », код ЄДРПОУ НОМЕР_25 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », код ЄДРПОУ НОМЕР_34 щодо надання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » в оренду приміщень для ПП « ОСОБА_7 » (договорів оренди, додатків, додаткових угод та договорів до них, актів приймання передачі тощо), а також документів, що підтверджують здійснення оплати ПП « ОСОБА_7 » за орендовані приміщення в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », а також протокол тимчасового доступу до речей та документів від 06.07.2018.

Так, в протоколі тимчасового доступу до речей та документів від 06.07.2018, складеного в присутності директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » ОСОБА_20 , останнім зазначено, що на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » відсутні документи про будь-які договірні чи інші відносини з ПП « ОСОБА_7 », Код ЄДРПОУ НОМЕР_25 . Також, зі слів директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » ОСОБА_20 в протоколі тимчасового доступу зазначено, що в бухгалтерській програмі 1-С відсутня інформація по наявність у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » контрагента ПП « ОСОБА_7 ». Згідно інформації по рахунку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » жодних платежів від ПП « ОСОБА_7 » не отримувало.

Крім того, до перевірки надано висновок служби з питань оцінки та моніторингу заставного майна Банку від 30.06.2011 згідно якого, як забезпечення за кредитним договором з ПП « ОСОБА_7 » запропоноване майно, а саме: товари в обігу, загальною балансовою вартістю 46825452, 32 грн., що знаходяться за адресою: АДРЕСА_2 . Відповідно до інформації, наведеної у висновку, огляд предмету застави не проводився. Балансова вартість заставного майна, вказана ПП « ОСОБА_7 » була дуже високою. Для можливої реалізації ціна повинна була бути на 60% дешевше від балансової. При цьому колекція з часом могла застаріти, що зовсім унеможливило би продаж цього товару. За такою ціною товар можна було б продавати лише в елітних магазинах протягом тривалого часу. Згідно вказаного висновку: надання кредиту під запропоноване забезпечення було недоцільним.

Документів, які підтверджували б факт оренди інших приміщень, до перевірки не надано.

Крім того, до перевірки надано протоколи допиту свідка ОСОБА_8 від 06.03.2018 та від 07.05.2018, згідно яких останній повідомив про те, що: «…на початку березня продав ПП « ОСОБА_7 » ОСОБА_21 , якій по акту прийому-передачі передав первинні фінансово-господарські документи ПП « ОСОБА_7 ». В ході допиту ОСОБА_8 повідомив, що орендну плату ПП « ОСОБА_7 » сплачувало безготівково зі свого розрахункового рахунку, відкритого в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». В іншому банку рахунків ПП « ОСОБА_7 » відкритих не мало. Скільки складала орендна плата він не пам`ятає. За адресою: АДРЕСА_1 ПП « ОСОБА_7 » орендувало лише офіс загальною площею не більше 15 кв.м. Жодних інших офісних приміщень, чи складських приміщень ПП « ОСОБА_7 » ні за адресою: АДРЕСА_1 , ні за будь-якою іншою адресою на тривалий термін (рік та більше) не орендувало та у власності ПП « ОСОБА_7 » жодного нерухомого майна ніколи не було».

До перевірки надано протокол допиту свідка ОСОБА_21 від 05.07.2018 згідно якого остання повідомила, що за винагороду в розмірі 1000 грн. підписала документи, надані їй чоловіком на ім`я ОСОБА_22 . ПП « ОСОБА_7 » вона не знає, таке підприємство не купувала, жодного відношення до нього не має, ні від кого ні первинних фінансово-господарських ні інших документів, що стосуються діяльності ПП « ОСОБА_7 », не отримувала.

До перевірки надано Довідка від 07.03.2019 № 132 ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », з інформацією про те, що станом на 29.06.2012 та 01.03.2019 ПП « ОСОБА_7 » має заборгованість перед ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за простроченим тілом кредиту за кредитним договором від 30.06.2011 № 758/980-ЮО на суму 7265159, 26 грн., яка обліковується на балансовому рахунку № НОМЕР_35 «Кредити в поточну діяльність, що надані суб`єктам господарювання, які обліковуються за справедливою вартістю через прибутки/збитки».

Таким чином, враховуючи, що ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » порушено вимоги ст. 41 Закону України «Про заставу» ст. 584 Цивільного кодексу України, видано кредит ПП « ОСОБА_7 » за кредитним договором від 30.06.2011 № 758/980-ЮО без забезпечення в сумі 9365000, 00 грн., який в сумі 7265159, 26 грн. не повернуто, ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 7265159, 26 грн.

Постановами старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП у м. Києві від 10.06.2019 у кримінальному провадженні призначено проведення судово-економічної, на вирішення якої поставлено запитання про те, чи підтверджується документально висновок довідки від 06.03.2019, складеної головним державним фінансовим інспектором ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_5 , щодо завдання ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДПРОУ НОМЕР_36 матеріальної шкоди (збитків) в сумі 7265159, 26 грн. та судово-почеркознавчої експертизи, на вирішення якої поставлено запитання про належність підписів, виконаних від імені ОСОБА_8 в банківських документах кредитної справи № 758/980-ЮО.

До СУ ГУНП у м. Києві надійшли клопотання експертів ІНФОРМАЦІЯ_19 № 19/111/17-3/30215 від 10.07.2019 та № 19/111/17-2/30739 від 12.07.2019, відповідно до яких експерти просять наддати для проведення:

1)судової економічної експертизи:

-Розрахунок заборгованості ПП « ОСОБА_7 » перед ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за Кредитним договором від 30.06.2011 №758/980-ЮО на суму 7265159,26 грн станом на 29.06.2012 та 01.03.2019;

-Письмове повідомлення від ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » до ПП « ОСОБА_7 » щодо звернення стягнення на предмет застави за Договором застави товарів в обороті №758/980-ЮО/ЗТО за період з 30.06.2011 по 01.03.2019;

-Виписка про реєстрацією в Державному реєстрі відомостей звернення стягнення на предмет застави, згідно Договору застави товарів в обороті?№758/980-ЮО/ЗТО та Кредитного договору від 30.06.2011 №758/980-ЮО;

-Регістри бухгалтерського обліку ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » по балансовому рахунку № НОМЕР_35 , в яких відображено операції за Кредитним договором від 30.06.2011 №758/980-ЮО за період з 30.06.2011 по 01.03.2019;

-Регістри бухгалтерського обліку ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в яких відображено операції видачі та погашення основної суми кредиту, нарахування та погашення процентів та інших платежів (пені, неустойки) за Кредитним договором від 30.06.2011 №758/980-ЮО за період з 30.06.2011 по 01.03.2019;

-Регістри бухгалтерського обліку ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в яких відображено операції зарахування та відчуження застави за Договором застави товарів в обороті від 30.06.2011 №758/980-ЮО/ЗТО за період з 30.06.2011 по 01.03.2019.

-Регістри бухгалтерського обліку ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в яких відображено операції списання вартості заставленого майна в рахунок погашення заборгованості по кредиту за Договором застави товарів в обороті від 30.06.2011 №758/980-ЮО/ЗТО та Кредитним договором від 30.06.2011 №758/980-ЮО за період з 30.06.2011 по 01.03.2019.

-Регістри бухгалтерського обліку, в яких відображено операції по рахунку 28 «Товари» ПП « ОСОБА_7 » за період з 30.06.2011 по 01.03.2019.

-Баланс (форма № 1) ПП « ОСОБА_7 » на 30.06.2011 року.

2)Судової почеркознавчої експертизи:

-Документи, які містять підписи ОСОБА_8 .

З метою досягнення повноти, всебічності та неупередженості під час розслідування кримінального провадження, зокрема для забезпечення проведення судово-економічної та судово-почеркознавчої експертизи виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до речей і документів, які перебувають у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

В судове засідання слідчий не з`явився. Надав до суду заяву, в якій просив задовольнити клопотання та розглянути справу у його відсутності.

Слідчий суддя визнав за можливе провести розгляд даного клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України.

Фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду клопотання слідчим суддею не здійснювалося відповідно до приписів ч. 4 ст. 107 КПК України.

Слідчий суддя дослідивши клопотання та матеріали, якими воно обґрунтовано, вважає за необхідне задовольнити клопотання, виходячи з наступного.

У провадженні відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві перебуває кримінальне провадження №12018100000000178, відомості щодо якого внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.02.2018, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Відповідно до ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх.

Відповідно до ст. 60 Закону України «Про банки та банківську діяльність» інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відома банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним чи третіми особами при наданні послуг банку і розголошення якої може завдати матеріальної чи моральної шкоди клієнту, є банківською таємницею.

Згідно з положеннями п.п. 1-2 ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадження.

Слідчий суддя, розглянувши клопотання сторони кримінального провадження №12018100000000178від 12.02.2018 року та матеріали додані до нього, дійшов висновку про наявність достатніх підстав для можливості надавання дозволу на тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з можливістю їх вилучення, оскільки вказані документи можуть мати суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а саме для забезпечення проведення судово-економічної та судово-почеркознавчої експертизи, які призначені постановами старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП у м. Києві від 10.06.2019 року.

Крім того,в матеріалах справи містяться клопотання експерта що надання необхідних матеріалів для проведення призначених експертиз.

Враховуючи вище викладене, клопотання слідчого підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 160, 162-164, 166, 309 КПК України, слідчий суддя -

Ухвалив

Клопотання задовольнити.

Надати старшому слідчому в ОВС слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві ОСОБА_3 , дозвіл на проведення тимчасового доступу до речей та документів, що знаходяться у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) розташований за адресою: АДРЕСА_3 ,а саме:

-Розрахунок заборгованості ПП « ОСОБА_7 » перед ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за Кредитним договором від 30.06.2011 №758/980-ЮО на суму 7265159,26 грн. станом на 29.06.2012 та 01.03.2019;

-Письмове повідомлення від ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » до ПП « ОСОБА_7 » щодо звернення стягнення на предмет застави за Договором застави товарів в обороті №758/980-ЮО/ЗТО за період з 30.06.2011 по 01.03.2019;

-Виписка про реєстрацією в Державному реєстрі відомостей звернення стягнення на предмет застави, згідно Договору застави товарів в обороті?№758/980-ЮО/ЗТО та Кредитного договору від 30.06.2011 №758/980-ЮО;

-Регістри бухгалтерського обліку ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » по балансовому рахунку № НОМЕР_35 , в яких відображено операції за Кредитним договором від 30.06.2011 №758/980-ЮО за період з 30.06.2011 по 01.03.2019;

-Регістри бухгалтерського обліку ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в яких відображено операції видачі та погашення основної суми кредиту, нарахування та погашення процентів та інших платежів (пені, неустойки) за Кредитним договором від 30.06.2011 №758/980-ЮО за період з 30.06.2011 по 01.03.2019;

-Регістри бухгалтерського обліку ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в яких відображено операції зарахування та відчуження застави за Договором застави товарів в обороті від 30.06.2011 №758/980-ЮО/ЗТО за період з 30.06.2011 по 01.03.2019.

-Регістри бухгалтерського обліку ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в яких відображено операції списання вартості заставленого майна в рахунок погашення заборгованості по кредиту за Договором застави товарів в обороті від 30.06.2011 №758/980-ЮО/ЗТО та Кредитним договором від 30.06.2011 №758/980-ЮО за період з 30.06.2011 по 01.03.2019.

-Регістри бухгалтерського обліку, в яких відображено операції по рахунку 28 «Товари» ПП « ОСОБА_7 » за період з 30.06.2011 по 01.03.2019.

-Баланс (форма № 1) ПП « ОСОБА_7 » на 30.06.2011 року;

-Кредитний договір від 30.06.2011 №758/980-ЮО з додатками та додатковими договорами та угодами до нього;

-Договір застави товарів в обороті від 30.06.2011 №758/980-ЮО/ЗТО з додатками та додатковими договорами та угодами до нього;

-Документів, що стали підставою для видачі кредиту за кредитним договором від 30.06.2011 №758/980-ЮО;

-Документів юридичної справи ПП « ОСОБА_23 » щодо видачі кредиту за кредитним договором від 30.06.2011 №758/980-ЮО та прийняття забезпечення (рішення, розпорядження банку, заява клієнта, анкета позичальника, картки зі зразками підписів та відбитка печатки позичальника, висновки структурних підрозділів ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » про можливість видачі кредиту, реєстраційні картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ПП « ОСОБА_7 », довіреності, протоколи загальних зборів засновників Приватного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 », статути приватного підприємства « ОСОБА_7 », реєстраційні картки про підтвердження відомостей про юридичну особу які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, інші документи, які містяться в юридичній справі).

Посадовим особам ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) надати (забезпечити) доступ до вказаної інформації зазначеною в ухвалі особі та надати можливість вилучити оригінали вказаних документів.

Визначити строк дії ухвали тривалістю один місяць, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення13.08.2019
Оприлюднено21.02.2023

Судовий реєстр по справі —752/4905/18

Ухвала від 13.08.2019

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Ухвала від 12.06.2018

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шевченко Т. М.

Ухвала від 12.06.2018

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шевченко Т. М.

Ухвала від 12.06.2018

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Постанова від 11.06.2018

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Чередніченко Н. П.

Постанова від 11.06.2018

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Чередніченко Н. П.

Постанова від 11.06.2018

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Чередніченко Н. П.

Постанова від 11.06.2018

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Чередніченко Н. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні