Рішення
від 06.08.2019 по справі 908/1146/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 18/63/19

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.08.2019 Справа № 908/1146/19

м. Запоріжжя Запорізької області

за позовом Комунальної установи "Сервісний центр закладів освіти" Василівської районної ради Запорізької області (71600, Запорізька область, м. Василівка, бул. Центральний, 6-а)

до відповідача Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області (71652, Запорізька область, Василівський район, с. Підгірне, вул. Чкалова, 101)

про стягнення 406328,47 грн.,

Господарський суд Запорізької області у складі судді Носівець В.В.

при секретарі судового засідання Непомнящій Н.П.

учасники справи:

від позивача: не з`явився;

від відповідача: не з`явився;

До господарського суду Запорізької області 14.05.2019 надійшла позовна заява Комунальної установи "Сервісний центр закладів освіти" Василівської районної ради Запорізької області про стягнення з Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області 406328,47 грн. відшкодування вартості послуг з утримання навчальних закладів.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 14.05.2019 справу № 908/1146/19 передано на розгляд судді Носівець В.В. Ухвалою суду від 20.05.2019 відкрито загальне позовне провадження у справі №908/1146/19, присвоєно справі номер провадження 18/63/19, підготовче засідання призначено на 12.06.2019; строк підготовчого провадження продовжувався, підготовче засідання відкладалось на 23.07.2019. Ухвалою суду від 23.07.2019 підготовче провадження у справі закрито та розпочато її судовий розгляд по суті, судове засідання з розгляду справи по суті призначено на 06.08.2019.

Від Комунальної установи "Сервісний центр закладів освіти" Василівської районної ради Запорізької області до Господарського суду Запорізької області 06.08.2019 надійшла заява № б/н, б/д (вх. № 08-08/16099/19 від 06.08.2019) відповідно до якої позивач підтримав позовні вимоги, зазначив про відсутність додаткових клопотань та просив суд розглянути справу за відсутністю повноважного представника позивача. Вказана заява долучена судом до матеріалів справи.

В судовому засіданні 06.08.2019 розгляд справи закінчений, ухвалено рішення.

Представник позивача у судове засідання 06.08.2019 не з`явився.

Відповідно до ч. 3 ст. 222 Господарського процесуального кодексу України, у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою технічного засобу не здійснюється. Хід судового процесу фіксувався шляхом складання протоколу судового засідання, який долучений до матеріалів справи.

В обґрунтування своєї позиції позивач у позовній заяві посилається на наступне: Комунальна установа Сервісний центр закладів освіти Василівської районної ради Запорізької області, створена на підставі рішення Василівської районної ради 15.11.2017 року № 34 та відповідно до Статуту, надає в установленому чинним законодавством послуги закладам освіти Василівського району Запорізької області на договірних засадах. 29.10.2017 у відповідності до Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад створено Підгірненську сільську об`єднану територіальну громаду та 30.11.2017 почато процедуру реорганізації Широківської сільської ради Василівського району Запорізької області шляхом приєднання до Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області. Після створення Підгірненської сільської ради, позивачем неодноразово піднімалися питання переведення матеріально-технічного забезпечення закладів освіти та, відповідно, переукладення договорів на їх утримання. Проте, не зважаючи на внесення у кошторис коштів на утримання закладів освіти, відповідач здійснював видатки на вищевказані заклади освіти у вибірковому порядку. 22.12.2017 Підгірненською сільською радою Василівського району Запорізької області ухвалено рішення № 1 Про бюджет сільської об`єднаної територіальної громади на 2018 рік . Даним рішенням Підгірненська сільська рада вирішила визначити на 2018 рік видатки бюджету сільської об`єднаної територіальної громади у сумі 20382,210 тис. грн. Відповідно до розподілу видатків бюджету сільської об`єднаної територіальної громади на 2018 рік на утримання трьох загальноосвітніх навчальних закладів всього виділено 8606760,00 грн., з них на оплату праці 6273299,00 грн., на оплату комунальних послуг та енергоносіїв 559235,00 грн., на медикаменти 11,6 тис. грн., на харчування 173,3 тис. грн., інші поточні видатки 209,3 тис. грн. Проте, незважаючи на ухвалення бюджету на 2018 рік, відповідач фактично самоусунувся від утримання бюджетних закладів освіти, що могло призвести до непередбачуваних наслідків пов`язаних із зупинкою навчального процесу на невизначений термін. У свою чергу, починаючи з 01.01.2018 позивач, для якісного задоволення конституційних потреб громадян, здійснював оплату комунальних послуг: постачання природнього газу та постачання електричної енергії до навчальних закладів, які перебувають на території Підгірненської об`єднаної територіальної громади. Підгірненська сільська рада не здійснювала оплату комунальних послуг. На виконання вимог Закону України Про освіту , 07.06.2018 позивачем на адресу відповідача направлено лист № 01-26/164 Про відшкодування вартості послуг з утримання навчальних закладів з метою забезпечення відшкодування вартості послуг, наданих КУ СЦЗО ВРР ЗО з 01.01.2018 на утримання закладів загальної середньої освіти, розташованих на території вказаної територіальної громади та надано для розгляду та підписання договори про відшкодування вартості утримання будівель № 50, 51, 52 від 07.06.2018 та акти звірки надання комунальних послуг № 22, 23, 24, 25, 26, 27 від 07.06.2018. Проте, вказані акти звірки відповідачем не підписані, відповіді на лист не надано. 29.01.2019 позивачем на адресу відповідача направлено письмову претензію №01-11/34 про відшкодування та відновлення видатків на загальну суму 406328,47 грн. На зазначену претензію 20.02.2019 відповідач надав відповідь №03-35/159, в якій гарантував відшкодування коштів у квітні 2019. Проте зазначена вище сума відповідачем не відшкодована. Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги, позивач посилається на ст. ст. 20, 193, 224, 226 ГК України, ст. ст. 525, 526 ЦК України, ст. ст. 22, 23, 64, 82, 85, 86, 103 2 , 103 6 Бюджетного Кодексу України, ст. ст. 1, 25, 78 ЗУ Про освіту , ст. ст. 17, 29, 32 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , ст. ст. 4, 8 ЗУ Про добровільне об`єднання територіальних громад , ст. ст. 13, 19, 20 ЗУ Про житлово-комунальні послуги , просить суд позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив. Про дату, час та місце призначеного судового засідання повідомлений належним чином шляхом направлення на його адресу ухвал суду від 20.05.2019 про відкриття провадження у справі, від 12.06.2019 про продовження підготовчого провадження та відкладення розгляду справи та від 23.07.2019 про закриття підготовчого провадження та призначення судового розгляду справи по суті. Клопотань про розгляд справи без уповноваженого представника відповідача або про відкладення розгляду справи на адресу суду не надходило. Документи запропоновані вищевказаними ухвалами відповідачем суду не надано.

Частиною 5 статті 176 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, в порядку, встановленому статтею 242 цього Кодексу, та з додержанням вимог частини четвертої статті 120 цього Кодексу.

Так, з метою повідомлення відповідача про розгляд справи судом та про його право подати відзив на позовну заяву, на виконання приписів Господарського процесуального кодексу України, ухвала суду від 20.05.2019 про відкриття провадження у справі направлена судом рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу місцезнаходження відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: 71652, Запорізька область, Василівський район, с. Підгірне, вул. Чкалова, 101. В матеріалах справи міститься повідомлення про вручення 04.06.2019 повноважному представнику відповідача поштового відправлення, а саме ухвали суду від 20.05.2019 про відкриття провадження у справі. Враховуючи викладене, відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду вказаної справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно з п.п. 1, 2 ч. 3 ст. 202 ГПК України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки (п. 1) повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки (п. 2).

Згідно ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Отже, враховуючи, що Підгірненська сільська рада Василівського району Запорізької області належним чином повідомлена про дату, час та місце призначених судових засідань, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача за наявними в матеріалах справи документами.

З`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад 29.10.2017 створено Підгірненську сільську об`єднану територіальну громаду та 30.11.2017 почато процедуру реорганізації Широківської сільської ради Василівського району Запорізької області шляхом приєднання до Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області.

На підставі рішення Василівської районної ради № 34 від 15.11.2017, створена Комунальна установа Сервісний центр закладів освіти Василівської районної ради Запорізької області (далі - Позивач, КУ СЦЗО Василівської районної ради Запорізької області).

Відповідно до п. 1.1. Статуту позивача, КУ СЦЗО Василівської районної ради Запорізької області є комунальною установою Василівської районної ради Запорізької області та забезпечує здійснення фінансового обліку і матеріально-технічного забезпечення закладів освіти Василівського району та їх науково-методичної і господарської діяльності. Установа створена шляхом злиття комунальної установи Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти Василівської районної ради Запорізької області та комунального закладу Науково-методичний центр Василівської районної ради Запорізької області та є правонаступником даного закладу та установи.

За напрямом фінансово-господарського обслуговування закладів освіти Василівського району одними із предметів діяльності установи є здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти у відповідності до законодавства України, а також ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку господарських та фінансових операції навчальних закладів освіти, що фінансуються з районного бюджету.

На території Підгірненської об`єднаної територіальної громади Василівського району Запорізької області розташовані комунальний заклад Підгірненська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів , за адресою: Запорізька область, Василівський район, с. Підгірне, вул. Чкалова, 65, комунальний заклад Широківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів , за адресою: Запорізька область, Василівський район, с. Широке, вул. Миру, 486, комунальний заклад Долинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів , за адресою: Запорізька область, Василівський район, с. Долинка, вул. Перемоги, 35.

Підгірненською сільською радою 22.12.2017 прийнято рішення № 14, яким зі спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Василівського району Запорізької області передано до комунальної власності Підгірненської сільської об`єднаної територіальної громади Василівського району Запорізької області майнові комплекси, в тому числі і комунальний заклад Підгірненська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів , розташований за адресою: Запорізька область, Василівський район, с. Підгірне, вул. Чкалова, 65, комунальний заклад Широківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів , розташований за адресою: Запорізька область, Василівський район, с. Широке, вул. Миру, 486, комунальний заклад Долинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів , розташований за адресою: Запорізька область, Василівський район, с. Долинка, вул. Перемоги, 35.

Рішенням Василівської районної ради № 39 від 28.03.2018 надано згоду на передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селища, міст Василівського району до комунальної власності Підгірненської сільської ради об`єднаної територіальної громади Василівського району Запорізької області цілісних майнових комплексів закладів освіти, а саме: комунального закладу Підгірненська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів , розташований за адресою: Запорізька область, Василівський район, с. Підгірне, вул. Чкалова, 65, комунального закладу Широківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів , розташований за адресою: Запорізька область, Василівський район, с. Широке, вул. Миру, 486 та комунального закладу Долинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів , розташований за адресою: Запорізька область, Василівський район, с. Долинка, вул. Перемоги, 35.

Підгірненською сільською радою 10.04.2018 прийнято рішення № 1 Про прийняття до комунальної власності Підгірненської сільської об`єднаної територіальної громади Василівського району Запорізької області із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Василівського району Запорізької області майнових комплексів , а саме комунального закладу Підгірненська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів , розташований за адресою: Запорізька область, Василівський район, с. Підгірне, вул. Чкалова, 65, комунального закладу Широківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів , розташований за адресою: Запорізька область, Василівський район, с. Широке, вул. Миру, 486, комунального закладу Долинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів , розташований за адресою: Запорізька область, Василівський район, с. Долинка, вул. Перемоги, 35.

Підгірненською сільською радою Василівського району Запорізької області 22.12.2017 ухвалено рішення № 1 Про бюджет сільської об`єднаної територіальної громади на 2018 рік . Вказаним рішенням Підгірненська сільська рада вирішила визначити на 2018 рік видатки бюджету сільської об`єднаної територіальної громади у сумі 20382,210 тис. грн.

Відповідно до розподілу видатків бюджету сільської об`єднаної територіальної громади на 2018 рік (додаток № 3 до рішення Підгірненської сільської ради №1 від 22.12.2017), на утримання трьох загальноосвітніх навчальних закладів всього виділено 8606760,00 грн., з них на оплату праці 6273299,00 грн., на оплату комунальних послуг та енергоносіїв 559235,00 грн., на медикаменти 11,6 тис. грн., на харчування 173,3 тис. грн., інші поточні видатки 209,3 тис. грн.

Крім того, рішенням Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області № 10 від 25.05.2018 Про внесення змін до рішення сільської ради від 22.12.2017 № 1 Про бюджет об`єднаної територіальної громади на 2018 рік збільшено видатки бюджету з загального фонду на оплату комунальних послуг та енергоносіїв до 836071 грн., за рахунок збільшення доходної частини бюджету громади через отримання дотації з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету (відповідно до додатків №1 та № 3 до вказаного рішення).

Відповідно до пояснювальної записки до проекту рішення Підгірненської сільської ради Про бюджет сільської об`єднаної територіальної громади на 2018 рік надходження офіційних трансфертів на 2018 рік планується в сумі 6297,7 тис. грн., з них базова дотація 870,0 тис. грн., освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам 3761,7 тис. грн.

На підставі Розпорядження голови Василівської районної державної адміністрації № 429 від 20.10.2017 Про початок та проходження опалювального сезону 2017/2018 року в населених пунктах району було розпочато опалювальний сезон 2017-2018 років в усіх об`єктах соціальної сфери Василівського району, якими також є вищезазначені заклади освіти.

Відповідно до рішення Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області №4 від 16.07.2018 та затвердженими ним статутами, засновником КЗ Підгірненська загальноосвітня школа І-II ступенів Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області, КЗ Широківська загальноосвітня школа І-II ступенів Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області, КЗ Долинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області виступає саме Підгірненська сільська рада Василівського району Запорізької області.

Виконавчим комітетом Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області 23.04.2018 ухвалено рішення № 17, яким затверджено проектно-кошторисну документацію Реконструкція КЗ Підгірненська ЗОШ І-II ст. Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області з прибудовою спортивного залу та корпусу під дошкільний заклад з термомодернізацією будівель .

Відповідно до пояснювальної записки до рішення сесії Підгірненської сільської ради від 20.12.2018 № 1 Про затвердження звіту про виконання сільського бюджету за 9 місяців 2018 року , засновник КЗ Долинська ЗОШ І-II ступенів Підгірненської сільської ради ВР ЗО, КЗ Широківська ЗОШ І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради ВР ЗО та КЗ Підгірненська ЗОШ І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради ВР ЗО - Підгірненська сільська рада Василівського району Запорізької області, не укладаючи договори із електро- та газопостачальними установами та не оплачуючи отримані у 2018 році закладами освіти комунальні послуги, затверджує проектно-кошторисну документацію реконструкції одного із закладів освіти та здійснює видатки на оплату праці по галузі освіта.

Як вбачається з матеріалів справи, у зв`язку з фактичною відсутністю утримання Підгірненською сільською радою Василівського району Запорізької області бюджетних закладів освіти, починаючи з 01.01.2018 Комунальна установа "Сервісний центр закладів освіти" Василівської районної ради Запорізької області здійснювала оплату комунальних послуг, а саме: постачання природнього газу та постачання електричної енергії до вищевказаних навчальних закладів, які перебувають на території Підгірненської об`єднаної територіальної громади.

Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖГАЗ ЗБУТ та Комунальною установою Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти Василівської районної ради Запорізької області 04.05.2017 укладено договір на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів № 114112L5LЕFВ057.

Між ТОВ ЗАПОРІЖГАЗ ЗБУТ та КУ Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти Василівської районної ради Запорізької області 29.12.2017 укладено додаткову угоду до договору на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів № 114112L5LЕFВ057 від 04.05.2017.

Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖГАЗ ЗБУТ та Комунальною установою Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти Василівської районної ради Запорізької області 06.03.2018 укладено договір на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів № 41FBZpz295-18.

Відповідно до заяви приєднання до умов договору розподілу природного газу (для споживача, що не є побутовим) № 294212L5LEDB016 від 01.01.2016, КУ Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти ознайомившись з умовами Типового договору розподілу природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП № 2498 від 30.09.2015, приєдналась до умов договору та встановлює персоніфіковані дані Споживача за договором, серед яких є адреси точок комерційного обліку суб`єкта:

1). с. Червоноармійське (Долинка), вул. Перемоги, 35;

2). с. Широке , вул. Леніна, 48 Б ;

Публічним акціонерним товариством ЗАПОРІЖГАЗ та Комунальною установою Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти Василівської районної ради Запорізької області 01.08.2016 укладено типовий договір розподілу природного газу, зареєстрований під № 134 від 09.08.2016.

Між ПАТ Запоріжгаз та КУ Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти Василівської районної ради Запорізької області, укладались додаткові угоди до типового договору розподілу природного газу, який додається до заяви приєднання №094212L5LEDB016 від 01.08.2016, а саме: № 1 від 08.08.2016, № 3 від 29.11.2016, № 4 від 23.01.2017, № 5 від 20.02.2017, № 6 від 19.01.2018.

Публічним акціонерним товариством ЗАПОРІЖГАЗ та Комунальною установою Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти Василівської районної ради Запорізької області 01.04.2018 укладено угоду про розірвання договору розподілу природного газу №094212L5LEDB016 від 01.01.2016.

Відповідно до акту приймання-передачі природного газу № ЗП00020838 від 31.01.2018, складеного представником КУ Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти ВРР ЗО та представником ПАТ ЗАПОРІЖГАЗ , об`єм розподіленого природного газу та виробничо-технологічні витрати по договору від 01.01.2016, укладеному шляхом підписання заяви приєднання № 094212L5LEFB016, на об`єкти газоспоживання розташовані за адресами: с. Широке, вул. Леніна, 48 Б , с. Червоноармійське (Долинка), вул. Перемоги, 35 за січень 2018 року складають 7 937 м. куб., що відповідно до акту № ЗЗП00000720 від 31.01.2018 приймання-передачі природного газу до договору на постачання природного газу від 04.05.2017 № 114112L5ЕFB057 коштує 90434,18 грн., а відповідно до рахунку на оплату № 000001708 вартість розподілу природного газу об`ємом 7 937 м. куб. склала 4097,40 грн.

Відповідно до акту приймання-передачі природного газу № ЗП00022854 від 28.02.2018, складеного представником КУ Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти ВРР ЗО та представником ПАТ ЗАПОРІЖГАЗ , об`єм розподіленого природного газу та виробничо-технологічні витрати по договору від 01.01.2016, укладеному шляхом підписання заяви приєднання № 094212L5LEFB016, на об`єкти газоспоживання розташовані за адресами: с. Широке, вул. Леніна, 48 Б , с. Червоноармійське (Долинка), вул. Перемоги, 35 за лютий 2018 року складають 7 177 м. куб., що відповідно до акту № ЗЗП00002071 від 28.02.2018 приймання-передачі природного газу до договору на постачання природного газу від 04.05.2017 № 114112L5ЕFВ057 коштує 79 402,02 грн., а відповідно до акту наданих послуг з розподілу природного газу №ЗП000001905 від 28.02.2018 вартість розподілу природного газу об`ємом 7 177 м. куб. склала 3 705,06 грн.

Відповідно до акту приймання-передачі природного газу № ЗП00024180 від 31.03.2018, складеного представником КУ Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти ВРР ЗО та представником ПАТ ЗАПОРІЖГАЗ , об`єм розподіленого природного газу та виробничо-технологічні витрати по договору від 01.01.2016, укладеному шляхом підписання заяви приєднання № 094212L5LЕFВ016, на об`єкти газоспоживання розташовані за адресами: с. Широке, вул. Леніна, 48 Б , с. Червоноармійське (Долинка), вул. Перемоги, 35 за березень 2018 року складають 6 508 м. куб., що відповідно до акту №ЗЗП00003836 від 31.03.2018 приймання-передачі природного газу до договору на постачання природного газу від 06.03.2018 № 41FBZpz295-18 коштує 72 000,61 грн., а відповідно до акту наданих послуг з розподілу природного газу №ЗП000004173 від 31.03.2018 вартість розподілу природного газу об`ємом 6 508 м. куб. склала 3 359,69 грн.

Відповідно до акту приймання-передачі природного газу № ЗП00026279 від 30.04.2018, складеного представником КУ СЦЗО ВРР ЗО та представником ПАТ ЗАПОРІЖГАЗ , об`єм розподіленого природного газу та виробничо-технологічні витрати по договору від 20.04.2018, укладеному шляхом підписання заяви приєднання № 42DBZp6619-19, на об`єкти газоспоживання розташовані за адресами: с. Широке, вул. Леніна, 48 Б , с. Червоноармійське (Долинка), вул. Перемоги, 35 за квітень 2018 року складають 990 м. куб., що відповідно до актів №№ ЗЗП00005170, ЗЗП00006113 від 30.04.2018, № ЗЗП00006112 від 01.06.2018 приймання-передачі природного газу до договору на постачання природного газу від 20.04.2018 №41FBZpz329-18 коштує 10 952,77 грн. Відповідно до акту звіряння № 1 від 01.05.2018 взаємних розрахунків за період: січень - травень 2018 між ПАТ Запоріжгаз та КУЗ СЦЗО ВРР ЗО за договором №094212L5LTDB016 від 01.01.2016 заборгованість перед ПАТ Запоріжгаз склала 360,86 грн., яку оплачено КУ СЦЗО ВРР ЗО - 30.05.2018.

Факт повної оплати КУ СЦЗО ВРР ЗО за постачання та розподіл природного газу до КЗ Долинська ЗОШ І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради ВР ЗО, КЗ Широківська ЗОШ І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради ВР ЗО підтверджується наявними в матеріалах справи платіжними дорученнями №98 від 29.05.2018, № 115 від 29.05.2018, №67 від 07.05.2018, №121 від 08.06.2018, № 119 від 08.06.2018, № 93 від 23.02.2018.

Публічним акціонерним товариством Запоріжжяобленерго та Комунальною установою Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти Василівської районної ради Запорізької області (споживач) 10.02.2017 укладено договір про постачання електричної енергії, яка закуповується за державні кошти № 21, відповідно до якого ПАТ Запоріжжяобленерго продає енергію електричну споживачу для забезпечення потреб електроустановок.

Публічним акціонерним товариством Запоріжжяобленерго та Комунальною установою Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти ВРР ЗО (Споживач) 07.02.2018 укладено договір про постачання електричної енергії, яка закуповується за державні кошти № 21 в новій редакції, відповідно до якого ПАТ Запоріжжяобленерго продає енергію електричну Споживачу для забезпечення потреб електроустановок.

Між ПАТ Запоріжжяобленерго та КУ Василівський районний центр фінансового обліку та матеріально-технічного забезпечення закладів та установ освіти ВРР ЗО 13.03.2018 укладено договір про постачання електричної енергії, яка закуповується за державні кошти № 21 в новій редакції, відповідно до якого ПАТ Запоріжжяобленерго продає електричну енергію Споживачу для забезпечення потреб електроустановок.

Додатковою угодою № 1 від 03.04.2018 про внесення змін до договору про постачання електричної енергії № 21 від 13.03.2018 змінені реквізити назви Споживача на КУ Сервісний центр закладів освіти ВРР ЗО.

Між ПАТ Запоріжжяобленерго та КУ Сервісний центр закладів освіти ВРР ЗО 13.06.2018 укладено договір про постачання електричної енергії, яка закуповується за державні кошти № 21 в новій редакції, відповідно до якого ПАТ Запоріжжяобленерго продає електричну енергію Споживачу для забезпечення потреб електроустановок.

Додатком № 2 до вищевказаного договору № 21 визначено перелік точок продажу електричної енергії Споживачу, серед яких:

1) КЗ Підгірненська ЗОШ І-ІІ ступенів (КТП-19/150) с. Підгірне, вул. Чкалова, 82;

2) КЗ Широківська ЗОШ І-ІІ ступенів (КТП-172/489) с. Широке, вул. Миру, 48;

3) КЗ Долинська ЗОШ І-ІІ ступенів (КТП-131/160) с. Долинка, вул. Перемоги, 35.

Відповідно додатку №4 до договору про постачання електричної енергії, яка закуповується за державні кошти № 21 від 10.02.2017, яким визначено Порядок розрахунків за активну електричну енергію , Споживач має право здійснювати попередню оплату за активну електричну енергію.

Згідно актом складеним 31.01.2018 про прийняття-передавання товарної продукції (про використану активну електричну енергію) за Договором №21 від 10.02.2018, Споживачем на підставі приладів обліку в січні 2018 року використано 71346 кВт/год активної електричної енергії на суму 159609,42 грн., з них КЗ Підгірненська ЗОШ І-ІІ ступенів 16410 кВт/год активної електричної енергії на суму 31221,35 грн., КЗ Широківська ЗОШ І-ІІ ступенів 58 кВт/год активної електричної енергії на суму 135,55 грн., КЗ Долинська ЗОШ І-ІІ ступенів 1326 кВт/год активної електричної енергії на суму 3098,93 грн.

Відповідно до складеного Постачальником рахунку № 21/1пл від 30.01.2018, платником було здійснено плановий платіж на загальну суму 284644,83 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 18 від 30.01.2018.

Згідно із актом складеним 28.02.2018 про прийняття-передавання товарної продукції (про використану активну електричну енергію) за Договором від 10.02.2018 №21, Споживачем на підставі приладів обліку в лютому 2018 року використано 80762 кВт/год активної електричної енергії на суму 187356,59 грн., з них КЗ Підгірненська ЗОШ І-ІІ ступенів 19110 кВт/год активної електричної енергії на суму 37258,88 грн., КЗ Широківська ЗОШ І-ІІ ступенів 2500 кВт/год активної електричної енергії на суму 6086,49 грн., КЗ Долинська ЗОШ І-ІІ ступенів 1944 кВт/год активної електричної енергії на суму 4732,85 грн.

Відповідно до складеного Постачальником рахунку № 21/2пл від 07.02.2018, Платником було здійснено плановий платіж на загальну суму 198604,03 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 34 від 09.02.2018.

Згідно із актом складеним 31.03.2018 про прийняття-передавання товарної продукції (про використану активну електричну енергію) за Договором від 13.03.2018 №21, Споживачем на підставі приладів обліку в березні 2018 року використано 81616 кВт/год активної електричної енергії на суму 188899,67 грн., з них КЗ Підгірненська ЗОШ І-ІІ ступенів 19440 кВт/год активної електричної енергії на суму 38419,33 грн., КЗ Широківська ЗОШ І-ІІ ступенів 1500 кВт/год активної електричної енергії на суму 3630,35 грн., КЗ Долинська ЗОШ І-ІІ ступенів 1397 кВт/год активної електричної енергії на суму 3381,06 грн.

Відповідно до складеного Постачальником рахунку № 21/Зпл від 16.03.2018, Платником було здійснено плановий платіж на загальну суму 199839,87 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 121 від 20.03.2018.

Згідно із актом складеним 30.04.2018 про прийняття-передавання товарної продукції (про використану активну електричну енергію) за Договором від 23.04.2018 №21, Споживачем на підставі приладів обліку в квітні 2018 року використано 79705 кВт/год активної електричної енергії на суму 196407,18 грн., з них КЗ Підгірненська ЗОШ І-ІІ ступенів 4740 кВт/год активної електричної енергії на суму 9863,08 грн., КЗ Широківська ЗОШ І-ІІ ступенів 1000 кВт/год активної електричної енергії на суму 2488,42 грн., КЗ Долинська ЗОШ І-ІІ ступенів 683 кВт/год активної електричної енергії на суму 1699,59 грн.

Відповідно до складеного Постачальником рахунку № 21/4а від 24.04.2018, Платником було здійснено плановий платіж на загальну суму 198998,63 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 14 від 24.04.2018.

Крім того, відповідно до наданої об`єднаною територіальною громадою Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області копії кошторису та плану асигнувань по КПКВК 0111020 Надання загальної середньої освіти загальноосвітніми навчальними закладами (в т.ч. школою - дитячим садком, інтернатом при школі), спеціалізованими школами, ліцеями, гімназіями, колегіумами на 2018 рік Підгірненська сільська рада передбачила усього на рік видатків на оплату електроенергії у розмірі 234434,00 грн., оплату природного газу 313315,00 грн. Відповідно до зазначеного плану асигнувань загального фонду бюджету на 2018 рік для оплати комунальних послуг навчальних закладів Підгірненською сільською радою передбачено кошти помісячно, в січні - 76600,00 грн., в лютому - 76100,00 грн., в березні - 76100,00 грн., в квітні 47600,00 грн., в травні - 45600,00 грн., в червні - 30600,00 грн., в липні - 7243,00 грн., в серпні - 7243,00 грн., в вересні - 47791,00 грн., в жовтні - 48915,00 грн., в листопаді - 47443,00 грн., в грудні - 48000,00 грн.

Таким чином, протягом бюджетного періоду 2018 року за комунальні послуги фактично спожиті комунальними закладами Долинська ЗОШ І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради ВР ЗО, Широківська ЗОШ І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради ВР ЗО та Підгірненська ЗОШ І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради ВР ЗО, засновником яких є Відповідач - Підгірненська сільська рада Василівського району Запорізької області, яка у власному бюджеті на 2018 рік заклала та передбачила видатки на утримання зазначених комунальних закладів, позивачем було здійснено видатків із місцевого бюджету Василівського району Запорізької області на загальну суму 406328,47 грн., з них за постачання природного газу для потреб непобутових споживачів на загальну суму 252789,58 грн., за розподіл природного газу на загальну суму 11523,01 грн., за використану активну електричну енергію на загальну суму 142015,88 грн.

Позивачем на адресу відповідача 07.06.2018 направлено лист № 01-26/164 Про відшкодування вартості послуг з утримання навчальних закладів з метою забезпечення відшкодування вартості послуг, наданих КУ СЦЗО ВРР ЗО з 01.01.2018 на утримання закладів загальної середньої освіти, розташованих на території вказаної територіальної громади та надано для розгляду та підписання договори про відшкодування вартості утримання будівель № 50, 51, 52 від 07.06.2018 та акти звірки надання комунальних послуг № 22, 23, 24, 25, 26, 27 від 07.06.2018. Проте відповіді на вищевказаний лист матеріали справи не містять, вказані договори та акти звірки надання комунальних послуг відповідачем не підписані.

Позивачем 25.07.2018 направлено до ПАТ ЗАПОРІЖГАЗ лист №01-27/245 Про передачу об`єктів Споживача на баланс іншого Споживача та припинення постачання газу , відповідно до якого позивач зазначив, що об`єкти споживача - КУ "СЦЗО" Василівської районної ради Запорізької області, в тому числі: КЗ Долинська ЗОШ І-ІІ ст. ВРР ЗО, КЗ Широківська ЗОШ І-ІІ ст. ВРР ЗО з 02.07.2018 передані на баланс об`єднаної територіальної громади - Підгірненської сільської ради Запорізької області. На підставі викладеного, позивач просив ПАТ ЗАПОРІЖГАЗ припинити постачання природного газу до КЗ Долинська ЗОШ І-ІІ ст. ВРР ЗО та КЗ Широківська ЗОШ І-ІІ ст. ВРР ЗО.

В даному конкретному випадку споживачем виступає саме Підгірненська сільська рада Василівського району Запорізької області, яка відповідно до прийнятого бюджету на 2018 рік передбачила видатки на сферу освіти, в тому числі на оплату комунальних послуг закладів освіти.

Комунальною установою "СЦЗО" Василівської районної ради Запорізької області на адресу Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області 29.01.2019 направлено претензію № 01-11/34 про відшкодування та відновлення видатків на загальну суму 406328,47 грн. На вказану претензію 20.02.2019 відповідач надав відповідь №03-35/159, в якій гарантував позивачу відшкодування коштів у квітні 2019. Проте, станом на час розгляду справи грошові кошти на загальну суму 406328,47 грн. відповідачем не відшкодовані.

Невиконання відповідачем обов`язку щодо відшкодування та відновлення понесених позивачем видатків на загальну суму 406328,47 грн. стало підставою для звернення позивача до суду за захистом своїх порушених прав та інтересів.

Проаналізувавши норми чинного законодавства, оцінивши докази, суд визнав позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Частиною 3 ст. 8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад визначено, що об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою. У разі об`єднання всіх територіальних громад одного району в одну об`єднану територіальну громаду все майно спільної власності територіальних громад такого району є комунальною власністю об`єднаної територіальної громади, а пов`язані з таким майном права та обов`язки належать об`єднаній територіальній громаді з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.

Згідно з ч. 1 ст. 22 Бюджетного кодексу України (в редакції станом на 01.01.2019), для здійснення програм та заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.

Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Підгірненська сільська рада включена до даного реєстру з присвоєнням коду 22722.

Згідно з ч. 6 ст. 22 Бюджетного кодексу України, розпорядник бюджетних коштів може уповноважити одержувача бюджетних коштів на виконання заходів, передбачених бюджетною програмою, та надати йому кошти бюджету (на безповоротній чи поворотній основі) в межах відповідних бюджетних асигнувань. Одержувач бюджетних коштів використовує такі кошти на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі цього розпорядника бюджетних коштів. Критерії визначення одержувача бюджетних коштів встановлюються Кабінетом Міністрів України з урахуванням напрямів, досвіду і результатів діяльності, фінансово-економічного обґрунтування виконання заходів бюджетної програми та застосування договірних умов.

Відповідно до ч. 1 ст. 23 Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.

Частиною 1 ст. 4 ЗУ Про добровільне об`єднання територіальних громад встановлено, що добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких умов:

1) у складі об`єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган місцевого самоврядування;

2) територія об`єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об`єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об`єдналися;

3) об`єднана територіальна громада має бути розташована в межах території Автономної Республіки Крим, однієї області;

4) при прийнятті рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об`єднаної територіальної громади;

5) якість та доступність публічних послуг, що надаються в об`єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об`єднання.

Згідно з ч. 9 ст. 8 ЗУ Про добровільне об`єднання територіальних громад , бюджети територіальних громад, що об`єдналися, виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду з урахуванням особливостей, встановлених цією частиною. Сільська, селищна, міська рада, обрана об`єднаною територіальною громадою, може вносити зміни до рішень про місцеві бюджети, прийняті сільськими, селищними, міськими радами, обраними територіальними громадами, що об`єдналися. До завершення періоду окремого виконання бюджетів територіальних громад, що об`єдналися, функції головних розпорядників, розпорядників бюджетних коштів територіальних громад, що об`єдналися, продовжують здійснювати відповідні бюджетні установи в особі сільського, селищного, міського голови, обраного об`єднаною територіальною громадою, інших керівників бюджетних установ. До завершення періоду окремого виконання бюджетів територіальних громад, що об`єдналися, функції місцевих фінансових органів територіальних громад, що об`єдналися, здійснюють:

1) відповідні місцеві фінансові органи, створені до об`єднання територіальних громад;

2) сільський, селищний, міський голова, обраний об`єднаною територіальною громадою, якщо у відповідних територіальних громадах місцеві фінансові органи не були створені згідно із законом.

Залишки коштів на кінець бюджетного періоду бюджетів територіальних громад, що об`єдналися, перераховуються до бюджету об`єднаної територіальної громади на підставі платіжних доручень за підписом сільського, селищного, міського голови, обраного об`єднаною територіальною громадою.

Як свідчать матеріали справи та не заперечується сторонами, Підгірненською сільською радою та Василівською районної радою прийняті відповідні рішення щодо передачі та прийняття до комунальної власності Підгірненської сільської об`єднаної територіальної громади Василівського району Запорізької області цілісних майнових комплексів, в тому числі і комунального закладу Підгірненська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області, КЗ Широківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області, КЗ Долинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 64 Бюджетного кодекс України, до доходів загального фонду бюджетів об`єднаних територіальних громад належать: 60 відсотків податку на доходи фізичних осіб (крім податку на доходи фізичних осіб, визначеного пунктом 1 1 частини другої статті 29 цього Кодексу), що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території (крім території міст Києва та Севастополя).

Частиною 2 ст.85 Бюджетного кодексу України забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів цим Кодексом, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату або за рішенням Кабінету Міністрів України.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.103 2 Бюджетного кодексу України, освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у загальноосвітніх навчальних закладах усіх ступенів.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст.103 6 Бюджетного кодексу України, додаткова дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я спрямовується на видатки навчальних закладів, визначених у частині першій статті 103 2 цього Кодексу (крім видатків на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників навчальних закладів, визначених пунктами 1-6 частини першої статті 103 2 цього Кодексу, а також навчальних закладів, визначених пунктами 7 і 8 частини першої статті 103 2 цього Кодексу, в частині здобуття повної загальної середньої освіти).

Відповідно до ст.86 Бюджетного кодексу України, видатки на функціонування бюджетних установ та реалізацію заходів, які забезпечують необхідне першочергове надання публічних послуг і які розташовані найближче до споживачів здійснюються з бюджетів сіл, їх об`єднань, селищ, міст та бюджетів об`єднаних територіальних громад. Розмежування видів видатків, визначених пунктами 2 і 3 частини першої статті 82 цього Кодексу, між місцевими бюджетами здійснюється на основі принципу субсидіарності з урахуванням критеріїв повноти надання публічних послуг та наближення їх до безпосереднього споживача.

Матеріалами справи свідчать, що в ухваленому 22.12.2017 Підгірненською сільською радою бюджеті на 2018 календарний рік закладено та передбачено доходи у відповідності до ст. 64 Бюджетного кодексу України у вигляді 60 відсотків податку на доходи фізичних осіб, які розподіляються державним бюджетом України відповідно до територіального принципу, а також освітня субвенція, якою покриваються видатки на оплату праці педагогів та базова дотація, якою покриваються видатки на оплату комунальних послуг закладів освіти.

Статтею 17 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Частиною 1 розділу а статті 29 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що до відання власних повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.

Відповідно до ч. 1 розділу а ст.32 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, а саме управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 1 ЗУ Про освіту визначено, що засновник закладу освіти - орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа, рішенням та за рахунок майна яких засновано заклад освіти або які в інший спосіб відповідно до законодавства набули прав і обов`язків засновника.

Відповідно до положень ч. 6 ст. 25 Закону України Про освіту , засновник закладу освіти зобов`язаний: забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов; у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти; забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми.

Згідно з абз. 1 ч. 6 ст. 78 ЗУ Про освіту , фінансування вищої і післядипломної освіти здійснюється за рахунок коштів державного, місцевого бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.

Відповідно до ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов договору та Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, а при відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається.

Матеріалами справи підтверджується, що Підгірненська сільська рада передбачила усього на 2018 видатків на оплату електроенергії у розмірі 234434,00 грн., оплату природного газу 313315,00 грн.

Відповідно до зазначеного плану асигнувань загального фонду бюджету на 2018 рік для оплати комунальних послуг навчальних закладів Підгірненською сільською радою передбачено кошти помісячно, в січні - 76600,00 грн., в лютому - 76100,00 грн., в березні - 76100,00 грн., в квітні 47600,00 грн., в травні - 45600,00 грн., в червні - 30600,00 грн., в липні - 7243,00 грн., в серпні - 7243,00 грн., в вересні - 47791,00 грн., в жовтні - 48915,00 грн., в листопаді - 47443,00 грн., в грудні - 48000,00 грн. Враховуючи викладене, протягом бюджетного періоду 2018 року за комунальні послуги фактично спожиті комунальними закладами Долинська ЗОШ І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради ВР ЗО, Широківська ЗОШ І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради ВР ЗО та Підгірненська ЗОШ І-ІІ ступенів Підгірненської сільської ради ВР ЗО, засновником яких є Відповідач - Підгірненська сільська рада Василівського району Запорізької області, яка у власному бюджеті на 2018 рік заклала та передбачила видатки на утримання зазначених комунальних закладів, позивачем було здійснено видатків із місцевого бюджету Василівського району Запорізької області на загальну суму 406328,47 грн., з них за постачання природного газу для потреб непобутових споживачів на загальну суму 252789,58 грн., за розподіл природного газу на загальну суму 11523,01 грн., за використану активну електричну енергію на загальну суму 142015,88 грн.

Проте, в порушення вищевказаних норм, відповідач не здійснив компенсацію Комунальній установі "Сервісний центр закладів освіти" Василівської районної ради Запорізької області витрат, здійснених на утримання комунальних закладів протягом січня - квітня 2018 року на загальну суму 406328,47 грн.

За приписами ст. ст. 13 та 74 Господарського процесуального кодексу України обов`язок доказування і подання доказів віднесено на сторони. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

У відповідності до ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

В даному випадку позивачем доведено, а відповідачем не спростовано обґрунтованість позовних вимог.

Таким чином, дослідивши матеріали справи та надані учасниками справи докази, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог про стягнення з Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області 406328,47 грн. відшкодування вартості послуг з утримання навчальних закладів в повному обсязі.

Судовий збір на підставі пункту 2 частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст. 46, 74, 76-80, 129, 233, 236-242 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Підгірненської сільської ради Василівського району Запорізької області (71652, Запорізька область, Василівський район, с. Підгірне, вул. Чкалова, 101; ідентифікаційний код 25220205) на користь Комунальної установи "Сервісний центр закладів освіти" Василівської районної ради Запорізької області (71600, Запорізька область, м. Василівка, бул. Центральний, 6-а; ідентифікаційний код 42031633) 406328,47 (чотириста шість тисяч триста двадцять вісім грн. 47 коп.) відшкодування вартості послуг з утримання навчальних закладів та 6094,93 (шість тисяч дев`яносто чотири грн. 93 коп.) судового збору. Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п. 17.5 Перехідних положень ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повне рішення оформлено і підписано у відповідності до вимог ст.ст. 240, 241 ГПК України 14.08.2019.

Суддя В.В. Носівець

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення06.08.2019
Оприлюднено16.08.2019
Номер документу83668438
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1146/19

Судовий наказ від 23.09.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Носівець В.В.

Рішення від 06.08.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Носівець В.В.

Ухвала від 23.07.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Носівець В.В.

Ухвала від 12.06.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Носівець В.В.

Ухвала від 20.05.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Носівець В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні