Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 серпня 2019 р. Справа№200/7075/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Грищенка Є.І., при секретарі судового засідання Грисюк І.А., за участю представника позивача Яковлєвої А.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю Востокснабагро про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДФС у Донецькі області (далі - позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Востокснабагро (далі - відповідач) про стягнення коштів з рахунків у банківський установах, які обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю Востокснабагро в рахунок погашення податкового боргу на загальне суму 331 582 480,01 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що станом на 04 квітня 2019 року за відповідачем рахується податковий борг, що раніше не був заявлений до суду, який виник з причин несплати донарахованих штрафних санкцій та пені на загальну суму 331 582 480,01 грн.
У зв`язку з несплатою узгоджений податкових зобов`язань, було сформовано податкову вимогу № 3624-46 від 01 грудня 2017 року, яку направлено поштою та повернуто до контролюючого органу поштовою службою з відміткою інші причини .
Таким чином, враховуючи те, що відповідач самостійно не сплатив вищезазначену суму боргу, виникли правові підстави для звернення до суду із даним адміністративним позовом.
Ухвалою суду від 10 червня 2019 року відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання у справі.
Відповідач не надав до суду відзиву на позовну заяву.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Ухвалою суду від 26 липня 2019 року підготовче провадження закрито та призначено справу до розгляду по суті на 08 серпня 2019 року.
У судовому засіданні представник позивача позов підтримав, наполягав на його задоволенні.
Представник відповідача про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, до суду не з`явився.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, судом встановлено наступне.
Позивач - Головне управління ДФС Донецької області, є суб`єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані йому Податковим кодексом України повноваження, згідно статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Востокснабагро , зареєстроване як юридична особа (код ЄДРПОУ 39601384), місцезнаходження: Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Приморська, 1.
Судом встановлено, що податковим органом було проведено документальну виїзну перевірку ТОВ Востокснабагро з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2015 року по 31 грудня 2016 року, за результатами якої складено висновок від 01 червня 2017 року № 5/05-99-14-15/39601384.
Згідно вказаного висновку, перевіркою встановлено порушення податкового законодавства, а саме порушення п.44.1, п. 44.2 ст. 44 Розділу 2, пп. 134.1 п. 134.1 розділу 3 ПК України, розділу 5 П(С) БО №1, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.03.2013 р. №73, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2013 р. за №336/22868; п.5 П(С) БО № 9 Запаси , затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 20.10.1999 р. № 246, затвердженого в Міністерстві юстиції України 02.11.1999 р. за № 751/4044, п.5 П(С) БО № 11 Зобов`язання , затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.01.2000 р. №20, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.02.2000 р. за № 85/4306 та п. 6 П (С)БО № 16 Витрати , затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 р. № 318, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.01.2000 р. за №27/4248, Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та п. 2.4. ст2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 р. за № 168/704, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 18, пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14, пп. 14.1.191 п. 14.1 ст.14, пп. 14.1.202 п.14.1 ст. 14, п. 44.1 ст. 44, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198, п.201.1, п. 201.7 ст. 201, пп14.1.36 п. 14.1 ст. 14, п.44.1, п. 44.2 ст. 44 ПК України, пп. 14.1 14.1.180 п.14.1 ст. 14 абз. б пп. 176.2 ст. 176 ПК України, пп. 3.1 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від13.01.2015 р. № 4, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.01.2015 р. за № 111/26556, пп. 16.1.5, пп. 16.17 п. 16.1 ст. 16, п. 73.3 ст. 73, п. 85.2 ст. 85 ПК України.
На підставі вищезазначеного акту податковим органом були прийняті податкові повідомлення-рішення:
- від 16 червня 2017 року № 0001301601, яким нараховано суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість у розмірі 126 981 979 грн.;
- від 16 червня 2017 року № 0001361601, яким застосовано штраф у розмірі 1 268 650 грн.;
- від 16 червня 2017 року № 0001271601, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємців у розмірі 144 108 303 грн.;
- від 16 червня 2017 року № 0001291601, яким застосовано штрафні санкції у сумі 510 грн.;
- від 15 червня 2017 року № 0001331303, яким застосовано штрафні санкції у сумі 510 грн.
Зазначені податкові повідомлення-рішення оскаржувались у судовому порядку, однак ухвалою від 18 вересня 2017 року позовну заяву ТОВ Востокснабагро було повернуто позивачу.
У зв`язку з несплатою узгоджених податкових зобов`язань, податковим органом було сформовано податкову вимогу № 3624-46 віл 01 грудня 2017 року, яку було направлено поштою, однак повернуто з відміткою інші причини (а.с. 11)
Враховуючи те, що позивач не сплатив заборгованість, позивач звернувся до суду із даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку правовідносинам суд виходив з наступного.
Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до вимог пункту 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
З метою погашення податкового боргу позивачем на адресу відповідача в установленому законом порядку було направлено податкову вимогу № 3624-46 віл 01 грудня 2017 року, яку було направлено поштою, однак повернуто з відміткою інші причини .
Прийняті заходи податковим органом не призвели до погашення податкового боргу.
Доказів оскарження вказаної податкової вимоги в адміністративному чи судовому порядку суду не надано, а тому вона є чинною та підлягає виконанню.
Відповідно до вимог статті 67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки та збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податку або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Пунктом 14.1.137 статті 14 Податкового кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до п.20.1.34 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п.87.1,87.2ст.87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених вказаною статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Сплата грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених вказаним Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 110.1 статті 110 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема: фінансову відповідальність (пп. 111.1.1 п. 111.1 ст. 111 ПКУ).
Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з Податковим кодексом України та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 ПКУ).
Відповідно до п. 113.3 ст. 113 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Як зазначено у п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно абз. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Доказів погашення податкової заборгованості станом на день винесення судом даного рішення, матеріали справи не містять.
З огляду на зазначене та беручи до уваги докази, які наявні у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги контролюючого органу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до приписів ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 32, 139, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю Востокснабагро про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.
Стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю Востокснабагро (код ЄДРПОУ 39601384) в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 331 582 480,01 грн.
Вступну та резолютивну частини рішення прийнято, складено та підписано в нарадчій кімнаті 08 серпня 2019 року.
Повний текст рішення складено 15 липня 2019 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: 1) на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Апеляційна скарга згідно положень статті 297 КАС України подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Донецький окружний адміністративний суд.
Суддя Є.І. Грищенко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2019 |
Оприлюднено | 19.08.2019 |
Номер документу | 83679774 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Грищенко Є.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні