ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
12 серпня 2019 року Справа № 12б/5014/328/2012
За заявою кредитора - Управління Пенсійного фонду України в м.Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області, м.Антрацит Луганської області,
до боржника - Публічного акціонерного товариства Антрацитівське автотранспортне підприємство №10918 , м.Антрацит Луганської області,
про банкрутство
Суддя Господарського суду Луганської області Вінніков С.В.
Секретар судового засідання Пата А.С.
У засіданні брали участь:
від кредиторів: представники не прибули;
від боржника: представник не прибув;
керуючий санацією Кулагін О.О. : не прибув.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ: банкрутство за загальною процедурою, встановленою Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (далі - Закон про банкрутство) 14.05.1992 №2343-ХІІ (в редакції Закону від 30.06.1999 №784-ХІV); процедура санації.
Розглянувши матеріали справи, суд
в с т а н о в и в:
Ухвалою від 06.02.2012 судом було порушено провадження у справі №12б/5014/328/2012 за заявою кредитора - УПФУ в м.Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області про банкрутство боржника - ПАТ Антрацитівське АТП №10918 , введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Ухвалою від 05.04.2012 судом були визнані грошові вимоги ініціюючого кредитора до боржника в сумі 426 107 грн 68 коп.; введено процедуру розпорядження майном ПАТ Антрацитівське АТП №10918 та призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Кулагіна О.О., ліцензія АВ № 347218 від 27.09.2007.
Ухвалою від 02.07.2012 суд затвердив реєстр вимог кредиторів, зокрема ініціюючого кредитора - Управління Пенсійного фонду України в м. Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області в сумі 433 302 грн 38 коп., в т.ч. 407 851 грн 29 коп. заборгованості із сплати внесків (2 черга) та 25 451 грн 09 коп. фінансових санкцій (6 черга); Товариства з обмеженою відповідальністю Агрос у сумі 396 370 грн 04 коп. (4 черга); Фізичної особи - підприємця Касича Андрія Володимировича в сумі 1 080 000 грн 00 коп. (4 черга); Товариства з обмеженою відповідальністю Автосервіс ЛТД у сумі 221 075 грн 61 коп. (4 черга); Товариства з обмеженою відповідальністю Центр у сумі 1 380 000 грн. 00 коп. (4 черга); Товариства з обмеженою відповідальністю Производственно-коммерческий центр Оптима, ЛТД у сумі 3 093 321 грн 04 коп., в т.ч. 3 093 321 грн 04 коп. - основного боргу (4 черга) і 607 428 грн 00 коп. - пені та штрафу (6 черга); Приватного підприємства Лідер плюс К у сумі 270 100 грн 00 коп. (4 черга).
Ухвалою від 27.08.2012 судом було припинено процедуру розпорядження майном боржника ПАТ Антрацитівське АТП №10918 ; введено процедуру санації боржника; призначено керуючим санацією арбітражного керуючого Кулагіна О.О., ліцензія АВ № 347218 від 27.09.2007.
Ухвалою від 21.01.2013 судом було затверджено план санації боржника - Публічного акціонерного товариства Антрацитівське автотранспортне підприємство №10918 , Луганська область, м.Антрацит, вул.Петровського, буд.75 а , ідентифікаційний код 03113271; продовжено строк процедури санації на строк виконання плану санації - до 21.01.2014.
Ухвалою суду від 20.01.2014 продовжено строк судової процедури санації ПАТ Антрацитівське АТП №10918 та повноважень керуючого санацією Кулагіна О.О. на шість місяців до 21.07.2014.
Згідно довідки № 248 від 28.04.2015 справа №12б/5014/328/2012 про банкрутство ПАТ Антрацитівське автотранспортне підприємство №10918 вважається втраченою, що зафіксовано Актом експертної комісії Господарського суду Луганської області №1 від 03.04.2015 Про нестачу архівних справ (документів) внаслідок настання обставин непереборної сили - проведенням антитерористичної операції (Указ Президента України від 14.04.2014 №405/2014 Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України ).
Господарським судом Харківської області передано довідку від 03.04.2015 про автоматичний розподіл справ між суддями справи №12б/5014/328/2012 про банкрутство ПАТ Антрацитівське автотранспортне підприємство №10918 , м.Антрацит.
Ухвалою від 08.02.2016 суд частково відновив втрачені матеріали справи №12б/5014/328/2012 про банкрутство Публічного акціонерного товариства Антрацитівське автотранспортне підприємство №10918 , м.Антрацит Луганської області.
Розпорядженням керівника апарату суду №64-р від 31.01.2019 відповідно до ч.9 ст.32 Господарського процесуального кодексу України призначено повторний автоматизований розподіл справи №12б/5014/328/2012, у зв`язку із тим, що 17.01.2019 Вища рада правосуддя ухвалила звільнити у відставку суддю Палей О.С.
Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано для розгляду судді Віннікову С.В.
Ухвалою господарського суду від 04.02.2019 розгляд справи призначено у судовому засіданні на 25.03.2019.
Ухвалою господарського суду від 25.03.2019 розгляд справи призначено у судовому засіданні на 24.09.2019.
Ухвалою господарського суду від 24.06.2019 розгляд справи призначено у судовому засіданні на 12.08.2019.
У судове засідання 12.08.2019 кредитори, боржник та керуючий санацією не прибули.
Розглянувши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Як вказав керуючий санацією у поточному звіті від 30.01.2018 №2-01/1, планом санації передбачалася реалізація зайвих невживаних активів підприємства з аукціону.
Ухвалою господарського суду Луганської області від 20.04.2014 визнано організатора аукціону ТБ Електронні торги України учасником провадження у справі про банкрутство №12б/5014/328/2012.
04.03.2014 на сайтах ВГСУ та Міністерства юстиції України надруковано оголошення про проведення аукціону з продажу майна по плану санації боржника.
Проведення електронних торгів призначено з 02.04.2014 по 17.04.2014, але вони не відбулися у зв?язку з відсутність покупців.
Також зазначив, що члени комітету кредиторів боржника розташовані в районі проведення антитерористичної операції, підприємство, основні засоби та вся наявна документація також розташовані на непідконтрольній Українській владі території. Таким чином, відсутня можливість інвентаризації, оцінки та реалізації майна товариства,б засідання комітету кредиторів, надання копій документів, що стосуються провадження у справі.
Таким чином, процедура санації триває вже понад шість років, але за цей час плану санації виконано не було, не були виконані й умови мирової угоди, при цьому починаючи з квітня 2015 року (моменту відновлення роботи Господарського суду Луганської області в м.Харкові) відсутні будь-які відомості щодо здійснення у справі будь-яких санаційних заходів, зокрема щодо реалізації майнових активів боржника, проведення розрахунків з кредиторами, а також відсутні відомості щодо фінансового та майнового становища боржника як на 2014 рік, так і на цей час.
Відповідно до ст.1 Закону про банкрутство санація - система заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнанню боржника банкрутом та його ліквідації, спрямована на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів шляхом кредитування, реструктуризації підприємства, боргів і капіталу та (або) зміну організаційно-правової та виробничої структури боржника.
Частиною 1 ст.16 Закону про банкрутство передбачено, що протягом десяти днів після винесення ухвали за результатами попереднього засідання господарського суду розпорядник майна повідомляє кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів та уповноважену особу акціонерів або учасників товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю про місце і час проведення зборів кредиторів та організовує їх проведення. Учасниками зборів кредиторів з правом вирішального голосу є кредитори, вимоги яких включені до реєстру вимог кредиторів. У зборах можуть брати участь представник працівників боржника, уповноважена особа акціонерів або учасників товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю, арбітражний керуючий з правом дорадчого голосу.
Відповідно до ч.6 вказаної статті на час дії процедур банкрутства збори кредиторів обирають комітет кредиторів у складі не більше семи осіб. Вибори комітету кредиторів проводяться за списком відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на зборах кредиторів, визначених відповідно до частини четвертої цієї статті.
У справі про банкрутство №12б/5014/328/2012 було обрано наступний комітет кредиторів: Управління Пенсійного фонду України в м.Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області, Товариство з обмеженою відповідальністю Агрос , Фізична особа - підприємець Касич Андрій Володимирович, Товариство з обмеженою відповідальністю Автосервіс ЛТД , Товариство з обмеженою відповідальністю Центр , Товариство з обмеженою відповідальністю Производственно-коммерческий центр Оптима, ЛТД , Приватного підприємства Лідер плюс К .
Згідно з ч.1 ст.17 Закону про банкрутство господарський суд за клопотанням комітету кредиторів у строк, що не перевищує строку дії процедури розпорядження майном,
установленого відповідно до цього Закону, має право винести ухвалу про проведення санації боржника та призначення керуючого санацією. Санація вводиться на строк не більше дванадцяти місяців. За клопотанням комітету кредиторів чи керуючого санацією або
інвесторів цей строк може бути продовжено ще до шести місяців або скорочено.
Ухвалою від 21.01.2013 судом було затверджено план санації боржника - Публічного акціонерного товариства Антрацитівське автотранспортне підприємство №10918 , Луганська область, м.Антрацит, вул.Петровського, буд.75 а , ідентифікаційний код 03113271; продовжено строк процедури санації на строк виконання плану санації - до 21.01.2014.
Ухвалою суду від 20.01.2014 продовжено строк судової процедури санації ПАТ Антрацитівське АТП №10918 та повноважень керуючого санацією Кулагіна О.О. на шість місяців до 21.07.2014.
Частиною 7 ст.18 Закону про банкрутство передбачено, що керуючий санацією щоквартально звітує перед комітетом кредиторів.
Згідно з ч.ч.1-2, 5-6 ст.21 Закону про банкрутство за п`ятнадцять днів до закінчення санації, а також за наявності підстав для дострокового припинення санації керуючий
санацією зобов`язаний надати комітету кредиторів письмовий звіт і повідомити членів комітету кредиторів про час і місце проведення засідання комітету кредиторів. Звіт керуючого санацією має містити: баланс боржника на останню звітну дату; рахунок прибутків і збитків боржника; відомості про наявність у боржника грошових коштів, які
можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів боржника; відомості про дебіторську заборгованість боржника на дату подання звіту та про нереалізовані права вимоги боржника; відомості про стан кредиторської заборгованості боржника на
дату подання звіту. За наслідками розгляду звіту керуючого санацією комітет
кредиторів приймає рішення про звернення до господарського суду з клопотанням щодо: припинення процедури санації у зв`язку з виконанням плану санації і відновленням платоспроможності боржника; продовження встановленого строку процедури санації; припинення процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; припинення процедури санації і укладення мирової угоди. У разі виникнення обставин, що є підставою для припинення процедури санації, комітет кредиторів може прийняти відповідне рішення за відсутності звіту керуючого санацією. Якщо комітетом кредиторів не прийнято жодне з цих рішень або таке рішення не подано в господарський суд протягом п`ятнадцяти днів з дня закінчення санації чи виникнення підстав для її дострокового припинення, господарський суд розглядає питання про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури в порядку, передбаченому цим Законом.
Як вбачається з матеріалів справи, керуючий санацією з 2014 року перед комітетом кредиторів не звітував, суду повідомив у звіті від 30.01.2018 про неможливість здійснення санаційних заходів, жодного засідання (зборів) комітету кредиторів від моменту відновлення роботи господарського суду Луганської області у м.Харкові не відбувалось, комітетом кредиторів не порушувалось питання щодо витребування звіту керуючого санацією або питання щодо неналежного виконання ним своїх обов?язків та повноважень, та щодо призначення іншого керуючого санацією, а також щодо можливості переходу до ліквідаційної процедури та призначення погодженої кандидатури ліквідатора. Крім того, представники кредиторів, які входять до складу комітету кредиторів, жодного разу, починаючи з 2015 року, не приймали участь у судових засіданнях у справі.
Відповідно до правової позиції Верховного Суду, викладену в постанові від 17.05.2018 у справі №916/4932/15 визнаючи боржника банкрутом, суд має встановити його неоплатність, тобто недостатність майна для задоволення вимог кредиторів, у зв`язку з чим з`ясувати його актив і пасив та зіставити дані обох величин. Рішення суду не може ґрунтуватись лише на клопотанні комітету кредиторів.
Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка ратифікована Україною 17.07.1997 та є частиною національного законодавства, кожний має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом. Згідно з Рішенням Європейського суду з прав людини у справі Сюрмелі проти Німеччини від 08.06.2006 визнано порушенням п.1 ст.6 Конвенції тривалість судового провадження, яке тривало у судах понад 16 років та відсутність ефективних засобів оскарження затяжного характеру триваючого розгляду цивільної справи в національному законодавстві Німеччини.
Також суд зауважує, що з 19 січня 2013 року набрав чинності Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції Закону України від 22.12.2011 №4212-VІ (далі - Закон № 4212), згідно з абз.3 п.1-1 розділу Х Прикінцеві та перехідні положення Закону №4212 та п.6 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 27.12.2012 №01-06/1941/2012 Про Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виконання господарських зобов`язань , положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Таким чином, Господарський суд Луганської області дійшов висновків, що подальше затягування судових процедур банкрутства (у т.ч. процедури санації) призведе лише до порушення прав як кредиторів, так і боржника, в той час як введення ліквідаційної процедури унеможливлюється через відсутність відповідного документального обґрунтування її доцільності, зокрема відсутності відомостей щодо проведення інвентаризації та оцінки активів боржника.
З огляду на вищенаведене та з метою забезпечення принципів розгляду справи впродовж розумного строку незалежним та безстороннім судом і правової певності кредиторів, враховуючи приписи ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка ратифікована Україною 17.07.1997, судовою практикою Європейського суду з прав людини, яка зобов`язує органи національної юрисдикції вживати належних заходів до недопущення бездіяльності та затягування розгляду справ, а також згідно п.12 ч.1 ст.83 Закону №4212, ст.231 Господарського процесуального кодексу України, суд закриває провадження у справі №12б/5014/328/2012 про банкрутство боржника - Публічного акціонерного товариства Антрацитівське АТП 10918 , вул.Петровського, буд.75-а, м.Антрацит Луганської області, ідентифікаційний код 03113271, й припиняє процедуру санації боржника, мораторій на задоволення вимог кредиторів скасовує.
Суд зауважує, що закриття провадження у справі не є підставою для погашення вимог кредиторів та виключення Публічного акціонерного товариства Антрацитівське АТП 10918 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Керуючись ст.ст.1, 12, 16-21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст.231, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
у х в а л и в:
1. Провадження у справі №12б/5014/328/2012 про банкрутство боржника - Публічного акціонерного товариства Антрацитівське АТП 10918 , вул.Петровського, буд.75-а, м.Антрацит Луганської області, ідентифікаційний код 03113271, закрити.
2. Припинити процедуру санації боржника - Публічного акціонерного товариства Антрацитівське АТП 10918 , вул.Петровського, буд.75-а, м.Антрацит Луганської області, ідентифікаційний код 03113271.
3.Скасувати мораторій на задоволення вимог кредиторів.
4. Закриття провадження у справі не є підставою для погашення вимог кредиторів та виключення Публічного акціонерного товариства Антрацитівське АТП 10918 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
5. Дану ухвалу надіслати:
- УПФУ в м.Антрациті та Антрацитівському районі Луганської області (93010, м. Рубіжне Луганської області, вул.Володимирська, 4);
- боржнику ПАТ Антрацитівське автотранспортне підприємство № 10918 (вул.Петровського, 75 "а", м.Антрацит Луганської області, 94613);
- керуючому санацією - Кулагіну О.О. ( АДРЕСА_1 );
- ТОВ Богдан-Лізинг (за двома адресами: вул.Новокостянтинівська, буд. 8, оф. 33, м.Київ, 04080, та 04176, м. Київ, вул.Електриків, буд.26, корпус 87 );
- ТОВ Агрос (вул. Петровського, 75 а , м.Антрацит Луганської області, 94613);
- Фізичній особі - підприємцю Касичу Андрію Володимировичу ( АДРЕСА_2 );
- ТОВ Автосервіс ЛТД (вул.Толстого, 2 а , м.Антрацит Луганської області, 94632);
- ТОВ Центр (вул. Зелена, 8, смт. Кріпенський, м.Антрацит Луганської області, 94632);
- Товариству з обмеженою відповідальністю Производственно - коммерческий центр Оптима, ЛТД (вул.Елеваторна, 3, м.Донецьк, 83059);
- ПП Лідер плюс К (вул.Первомайська, 6 а , сел.Червона Поляна, Антрацитівський район Луганська область, 94660);
- Державному реєстратору виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради (93400, м.Сєвєродонецьк Луганської області, бульвар Дружби Народів, буд.32); (до відома)
- Антрацитівському міськрайонному відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області (вул.Велика Садова, б.2, м.Старобільськ Луганської області, 92703);
- Відділу з питань банкрутство Головного управління юстиції у Луганській області (93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул.Єгорова, 22).
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття у відповідності до ст.235 ГПК України і ч.4 ст.8 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у строки, передбачені ст.256 ГПК України та порядку, визначеному пп.17.5 п.17 Перехідних положень ГПК України.
Суд доводить до відома учасників судового процесу, що вони можуть отримувати інформацію по справі, що розглядається за офіційною вебдресою сторінки на офіційному вебпорталі судової влади України - https://court.gov.ua/fair/.
Повний текст ухвали складено та підписано 19.08.2019.
Суддя С.В. Вінніков
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2019 |
Оприлюднено | 19.08.2019 |
Номер документу | 83698656 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Вінніков С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні