Справа № 420/1549/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 серпня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Кравченка М.М.;
за участі:
секретаря судового засідання - Кушкань Т.В.;
представника позивача - ОСОБА_3;
представника відповідача - Чакір В . О . ;
представника відповідача - Мещерського Ю.В.;
представник третьої особи - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Одеської митниці ДФС, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ , про визнання протиправними та скасування рішення від 11.02.2019 року № КТ-UA500040-0001-2019 та картки відмови № UA500040/2019/00062, -
СУТЬ СПОРУ:
Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Одеської митниці ДФС, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ , в якій просив визнати протиправними та скасувати рішення про визначення коду товару від 11.02.2019 року № КТ-UA500040-0001-2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500040/2019/00062.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне. 30.01.2017 року між фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 та ТОВ СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ укладено Договір № 0301/17 про надання послуг по декларуванню та митному оформленню. 07.11.2018 року між ТОВ СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ , як покупцем, та компанією JIANGSU RUTONG PETRO-MACHINERY CO., LTD , як продавцем, укладено зовнішньоекономічний контракт продажу № SERV-2018-07/11, згідно з пунктом 1.1. якого Продавець продав, а Покупець купив на умовах визначених у відповідних Додатках до цього Контракту Товар в кількості, асортименті, по цінам та якості, зазначених у Додатках до цього Контракту, які є його невід`ємною частиною. Додатком № 1 від 07.11.2018 року до контракту продажу № SERV-2018-07/11 від 07.11.2018 року визначено опис, одиницю виміру, кількість, ціну за одиницю та суму за поставлений товар, а саме: багаторозмірний підвісний ключ Типу SB 3-1/2 - 13-3/8"х75 кНм. Склад одного комплекту багато розмірного ключа: 1. Ключ в зборі зі щелепою #1 для труб О88,9-104,78мм (3-1/2" - 4-1/8") з робочим моментом 75 кНм - 2 шт. 2. Щелепа #2 для труб О107,95 - 171,45 мм (4-1/4" - 6-3/4") з робочим моментом 75 кНм - 2 шт. 3. Щелепа #3 для труб О168,28 - 228,6 мм (6-5/8" - 9") з робочим моментом 75 кНм - 2 шт. 4. Щелепа #4 для труб О228,6 - 273,05 мм (9" - 10-3/4") з робочим моментом 55 кНм - 2 шт. 5. Щелепа #6 для труб О323,85 - 330,2 мм (12-3/4" - 13") з робочим моментом 40 кНм -2 шт. 6. Сухар - 100 шт. 7. Палець - 10 шт. 8. Шплінт - 20 шт. H.S. Code: 8431431000. Сухар для ключа С типу Q 2-3/8" - 4-1 l/2"x48KNM. В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту, 28.01.2019 року митним брокером ФОП ОСОБА_2 було підготовлено та подано до Одеської митниці ДФС митну декларацію типу ІМ 40 АА № UA500040/2019/001153 на товар зазначений в додатку № 1 від 07.11.2018 року до контракту продажу № SERV-2018-07/11 від 07.11.2018 року, який прибув з Китаю на судні закордонного плавання Cosco Shipping Rhine в контейнері DRYU9905306. В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та їх подальшого митного оформлення декларантом до митного поста Одеса - центральний Одеської митниці ДФС були надані: контракт продажу № SERV-2018-07/11 від 07.11.2018 року; додаток № 1 від 07.11.2018 року до контракту продажу № SERV-2018-07/11 від 07.11.2018 року; коносамент № 142801828700 від 13.12.2018, інвойс № RT1811014 від 27.11.2018, пакувальний лист, митну декларацію країни відправлення, сертифікат походження та інші товаросупровідні і комерційні документи. У графі 31 митної декларації типу ІМ 40 АА № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019 було заявлено товар з наступним описом: Машини та механізми спеціального призначення: Багаторозмірний підвісний ключ Типу SB 3-1/2 - 13-3/8"х75 кНм. Є необхідним інструментом для скручування і розкручування обсадних і бурильних труб в процесі буріння свердловин на нафту і газ. Заміна щелеп і кроку зачеплення дозволяє використовувати даний інструмент для роботи з великим діапазоном труб. Інструмент спроектований і виготовлений, відповідно до стандарту API Spec. 7К. Матеріал - сталь. Склад одного комплекту багато розмірного ключа: 1) Ключ в зборі зі щелепою #1 для труб О88,9-104,78мм (3-1/2" - 4-1/8") з робочим моментом 75 кНм - 2 шт.; Щелепа #2 для труб О107,95 - 171,45 мм (4-1/4" - 6-3/4") з робочим моментом 75 кНм - 2 шт.; Щелепа #3 для труб О168,28 - 228,6 мм (6-5/8" - 9") з робочим моментом 75 кНм - 2 шт.; Щелепа #4 для труб О228,6 - 273,05 мм (9" - 10-3/4") з робочим моментом 55 кНм - 2 шт.; Щелепа #6 для труб О323,85 - 330,2 мм (12-3/4" - 13") з робочим моментом 40 кНм - 2 шт.; 6) Сухар - 100 шт.; 7) Палець - 10 шт.; 8) Шплінт - 20 шт. Сухар для ключа С типу Q 2-3/8" - 4-l/2"x48KNM - 100 шт. Товар не є товаром військового або подвійного призначення. Торгівельна марка: Rutong. Виробник: Jiagsu Rutong Petro-Machinery Co., Ltd. Країна виробництва: Китай. Вантаж вивантажений з контейнера DRYU9905306 в секторі митного контролю . Також, в графі 33 митної декларації типу ІМ 40 АА № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019 було зазначено код товару 8431430000 (ставка ввізного мита 0%). Митні платежі, а саме ПДВ - 20 % від вартості товару, за товар по митній декларації типу ІМ 40 АА № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019 було сплачено у розмірі 24729,00 грн. 29.01.2019 року у посадових осіб Одеської митниці ДФС від час здійснення митного огляду товару виникли сумніви щодо відповідності опису та кодування за УКТ ЗЕД товару, заявленого за митною декларацією типу ІМ 40 АА № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019, зокрема в Акті про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу зазначено, що при частковому огляді товарів, встановлена відповідність з відомостями, заявленими у ЕМД та ТСД, але для остаточної класифікації товару необхідне надання документів, в яких зазначені технічні характеристики та призначення товару . В свою чергу, ФОП ОСОБА_2 було надано Одеській митниці ДФС інструкцію виробника щодо порядку збирання-розбирання багаторозмірного підвісного ключа Типу SB з переліком його з`ємних частин; листи ТОВ СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ № 10/01 та № 2 від 31.01.2019 року з описом та призначенням товару, відносно якого здійснюється митне оформлення. Крім того, позивач з метою визначення коду товару за УКТ ЗЕД звернувся до Одеської регіональної Торгово-промислової палати України, яка своїми експертними висновками № УТЕ-108 та УТЕ-109 від 30.01.2019 року встановила, що вказаний товар має код товару за УКТ ЗЕД 84314300. Зазначені листи ТОВ СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ з описом та призначенням товару, а також експертні висновки Одеської регіональної Торгово-промислової палати України щодо визначення коду товару за УКТ ЗЕД було надано Одеській митниці ДФС, проте останньою 11.02.2019 року прийнято Рішення про визначення коду товару № KT-UA500040-0001-2019. Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500040/2019/00062 та складено відносно ФОП ОСОБА_2 протокол про порушення митних правил № 0439/50000/18 від 12.02.2019 року.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 11.04.2019 року позовну заяву Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Одеської митниці ДФС, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ , про визнання протиправними та скасування рішення від 11.02.2019 року № КТ-UA500040-0001-2019 та картки відмови № UA500040/2019/00062 було прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.
У відзиві на позовну заяву відповідач вказує, що стандартними правилами 6.3, 6.4 Загального додатку до Міжнародної конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур (дата підписання: 18.05.1973, дата приєднання України: 15.02.2011, дата набрання чинності для України: 15.09.2011) визначено, що при застосуванні митного контролю використовується система управління ризиками. Митна служба застосовує метод аналізу ризиків для визначення осіб та товарів, в тому числі транспортних засобів, що підлягають перевірці, та ступеня такої перевірки. Під час здійснення митного контролю за товарами, які були заявлені у митній декларації № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019 програмним комплексом автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (АСАУР) сформовані форми контролю, які передбачали проведення часткового митного огляду товарів з розкриттям до 20 відсотків пакувальних місць і вибірковим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації. 29.01.2019 на підставі статті 338 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI (за результатами застосування системи управління ризиками), в присутності уповноваженої особи декларанта - ФОП ОСОБА_2 проведений частковий митний огляд товару, що переміщувався на адресу отримувача - ТОВ СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ та був задекларований за митною декларацією № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019. При частковому огляді товарів встановлена відповідність з відомостями, заявленими у електронній митній декларації та товаросупровідних документах, але для остаточної класифікації товару необхідне надання документів, в яких зазначені технічні характеристики та призначення товару. Забезпечено ідентифікацію товарів та транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки (у зв`язку з технічними характеристиками фотоапарату час фотографування проставити неможливо). За результатом проведення огляду складений Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA500040/2019/001153 від 29.01.2019. На підставі положень частини 3 статті 69 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI, пунктів 5, 6 розділу III Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650, Одеська митниця ДФС надіслала уповноваженій особі декларанта засвідчене електронним цифровим підписом електронне повідомлення про необхідність подання документів, які підтверджують класифікацію товару. 31.01.2019 уповноваженою особою декларанта (фізична особа-підприємець ОСОБА_2 ) надіслано до митниці експертні висновки Одеської регіональної торгово-промислової палати № УТЕ-108 від 30.01.2019, № УТЕ-109 від 30.01.2019, лист ТОВ СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ № 10/01 від 31.01.2019 з назвою Описание ключей типа SB , лист ТОВ СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ № 2 від 31.01.2019 з назвою Описание сухарей многоразмерных подвесных ключей для бурения та повідомлено, що додаткових документів надаватися не буде. Враховуючи положення Митного тарифу України, який затверджений Законом України від 19.09.2013 № 584-VII та Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, які затверджені наказом ДФС від 09.06.2015 № 401, під час здійснення контролю правильності класифікації товарів зазначених у митній декларації № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019 встановлено, що товар № 1 не може були класифікований за кодом товару згідно УКТ ЗЕД 8431430000 (Частини, призначені виключно або переважно для обладнання товарних позицій 8425 - 8430: - машин або механізмів товарних позицій 8426,8429 або 8430: - - частини бурильних або прохідницьких машин товарної підпозиції 8430 41 або 8430 49). Під час здійснення контролю правильності класифікації товарів зазначених у митній декларації № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019 встановлено, що товар № 1 може були класифікований за кодом товару згідно УКТ ЗЕД 8205700000 (Інструменти ручні (включаючи алмазні склорізи), що в іншому місці не зазначені; лампи паяльні; лещата, затискачі та аналогічні інструменти, крім приладдя або частин верстатів; ковадла; горна переносні; шліфувальні круги з опорними рамами, ручним або ножним приводом: лещата, затискачі та аналогічні інструменти). Враховуючи вищевикладені характеристики товару, які є визначальними для класифікації товару, згідно з Основними правилами інтерпретації УКТ ЗЕД, 03.01.2019 відділом митного оформлення № 1 митного поста Одеса - центральний Одеської митниці ДФС прийнято Рішення про визначення коду товару від 11.02.2019 року № KT-UA500040-0001-2019, яким заявлений код УКТ ЗЕД 8431430000 (Частини, призначені виключно або переважно для обладнання товарних позицій 8425 - 8430: - машин або механізмів товарних позицій 8426, 8429 або 8430: - частини бурильних або прохідницьких машин товарної підпозиції 8430 41 або 8430 49) (графа 33 митної декларації) змінений на код УКТ ЗЕД 8205700000 (Інструменти ручні (включаючи алмазні склорізи), що в іншому місці не зазначені; лампи паяльні; лещата, затискачі та аналогічні інструменти, крім приладдя або частин верстатів; ковадла; горна переносні; шліфувальні круги з опорними рамами, ручним або ножним приводом: лещата, затискачі та аналогічні інструменти) та наведений наступний опис товару № 1: 1. Інструменти ручні; лещата, затискачі та аналогічні інструменти, з ручним або ножним приводом: лещата, затискачі та аналогічні інструменти (ставка мита - 10 % від митної вартості товарів). Одеською митницею ДФС була видана картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500040/2019/00062, та роз`яснено вимоги, виконання яких забезпечує можливість прийняття митної декларації, митного оформлення, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.
В поясненнях третя особа зазначає, що враховуючи призначення Товару, а саме, що він є невід`ємною частиною бурової установки та не може бути використаний з іншим призначенням чи у інший спосіб, враховуючи габарити Товару, його ваги, а саме, що він не є ручним інструментом, слід дійти висновку, що в товарній позиції 8431 43 00 00 0 Товар описується конкретніше, а товарна позиція 8205 70 00 00 взагалі не може бути заснована до такого Товару. Декларантом, яким є митний брокер ФОП ОСОБА_2 було подано до митного оформлення належні документи, зі змісту яких вбачаються технічні характеристики та призначення товару. Одеською митницею ДФС не встановлено які саме відомості, які необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, що містяться в документах, поданих ФОП ОСОБА_2 до митного оформлення разом з митною декларацією типу ІМ 40 АА № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019 року, є неправдивими. Одеською митницею ДФС не доведено, що ФОП ОСОБА_2 заявлено неправдиві відомості про товар, відносно якого здійснювалось митне оформлення, жодних невідповідностей з даними, які містяться в документах, поданих до митного оформлення, як під час їх перевірки, так і під час огляду товару, Одеською митницею ДФС не встановлено, що свідчить про протиправність прийняття картки відмови Одеської митниці ДФС в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500040/2019/00062.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що в задоволенні позову слід відмовити повністю. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином. Так, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
30.01.2017 року Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 уклало з ТОВ СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ Договір № 0301/17 про надання послуг по декларуванню та митному оформленню.
07.11.2018 року ТОВ СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ (Покупець) уклало з компанією JIANGSU RUTONG PETRO-MACHINERY CO., LTD (Продавець) зовнішньоекономічний контракт № SERV-2018-07/11, відповідно до умов якого Продавець продав, а Покупець купив на умовах визначених у відповідних Додатках до цього Контракту Товар в кількості, асортименті, по цінам та якості, зазначених у Додатках до цього Контракту, які є його невід`ємною частиною.
Відповідно до Додатку № 1 від 07.11.2018 року до контракту № SERV-2018-07/11 від 07.11.2018 року визначено опис, одиницю виміру, кількість, ціну за одиницю та суму за поставлений товар, а саме: багаторозмірний підвісний ключ Типу SB 3-1/2 - 13-3/8"х75 кНм. Склад одного комплекту багато розмірного ключа: 1. Ключ в зборі зі щелепою #1 для труб О88,9-104,78мм (3-1/2" - 4-1/8") з робочим моментом 75 кНм - 2 шт. 2. Щелепа #2 для труб О107,95 - 171,45 мм (4-1/4" - 6-3/4") з робочим моментом 75 кНм - 2 шт. 3. Щелепа #3 для труб О168,28 - 228,6 мм (6-5/8" - 9") з робочим моментом 75 кНм - 2 шт. 4. Щелепа #4 для труб О228,6 - 273,05 мм (9" - 10-3/4") з робочим моментом 55 кНм - 2 шт. 5. Щелепа #6 для труб О323,85 - 330,2 мм (12-3/4" - 13") з робочим моментом 40 кНм -2 шт. 6. Сухар - 100 шт. 7. Палець - 10 шт. 8. Шплінт - 20 шт. H.S. Code: 8431431000. Сухар для ключа С типу Q 2-3/8" - 4-1 l/2"x48KNM.
28.01.2019 року митним брокером ФОП ОСОБА_2 з метою митного оформлення поставленого товару було підготовлено та подано до Одеської митниці ДФС митну декларацію типу ІМ 40 АА № UA500040/2019/001153 на товар зазначений в додатку № 1 від 07.11.2018 року до контракту продажу № SERV-2018-07/11 від 07.11.2018 року, контракт продажу № SERV-2018-07/11 від 07.11.2018 року, додаток № 1 від 07.11.2018 року до контракту продажу № SERV-2018-07/11 від 07.11.2018 року, коносамент № 142801828700 від 13.12.2018, інвойс № RT1811014 від 27.11.2018, пакувальний лист, митну декларацію країни відправлення, сертифікат походження та інші товаросупровідні і комерційні документи.
У графі 31 митної декларації типу ІМ 40 АА № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019 було заявлено товар з наступним описом: Машини та механізми спеціального призначення: Багаторозмірний підвісний ключ Типу SB 3-1/2 - 13-3/8"х75 кНм. Є необхідним інструментом для скручування і розкручування обсадних і бурильних труб в процесі буріння свердловин на нафту і газ. Заміна щелеп і кроку зачеплення дозволяє використовувати даний інструмент для роботи з великим діапазоном труб. Інструмент спроектований і виготовлений, відповідно до стандарту API Spec. 7К. Матеріал - сталь. Склад одного комплекту багато розмірного ключа: 1) Ключ в зборі зі щелепою #1 для труб О88,9-104,78мм (3-1/2" - 4-1/8") з робочим моментом 75 кНм - 2 шт.; Щелепа #2 для труб О107,95 - 171,45 мм (4-1/4" - 6-3/4") з робочим моментом 75 кНм - 2 шт.; Щелепа #3 для труб О168,28 - 228,6 мм (6-5/8" - 9") з робочим моментом 75 кНм - 2 шт.; Щелепа #4 для труб О228,6 - 273,05 мм (9" - 10-3/4") з робочим моментом 55 кНм - 2 шт.; Щелепа #6 для труб О323,85 - 330,2 мм (12-3/4" - 13") з робочим моментом 40 кНм - 2 шт.; 6) Сухар - 100 шт.; 7) Палець - 10 шт.; 8) Шплінт - 20 шт. Сухар для ключа С типу Q 2-3/8" - 4-l/2"x48KNM - 100 шт. Товар не є товаром військового або подвійного призначення. Торгівельна марка: Rutong. Виробник: Jiagsu Rutong Petro-Machinery Co., Ltd. Країна виробництва: Китай. Вантаж вивантажений з контейнера DRYU9905306 в секторі митного контролю .
В графі 33 митної декларації типу ІМ 40 АА № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019 було зазначено код товару 8431430000 (ставка ввізного мита 0%).
Під час здійснення митного контролю за товарами, які були заявлені у митній декларації № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019 року програмним комплексом автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (АСАУР) сформовані форми контролю, які передбачали проведення часткового митного огляду товарів з розкриттям до 20 відсотків пакувальних місць і вибірковим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації.
29.01.2019 року за результатами застосування системи управління ризиками співробітниками Одеської митниці ДФС в присутності уповноваженої особи декларанта - ФОП ОСОБА_2 проведений частковий митний огляд товару, що переміщувався на адресу отримувача ТОВ СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ та був задекларований за митною декларацією № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019 року.
При частковому огляді товарів встановлена відповідність з відомостями, заявленими у електронній митній декларації та товаросупровідних документах, але для остаточної класифікації товару необхідне надання документів, в яких зазначені технічні характеристики та призначення товару. За результатом проведення огляду Одеською митницею ДФС складений Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA500040/2019/001153 від 29.01.2019 року.
Одеська митниця ДФС надіслала уповноваженій особі декларанта ФОП ОСОБА_2 повідомлення про необхідність подання документів, які підтверджують класифікацію товару.
31.01.2019 року уповноваженою особою декларанта ФОП ОСОБА_2 надіслано до Одеської митниці ДФС митниці експертні висновки Одеської регіональної торгово-промислової палати № УТЕ-108 від 30.01.2019 року та № УТЕ-109 від 30.01.2019 року, листи ТОВ СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ № 10/01 від 31.01.2019 року Описание ключей типа SB та № 2 від 31.01.2019 року Описание сухарей многоразмерных подвесных ключей для бурения .
Під час здійснення контролю правильності класифікації товарів зазначених у митній декларації № UA500040/2019/001153 від 28.01.2019 року Одеська митниця ДФС встановила, що товар № 1 не може були класифікований за кодом товару згідно УКТ ЗЕД 8431430000 (Частини, призначені виключно або переважно для обладнання товарних позицій 8425 - 8430: - машин або механізмів товарних позицій 8426,8429 або 8430: - частини бурильних або прохідницьких машин товарної підпозиції 8430 41 або 8430 49), а може були класифікований за кодом товару згідно УКТ ЗЕД 8205700000 (Інструменти ручні (включаючи алмазні склорізи), що в іншому місці не зазначені; лампи паяльні; лещата, затискачі та аналогічні інструменти, крім приладдя або частин верстатів; ковадла; горна переносні; шліфувальні круги з опорними рамами, ручним або ножним приводом: лещата, затискачі та аналогічні інструменти).
Враховуючи характеристики товару, які є визначальними для класифікації товару, згідно з Основними правилами інтерпретації УКТ ЗЕД, 03.01.2019 року відділом митного оформлення № 1 митного поста Одеса - центральний Одеської митниці ДФС прийнято Рішення про визначення коду товару від 11.02.2019 року № KT-UA500040-0001-2019, яким заявлений код УКТ ЗЕД 8431430000 (Частини, призначені виключно або переважно для обладнання товарних позицій 8425 - 8430: - машин або механізмів товарних позицій 8426, 8429 або 8430: - частини бурильних або прохідницьких машин товарної підпозиції 8430 41 або 8430 49) (графа 33 митної декларації) змінений на код УКТ ЗЕД 8205700000 (Інструменти ручні (включаючи алмазні склорізи), що в іншому місці не зазначені; лампи паяльні; лещата, затискачі та аналогічні інструменти, крім приладдя або частин верстатів; ковадла; горна переносні; шліфувальні круги з опорними рамами, ручним або ножним приводом: лещата, затискачі та аналогічні інструменти) та наведений наступний опис товару № 1: 1. Інструменти ручні; лещата, затискачі та аналогічні інструменти, з ручним або ножним приводом: лещата, затискачі та аналогічні інструменти (ставка мита - 10 % від митної вартості товарів).
12.02.2019 року Одеською митницею ДФС було складено відносно уповноваженої особи декларанта ФОП ОСОБА_2 протокол про порушення митних правил № 0439/50000/18 за вчинення порушення митних правил, передбаченого статтею 485 Митного кодексу України.
У зв`язку з прийняттям рішення про визначення коду товару від 11.02.2019 року № КТ-UA500040-0001-2019 Одеська митниця ДФС видала картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500040/2019/00062, якою відмовила у митному оформленні (випуску) товарів. Також, було роз`яснено вимоги, виконання яких забезпечує можливість прийняття митної декларації, митного оформлення, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.
Згідно з п.63 ч.1 ст.4 Митного кодексу України уповноважена особа (представник) - особа, яка на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого декларантом, наділена правом вчиняти дії, пов`язані з проведенням митних формальностей, щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта.
Відповідно до ч.1 ст.29 Митного кодексу України рішення, дії або бездіяльність органів доходів і зборів або їх посадових осіб можуть бути оскаржені безпосередньо до суду в порядку, визначеному законом.
Згідно з ч.1 ст.265 Митного кодексу України декларантами мають право виступати: 1) при переміщенні товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України або при зміні митного режиму щодо товарів на підставі зовнішньоекономічного договору, укладеного резидентом, - резидент, яким або від імені якого укладено цей договір; 2) в інших випадках - особа, яка відповідно до законодавства України має право вчиняти щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення юридично значущі дії від свого імені.
Відповідно до ч.1 ст.416 Митного кодексу України митний брокер - це підприємство, що надає послуги з декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Зі змісту пункту 1.1 договору № 0301/17 від 30.01.2017 року вбачається, що Замовник (ТОВ СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ ) доручає, а Виконавець (ФОП ОСОБА_2 ) зобов`язується за обумовлену плату і в обумовлений термін надавати послуги по декларуванню товарів, майна, транспортних засобів та інших предметів (далі товарів) Замовника, що переміщуються через митний кордон України, та їх оформленню у Південній митниці, а також надавати інші, пов`язані із зовнішньоекономічною діяльністю Замовника, послуги; дії, пов`язані з декларуванням і митним оформленням товарів Замовника, здійснювати самостійно від свого імені за рахунок і за дорученням Замовника в порядку, передбаченому цим Договором та чинним законодавством України.
З урахуванням зазначеного, на думку суду, ФОП ОСОБА_2 як уповноважена особа ТОВ СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ має право в даному випадку оскаржувати рішення про визначення коду товару та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення, оскільки вони прийняті Одеською митницею ДФС за результатами вчинених ним дій від імені та в інтересах декларанта.
Згідно з ч.ч.1-3 ст.318 Митного кодексу України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Митний контроль здійснюється виключно органами доходів і зборів відповідно до цього Кодексу та інших законів України. Митний контроль передбачає виконання органами доходів і зборів мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи.
Відповідно до ч.1 ст.320 Митного кодексу України форми та обсяги контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються митницями (митними постами) на підставі результатів застосування системи управління ризиками.
Згідно з ч.1 та ч.4 ст.337 Митного кодексу України перевірка документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу подаються органам доходів і зборів під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, здійснюється візуально, із застосуванням інформаційних технологій (шляхом проведення формато-логічного контролю, контролю співставлення, контролю із застосуванням системи управління ризиками) та в інші способи, передбачені цим Кодексом. Контроль із застосуванням системи управління ризиками - це оцінка ризику шляхом аналізу (у тому числі з використанням інформаційних технологій) поданих документів у конкретному випадку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України з метою обрання форм та обсягу митного контролю, достатніх для забезпечення додержання вимог законодавства України з питань державної митної справи.
Розділом VII Порядку здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 31.07.2015 року № 684 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.08.2015 року за № 1021/27466, передбачено, що за результатами оцінки ризику у конкретному випадку здійснення митного контролю товарів, транспортних засобів, у тому числі за результатами контролю із застосуванням СУР, що здійснюється відповідно до статті 337 Митного кодексу України, митниці (митні пости) ДФС обирають форми та обсяги митного контролю. При цьому формується перелік митних формальностей, визначених за результатами застосування зазначених у пункті 10 розділу 1 цього Порядку інструментів з управління ризиками (далі - Перелік митних формальностей за результатами застосування СУР). Форми та обсяги контролю, визначені в Переліку митних формальностей за результатами застосування СУР, виконуються посадовими особами митниці (митних постів) ДФС при проведенні митного контролю та митного оформлення з урахуванням виду митної формальності та повідомлення до митної формальності, а також відповідно до вимог нормативно-правових актів, що регулюють порядок проведення митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів. Посадові особи митниці (митного поста) ДФС, які здійснюють митний контроль та митне оформлення у конкретному випадку здійснення митного контролю товарів, транспортних засобів, в обов`язковому порядку переглядають сформований за допомогою інформаційних технологій Перелік митних формальностей за результатами застосування СУР.
Відповідно до ч.2 ст.69 Митного кодексу України органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
Згідно з п.3 Розділу І Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 650 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 року за № 1085/21397, контроль правильності класифікації товарів - перевірка правильності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до п.2 Розділу III Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 650 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 року за № 1085/21397, посадові особи ПМО чи митного поста, ВМП здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів. Обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів при митному оформленні, визначається на основі результатів застосування системи управління ризиками.
Згідно з ч.1 ст.336 Митного кодексу України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами органів доходів і зборів шляхом: 1) перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу надаються органам доходів і зборів під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України; 2) митного огляду (огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення, огляду та переогляду ручної поклажі та багажу, особистого огляду громадян); 3) обліку товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України; 4) усного опитування громадян та посадових осіб підприємств; 5) огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, вільних митних зон, магазинів безмитної торгівлі та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою відповідно до цього Кодексу та інших законів України покладено на органи доходів і зборів; 6) перевірки обліку товарів, що переміщуються через митний кордон України та/або перебувають під митним контролем; 7) проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; 8) направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих органу доходів і зборів.
Відповідно до ч.2 ст.338 Митного кодексу України за результатами застосування системи управління ризиками огляд товарів, транспортних засобів комерційного призначення може бути ідентифікаційним - без розкриття пакувальних місць і без обстеження транспортного засобу, частковим - з розкриттям до 20 відсотків пакувальних місць і вибірковим обстеженням транспортного засобу та повним - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу.
Згідно з п.4 Розділу III Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 650 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 року за № 1085/21397, контроль правильності класифікації товарів здійснюється шляхом перевірки відповідності: опису товару в митній декларації процедурі декларування згідно з вимогами статті 257 Кодексу; відомостей про товар та коду товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, з врахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог статті 68 Кодексу; заявленого коду товару відомостям, наведеним у базі даних Класифікаційні рішення програми Інспектор 2006 ЄАІС. При цьому така відповідність поділяється на три категорії: а) ідентичні товари; б) подібні (аналогічні) товари; в) товари, які не підпадають під вимоги підпунктів а та б абзацу четвертого цього пункту, але мають схожі: характеристики, які є визначальними для класифікації товару; призначення або принцип дії яких є основним для класифікації товару; перевірки відповідності заявленого опису товару та коду товару згідно з УКТ ЗЕД відомостям, наведеним у ПРК, у разі якщо до митного контролю та митного оформлення разом з пакетом документів надається ПРК.
Відповідно до ч.3 ст.69 Митного кодексу України на вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.
Згідно з п.п.5-6 Розділу III Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 650 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 року за № 1085/21397, у разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей відповідно до вимог статті 69 Кодексу декларант або уповноважена ним особа письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого ним коду товару згідно з УКТ ЗЕД. При електронному декларуванні посадова особа ВМП або ПМО чи митного поста за допомогою АСМО створює та передає декларанту або уповноваженій ним особі засвідчене електронним цифровим підписом електронне повідомлення про необхідність подання документів, які підтверджують класифікацію товару. У разі відмови у наданні декларантом або уповноваженою ним особою додаткових документів чи відомостей посадовою особою митного органу здійснюються митні формальності за наявними документами та відомостями з використанням довідкової інформації. При проведенні цих митних формальностей або підтверджується код товару, або надається відмова в митному оформленні та за наявності достатньої інформації виноситься Рішення.
Відповідно до положень ст.11 Закону України Про торгово-промислові палати в Україні палати мають право проводити експертизу щодо якості, кількості, комплектності товару.
Згідно з п.п.1.2-1.3 Розділу IV Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, які затверджені наказом Міністерства юстиції України 08.10.1998 року № 53/5, визначення характеристик об`єктів дослідження відповідно до вимог Українського класифікатора товарів зовнішньої економічної діяльності належить до основних завдань товарознавчої експертизи.
У висновках Одеської регіональної торгово-промислової палати № УТЕ-108 від 30.01.2019 року та № УТЕ-109 від 30.01.2019 року зазначено, що вони складені на підставі представлених документів (зовнішньоекономічного контракту, інвойсу), а не самого товару.
Також, ч.8 ст.69 Митного кодексу України передбачено, що висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗБД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер.
Відповідно до ст.1 Закону України Про Митний тариф України митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.
Згідно правила № 1 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, що містяться у Митному тарифі України, який затверджений Законом України від 19.09.2013 року № 584-VII, назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до нижченаведених правил.
Відповідно до правила 3а Основних правила інтерпретації УКТ ЗЕД, що містяться у Митному тарифі України, який затверджений Законом України від 19.09.2013 року № 584-VII, перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис.
Згідно з ч.ч.1-2 ст.68 Митного кодексу України ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Ведення УКТ ЗЕД, зокрема, передбачає: забезпечення однакового застосування всіма органами доходів і зборів правил класифікації товарів; прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів в УКТ ЗЕД у складних випадках; розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування.
В Поясненнях до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом ДФС від 09.06.2015 року № 401, зазначено, що перший метод класифікації наводиться в Правилі 3а, відповідно до якого товарній позиції, що забезпечує найбільш конкретний опис товарів, надається перевага перед товарною позицією, що дає більш загальний опис. Недоцільно встановлювати жорсткі правила, відповідно до яких можна визначити, чи дає одна товарна позиція більш конкретний опис товару, ніж інша, але в цілому слід зазначити, що: a) товар більш конкретно характеризується за його назвою, ніж за назвою групи товарів; б) якщо товари відповідають опису, що більш чітко ідентифікує їх, то цей опис є конкретнішим ніж той, за яким ідентифікація менш повна.
Відповідно до правила 6 Основних правила інтерпретації УКТ ЗЕД, що містяться у Митному тарифі України, який затверджений Законом України від 19.09.2013 року № 584-VII, для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень, положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Згідно Митного тарифу України, який затверджений Законом України від 19.09.2013 року № 584-VII, до товарної позиції 8431 включаються частини, призначені виключно або переважно для обладнання товарних позицій 8425-8430. В Поясненнях до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, які затверджені наказом ДФС від 09.06.2015 №401, зазначено, що до товарної позиції 8431 включаються: (1) Підіймальні грейфери, ковші, захвати і т.п., наприклад, прості підіймальні бадді з приєднувальними кільцями, гаками і т.п.; бадді з відкидним дном; грейферні ковші (захвати), що складаються з двох шарнірно з`єднаних щелеп, які щільно стуляються один з одним під час підіймання сипких матеріалів; ковші (захвати), що складаються з двох чи декількох шарнірно з`єднаних щелеп (лап) для переміщення каменів, уламків скельної породи і т.п. (2) Барабани лебідок і кабестанів; кранові стріли; візки, ковші, скипи і т.п. мостових транспортувальних пристроїв; кабіни, кліті та платформи ліфтів і т.п.; сходи ескалаторів; ковші і скребкові ланцюги елеваторів і конвеєрів; опори, барабани або ролики (що містять і не містять привідні мотори) для конвеєрів; привідні та гальмові головки гойдальних конвеєрів і столів; пристрої для уловлювання і плавного зупинення ліфтів (парашути), механізми стопоріння скіпових підіймачів і т.п. (3) Штикові робочі органи, ланцюги та стріли врубових машин; ножі для скреперів, відвалів, вугільних стругів і т.п. (4) Ротори, вертлюги, ведучі бурильні труби, вкладиші ротора під ведучу бурильну трубу, бурильні замки, обважені бурильні труби, втулки-перехідники, напрямні бурильних труб, стопорні кільця, лафетні хомути, розрізні втулки клинового захвату, балансири, муфти вертлюгів, а також бурильні яси (бурові ножиці) машин для буріння свердловин (обертального чи ударного буріння). (5) Екскаваторні ковші для земляних робіт, ківшові рами для багатоківшових екскаваторів; стріли для механічних лопат; молоти для обладнання для забивання паль. (6) Гусеничні чи колісні шасі, несамохідні, обладнані механізмом повороту або іншими обертовими пристроями.
Відповідно до примітки 1 (к) до розділу XVI Митного тарифу України, який затверджений Законом України від 19.09.2013 року № 584-VII цей розділ не включає вироби групи 82 або 83.
В додатковій примітці 1 до розділу XVI Митного тарифу України, який затверджений Законом України від 19.09.2013 року № 584-VП зазначено, що інструменти, необхідні для складання або обслуговування машин, повинні розглядатися разом з цими машинами, якщо вони імпортуються з ними. Така сама процедура поширюється на взаємозамінні інструменти, що імпортуються з машинами, якщо вони становлять частину звичайного обладнання машин і, як правило, подаються разом з ними.
В Поясненнях до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, які затверджені наказом ДФС від 09.06.2015 року № 401, наведені пояснення до додаткової примітки 1 до розділу XVI Митного тарифу України, який затверджений Законом України від 19.09.2013 року № 584-VII, в яких зазначено наступне: А. Інструменти для складання або технічного обслуговування машин. Для того щоб класифікуватися разом із відповідними машинами, інструменти для складання або технічного обслуговування машин повинні задовольняти такі три умови стосовно їхньої природи передбаченого використання і представлення: 1) вони повинні бути інструментами, тобто ручними інструментами товарної підпозиції 4417 00 або товарної позиції 8205, або, наприклад, інструментами, які входять до товарних категорій 8203 20 00, 8203 ЗО 00, 8203 40 00, 8204 11 00, 8204 12 00, 9603 29 80, 9603 ЗО 90, 9603 4010, 9603 40 90, 9603 90 91 або 9603 90 99. Інструменти для вимірювання та контролю групи 90 виключаються в усіх випадках; 2) вони повинні бути призначені для складання або технічного обслуговування відповідної машини. Якщо інструменти ідентичні, то разом зі своїми відповідними машинами повинні класифікуватися лише ті, які повинні використовуватися одночасно. Якщо інструменти різні, то допускається лише один з кожного виду інструмента; 3) вони повинні бути представлені до митного оформлення одночасно з відповідними машинами. В. Взаємозамінні інструменти. Для того щоб класифікуватися разом із відповідними машинами, взаємозамінні інструменти повинні задовольняти три умови: 1) вони повинні інструментами, тобто інструментами, що підпадають під товарну позицію 8207 або, наприклад, інструментами, що підпадають під товарну позицію 4016, 5911 та 6909, або товарну категорію 4205 00 11, 4205 00 19, 6804 10 00, 6804 21 00, 6804 22 12, 6804 22 18, 6804 22 30, 6804 22 50, 6804 22 90, 6804 23 00 або 9603 50 00. Ливарні форми (позиція 8480) і допоміжні пристосування, включаючи допоміжні апарати (наприклад, товарної позиції 8466), не розглядаються як інструменти і, відповідно, не класифікуються за цією Додатковою приміткою; 2) вони повинні становити частину звичайного обладнання відповідних машин. Наведене нижче вважається таким, що становить частину звичайного обладнання машини: (a) будь-яка кількість ідентичних інструментів, які можуть бути розміщені на машині одночасно; (b) один з кожного виду інструмента, якщо інструменти різні; 3) вони повинні, як правило, продаватися разом з відповідною машиною і представлятися до митного оформлення разом з нею.
Згідно з Митного тарифу України, який затверджений Законом України від 19.09.2013 № 584-VII, товарна позиція 8205 має назву Інструменти ручні (включаючи алмазні склорізи), що в іншому місці не зазначені; лампи паяльні; лещата, затискачі та аналогічні інструменти, крім приладдя або частин верстатів; ковадла; горна переносні; шліфувальні круги з опорними рамами, ручним або ножним приводом .
Відповідно до Загальних положень до групи 82 Інструменти, ножові вироби, ложки та виделки з недорогоцінних металів; їх частини з недорогоцінних металів Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, які затверджені наказом ДФС від 09.06.2015 року № 401: До цієї групи включаються деякі спеціальні види виробів з недорогоцінного металу, інструменти, приладдя інструментів, ножові вироби, столові прибори і т.п., які не ввійшли в попередні групи Розділу XV і не є устаткуванням чи приладами Розділу XVI (див. нижче), приладами чи апаратурою групи 90, а також виробами товарної позиції 9603 або 9604. До цієї групи включаються: (A) Інструменти, які, крім визначених конкретних виробів (наприклад, полотен для механічних пилок), є ручними (товарні позиції 8201 - 8205). (B) Інструменти, зазначені в двох або більше товарних позиціях 8202 - 8205, подані у вигляді наборів для роздрібного продажу (товарна позиція 8206). (C) Змінні частини для ручного інструменту, верстатів або для ручних інструментів з механічним приводом (товарна позиція 8207), ножі і різальні леза для машин або механічних пристроїв (товарна позиція 8208) і пластини, бруски, наконечники та аналогічні вироби для інструментів (товарна позиція 8209). (D) Вироби ножові (незалежно від того, чи призначені вони для професійного, особистого чи побутового використання), деякі механічні побутові пристрої, ложки і виделки та аналогічні столові і кухонні прибори (товарні позиції 8210-8215). Загалом до цієї групи включаються інструменти, використання яких може здійснюватися вручну, незалежно від того, містять вони чи не містять прості механізми, такі як зубчаста передача, заводні ручки, плунжери, черв`ячні механізми або важелі. Проте пристрої, якщо вони призначені для кріплення на верстаті, стіні і т.п. або якщо внаслідок своєї ваги, розміру чи зусилля, необхідного для їхнього застосування, оснащені опорними плитами, стійками, опорними рамами і т.п. для установлення їх на підлозі, верстаті і т.п., зазвичай включаються в групу 84. Отже, ручний дриль, якого робітник вільно утримує в руці без опори, є інструментом, що включається до товарної позиції 8205, незважаючи на те, що він має звичайний механічний привід; проте дриль, призначений для кріплення до стійки або опорної конструкції, відноситься до товарної позиції 8459. Аналогічно ножиці-гострозубці для різання металу включаються до товарної позиції 8203, у той час як гільйотинні ножиці, які мають стійку або опорну плиту, відносяться до товарної позиції 8462, навіть якщо вони використовуються вручну. Проте це правило має виключення як у той. так і в іншій бік залежно від властивостей пристроїв. Так, лещата, шліфувальні круги з опорними рамами і переносними горнами розглядаються окремо в товарній позиції 8205 .
Поясненнями до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, які затверджені наказом ДФС від 09.06.2015 року № 401 передбачено, що до товарної позиції 8205 включаються всі ручні інструменти, не включені в інші товарні позиції цієї групи або не названі в іншому місці Класифікації (див. Загальні положення до цієї групи), а також деякі інші інструменти або пристрої, перелічені в заголовку. До неї входить велика кількість ручних інструментів (включаючи ті з них, що мають прості ручні механізми, такі як заводні ручки, храповики чи зубчасті передачі). Ця група інструментів включає: (G) Лещата, затискачі та аналогічні вироби, включаючи ручні лещата, пруткові, верстакові або настільні лещата для столярів чи теслярів, слюсарів, збройових майстрів, годинникарів і т.п., але не включаючи лещата, що є приладдям або частиною верстатів чи водоструминних різальних машин. Ця група виробів також включає затискачі та верстакові фіксатори, які, подібно до лещат, використовуються як затискні пристрої (наприклад, столярні затискачі, підлогові затискачі та затискачі, використовувані під час виготовлення інструментів). Ця група виробів включає металеві лещата з губками, покритими неметалічним матеріалом (дерево, волокно і т.п.), що захищають виріб від пошкоджень.
З урахуванням зазначеного, суд погоджується з відповідачем, що поставлений товар має бути класифікований за кодом згідно УКТ ЗЕД 8205700000 (Інструменти ручні (включаючи алмазні склорізи), що в іншому місці не зазначені; лампи паяльні; лещата, затискачі та аналогічні інструменти, крім приладдя або частин верстатів; ковадла; горна переносні; шліфувальні круги з опорними рамами, ручним або ножним приводом: лещата, затискачі та аналогічні інструменти).
Згідно з ч.4 ст.69 Митного кодексу України у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Відповідно до п.3 Розділу І Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 650 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 року за № 1085/21397, рішення про визначення коду товару (далі - Рішення) - документ установленої форми, який оформлюється посадовими особами ВМП, уповноваженими особами ПМО чи митного поста у разі необхідності прийняття рішення про класифікацію товарів.
З урахуванням зазначеного, суд вважає, що відповідач правомірно застосував правила 1 та 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД Митного тарифу України, а також обґрунтовано визначив коду товару згідно з УКТ ЗЕД 8205700000.
Згідно з п.п.14, 15, 17, 19 Розділу III Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 650 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 року за № 1085/21397, рішення приймається посадовими особами ВМП або уповноваженими особами ПМО чи митного поста на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару, згідно з Основними правилами інтерпретації УКТ ЗЕД. У пункті 4 Рішення Висновок зазначаються встановлений десятизначний код товару згідно з УКТ ЗЕД та опис товару відповідно до відомостей, які мають міститись у графах 31 та 33 митної декларації. Рішення реєструється та вноситься до бази даних Класифікаційні рішення програми Інспектор 2006 ЄАІС та до центральної бази даних ЄАІС в порядку встановленим розділом IV цього Порядку, Рішення оформлюється за допомогою програмно-інформаційного комплексу Інспектор-2006 ЄАІС за формою, наведеною в додатку 5 до цього Порядку, та реєструється відповідно до розділу IV цього Порядку. Рішення підписується посадовою особою ВМП або уповноваженою особою ПМО чи митного поста, яка його приймала, з проставленням на ньому відбитка номерного штампа Правильність класифікації перевірено , а також керівником ВМП або ПМО, чи митного поста, чи особами, які виконують їх обов`язки, або особою, уповноваженою наказом митного органу. Рішення друкуються у двох примірниках. Один примірник ПМО чи митним постом видається або надсилається поштою декларанту або уповноваженій ним особі, другий - з відміткою декларанта або уповноваженої ним особи про отримання або повідомлення про вручення залишається у справах митного органу. У разі незгоди з Рішенням декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це Рішення відповідно до положень глави 4 Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.255 Митного кодексу України митне оформлення завершується протягом чотирьох робочих годин з моменту пред`явлення органу доходів і зборів товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що підлягають митному оформленню (якщо згідно з цим Кодексом товари, транспортні засоби комерційного призначення підлягають пред`явленню), подання митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та всіх необхідних документів і відомостей, передбачених статтями 257 і 335 цього Кодексу.
Згідно з ч.2 ст.255 Митного кодексу України строк, зазначений у частині першій цієї статті, може бути перевищений на час виконання відповідних формальностей виключно у разі: 1) виконання митних формальностей поза місцем розташування органу доходів і зборів відповідно до статті 247 цього Кодексу; 2) підтвердженого письмово бажання декларанта або уповноваженої ним особи подати відповідно до цього Кодексу додаткові документи чи відомості про зовнішньоекономічну операцію або характеристики товару; 3) проведення досліджень (аналізу, експертизи) проб і зразків товарів, якщо товари не випускаються відповідно до частини двадцять першої статті 356 цього Кодексу; 4) виявлення порушень митних правил, якщо товари не випускаються відповідно до частини шостої цієї статті; 5) зупинення митного оформлення відповідно до Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції ; 6) подання додаткових документів відповідно до частини третьої статті 53 цього Кодексу в межах передбаченого нею строку, перебіг якого припиняється з моменту отримання митницею (митним постом) таких документів чи письмової відмови декларанта або уповноваженої ним особи у їх наданні; 7) призупинення митного оформлення відповідно до статей 399 і 400 цього Кодексу.
Таким чином, суд прийшов до висновку, що рішення відповідача про визначення коду товару від 11.02.2019 року № КТ-UA500040-0001-2019 є обґрунтованим та законним.
Відповідно до п.14 Розділу III Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 650 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 року за № 1085/21397, якщо посадовими особами ВМП, уповноваженими особами ПМО чи митного поста приймається Рішення, яке не відповідає інформації, заявленій декларантом у митній декларації, то ця митна декларація не може використовуватися для митного оформлення класифікованого товару.
Згідно з ч.ч.1-3 ст.256 Митного кодексу України відмова у митному оформленні - це письмове вмотивоване рішення органу доходів і зборів про неможливість здійснення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через невиконання декларантом або уповноваженою ним особою умов, визначених цим Кодексом. У рішенні про відмову у митному оформленні повинні бути зазначені причини відмови та наведені вичерпні роз`яснення вимог, виконання яких забезпечує можливість митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Зазначене рішення повинно також містити інформацію про порядок його оскарження. Рішення про відмову у митному оформленні приймається в межах строку, відведеного статтею 255 цього Кодексу для завершення митного оформлення.
Тобто, картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500040/2019/00062 правомірно прийнята відповідачем.
Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Верховний Суд в постанові від 09.11.2018 року по справі № 263/15749/16-а зазначив: змістовні колізії - це колізії, що виникають внаслідок часткового збігу обсягів регулювання правовідносин різними нормами права, обумовлені специфікою суспільних відносин та пов`язані з поділом норм права на загальні, спеціальні та виняткові. Крім того, у випадку наявності колізії у між спеціальним законом та загальним законом застосуванню підлягають норми спеціального закону. При цьому, при наявності розбіжностей загальних і спеціальних (виняткових) норм необхідно керуватися принципом Lex specialis (лат. - спеціальний закон, спеціальна норма), відповідно до якого при розбіжності загального і спеціального закону діє спеціальний закон, а також принципом Lex specialis derogat generali, суть якого зводиться до того, що спеціальний закон скасовує дію (для даної справи) загального закону; спеціальна норма має перевагу над загальною. Крім того, про перевагу норм Lex specialis над іншими загальними нормами зазначає у своїх рішеннях і Європейський суд з прав людини (п.69 рішення у справі Ніколова проти Болгарії від 25.03.1999 р., п.15 рішення у справі Баранкевич проти Росії від 26.07.2007 р., тощо).
Згідно з ч.1 та ч.2 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Відповідно до положень ст.9 Конституції України та ст.17, ч.5 ст.19 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди та органи державної влади повинні дотримуватись положень Європейської конвенції з прав людини та її основоположних свобод 1950 року, застосовувати в своїй діяльності рішення Європейського суду з прав людини з питань застосування окремих положень цієї Конвенції.
Таким чином, оскаржувані рішення про визначення коду товару від 11.02.2019 року № КТ-UA500040-0001-2019 та картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500040/2019/00062 прийняті відповідачем у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, в зв`язку з чим заявлені позивачем позовні вимоги не належать до задоволення.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Відповідно до п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 року, заява 4909/04, Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно з вимогами ст.139 КАС України судові витрати не стягуються.
Керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 77, 90, 139, 242-246, 250 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Одеської митниці ДФС (вул. Гайдара, 21-А, м. Одеса, 65078, ідентифікаційний код 39441717), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю СЕРВІСХІМ-ПОСТАЧ (вул. Гоголя, 45, м. Миргород, Полтавська обл., 37600, ідентифікаційний код 39772944), про визнання протиправними та скасування рішення від 11.02.2019 року № КТ-UA500040-0001-2019 та картки відмови № UA500040/2019/00062 - відмовити повністю.
Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.
Повний текст рішення складено 19 серпня 2019 року.
Суддя М.М. Кравченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2019 |
Оприлюднено | 19.08.2019 |
Номер документу | 83700314 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Кравченко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні