Рішення
від 13.08.2019 по справі 140/1557/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 серпня 2019 року ЛуцькСправа № 140/1557/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Плахтій Н.Б.,

при секретарі Головатій І.В.,

за участю представника позивача ОСОБА_4 ,

представників відповідачів Голядинця М.В., Виш А.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Ковельського об`єднаного управління Пенсійного фонду України, Головного управління ДФС у Волинській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Україна про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_3 (далі - позивач) звернувся з позовом до Ковельського об`єднаного управління Пенсійного фонду України (далі - відповідач1, Ковельське ОУПФУ), Головного управління ДФС у Волинській області (далі - відповідач2, ГУ ДФС у Волинській області), в якому просить визнати протиправними дії відповідачів про відмову в проведенні коригування допущених помилок у звітності Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Україна щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з січня 2011 по листопад 2017, зобов`язати виправити вказані помилки, зарахувавши цей період до трудового стажу, який дає право на нарахування та обчислення пенсії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в період з 14.04.1984 по 01.11.2017 позивач працював у колгоспі Україна , який був реорганізований в СТзОВ Україна . Після звільнення з роботи за згодою сторін був взятий на облік як безробітний в Ковельському міськрайонному центрі зайнятості, перебуваючи на якому дізнався, що період його роботи в СТзОВ Україна з січня 2000 по листопад 2017 не зарахований в трудовий стаж, який дає право на призначення пенсії. Причиною такого не зарахування стало те, що при подачі СТзОВ Україна звітності про суми нарахованих та сплачених страхових внесків було не вірно зазначено його ідентифікаційний номер. На неодноразові звернення ОСОБА_3 до Ковельського ОУПФУ та ГУ ДФС у Волинській області з вимогою привести у відповідність відомості по застрахованій особі позивач отримував відмови. Крім того, звертаючись з листами до керівника СТзОВ Україна про необхідність подати уточнюючі звіти, позитивного результату не отримав, оскільки товариство вибуло із зареєстрованого місцезнаходження.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 16.05.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження (т.1, а.с.1-1а).

Представник відповідача2 у відзиві на адміністративний позов від 27.05.2019 (т.1, а.с.69-70) позовних вимог ОСОБА_3 не визнав та зазначив, що в силу вимог чинного законодавства саме на страхувальника, в даному випадку СТзОВ Україна , покладається обов`язок виправлення помилок в реквізитах застрахованої особи, що зазначені у раніше поданих у звітах щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Відтак, ГУ ДФС у Волинській області не має права вчиняти дії, які вимагає позивач у своїх позивних вимогах, з огляду на що в позові ОСОБА_3 просить відмовити повністю.

Представник відповідача1 у відзиві на позовну заяву від 31.05.2019 (т.1, а.с.75-77) заперечив проти позову ОСОБА_3 , вказавши при цьому, що відомості в системі персоніфікованого обліку формуються на підставі поданих страхувальниками звітів та в разі виявлення помилок у поданій звітності виправлення вносяться самими страхувальниками шляхом подачі звіту форми скасовуюча . Страхувальником позивача в період з січня 2011 по листопад 2017 було СТзОВ Україна , яке на даний час не ліквідовано та є діючою юридичною особою. Ковельське ОУПФУ неодноразово направляло листи до страхувальника - СТзОВ Україна з вимогою приведення у відповідність відомостей по застрахованій особі ОСОБА_3 , відповідь на які не надходила. За вказаних обставин вважає, що Ковельське ОУПФУ діяло виключно на підставі норм чинного законодавства, в межах наданих повноважень, а тому просить відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_3 в повному обсязі.

Ухвалою суду від 04.06.2019 залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Україна (далі - третя особа, СТзОВ Україна) та витребувано в останнього довідку про розмір заробітної плати ОСОБА_3 за період з січня 2011 по листопад 2017 із зазначенням помісячно виплачених сум доходу та сплачених страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (т.1, а.с.98-101).

Ухвала суду про витребування в СТзОВ Україна доказів товариством не виконана, оскільки не була вручена третій особі з незалежних від суду причин (т.1, а.с.108).

Ухвалою суду від 05.07.2019 витребувано в ГУ ДФС у Волинській області звітність СТзОВ Україна за період з січня 2011 по листопад 2017 щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (т.1, а.с.156-159), на виконання вимог якої відповідач2 26.07.2019 надав відповідні докази (т.2, а.с.1-148).

16.07.2019 позивач подав заяву про зміну позовних вимог, у якій просив визнати протиправними дії ГУ ДФС у Волинській області та Ковельського ОУПФУ про відмову в проведенні коригування для виправлення помилок, допущених у звітності, які подані СТзОВ Україна про сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з січня 2011 по листопад 2017, зобов`язати відповідачів перенести відомості нарахованого та сплаченого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ОСОБА_3 з ідентифікаційного номера НОМЕР_1 на НОМЕР_2 за період роботи з січня 2011 по листопад 2017 в СТзОВ Україна , зарахувати цей період до трудового стажу, який дає право для нарахування та обчислення пенсії.

Ухвалою суду від 30.07.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (т.2, а.с.151-153).

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала із наведених у позовній заяві підстав, просила позов задовольнити. Додатково зазначила, що в прохальній частині змінених позовних вимог невірно вказано ідентифікаційний номер, з якого слід перенести відомості про сплату єдиного внеску, правильним є номер НОМЕР_3 , а не НОМЕР_1 .

Представники відповідачів, кожен зокрема, у судовому засіданні просили відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_3 з підстав, викладених у відзивах на позовну заяву.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до часткового задоволення з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків 04.02.1997 та останньому присвоєний реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , що підтверджується карткою платника податків №306-15-03850 від 12.11.2015, виданою Ковельською ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області (т.1, а.с.12).

З копії трудової книжки ОСОБА_3 серії НОМЕР_4 (т.1, а.с.13-15) слідує, що позивач з 14.04.1984 прийнятий на роботу в колгосп Україна доглядачем худоби, який з 03.03.2000 реорганізований в СТзОВ Україна . З 01.09.1998 позивач переведений на посаду завідуючого фермою №2 с.Бахів, з якої звільнений 01.11.2017 за згодою сторін. Крім того, в трудовій книжці містяться записи про кількість відпрацьованих днів та суми нарахованої заробітної плати за період 1984-2015.

22.03.2018 ОСОБА_3 звернувся зі скаргою до Головного управління ПФУ у Волинській області, в якій просив провести перевірку СТзОВ Україна . Дана скарга мотивована тим, що після звільнення з роботи та при постановці на облік в центрі зайнятості дізнався, що роботодавець не сплатив за нього єдиний внесок за період з січня 2012 по листопад 2017 (т.1, а.с.17-18).

Ковельське ОУПФУ листом від 13.04.2018 повідомило ОСОБА_3 про те, що проведеним аналізом даних, поданих до Реєстру застрахованих осіб страхувальником СТзОВ Україна , виявлено, що за періоди січень 2000 - квітень 2012, січень 2013 - грудень 2016, січень-лютий, квітень-серпень та жовтень-листопад 2017 з невідомих причин подано відомості про застраховану особу ОСОБА_3 за іншим реєстраційним номером. З метою усунення зазначених недоліків 28.03.2018 до СТзОВ Україна направлено лист з проханням терміново привести у відповідність відомості по застрахованій особі ОСОБА_3 . Відомості на даний час не виправлено (т.1, а.с.23).

Крім того, у відповідь на дану скаргу Головне управління ПФУ у Волинській області листом від 20.04.2018 повідомило позивача, що для вирішення питання проведення перевірки сплати єдиного внеску ТзОВ Україна за період з 01.01.2012 по 30.11.2017 йому необхідно звернутись у відповідний орган Державної фіскальної служби (т.1, а.с.19).

25.04.2018 позивач звернувся зі скаргою до ГУ ДФС у Волинській області, у якій просив провести перевірку СТзОВ Україна щодо сплати єдиного внеску за період роботи з 01.01.2012 по 30.11.2017, у відповідь на яку відповідач2 листом від 30.05.2018 повідомив, що СТзОВ Україна надіслано лист від 23.05.2018 про усунення недоліків та приведення у відповідність відомостей, що стосуються доходу ОСОБА_3 (т.1, а.с.24-25).

За результатами розгляду повторної скарги ОСОБА_3 від 18.10.2018 (т.1, а.с.28) ГУ ДФС у Волинській області листами від 15.11.2018 та від 28.12.2018 (т.1, а.с.30-31, 36) повідомило позивача про надіслання СТзОВ Україна 31.10.2018 листа про усунення недоліків та приведення у відповідність відомостей, що стосуються доходу ОСОБА_3 , а також вказало, що в телефонному режимі проведено розмову з юристом СТзОВ Україна , який зазначив, що питання подання виправлених відомостей буде позитивно вирішене.

На скаргу ОСОБА_3 від 14.12.2018 (т.1, а.с.38), подану до ДФС України, остання листом від 21.01.2019 повідомила позивача про те, що питання правильності відображення відомостей, поданих страхувальниками до реєстру застрахованих осіб, не належить до компетенції ДФС (т.1, а.с.40-41).

У відповідь на скаргу позивача від 07.02.2019 (т.1, а.с.43) відповідач2 у листі від 21.02.2019 зазначив, що реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 , згідно якого подавались відомості про доходи/заробітну плату позивача страхувальником СТзОВ Україна анульовано податковими органами Ковельського району 18.09.2009. Станом на 20.02.2019 дійсним реєстраційним номером облікової картки платника податків ОСОБА_3 є НОМЕР_2 . З метою вирішення питання позивача по суті, йому рекомендовано звернутись особисто за місцем проживання до фіскальних органів Ковельського району для отримання довідки щодо анулювання/зміни реєстраційного номеру облікової картки платника податків для пред`явлення в територіальні органи Пенсійного фонду України (т.1, а.с.44).

05.03.2019 ОСОБА_3 видано довідку Ковельської ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області про зміну реєстраційного номера облікової картки платника податків, згідно з якою реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків НОМЕР_3 змінено на реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків НОМЕР_2 (т.1, а.с.46).

05.03.2019 ОСОБА_3 звернувся до Ковельського ОУПФУ із заявою (т.1, а.с.48), у якій зазначив, що згідно з довідкою Ковельської ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області змінено його реєстраційний номер облікової картки платника податків з НОМЕР_3 на НОМЕР_2 , та надав відповідачу1 вказану довідку для зарахування періодів січень 2000 - квітень 2012, січень 2013 - грудень 2016, січень-лютий, квітень-серпень та жовтень-листопад 2017 до його трудового стажу.

У відповідь на вказану заяву Ковельське ОУПФУ повідомило ОСОБА_3 про те, що на виконання припису акту проведеної перевірки №229/2 від 25.06.2018 щодо додержання вимог законодавства у сфері загальнообов`язкового державного соціального страхування СТзОВ Україна за період 2000-2010 відомості щодо його страхового стажу приведені у відповідність за актуальним номером реєстраційної картки платника податків. Для коригування відомостей за період з 2011 рекомендовано звернутись безпосередньо до роботодавця СТзОВ Україна щодо подання підприємством у встановленому законом порядку достовірних персоніфікованих відомостей про заробітну плату позивача (лист від 21.03.2019 (т.1, а.с.49).

Відповідно до листа Ковельського ОУПФУ від 11.04.2019 на звернення позивача від 04.04.2019 відповідач1 зазначив, що відомості за періоди з січня 2011 по квітень 2012, з січня 2013 по лютий 2017, квітень-серпень, жовтень, листопад 2017 подані за реєстраційним номером облікової картки платника податків - НОМЕР_3 . Для коригування відомостей по застрахованій особі ОСОБА_3 за період з 2011 до страхувальника СТзОВ Україна 28.03.2018 направлений відповідний лист. Станом на 10.04.2019 відповіді від страхувальника не надходило, відомості за вказаний період не приведені у відповідність (т.1, а.с.52, 53).

Крім того, як свідчать матеріали позовної заяви, 25.04.2018 та 14.01.2019 ОСОБА_3 скеровував скарги до керівника та власника СТзОВ Україна з вимогою привести у відповідність відомості по застрахованій особі ОСОБА_3 , відповідь на які позивачу не надходила (т.1, а.с.55-61).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд приходить до таких висновків.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначені Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 №2464-VI, який набув чинності з 01.01.2011 (далі - Закон №2464-VI).

У пунктах 1-3 частини першої статті 1 Закону №2464-VI наведені такі терміни:

Державний реєстр загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Державний реєстр) - організаційно-технічна система, призначена для накопичення, зберігання та використання інформації про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, його платників та застрахованих осіб, що складається з реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб;

єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування;

застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 4 Закону №2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Частиною другою статті 6 Закону №2464-VI визначені обов`язки платників єдиного внеску, серед яких обов`язок своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв`язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.

Відповідно до частини першої статті 12 Закону №2464-VI завданнями центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є забезпечення адміністрування єдиного внеску шляхом його збору, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску.

Разом з тим, в силу приписів пунктів 1, 3 частини першої статті 12-1 Закону №2464-VI Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру, здійснює заходи щодо надання інформації з Державного реєстру відповідно до цього Закону; здійснює контроль, у тому числі спільно з органами доходів і зборів, за достовірністю відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню.

Отже, функції органів доходів і зборів та органів Пенсійного фонду у забезпеченні збору та обліку єдиного внеску розділені. Так, органи доходів і зборів здійснюють адміністрування єдиного внеску, а органи Пенсійного фонду забезпечують ведення реєстру застрахованих осіб та здійснюють контроль за достовірністю відомостей про застрахованих осіб.

Згідно з частинами першою, другою статті 16 Закону №2464-VI Державний реєстр створюється для забезпечення: ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування. Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб.

Ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування (частина третя статті 16 Закону №2464-VI).

Як встановлено частиною першою статті 20 Закону №2464-VI, Реєстр застрахованих осіб - автоматизований банк відомостей, створений для ведення єдиного обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню відповідно до закону.

Персоніфіковані відомості про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, та інші відомості подаються до Пенсійного фонду роботодавцями, підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу та компенсацію відповідно до законодавства (частина друга статті 20 Закону №2464-VI).

Персоніфіковані відомості, включені до персональної електронної облікової картки застрахованої особи, зберігаються в Пенсійному фонді протягом усього життя особи, а після її смерті - протягом 75 років на паперових та/або електронних носіях за наявності засобів, що гарантують ідентичність паперового та електронного документів. Зміни та уточнення вносяться до відомостей реєстру застрахованих осіб у порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення. Відомості про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого єдиного внеску та інші дані, що містяться в реєстрі застрахованих осіб, використовуються для обчислення та призначення страхових виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням (частини третя, п`ята та шоста статті 20 Закону №2464-VI).

Отже, Реєстр застрахованих осіб містить персоніфіковані відомості про кожну застраховану особу щодо отриманого нею доходу, з якого сплаченого єдиний внесок. Інформація з Реєстру застрахованих осіб використовується для обчислення страхового стажу, обчислення та призначення страхових виплат, пенсії тощо.

Так, частиною першою статті 24 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 №1058-IV (далі - Закон №1058-IV) визначено, що страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

За приписами частини другої цієї статті Закону №1058-IV страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Таким чином, оскільки відомості персоніфікованого обліку, що містяться в Реєстрі застрахованих осіб, є підставою для обчислення страхового стажу, то подання страхувальником звітності по єдиному внеску з помилками (в даному випадку з невірним реєстраційним номером облікової картки платника податків), на підставі якої до такого Реєстру вносяться відповідні відомості, порушує право застрахованої особи на правильне визначення її страхового стажу.

Процедура, форма, строки подання звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Звіт) до Державної фіскальної служби України, яка є центральним органом виконавчої влади, який реалізує, зокрема, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань сплати єдиного внеску, її територіальних органів (далі - органи доходів і зборів) визначена у Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі - Порядок №435).

За приписами пункту 2 розділу V Виправлення помилок Порядку №435 у разі виявлення страхувальником у Звіті після закінчення строку подання такого Звіту помилки в реквізитах (крім сум), що стосується страхувальника або застрахованої особи, подаються скасовуючі документи, тобто страхувальник повинен сформувати та подати Звіт за попередній період, який містить перелік таблиць Звіту, відповідну таблицю із зазначенням типу форми скасовуюча з відомостями, які були помилкові, на одну або декількох застрахованих осіб та відповідну таблицю із зазначенням типу форми початкова із зазначеними правильними відомостями на одну або декількох застрахованих осіб, при цьому таблиця 6 додатка 4 до цього Порядку має містити дані щодо кожної застрахованої особи окремо.

Отже, обов`язок виправлення помилок у раніше поданих звітах щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування покладений на страхувальника і такі помилки виправляються шляхом подання відповідних звітів за попередній період із зазначенням типу форми скасовуюча з відомостями, які були помилкові.

При цьому органи доходів і зборів та органи Пенсійного фонду не наділені правом виправлення помилок у поданій страхувальником звітності.

Вказане також підтверджується тим, що в силу пункту 3 розділу IV Дані облікової картки Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 №10-1 (далі - Положення №10-1), відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Як встановлено судом та не заперечувалось в судовому засіданні представниками відповідачів, за періоди з січня 2011 по квітень 2012, з січня 2013 по лютий 2017, квітень-серпень, жовтень, листопад 2017 СТзОВ Україна подало звіти щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування по застрахованій особі ОСОБА_3 із невірним зазначенням його реєстраційного номера облікової картки платника податків, а саме вказаний номер НОМЕР_3 замість НОМЕР_2 .

Дана обставина підтверджується індивідуальними відомостями про застраховану особу ОСОБА_3 , що внесені до Реєстру застрахованих осіб за реєстраційними номерами облікової картки платника податків НОМЕР_3 та НОМЕР_2 (т.1, а.с.149-155).

При цьому СТзОВ Україна самостійно не виконує свого обов`язку щодо внесення виправлень у подану звітність по єдиному внеску, чим порушує права позивача на належне визначення страхового стажу, обчислення соціальних виплат тощо. Разом з тим, як свідчать матеріали справи, СТзОВ Україна за зареєстрованим місцезнаходженням відсутнє, оскільки поштова кореспонденція, надіслана на адресу даного товариства, повертається не врученою.

Суд зауважує, що дієвого механізму, який би регулював питання впливу на страхувальника виконати свій обов`язок щодо подачі звітності по єдиному внеску з виправленими помилками, чинне законодавство не містить.

За таких обставин застрахована особа протягом тривалого часу не має можливості захистити свої права та привести у відповідність свої індивідуальні відомості, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

При цьому суд зауважує, що в діях Ковельського ОУПФУ та ГУ ДФС у Волинській області відсутні порушення вимог чинного законодавства в частині не проведення коригування відомостей по застрахованій особі ОСОБА_3 , оскільки останні самостійно такими повноваженнями не наділені. Відтак вимога позивача про визнання протиправними дій відповідачів, що виразились у відмові в проведенні коригування для виправлення помилок, допущених у звітності, які подані СТзОВ Україна про сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з січня 2011 по листопад 2017, до задоволення не підлягає.

Разом з тим, як передбачено пунктом 4 розділу IV Дані облікової картки Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них Положення №10-1, внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.

З врахуванням вищевикладеного суд дійшов висновку про те, що з метою належного та ефективного захисту порушеного права ОСОБА_3 позов слід задовольнити частково шляхом зобов`язання Ковельського ОУПФУ, як органу, що веде Реєстр застрахованих осіб, внести зміни до даного Реєстру шляхом перенесення індивідуальних відомостей про застраховану особу позивача з реєстраційного номера облікової картки платника податків НОМЕР_3 на номер НОМЕР_2 за періоди з січня 2011 по квітень 2012, з січня 2013 по лютий 2017, квітень-серпень, жовтень, листопад 2017.

Що стосується вимоги позивача про зарахування вказаного періоду до трудового стажу, який дає право для нарахування та обчислення пенсії, то на думку суду, дана вимога є передчасною, оскільки правовідносини щодо призначення пенсії ОСОБА_3 та не зарахування вказаного періоду до його страхового стажу не виникли, відтак право позивача в цій частині не порушене. При цьому суд зауважує, що в разі внесення змін до Реєстру застрахованих осіб шляхом перенесення відомостей з реєстраційного номера облікової картки платника податків НОМЕР_3 на номер НОМЕР_2 страховий стаж позивача буде обчислюватись із врахуванням внесених змін.

Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Зобов`язати Ковельське об`єднане управління Пенсійного фонду України внести зміни до Реєстру застрахованих осіб шляхом перенесення індивідуальних відомостей про застраховану особу ОСОБА_3 з реєстраційного номера облікової картки платника податків НОМЕР_3 на номер НОМЕР_2 за періоди з січня 2011 по квітень 2012, з січня 2013 по лютий 2017, квітень-серпень, жовтень, листопад 2017.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій

Повне судове рішення складено 16 серпня 2019 року.

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2019
Оприлюднено19.08.2019
Номер документу83699270
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/1557/19

Рішення від 13.08.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Рішення від 13.08.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Постанова від 24.06.2019

Адмінправопорушення

Немирівський районний суд Вінницької області

Алєксєєнко В. М.

Ухвала від 04.06.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 04.06.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні