ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 32/326 02.02.10
За позовом Херсон ського транспортного прокур ора в інтересах держави в осо бі
Херсонськ ої обласної ради
до 1. Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Аеропорт "Херсон"
2. Концерну "Титан"
про виз нання недійсними рішення уст ановчих зборів та статуту
Суддя Хрипун О.О.
Представники сторін:
Від прокуратури міста Киє ва Морозов В.Ю., Некрасо в О.М., Гаврилова Ю.Ю.
Від позивача Потоцький П.Б., Невол ька О.І. - предст.
Від відповідача-1 Нагірняк І.М., Горбач М.В. - предст.
Від відповідача-2 Савчук І.О. - предст.
Обставини справи :
Херсонський транспор тний прокурор звернувся з по зовом в інтересах держави в о собі Херсонської обласної ра ди про визнання недійсними у становчих зборів засновникі в (учасників) ТОВ "Аеропорт "Хе рсон" від 17 лютого 2006 року, яким з атверджено статут ТОВ "Аероп орт "Херсон", та про визнання н едійсним статуту ТОВ "Аеропо рт "Херсон". Херсонський транс портний прокурор просить зас тосувати наслідки недійснос ті правочину та повернути Хе рсонській обласній раді у вл асність комунальне майно, а с аме цілісний майновий компле кс ОКП "Аеропорт "Херсон".
Позовні вимоги мотивовані тим, що Херсонська обласна ра да має право створювати тіль ки комунальні підприємства, місцеві ради області не нада вали доручення щодо відчужен ня комунального майна терито ріальних громад області, а пр и затвердженні статуту та ст воренні статутного капіталу було занижено вартість кому нального майна, тим самим і ча стку у статутному капіталі. К рім того, рішенням Херсонськ ої обласної ради від 22.12.2006 скасо вано рішення Херсонської обл асної ради № 517 від 10.12.2005 "Про інве стування обласного комуналь ного підприємства "Аеропорт "Херсон", яке було підставою дл я створення приватного підпр иємства ТОВ "Аеропорт "Херсон ".
Одночасно із зверненням з п озовною заявою Херсонським т ранспортним прокурором заяв лено клопотання про поновлен ня строків позовної давності у зв' язку із поважністю при чини їх пропуску.
Відповідач-1 у відзиві на по зов позовні вимоги заперечує , зазначаючи, що позов подано Х ерсонським транспортним про курором в інтересах суб' єкт а господарювання, що супереч ить рішенню Конституційного Суду України від 08.04.1999 № 3-рп/99. Від повідач-1 стверджує, що збори з асновників (учасників) ТОВ "Ае ропорт "Херсон" від 17.02.2006, рішенн я, прийняті на них та статут ТО В "Аеропорт "Херсон", в редакці ї, затвердженій вказаними зб орами, відповідають вимогам законодавства України та ста туту товариства. Відповідач- 1 також зауважив, що спірними р ішеннями та статутом не було порушено прав та інтересів Х ерсонської обласної ради щод о участі в ТОВ "Аеропорт "Херсо н".
Відповідач-2 у відзиві на по зов позовні вимоги повністю заперечує, зазначаючи, що про пущено строк позовної давнос ті. Відповідач-2 також вважає, що Херсонський транспортний прокурор не наділений право м звертатися до господарсько го суду з позовом в інтересах держави в особа Херсонської обласної ради, оскільки зако ном їх не представлені повно важення виконавчої влади. На думку відповідача-2 даний спі р повинен розглядатися адмін істративним судом, оскільки спір виник із публічно-право вих відносин. Крім того, відпо відач-2 зазначив, що при затвер дженні статуту та створенні статутного капіталу вартіст ь комунального майна як част ка в статутному капіталі зан ижена не була, а Херсонська об ласна рада правомірно розпор ядилася майном територіальн ої громади області.
Відповідачем-2 в судовому за сіданні 09.07.2009 подано заяву про з астосування судом позовної д авності.
23.10.2009 у письмових поясненнях по суті заявлених вимог в.о. Хе рсонського транспортного пр окурора було викладено позов ні вимоги в наступній редакц ії: визнати недійсним рішенн я установчих зборів засновни ків (учасників) ТОВ "Аеропорт " Херсон" від 17.02.2006 та статут ТОВ "А еропорт Херсон", затверджени й цим рішенням; зобов' язати ТОВ "Аеропорт "Херсон" та конц ерн "Титан" повернути Херсонс ькій обласній раді майно, що с тановить 50% частки у статутном у фонді Херсонської обласної ради з оцінкою його вартості у розмірі 4 127 255,00 г рн.
30.11.2009 до суду надійшла заява Х ерсонського транспортного п рокурора про уточнення позов них вимог, у якій просить виз нати недійсним рішення устан овчих зборів засновників (уч асників) ТОВ "Аеропорт "Херсон " від 17.02.2006 та статут ТОВ "Аеропор т Херсон", затверджений цим рі шенням; зобов' язати ТОВ "Аер опорт "Херсон" та концерн "Тита н" повернути Херсонській обл асній раді майно, що становит ь 50% частки у статутному фонді Херсонської обласної ради з оцінкою його вартості у розм ірі 4 127 255,00 грн.
Відповідач-1 позовні вимоги заперечив з причин пропуску прокуратурою строків позовн ої давності, вказуючи, що відп овідно до ч. 3 ст. 9 та п. 1 ч. 1 ст. 19 За кону України "Про прокуратур у" прокуратура повинна була с воєчасно проконтролювати ді яльність Херсонської обласн ої ради та оскаржити рішення загальних зборів засновникі в ТОВ "Аеропорт "Херсон" та ста тут товариства протягом вста новленого ст. 257 ЦК України три річного терміну (з 17.02.2006 по 17.02.2009).
Відповідач-2 позовні вимоги заперечив, вказавши, що Херсо нським транспортним прокуро ром пропущено строк позовної давності. Крім того, відповід ач-2 зазначив, що відсутні підс тави для визнання недійсними актів органів юридичної осо би, оскільки відсутні поруше ння законодавства при прийня тті оспорюваних рішень, прав а учасників не були порушені .
11 грудня 2009 року до Господарс ького суду міста Києва надій шов лист від Херсонської обл асної ради за підписом голов ного спеціаліста юридичного відділу виконавчого апарату обласної ради П.Б.Потоцько го (представника у справі), в якому Херсонська обласна ра да інформувала, що не підтрим ує позов транспортного проку рора, оскільки при створенні ТОВ "Аеропорт Херсон" Херсонс ька обласна рада діяла в межа х повноважень і компетенції, передбачених Конституцією і законами України.
Позивачем заявлено клопот ання про розгляд справи за ві дсутності представника.
Відмова позивача від позов у, поданого прокурором в інте ресах держави, не позбавляє п рокурора права підтримувати позов і вимагати вирішення с пору по суті (ч. 6 ст. 29 ГПК Україн и).
Херсонський транспортний прокурор заявою, отриманою с удом 25.01.2010 повідомив, що позовні вимоги в інтересах держави в особі Херсонської обласної ради підтримує в повному обс язі з урахуванням уточнення від 25.11.2009.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін, Господарс ький суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
10.12.2005 Херсонською облас ною радою було прийняте ріше ння № 517 "Про інвестування обла сного комунального підприєм ства "Аеропорт "Херсон", яким д оручено голові обласної ради підписати установчі докумен ти товариства з обмеженою ві дповідальністю "Аеропорт "Хе рсон" з дотриманням істотних умов його заснування, а саме:
"4.1. Доля територіальних гром ад області в статутному фонд і такого підприємства не пов инна бути меншою ніж 50 відсотк ів.
4.2. В установчих документах п овинно бути зазначено, що від чуження у статутному фонді т овариства долі, що є спільною власністю територіальних гр омад області, можливе лише в п орядку і на умовах, передбаче них законодавством України п ро приватизацію, і будь-які зм іни статутного фонду товарис тва, що тягнуть зменшення дол і територіальних громад обла сті у статутному фонді підпр иємства, здійснюються за пог одженням з обласною радою.
4.3. У разі виходу підприємств а із складу засновників това риства, майно, що є власністю т ериторіальних громад област і, повертається у порядку, пер едбаченому чинним законодав ством."
Пунктом 5 вищезазначеного р ішення Херсонська обласна ра да погодила статут товариств а.
Як вбачається з преамбули р ішення № 517 від 0.12.2005 "Про інвестув ання обласного комунального підприємства "Аеропорт "Херс он", воно було прийняте Херсон ською обласною радою за резу льтатами розгляду звернення концерну "Титан" від 14.11.2005 № 10-Т, Т ОВ "Агроінвест" від 20.09.2005 № 198/09-05, ТО В "Аленді-Альянс" від 31.10.2005 № 9 сто совно участі в конкурсі на кр ащий інвестиційний проект що до відновлення роботи обласн ого комунального підприємст ва "Аеропорт "Херсон", враховую чи рішення конкурсної комісі ї з цього питання (протокол ві д 23.11.2005 № 4). У п. 1 рішення № 517 від 0.12.2005 " Про інвестування обласного к омунального підприємства "Ае ропорт "Херсон" також зазначе но, що Херсонська обласна рад а вирішила врахувати рекомен дації постійної комісії обла сної ради з питань обліку, упр авління та приватизації влас ності про визнання як найкра щої пропозиції концерну "Тит ан", що запропонував найбільш сприятливі умови, а саме: ство рення товариства з обмеженою відповідальністю, у якому вн еском до статутного фонду є ц ілісний майновий комплекс об ласного комунального підпри ємства "Аеропорт Херсон".
В той же час протокол № 4 від 2 3.11.2005 засідання комісії з прове дення конкурсу інвестиційни х проектів щодо відновлення роботи обласного комунально го підприємства "Аеропорт "Хе рсон" свідчить, що комісія пос тановила визнати як найкращу пропозицію концерну "Титан", а саме: створення спільного пі дприємства та внесення суми інвестицій не менше 5 млн.грив ень.
Висновки і рекомендації по стійної комісії з питань обл іку, управління та приватиза ції власності Херсонської об ласної ради від 08.12.2005 № 363 відноси ли до істотних умов заснуван ня ТОВ "Аеропорт "Херсон" обов' язковість повернення майна, що є власністю територіальни х громад області, у разі виход у підприємства зі складу зас новників товариства.
17 лютого 2006 року відбулися ус тановчі збори засновників (у часників) Товариства з обмеж еною відповідальністю "Аероп орт "Херсон", на яких були прий няті наступні рішення:
1. Створити Товариство з об меженою відповідальністю "Ае ропорт "Херсон".
2. Місцезнаходженням Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Аеропорт "Херсон" визна чити: Україна, місто Херсон, Ае ропорт цивільної авіації.
3. Створити статутний капіта л Товариства з обмеженою від повідальністю "Аеропорт "Хер сон" в розмірі 1 599 307,46 грн. і розпо ділити його між засновниками (учасниками) наступним чином : Концерн "Титан" - вартість 799 6 53,73 грн. - 50%; Херсонська обласна рада - вартість 799 653,73 гр н. - 50%.
В рахунок своєї частки засн овники (учасники) вносять:
- Концерн "Титан" - 799 653,73 грн. вн есення грошових коштів у нац іональній валюті України;
- Херсонська обласна рада - 799 653,73 грн. шляхом внесення майна в натурі вартістю 4 127 255,00 г рн., визначеної на підставі ви сновку незалежного оцінщика ПП "Експрес-оцінка" від 14.02.2006, рец ензії по ньому оцінщика - пр иватного підприємця ОСОБА _9, члена Українського товар иства оцінщиків, з вирахуван ням кредиторської заборгова ності в розмірі 3 327 601,27 грн., визн аченої на підставі висновку аудитора № 12 від 15.02.2006 ПП "Рада-ау дит" (на підставі проведеної а удиторської перевірки) та ак ту прийому-передачі.
4. Затвердити статут Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Аеропорт "Херсон" в запро понованій редакції, з якою пр исутніх ознайомив представн ик Концерну "Титан" з урахуван ням вимог рішення ХХІ сесії ч етвертого скликання від 10 гру дня 2005 року № 517.
5. Призначити на посаду Гене рального директора Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Аеропорт "Херсон" Юрчен ка Сергія Васильовича з мом енту державної реєстрації То вариства з обмеженою відпові дальністю "Аеропорт "Херсон".
6. Доручити ОСОБА_11, ОСО БА_10 вчинити необхідні дії п о державній реєстрації Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Аеропорт "Херсон".
Згідно із статутом ТОВ "Аеро порт "Херсон", затвердженим ус тановчими зборами засновник ів (учасників) ТОВ "Аеропорт "Х ерсон", протокол № 1 від 17.02.2006, зар еєстрованим 01.03.2006, товариство є власником коштів та майна, пе реданого йому учасниками тов ариства у вигляді внеску до с татутного капіталу або іншим чином. Згідно з п. 6.5 статуту ро зподіл статутного капіталу м іж учасниками становить: Кон церн "Титан" - вартість 799 653,73 гр н. - 50%; Херсонська обласна рад а - вартість 799 653,73 грн. - 50%. В рах унок своєї частки учасники в носять: Концерн "Титан" - 799 653,73 г рн. шляхом внесення грошових коштів у національній валют і України; Херсонська обласн а рада - 799 653,73 грн. шляхом внесе ння чистих активів цілісного майнового комплексу Обласно го комунального підприємств а "Аеропорт "Херсон" (у вигляді майна вартістю 4 127 255,00 грн., визн аченої на підставі висновку незалежного оцінщика ПП "Екс прес-оцінка" від 14.02.2006, рецензії по ньому оцінщика - приватн ого підприємця ОСОБА_9, чл ена Українського товариства оцінщиків, з вирахуванням кр едиторської заборгованості в розмірі 3 327 601,27 грн., визначено ї на підставі висновку аудит ора № 12 від 15.02.2006 ПП "Рада-аудит" (на підставі проведеної аудитор ської перевірки), акту прийма ння-передачі цілісного майно вого комплексу Обласного ком унального підприємства "Аеро порт "Херсон" (акту приймання- передачі (внутрішнього перем іщення) основних засобів), уго ди про приймання-передачу кр едиторської заборгованості та угоди про правонаступниц тво).
01.03.2006 був підписаний та затве рджений головою Херсонської обласної ради акт приймання -передачі цілісного майновог о комплексу Обласного комуна льного підприємства "Аеропор т "Херсон" для наповнення стат утного капіталу Товариства з обмеженою відповідальністю "Аеропорт "Херсон" відповідно до рішення ХХІ сесії четверт ого скликання Херсонської об ласної ради № 517 від 10.12.2005. Актом п ідтверджено передачу цілісн ого майнового комплексу ОКП "Аеропорт "Херсон" на загальну суму 4 127 255,00 грн.
01.03.2006 була підписана також уг ода про приймання-передачу к редиторської заборгованост і, згідно з якою на підставі рі шення ХХІ сесії четвертого с кликання Херсонської обласн ої ради № 517 від 10.12.2005 з метою визн ачення та формування величин и статутного капіталу ТОВ "Ае ропорт "Херсон", Обласне комун ального підприємства "Аеропо рт "Херсон" передало, а ТОВ "Аер опорт "Херсон" прийняло креди торську заборгованість Обла сного комунального підприєм ства "Аеропорт "Херсон", визнач ену п. 1.1.1-1.1.4 цієї угоди, перед тре тіми особами в розмірі всьог о 3 327 601,27 грн.
Таким чином відбувся перех ід цілісного майнового компл ексу Обласного комунального підприємства "Аеропорт "Херс он" із спільної власності тер иторіальних громад Херсонсь кої області до власності нов оствореного підприємства - Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Аеропорт "Херсон ".
26.10.2006 Херсонською міською рад ою видане відповідне свідоцт во (Серія ЯЯЯ № 981337) про прав о приватної власності Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Аеропорт "Херсон" на нер ухоме майно, що розташоване в Херсоні по вул. Маяковського , 6/29.
26.10.2006 Херсонською міською рад ою видане відповідне свідоцт во (Серія ЯЯЯ № 981336) про прав о приватної власності Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Аеропорт "Херсон" на нер ухоме майно, що розташоване в Херсоні пр. Сенявіна, 33-А.
07.12.2006 Херсонською міською рад ою видане відповідне свідоцт во (Серія ЯЯЯ № 650565) про прав о приватної власності Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Аеропорт "Херсон" на нер ухоме майно, що розташоване в Херсоні "Аеропорт цивільної авіації".
25.12.2006 Херсонською міською рад ою видане відповідне свідоцт во (Серія ЯЯЯ № 686603) про прав о приватної власності Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Аеропорт "Херсон" на нер ухоме майно, що розташоване в м. Скадовську Херсонської об ласті, вул. Пасічника І, 3.
Рішенням Херсонської обла сної ради від 22.12.2006 № 164 "Про проте ст прокурора області на ріше ння ХХІ сесії обласної ради І V скликання від 10 грудня 2005 року № 517 "Про інвестування обласно го комунального підприємств а "Аеропорт Херсон" рішення ХХ І сесії обласної ради ІV склик ання від 10 грудня 2005 року № 517 "Про інвестування обласного кому нального підприємства "Аероп орт Херсон" було скасовано та було вирішено провести оцін ку цілісного майнового компл ексу, доручено Постійній ком ісії обласної ради з питань у правління об' єктами комуна льної власності та приватиза ції розробити нові інвестиці йні умови, провести з діючим і нвестором переговори щодо вр егулювання взаємовідносин, а обласній раді звернутися в п равоохоронні органи за допом огою щодо розслідування пита ння розпорядження майном обл асного комунального підприє мства "Аеропорт "Херсон".
Постановою Господарського суду міста Києва від 18.09.2007 у спр аві № 48/279-А за адміністративним позовом Концерну "Титан" до Хе рсонської обласної ради визн ано протиправним та скасован о з дати винесення п. 1 резолют ивної частини рішення ХІ сес ії п' ятого скликання Херсон ської обласної ради від 22.12.2006 № 164 "Про протест прокурора обла сті на рішення ХХІ сесії обла сної ради ІV скликання від 10.12.2005 № 517 "про інвестування обласно го комунального підприємств а "Аеропорт "Херсон".
Відповідно до ст. 113-115 ЦК Украї ни господарським товариство м є юридична особа, статутний (складений) капітал якої поді лений на частки між учасника ми. Учасником господарського товариства може бути фізичн а або юридична особа. Господа рське товариство є власником : 1) майна, переданого йому учас никами товариства у власніст ь як вклад до статутного (скла деного) капіталу; 2) продукції, виробленої товариством у ре зультаті господарської діял ьності; 3) одержаних доходів; 4) і ншого майна, набутого на підс тавах, що не заборонені закон ом. Вкладом до статутного (скл аденого) капіталу господарсь кого товариства можуть бути гроші, цінні папери, інші речі або майнові чи інші відчужув ані права, що мають грошову оц інку, якщо інше не встановлен о законом. Грошова оцінка вкл аду учасника господарського товариства здійснюється за згодою учасників товариства , а у випадках, встановлених за коном, вона підлягає незалеж ній експертній перевірці.
Відповідно до розпоряджен ня Кабінету Міністрів Україн и від 08.01.2002 № 3-р "Про передачу ціл існих майнових комплексів ае ропортів цивільної авіації з державної у комунальну влас ність" майновий комплекс аер опорту "Херсон" був переданий у спільну власність територ іальних громад Херсонської о бласті.
Законом України "Про місцев е самоврядування в Україні" з атверджено поняття та зміст права комунальної власності як матеріальної та фінансов ої основи місцевого самовряд ування (ст. 1, 16, 60), повноваження с ільських, селищних, міських р ад щодо відчуження комунальн ого майна, в тому числі шляхом приватизації (п. 30 ч. 1 ст. 26), повно важення виконавчих органів р ад стосовно управління комун альною власністю (ст. 29), повнов аження районних і обласних р ад по управлінню об'єктами ко мунальної власності (п. 19, 20 ч. 1 с т. 43). Відповідно до розділу V "Пр икінцеві та перехідні положе ння" цього Закону комунальна власність є власністю відпо відних громад, сіл, селищ, міст і, отже, її відчуження може ві дбуватися тільки за спеціаль ним рішенням власника або уп овноваженого ним органа, оск ільки органи місцевого самов рядування від імені та в інте ресах територіальних громад відповідно до закону здійсн юють правоможності щодо воло діння, користування та розпо рядження об'єктами права ком унальної власності (ч. 5 ст. 60 За кону України "Про місцеве сам оврядування").
Частина 4 ст. 3 Закону України "Про приватизацію державног о майна" Закону встановлює, що відчуження майна, що є у комун альній власності, регулюєтьс я положеннями цього Закону, і нших законів з питань приват изації і здійснюється органа ми місцевого самоврядування , а ч. 7 ст. 7 Закону затвердила по ложення, згідно з яким продаж майна, що є у комунальній влас ності, здійснюють органи, ств орювані відповідними місцев ими радами.
Стаття 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Ук раїні" відносить до компетен ції обласної ради (виключно н а пленарних засіданнях) вирі шення за дорученням відповід них рад питань про продаж, пер едачу в оренду, концесію або п ід заставу об'єктів комуналь ної власності, які забезпечу ють спільні потреби територі альних громад і перебувають в управлінні районних, облас них рад, а також придбання так их об'єктів в установленому з аконом порядку.
Зазначена імперативна нор ма чітко вказує на недопусти мість вирішення питань відчу ження об'єктів спільної влас ності територіальних громад області інакше, ніж на пленар них засіданнях обласної ради та за умов наявності доручен ня відповідних рад області.
Доказів наявності доручен ь відповідних рад Херсонсько ї області на вирішення Херсо нською обласною радою питанн я про відчуження цілісного м айнового комплексу аеропорт у "Херсон" суду не надано.
Згідно з ч. 2 ст. 4 ГПК України г осподарський суд не застосов ує акти державних та інших ор ганів, якщо ці акти не відпові дають законодавству України .
Крім того, аналіз змісту ріш ення Херсонської обласної ра ди № 517 "Про інвестування облас ного комунального підприємс тва "Аеропорт "Херсон", яким до ручено голові обласної ради підписати установчі докумен ти товариства з обмеженою ві дповідальністю "Аеропорт "Хе рсон", дає підстави стверджув ати про відсутність однознач ної волі Херсонської обласно ї ради на відчуження (передач у у власність новоствореному підприємству - ТОВ "Аеропор т "Херсон") цілісного майновог о комплексу Обласного комуна льного підприємства "Аеропор т "Херсон", з огляду, зокрема, на положення п. 4.3 вказаного ріше ння.
Таким чином цілісний майно вий комплекс Обласного комун ального підприємства "Аеропо рт "Херсон" був переданий Херс онською обласною радою як вн есок до статутного капіталу ТОВ "Аеропорт "Херсон" з переви щенням повноважень та з пору шенням вимог чинного законод авства.
Оскільки прийнятим з поруш енням вимог чинного законода вства рішенням установчих зб орів засновників (учасників) ТОВ "Аеропорт "Херсон" від 17.02.2006 п ро створення ТОВ "Аеропорт "Хе рсон" були порушені права тер иторіальних громад Херсонсь кої області щодо розпоряджен ня об' єктом комунальної вла сності, цілісним майновим ко мплексом Обласного комуналь ного підприємства "Аеропорт "Херсон", вимоги позивача про в изнання недійсним рішення ус тановчих зборів засновників (учасників) ТОВ "Аеропорт "Хер сон" від 17.02.2006 та затвердженого ним статуту ТОВ "Аеропорт "Хер сон" визнаються обґрунтовани ми та такими, що підлягають за доволенню.
Частиною 2 ст. 16 Цивільного ко дексу України встановлено, щ о способами захисту цивільни х прав та інтересів можуть бу ти: визнання права; визнання п равочину недійсним; припинен ня дії, яка порушує право; відн овлення становища, яке існув ало до порушення; примусове в иконання обов'язку в натурі; з міна правовідношення; припин ення правовідношення; відшко дування збитків та інші спос оби відшкодування майнової ш коди; відшкодування морально ї (немайнової) шкоди.
Відновлення становища, яке існувало до порушення прав т ериторіальних громад Херсон ської області полягає у пове рненні Херсонській обласній раді майна цілісного майнов ого комплексу Обласного кому нального підприємства "Аероп орт "Херсон" на загальну суму 4 127 255,00 грн., переданого 01.03.2006 за акт ом приймання-передачі цілісн ого майнового комплексу Обла сного комунального підприєм ства "Аеропорт "Херсон" для нап овнення статутного капіталу Товариства з обмеженою відп овідальністю "Аеропорт "Херс он" відповідно до рішення ХХІ сесії четвертого скликання Херсонської обласної ради № 517 від 10.12.2005.
Відповідно до ст. 33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог і заперечень.
Згідно з ч. 2 ст. 34 Господарськ ого процесуального кодексу У країни обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені п евними засобами доказування , не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування .
Відповідачі не надали суду доказів на спростування поз овних вимог.
Відповідно до вимог ст. 121 Кон ституції України на прокурат уру покладається представни цтво інтересів громадянина а бо держави в суді у випадках, в изначених законом. Згідно з п оложеннями ст. 36-1 Закону Украї ни "Про прокуратуру" підставо ю представництва в суді держ ави є наявність порушень або загрози порушень економічни х, політичних, та інших держав них інтересів внаслідок прот иправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб , що вчиняються у відносинах м іж ними та державою.
Пунктами 2, 5 рішення Констит уційного суду України від 08.04.19 99 у справі № 1-1/99 пер едбачено, що прокурор або йог о заступник самостійно визна чає та обґрунтовує в позовні й заяві в чому полягає поруше ння інтересів держави.
У даному спорі Херсонський транспортний прокурор предс тавляє інтереси територіаль них громад Херсонської облас ті, захист яких покладено на Х ерсонську обласну раду, яка в ідповідно до вимог ст. 10 Закон у України "Про місцеве самовр ядування в Україні" є органом місцевого самоврядування, щ о представляє спільні інтере си територіальних громад сіл , селищ, міст Херсонської обла сті.
Підставою для представниц тва інтересів територіальни х громад Херсонської області в особі Херсонської обласно ї ради в суді Херсонським тра нспортним прокурором назван о порушення права власності територіальної громади на ко мунальне майно, про що Херсон ському транспортному прокур ору стало відомо 12.05.2009, від дати отримання Херсонською транс портною прокуратурою доруче ння прокуратури Херсонської області та запита депутата Х ерсонської обласної ради сто совно привласнення майна, що є спільною власністю терито ріальної громади області, ці лісного майнового комплексу "Аеропорт Херсон", оприлюднен ий на ХХХVІІІ сесії обласної р ади V скликання від 28.04.2009.
Згідно із ч. 1 ст. 261 ЦК України перебіг позовної давності по чинається від дня, коли особа довідалася або могла довіда тися про порушення свого пра ва або про особу, яка його пору шила.
Оскільки про порушення пра в територіальної громади Хер сонської області заявнику, Х ерсонському транспортному п рокурору, стало відомо лише у 2009 році, твердження відповіда чів про пропуск строку позов ної давності є безпідставним и.
Державне мито, судові витра ти на інформаційно-технічне забезпечення судового проце су відповідно до ст. 49 Господа рського процесуального коде ксу України покладаються на відповідачів.
Керуючись ст.ст. 33, 44, 49, 82-85 ГПК Ук раїни, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати недійсними рішенн я установчих зборів засновни ків (учасників) Товариства з о бмеженою відповідальністю "А еропорт "Херсон" (ідентифікац ійний код 34074384) від 17.02.2006 та статут Товариства з обмеженою відп овідальністю "Аеропорт Херсо н" (ідентифікаційний код 34074384), з атверджений рішенням устано вчих зборів засновників (уча сників) Товариства з обмежен ою відповідальністю "Аеропор т "Херсон" від 17.02.2006.
Зобов'язати Товариство з об меженою відповідальністю "Ае ропорт Херсон" (ідентифікаці йний код 34074384, м. Київ, вул. Польов а, 37) повернути Херсонській об ласній раді (73000, м. Херсон, пл. Св ободи, 1) майно цілісного майно вого комплексу Обласного ком унального підприємства "Аеро порт "Херсон" на загальну суму 4 127 255,00 грн., переданого 01.03.2006 за акт ом приймання-передачі цілісн ого майнового комплексу Обла сного комунального підприєм ства "Аеропорт "Херсон" для нап овнення статутного капіталу Товариства з обмеженою відп овідальністю "Аеропорт "Херс он" відповідно до рішення ХХІ сесії четвертого скликання Херсонської обласної ради № 517 від 10.12.2005.
Стягнути із Товариства з об меженою відповідальністю "Ае ропорт "Херсон" (ідентифікаці йний код 34074384, м. Київ, вул. Польов а, 37) з будь яких рахунків, виявл ених під час виконавчого про вадження, до державного бюдж ету 25 585,00 грн. витрат на сплату д ержавного мита та 118,00 грн. витр ат на оплату інформаційно-те хнічних послуг.
Видати наказ після набранн я рішенням законної сили.
Рішення набирає законної с или після закінчення десятид енного строку з дня його прий няття та може бути оскаржено в порядку та строки, визначен і ГПК України.
Суддя О.О.Х рипун
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2010 |
Оприлюднено | 11.11.2010 |
Номер документу | 8369278 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв Олег Юрійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв Олег Юрійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв Олег Юрійович
Господарське
Господарський суд міста Києва
Хрипун О.О.
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв Олег Юрійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв Олег Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні