Справа № 219/8627/19
Провадження № 1-кс/219/2403/2019
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
5.08.2019 року слідчий суддя Хомченко Л.І. Артемівського міськрайонного суду Донецької області
Секретар Халаджи А.В.
За участю слідчого Гончаров С.В.
Захисника Дейнека О.І,
Підозрюваної ОСОБА_1
Розглянув у відкритому судовому засіданні у залі суду у м Бахмут клопотання старшого слідчого Бахмутського відділу поліції ГУ НП в Донецькій області капітана поліції Гончарова Сергія Вадимовича , за матеріалами кримінального провадження, відомості щодо якого внесена до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019050150000098 від 11.01.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України про обрання міри запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно ОСОБА_1 .
ВСТАНОВИВ:
У провадженні слідчого відділу Бахмутського відділу поліції ГУ НП в Донецькій області знаходяться матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019050150000098 від 11.01.2019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367 КК України.
Під час досудового розслідування за вказаним кримінальним провадженням було встановлено наступне: ОСОБА_1 , на підставі розпорядження голови Донецької обласної державної адміністрації №56рк від 29.04.2013, переведено на посаду заступника директора департаменту житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації та покладено на неї виконання обов`язків директора департаменту.
Пунктом 2.1. розпорядження голови Донецької обласної державної адміністрації №56рк від 29.04.2013 зазначено, що ОСОБА_1 має сьомий ранг державного службовця.
Відповідно до вимог статі 11 Закону України Про місцеві державні адміністрації , ОСОБА_1 , як керівник структурного підрозділу місцевої державної адміністрації несе персональну відповідальність перед головою відповідної державної адміністрації за виконання покладених на підрозділ завдань.
Розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації за №106 від 05.03.2013 затверджено Положення про Департамент житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації.
Згідно з пунктом 9 Положення про Департамент житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації, Департамент очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади головою облдержадміністрації згідно із законодавством про державну службу.
Пунктом 10 зазначеного Положення передбачено, що директор Департаменту:
-здійснює керівництво департаментом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці у департаменті;
-представляє інтереси департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями - за дорученням керівництва облдержадміністрації;
-видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням;
-подає на затвердження голові облдержадміністрації проекти кошторису та штатного розпису департаменту в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
-розпоряджається коштами у межах затвердженого головою облдержадміністрації кошторису департаменту;
-здійснює добір кадрів;
-призначає на посаду та звільняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців департаменту, присвоює їм ранги державних службовців, заохочує та притягує їх до дисциплінарної відповідальності.
Пунктом 1.1. Посадової інструкції Директора департаменту житлово-комунального господарства Донецької облдержадміністрації, затвердженої заступником голови Донецької облдержадміністрації у 2013 році, із якою ОСОБА_1 ознайомлена 29.04.2013 зазначено, що директор департаменту житлово-комунального господарства Донецької облдержадміністрації у своїй діяльності керується Конституцією України, указами Президента України, законами України, постановами та розпорядженнями Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, рішеннями обласної ради, розпорядженнями голови облдержадміністрації, іншими законодавчими та нормативними актами, Положенням про департамент, а також даною інструкцією.
Пунктами 2.2., 2.5., 2.8., 2.13., 2.14., 2.19., 2.21 Посадової інструкції Директора департаменту житлово-комунального господарства Донецької облдержадміністрації визначено, що директор департаменту:
- спрямовує та контролює роботи відповідних структурних підрозділів райдержадміністрацій;
- здійснює керівництво департаментом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці у департаменті;
- планує роботу департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи облдержадміністрації;
- представляє інтереси департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями - за дорученням керівництва облдержадміністрації;
- видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням;
- розпоряджається коштами у межах затвердженого головою облдержадміністрації кошторису департаменту;
- призначає на посаду та звільняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців департаменту, присвоює їм ранги державних службовців, заохочує та притягує їх до дисциплінарної відповідальності.
Пунктом 12 статті 2 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетні установи - це органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.
Пунктом 47 статті 2 Бюджетного кодексу України визначено, що розпорядник бюджетних коштів це бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов`язань, довгострокових зобов`язань за енергосервісом та здійснення витрат бюджету.
У зв`язку з цим, відповідно до пунктів 12, 47 статті 2 Бюджетного кодексу України, в.о. директора департаменту житлово-комунального господарства Донецької облдержадміністрації ОСОБА_1 була розпорядником бюджетних коштів.
Пунктом 7 частини 5 статті 22 Бюджетного кодексу України зазначено, що головний розпорядник бюджетних коштів здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень та оцінку ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі.
Згідно з частиною 1 статті 49 Бюджетного кодексу України , розпорядник бюджетних коштів після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов`язання приймає рішення про їх оплату та надає доручення на здійснення платежу органу Казначейства України.
Таким чином, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду виконуючого обов`язки директора Департаменту житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації, постійно здійснюючи функції представника влади, пов`язані з виконанням вищевказаних адміністративно-господарчих та організаційно-розпорядчих функцій, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України (у редакції закону № 3207-VI від 07.04.2011), була службовою особою.
Розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника Донецької обласної військово-цивільної адміністрації № 818 від 19.09.2016 Про організацію реалізації деяких положень розпорядження голови облдержадміністрації, керівника військово-цивільної адміністрації від 04.07.2016 № 548 визначено замовників виконання робіт, пов`язаних з будівництвом, реконструкцією, капітальним ремонтом тощо; придбання обладнання, устаткування тощо в межах Переліку об`єктів і заходів, що будуть здійснюватися за рахунок залишків коштів місцевих бюджетів населених пунктів Донецької області, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, а саме Департамент житлово-комунального господарства облдержадміністрації - за об`єктами і заходами згідно із Додатком № 4.
Згідно з зазначеним розпорядженнм, структурним підрозділам облдержадміністрації, зазначеним в пункті 1 цього розпорядження та Службі автомобільних доріг у Донецькій області забезпечити:
?використання коштів обласного бюджету з дотриманням вимог Закону України Про публічні закупівлі ;
?цільове використання коштів обласного бюджету, здійснення внутрішнього контролю за взяттям бюджетних зобов`язань і витрачанням бюджетних коштів, в тому числі одержувачами бюджетних коштів, відповідно до законодавства.
Згідно з Додатком № 4 до розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації № 818 від 19.09.2016 Про перелік об`єктів і заходів, що будуть здійснюватися за рахунок залишків коштів місцевих бюджетів населених пунктів Донецької області, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, виключенням об`єктів і заходів на територіях окремих районів, міст, селищ і сіл, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та у населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, замовником яких є департамент житлово - комунального господарства облдержадміністрації
п. 17. визначено назву об`єкту: мережі зовнішнього освітлення м. Бахмут; назва заходу: Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини
м. Бахмут ; сума фінансування в рамках Закону України Про внесення змін до пункту 24 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України , тис. грн. - 1 338 984.
07.11.2016 між Департаментом житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації, в особі виконуючого обов`язки директора ОСОБА_1 . (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю (надалі за текстом - ТОВ) Екосистеми України , ЄДРПОУ 36138266, в особі генерального директора ОСОБА_2 (підрядник), за місцем розташування Департаменту житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації за адресою: вул. Академічна, 71, м. Краматорськ, Донецької області, укладено договір підряду № 4 на виконання роботи по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут .
Укладеним договором підряду № 4 від 07.11.2016 по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут передбачено:
Розділ 1. Предмет Договору :
1.1. Підрядник приймає на себе зобов`язання на свій ризик виконати роботи по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут (надалі Об`єкт ), а Замовник прийняти та оплатити такі роботи відповідно до проектно-кошторисної документації.
Розділ 3. Ціна Договору :
3.1.Обсяг, вартість та термін виконання робіт визначаються додатками до Договору: календарним графіком виконання робіт і договірною ціною, які є невід`ємною частиною даного Договору. Договірна ціна складає 1 380 463,05 гривень (один мільйон триста вісімдесят тисяч чотириста шістдесят три гривні 05 копійок), у тому числі ПДВ 230 077,18 гривень.
3.2.Договірна ціна складається згідно з Правилами визначення вартості будівництва - ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (з урахуванням змін та доповнень).
3.5.Обсяг робіт на 2016-2017 роки визначений згідно з виділеними бюджетними коштами і складає 1 380 463,05 гривень (один мільйон триста вісімдесят тисяч чотириста шістдесят три гривні 05 копійок), у тому числі ПДВ 230 077,18 гривень, за рахунок бюджетних призначень. Обсяг робіт на поточний рік може бути зменшений залежно від фактичного фінансування.
Розділ 4. Порядок здійснення оплати :
4.2. Розрахунки за цим Договором проводяться при наявності фінансування шляхом попередньої оплати та оплати за фактично виконані роботи.
4.3. Замовник перераховує на розрахунковий рахунок Підряднику зазначений у реквізитах даного Договору, після підписання Сторонами Договору, попередню оплату у розмірі 50% (п`ятдесят) річного обсягу фінансування з урахуванням ПДВ, що складає 690 231,52 грн (шістсот дев`яносто тисяч двісті тридцять одна гривня 52 копійки).
4.3.1. Підрядник зобов`язується використати одержану попередню оплату відповідно до вимог Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 № 117 (зі змінами) до 28.12.2016. По закінченню терміну невикористані кошти попередньої оплати повертаються Замовнику .
4.3.2. Підрядник підтверджує використання коштів отриманої попередньої оплати актами виконаних підрядних робіт, складених за формою КБ 2в і довідками про вартість виконаних підрядних робіт, складених за формою КБ3, до 28.12.2016.
4.3.3. Після використання в повному обсязі попередньої оплати облік та оплата виконаних в подальшому робіт здійснюється на підставі актів виконаних підрядних робіт, складених за формою КБ 2в і довідок про вартість виконаних підрядних робіт, складених за формою КБ 3 до 25 числа кожного місяця.
4.3.4. Остаточна оплата здійснюється протягом 3-х (трьох) робочих днів після підписання акту прийому-передачі, оформленого в порядку передбаченому діючим законодавством України.
4.4. Документи про виконані роботи та їх вартість складаються і підписуються Підрядником згідно з ДБН А 3.1-5-2016, ДСТУ БД.1.1-1-2013 (із змінами) та передаються Замовнику.
4.5. Замовник перевіряє ці документи на протязі 3-х (трьох) днів і в разі відсутності зауважень підписує та оплачує їх при наявності та в межах коштів, які зараховано на рахунок Замовника по об`єкту на дату підписання актів.
4.6.У разі виявлення невідповідності робіт, пред`явлених до оплати, встановленим вимогам, завищення їх обсягів або неправильного застосування кошторисних норм, поточних цін, розцінок та інших помилок, що вплинули на ціну виконаних робіт, а також відсутності виконавчих документів передбачених ДБН А.3.1-5-2016., Замовник повертає Підряднику документи на доопрацювання.
4.8У разі виявлення невідповідності робіт, пред`явлених до оплати, встановленим вимогам, завищення їх обсягів або невірного застосування кошторисних норм, поточних цін, розцінок та інших помилок, що вплинули на ціну виконаних робіт, Замовник має право за участю Підрядника скоригувати суму, що підлягає сплаті.
Розділ 5. Виконання робіт :
5.1.Строки виконання робіт визначаються календарним графіком виконання робіт, який є невід`ємною частиною Договору.
Розділ 6. Права та обов`язки сторін :
6.1. Замовник зобов`язаний:
6.1.1 Надати Підряднику будівельний майданчик, передати за актом приймання-передачі дозвільну та іншу документацію, документи про дозвіл на виконання будівельних робіт на об`єкті надані відповідними органами. Забезпечити об`єкт комплектною проектно-кошторисною документацією.
6.1.2. Визначати на будівельному майданчику точки підключення до джерел водо і електропостачання.
6.1.3. Сприяти Підряднику у виконанні будівельних робіт.
6.1.5.Здійснювати технічний нагляд, контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт протягом усього періоду будівництва об`єкту.
6.1.6.Здійснювати розрахунки за виконані підрядні роботи після надання оформлених Підрядником та підписаних Замовником актів по формі КБ-2в, довідок про вартість виконаних підрядних робіт, складеної за формою КБ-3, актів приймання-передачі обладнання.
6.1.8 Реєструвати фінансові зобов`язання по оформленим актам виконаних підрядних робіт, складених за формою КБ-2в та актам приймання-передачі обладнання в органах Державної казначейської служби України по місту обслуговування та надавати до вказаного органу платіжні доручення для проведення оплати при наявності коштів на рахунку Замовника .
6.2. Замовник має право:
6.2.1.Відмовитися від прийняття закінчених робіт у разі виявлення недоліків, які виключають можливість використання Об`єкту відповідно до проектно-кошторисної документації і не можуть бути усунені Підрядником , Замовником або третьою особою.
6.2.2.Здійснювати у будь-який час, не втручаючись у господарську діяльність Підрядника , технічний нагляд і контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт, перевірку якості матеріалів та сертифікатів, контролювати правильність ведення виконавчої документації та журналів відповідних робіт.
6.2.3.Вносити зміни у проектну та кошторисну документацію до початку робіт або під час їх виконання за умови укладення окремого Договору на додаткові роботи.
6.2.4.Вимагати безоплатного виправлення недоліків, що виникли внаслідок допущених Підрядником порушень, або виправити їх своїми силами з відшкодуванням завданих збитків за рахунок Підрядника .
6.2.5.Відмовитися від Договору підряду та вимагати відшкодування збитків, якщо Підрядник своєчасно не розпочав роботи або виконує їх настільки повільно, що закінчення їх у строк, визначений графіком виконання робіт, стає неможливим.
6.2.6.Ініціювати внесення змін у Договір підряду, вимагати розірвання Договору підряду та відшкодування збитків за наявності істотних порушень Підрядником умов Договору підряду.
6.2.7.Не приймати роботи, виконані з використанням матеріальних ресурсів, які не відповідають установленим вимогам та на які не представлені документи, передбачені п.п. 6.3.16., 11.2.2. Договору.
6.2.8.Відмовитися від Договору, якщо Підрядник не виконує умови цього Договору, а також виконує доручену йому роботу неякісно (з відступленням від проектно-кошторисної документації, діючих будівельних норм і правил, вимог Замовника ), згідно з п. 3 ст. 651 ЦКУ.
Розділ 10 Строк дії договору :
10.1. Даний договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 31.03.2017, але дотримання документів про відповідність збудованого Об`єкту проектній документації, згідно вимогами чинного законодавства.
Розділ 11 Інші умови :
11.1.Забезпечення робіт проектно-кошторисною документацією
11.1.1. Замовник забезпечує Об`єкт проектно-кошторисною документацією у двох примірниках, затвердженою відповідно до чинного законодавства.
11.1.5. Замовник може вносити зміни до проектної документації згідно з п.6.2.3. Договору.
Організація виконання робіт :
11.5.1. Замовник надає Підряднику будівельний майданчик (фронт робіт), що оформлюється відповідним актом.
11.5.2. Підрядник виконує підготовчі роботи, необхідні для використання будівельного майданчика (фронту робіт).
11.5.3. Підрядник забезпечує охорону (огородження, освітлення тощо) будівельного майданчика (фронту робіт). можливість доступу до нього представників Замовника , проектувальника, який здійснює авторський нагляд, субпідрядників, залучених до виконання робіт згідно з умовами Договору підряду, до прийняття Об`єкту в експлуатацію (отримання документів про відповідність збудованого Об`єкту проектній документації згідно з вимогами чинного законодавства).
11.5.4. Підрядник зобов`язаний інформувати Замовника про:
?хід виконання робіт, у тому числі про відхилення від графіка їх виконання (причини, заходи щодо усунення відхилення тощо).
?забезпечення виконання робіт матеріальними ресурсами, машинами та механізмами.
?залучення до виконання робіт робочої сили та субпідрядників.
?результати здійснення контролю за якістю виконаних робіт, матеріальних ресурсів.
? загрозу невиконанню Договору підряду з вини Замовника .
?виникнення нещасних випадків на будівельному майданчику.
11.5.Контроль за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів встановленим вимогам, проектній документації та Договору підряду.
11.5.1.Роботи та матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів у галузі будівництва, проектній документації та Договору підряду.
11.5.2.З метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установленим вимогам Замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством.
11.5.3.З метою контролю за відповідністю будівельно-монтажних робіт проектній документації Замовник забезпечує здійснення авторського нагляду протягом усього періоду будівництва шляхом укладення Договору з відповідальним розробником проектної документації. Авторський нагляд під час будівництва Об`єкту здійснюється в порядку, встановленому законодавством.
11.5.4. Замовник здійснює контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт відповідно до чинного законодавства.
11.6.5.Для здійснення авторського та технічного нагляду і контролю за виконанням робіт Підрядник зобов`язаний на вимогу Замовника чи осіб, які відповідно до Договорів здійснюють авторський та технічний нагляд, надавати необхідну інформацію та документи.
11.6.6.У разі виявлення невідповідності виконаних робіт установленим вимогам Замовник приймає рішення про усунення Підрядником допущених недоліків або про зупинення виконання робіт.
11.6.8. Роботи, виконані з використанням матеріальних ресурсів, що не відповідають установленим вимогам, Замовником не оплачуються.
11.6. Приймання-передача закінчених робіт :
11.7.1. Підрядник до 20 числа поточного місяця надає Замовнику акт виконаних робіт за формою КБ-2в та КБ-3, до якого повинні додаватись описи виконаних робіт, сертифікати на матеріали, виконавча документація, документи, що підтверджують вартість матеріалів та обладнання, акти випробування обладнання та інша документація згідно з чинним законодавством.
11.7.2.У випадку отримання інформації про неякісне виконання робіт або інших моментах, які завадять нормальній експлуатації Об`єкта після підписання актів виконаних робіт, Замовник має право вимагати від Підрядника усунення зауважень у термін до 15 днів. У разі невиконання вимог Замовника він має право у наступному місяці відкоригувати акт виконаних робіт на суму зауважень.
11.7.7. У разі виявлення в процесі приймання-передачі закінчених робіт ( Об`єкта будівництва) недоліків, допущених з вини Підрядника , він у визначений Замовником строк зобов`язаний усунути їх і повторно повідомити Замовника про готовність до передачі закінчених робіт ( Об`єкта будівництва). Якщо Підрядник не бажає чи не може усунути такі недоліки. Замовник , попередньо повідомивши Підрядника , може усунути їх своїми силами або із залученням третіх осіб. Витрати, пов`язані з усуненням недоліків Замовником , компенсуються Підрядником . Якщо виявлені недоліки не можуть бути усунені Підрядником . Замовником або третьою особою, Замовник має право відмовитися від прийняття таких робіт ( Об`єкта будівництва) або вимагати відповідного зниження договірної ціни чи компенсації збитків.
11.7. Порядок внесення змін та розірвання договору :
11.8.4. Замовник має право розірвати в односторонньому порядку цей Договір після відповідного письмового повідомлення, за 30 календарних днів, в разі, якщо Підрядник не виконує умови цього Договору, а також виконує доручену йому роботу неякісно (з відступленням від проектно-кошторисної документації, діючих будівельних норм і правил, вимог Замовника ).
11.8.5. Замовник може розірвати договір відповідно до пунктів 6.2.5., 6.2.6. та 6.2.8. цього Договору.
11.8.6.Істотні умови договору про закупівлю не повинні змінюватися після підписання договору до повного виконання зобов`язань сторонами, крім випадків, передбачених ст. 36 Закону України Про публічні закупівлі .
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві передбачено:
?п. 3 Замовник - сторона договору підряду, яка за власним рішенням або дорученням інвестора розміщує замовлення на виконання робіт (будівництво об`єкта), приймає закінчені роботи (об`єкт будівництва) та оплачує їх.
?п. 28 Замовник має право здійснювати у будь-який час, не втручаючись у господарську діяльність підрядника (субпідрядника), технічний нагляд і контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт; делегувати в установленому законодавством порядку повноваження щодо здійснення технічного нагляду і контролю третій особі, зокрема спеціалізованій організації (консультаційній, проектній, інжиніринговій тощо) або спеціалісту, які мають відповідні дозвільні документи, з визначенням у договорі підряду їх повноважень. Делегування замовником своїх повноважень не звільняє його від відповідальності перед підрядником за невиконання або неналежне виконання договірних зобов`язань, а також не позбавляє права здійснювати контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт.
?п. 69 Будівельний майданчик (фронт робіт) надається підряднику замовником в порядку, визначеному договором підряду, і оформлюється відповідним актом. Організація виконання робіт повинна відповідати проектно-технологічній документації (проект організації будівництва та проект виконання робіт), склад і зміст якої визначається нормативними документами та договором підряду.
?п. 70 Замовник виконує підготовчі роботи, необхідні для використання будівельного майданчика (фронту робіт) підрядником. Договором підряду може бути передбачена участь підрядника у такій підготовці.
?п. 79 Замовник здійснює контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт відповідно до частини першої статті 849 Цивільного кодексу України та у порядку, передбаченому договором підряду.
?п. 81 У разі виявлення невідповідності виконаних робіт установленим вимогам замовник приймає рішення про усунення підрядником допущених недоліків або про зупинення виконання робіт (будівництва об`єкта).
?п. 93У разі виявлення в процесі приймання-передачі закінчених робіт (об`єкта будівництва) недоліків, допущених з вини підрядника, він у визначений замовником строк зобов`язаний усунути їх і повторно повідомити замовника про готовність до передачі закінчених робіт (об`єкта будівництва). Якщо підрядник не бажає чи не може усунути такі недоліки, замовник може у порядку, передбаченому договором підряду, попередньо повідомивши підрядника, усунути їх своїми силами або із залученням третіх осіб. Витрати, пов`язані з усуненням недоліків замовником, компенсуються підрядником.
Відповідно до статті 11 Закону України Про архітектурну діяльність , від 20.05.1999 передбачено:
Під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд. (частина перша статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законом № 58-V (58-16) від 01.08.2006).
Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється
особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. (статтю 11 доповнено частиною згідно із Законом N 58-V (58-16) від 01.08.2006).
Авторський нагляд здійснюється архітектором - автором проекту об`єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими ними особами. Авторський нагляд здійснюється відповідно до законодавства та договору із замовником.
У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта архітектури, та відмови підрядника щодо їх усунення особа, яка здійснює авторський або технічний нагляд, повідомляє про це замовника і орган державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства. (частина четверта статті 11 із змінами, внесеними згідно і Законами N 58-V (58-16) від 01.08.2006, N 5459-VI (5459-17) від 16.10.2012).
Порядок проведення авторського і технічного наглядів (903-2007-п) установлюється Кабінетом Міністрів України. (статтю 11 доповнено частиною п`ятою згідно із Законом N 58-V (58-16) від 01.08.2006).
Відповідно до Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об`єкта архітектури затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007 передбачено:
1.Авторський нагляд здійснюється архітектором - автором проекту об`єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими особами (далі - генеральний проектувальник) відповідно до законодавства та договору із замовником (забудовником) протягом усього періоду будівництва і передбачає контроль за відповідністю будівельно-монтажних робіт проекту.
5. У разі відмови підрядника виконати роботи з усунення виявлених відхилень генеральний проектувальник письмово повідомляє про це замовнику (забудовнику) та відповідній інспекції державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття ними заходів згідно із законодавством.
15.12.2016 між Департаментом житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації, в особі виконуючого обов`язки директора ОСОБА_1 (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю (надалі за текстом - ТОВ) Тауріс , ЄДРПОУ 38424135, в особі директора ОСОБА_4 (технічний нагляд), за місцем розташування Департаменту житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації, за адресою: вул. Академічна, 71, м. Краматорськ, Донецької області, укладено договір на здійснення функцій технічного нагляду № 71 по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут , згідно якого, Замовник делегує повноваження Технічному нагляду , а Технічний нагляд приймає на себе зобов`язання по здійсненню технічного нагляду по об`єкту: Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут .
На виконання умов договору підряду № 4 від 07.11.2016 Департаментом житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації платіжними дорученнями на розрахунковий рахунок ТОВ Екосистеми України № НОМЕР_1 , 14.11.2016 перераховано грошові кошти в загальній сумі 690 231,52 гривень, у якості попередньої оплати на виконання роботи по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут .
28.12.2016 в робочий час з 08.00 години до 17.00 години, (більш точний час в ході досудового розслідування не встановлений), ОСОБА_1 , перебуваючи у невстановленому в ході досудового розслідування місці, діючи зі злочинною недбалістю, не передбачаючи можливості настання суспільно небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинна була і могла їх передбачити, маючи реальну можливість виконати належним чином, проте, неналежно виконуючи свої службові обв`язки, через несумлінне ставлення до них, не дотримуючись покладених на неї обов`язків та не реалізуючи наділені права відповідно до п.п. 6.8., 10.1. Положення про департамент житлово-комунального господарства Донецької обласної адміністрації , п. 3 Розпорядження голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника Донецької обласної військово-цивільної адміністрації № 818 від 19.09.2016, п.п. 2.5., 2.13, 2.19., 2.24., 3.3., 3.4., 3.9. посадової інструкції директора департаменту житлово-комунального господарства Донецької обласної адміністрації, в порушення п.п. 4.3.1., 4.3.2., 4.5., 4.6., 4.8., 6.1.5, 6.2.2, 6.2.5., 6.2.8., 11.6.4., 11.6.6. договору підряду № 4 від 07.11.2016 по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут , отримавши на погодження від генерального директора ТОВ Екосистеми України ОСОБА_2 акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт форми КБ2в за грудень 2016 року та довідку про вартість виконаних будівельних робіт і витрати за грудень 2016 року форми КБ-3 від 28.12.2016 по проекту: Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут , та ознайомившись з ними, знаючи, що вона в період часу з 07.11.2016 до 28.12.2016 на об`єкт будівництва по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут не виїжджала, будучи достовірно обізнаною, що вона як Замовник
-не передала будівельний майданчик (фронт робіт) підряднику ТОВ Екосистеми України під відповідний акт, не виконала підготовчі роботи необхідні для використання, як це передбачено п. 69, п. 70 постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві , п.п. 6.1.1., 6.1.2., 6.1.3., 11.5.1. договору підряду № 4 від .07.11.2016 по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут ,
-не уклала договір про авторський нагляд по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут , як це передбачено
п. 11.6.3. договору підряду № 4 від .07.11.2016 по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут , ст. 11 Закону України Про архітектурну діяльність та Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об`єкта архітектури затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007,
-фактично не здійснила контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконаних робіт, як це передбачено п. 6.1.5, п. 6.2.2 договору підряду № 4 від 07.11.2016 по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут ,
тобто не володіючи достовірною інформацією щодо реального стану виконаних підрядних робіт та не перевіривши обсяг підрядних робіт фактично виконаних
ТОВ Екосистеми України по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут , підписала вказаний акт № 1 приймання виконаних робіт разом з довідкою про вартість виконаних будівельних робіт і витрати , не встановила, що станом на 28.12.2016 ТОВ Екосистеми України роботи по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут виконані не були на суму 147 563, 45 гривень, тим самим ОСОБА_1 сприяла неправомірному підтвердженню використання та освоєння ТОВ Екосистеми України бюджетних коштів на вказану суму.
Крім цього, 30.03.2017 в робочий час з 08.00 години до 17.00 години, (більш точний час в ході досудового розслідування не встановлений), ОСОБА_1 , перебуваючи у невстановленому в ході досудового розслідування місці, продовжуючи діяти зі злочинною недбалістю, не передбачаючи можливості настання суспільно небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинна була і могла їх передбачити, маючи реальну можливість виконати належним чином, проте, неналежно виконуючи свої службові обв`язки, через несумлінне ставлення до них, не дотримуючись покладених на неї обов`язків та не реалізуючи наділені права відповідно до п.п. 6.8., 10.1. Положення про департамент житлово-комунального господарства Донецької обласної адміністрації , п. 3 Розпорядження голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника Донецької обласної військово-цивільної адміністрації № 818 від 19.09.2016, п.п. 2.5., 2.13, 2.19., 2.24., 3.3., 3.4., 3.9. посадової інструкції директора департаменту житлово-комунального господарства Донецької обласної адміністрації, в порушення п.п. 4.3.1., 4.3.2., 4.5., 4.6., 4.8., 6.1.5, 6.2.2, 6.2.5., 6.2.8., 11.6.4., 11.6.6. договору підряду № 4 від 07.11.2016 по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут , отримавши на погодження від генерального директора ТОВ Екосистеми України ОСОБА_2 акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт форми КБ2в за березень 2017 року та довідку про вартість виконаних будівельних робіт і витрати за березень 2017 року форми КБ-3 від 30.03.2017 по проекту: Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут , та ознайомившись з ними, знаючи, що вона в період часу з 07.11.2016 до 30.03.2017 на об`єкт будівництва по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут не виїжджала, фактично не здійснила контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконаних робіт, як це передбачено п. 6.1.5, п. 6.2.2 договору підряду № 4 від .07.11.2016 по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут , тобто не володіючи достовірною інформацією щодо реального стану виконаних підрядних робіт та не перевіривши обсяг фактично виконаних робіт ТОВ Екосистеми України по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут , підписала вказаний акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт разом з довідкою про вартість виконаних будівельних робіт і витрати , не встановила, що станом на 30.03.2017 ТОВ Екосистеми України роботи по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут виконані не були на суму 53 150,48 гривень, тим самим ОСОБА_1 сприяла неправомірному підтвердженню використання та освоєння оплати ТОВ Екосистеми України у вигляді бюджетних коштів на суму 53 150,48 гривень.
Отже, в результаті неналежного виконання своїх службових обов`язків ОСОБА_1 , заподіяла шкоду інтересам Держави в особі Донецької обласної державної адміністрації на загальну суму 200 723,93 гривень, що в 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є тяжкими наслідками, так як станом на 30.03.2017 по проекту Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення Центральної частини м. Бахмут , ТОВ Екосистеми України роботи в повному обсязі не були виконані і законних підстав для прийняття робіт і їх оплати не було.
Таким чином, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України - у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.
У скоєнні інкримінованого правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України обґрунтовано підозрюється:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку с. Дворци Дзержинського району Калузької області Російської Федерації, росіянка, громадянка України, освіта вища, раніше не судима, працююча заступником директора Департаменту житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації, що зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , мешкає за адресою:
АДРЕСА_2 , мобільний телефон: ( НОМЕР_2 ),
У кримінальному провадженні встановлена достатність доказів для підозри ОСОБА_1 , у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого
ч. 2 ст. 367 КК України.
Причетність ОСОБА_1 , до скоєння зазначеного кримінального правопорушення повністю підтверджується матеріалами досудового розслідування, а саме протоколами оглядів вулиць Сибірцева, Маріупольська, Благовіщенська, що розташовані в центральній частині міста м. Бахмут, Донецької області, показаннями свідків, документами, в яких відображено невідповідність фактично виконаних робіт з роботами та об`ємами які зазначені у вилучених документах, висновками судово-почеркознавчої та висновком судової будівельно-технічної експертиз, а також іншими доказами у їх сукупності.
27.06.2019 ОСОБА_1 , оголошено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Підозрювана ОСОБА_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, свою провину не визнала та відмовився надавати будь-які пояснення на підставі ст. 63 Конституції України.
Є достатні підстави вважати, що підозрюваною ОСОБА_1 вчинено злочин середньої тяжкості, за який, законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.
Відповідно до ч. 2 ст. 177 КПК України підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити такі дії: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
На теперішній час в провадженні Артемівського міськрайонного суду Донецької області на розгляді по суті перебуває кримінальне провадження
№ 42018051610000005 від 10.01.2018 за фактом службової недбалості заступника директора департаменту житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації ОСОБА_1 , за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено наявність ризику, передбаченого п. 1) ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду.
Слідчий приходить до вказаного висновку мотивуючи тим, що ОСОБА_1 , у разі доведення провини у суді, не бажаючи бути притягнутою до кримінальної відповідальності та нести сурове покарання у кримінальному провадженні
№ 42018051610000005 від 10.01.2018 та у вказаному кримінальному проваджені, може переховуватись від органів досудового розслідування та суду.
Беручи до уваги, що є достатні підстави вважати, що ОСОБА_1 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, за яке кримінальним законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого, яке відноситься до категорії середньої тяжкості, не має утриманців, так без обрання запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, має реальну можливість переховуватися від органів досудового слідства та суду, вважаю за необхідне клопотати перед судом про застосування щодо підозрюваної ОСОБА_1 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання та покласти обов`язок, передбачений п.п. 1), 3) ч. 5 ст. 194 КК України, а саме: прибувати на першу вимогу слідчого, прокурора, суду в зазначений ним час; повідомляти слідчого, прокурора, суд про зміну свого місця проживання та місця роботи.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 40, 131, 132, 176 - 179, 184, 194 КПК України, -просив
1.Застосувати щодо підозрюваної ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с. Дворци Дзержинського району Калузької області Російської Федерації, росіянки, громадянки України, з вищою освітою, раніше не судимої, працюючої заступником директора Департаменту житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації, що зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , мешкає за адресою: АДРЕСА_2 ,
запобіжній захід у вигляді особистого зобов`язання.
2. Покласти на підозрювану ОСОБА_1 такі обов`язки:
1) Прибувати на першу вимогу слідчого, прокурора, суду в зазначений ним час.
2) Повідомляти слідчого, прокурора, суд про зміну свого місця проживання та місця роботи.
Слідчий у судовому засіданні підтримав вказане клопотання просив його задовольнити по підставах викладених у клопотанні .
Захисник Дейнека О.І. і підозрювана ОСОБА_1 заперечували проти задоволення клопотання посилаючись на те що відсутня обґрунтування підозри ,не прокурором не доведені ризики ст. 177 КПК України.
Заслухав пояснення сторін і дослідив матеріали клопотання слідчий суддя встановив наступні обставини.
Відповідно до ч. 2 ст. 177 КПК України підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити такі дії: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується. Слідчим у судовому засіданні не доведено наявність ризиків 177 КПК передбачених ст. 177 КПК України ,підозрювана працює ,має родину міцні соціальні зв`язки, тому у задоволенні клопотання слід відмовити. На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 40, 131, 132, 176 - 179, 184, 194 КПК України,
У Х В А Л И В :
У задоволенні клопотання старшого слідчого Бахмутського відділу поліції ГУ НП в Донецькій області капітана поліції Гончарова Сергія Вадимовича , за матеріалами кримінального провадження, відомості щодо якого внесена до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019050150000098 від 11.01.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України про обрання міри запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно ОСОБА_1 відмовити.
Вступна та резолютивна частина проголошена 5.08.2019 року.
У повному обсязі ухвала буде проголошена 9.08.2019 року о 8-00
У повному обсязі ухвала проголошена 9.08.2019 року .
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Л.І. Хомченко
Справа № 219/8627/19
Провадження № 1-кс/219/2403/2019
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
5.08.2019 року слідчий суддя Хомченко Л.І. Артемівського міськрайонного суду Донецької області
Секретар Халаджи А.В.
За участю слідчого Гончаров С.В.
Захисника Дейнека О.І,
Підозрюваної ОСОБА_1
Розглянув у відкритому судовому засіданні у залі суду у м Бахмут клопотання старшого слідчого Бахмутського відділу поліції ГУ НП в Донецькій області капітана поліції Гончарова Сергія Вадимовича , за матеріалами кримінального провадження, відомості щодо якого внесена до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019050150000098 від 11.01.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України про обрання міри запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно ОСОБА_1 .
ВСТАНОВИВ:
Керуючись ст. 376 КПК України слідчий вважаю на необхідне проголосити вступну та резолютивну частину .
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 40, 131, 132, 176 - 179, 184, 194 КПК України,
У Х В А Л И В :
У задоволенні клопотання старшого слідчого Бахмутського відділу поліції ГУ НП в Донецькій області капітана поліції Гончарова Сергія Вадимовича , за матеріалами кримінального провадження, відомості щодо якого внесена до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019050150000098 від 11.01.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України про обрання міри запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно ОСОБА_1 відмовити.
Вступна та резолютивна частина проголошена 5.08.2019 року.
У повному обсязі ухвала буде проголошена 9.08.2019 року о 8-00
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Л.І. Хомченко
.
Суддя Л.І.Хомченко
Суддя Л.І. Хомченко
Суд | Артемівський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2019 |
Оприлюднено | 18.08.2019 |
Номер документу | 83671928 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Артемівський міськрайонний суд Донецької області
Хомченко Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні