ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 серпня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/2400/19
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Костенко Г.В.,
за участю:
секретаря судового засідання - Ніценко А.О.,
представників позивача - Сулим Л.О., Баландін А.О.,
представника відповідача - Гордієнко Ю.А.,
розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комсомольський Укрсплав" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
В С Т А Н О В И В:
04 липня 2019 року Головне Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комсомольський Укрсплав" в якій просить:
- застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комсомольський Укрсплав" заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень кабінетів голови правління та головного бухгалтера, гаражів №№ 2, 4, 5, 6, складів №№ 3, 4, 5, 6, електрощитової та побутового приміщення складу прийому металобрухту за адресою: Полтавська область, м.Горішні Плавні, вул.Будівельників, 26, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зафіксованих в Акті, складеному за результатами проведеного планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки №31 від 17 квітня 2019 року;
- встановити Товариству з обмеженою відповідальністю "Комсомольський Укрсплав" наступний порядок і спосіб виконання рішення - заборонити користуватися за призначенням приміщеннями кабінетів голови правління та головного бухгалтера, гаражів №№ 2, 4, 5, 6, складів №№ 3, 4, 5, 6, електрощитової та побутового приміщення складу прийому металобрухту за адресою: Полтавська область, м.Горішні Плавні, вул.Будівельників, 26, та відключити їх від електропостачання.
В обґрунтування позову позивач з посиланням на норми Конституції України, Закону України від 05.04.2007 №877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", вважає, що виявлені порушення несуть загрозу життю та/або здоров'ю людей, тому є всі підстави для зупинення експлуатації приміщень кабінетів голови правління та головного бухгалтера, гаражів №№ 2, 4, 5, 6, складів №№ 3, 4, 5, 6, електрощитової та побутового приміщення складу прийому металобрухту за адресою: Полтавська область, м.Горішні Плавні, вул.Будівельників, 26, що використовуються у господарській діяльності ТОВ "Комсомольський Укрсплав".
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 09 липня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/2400/19, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання про розгляду справи по суті.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 24 липня 2019 року залишено без задоволення заперечення ТОВ "Комсомольський Укрсплав" проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
30 липня 2019 року до суду надійшов відзив на позовну заяву (а.с.56-61), в якому представник відповідача зазначив про усунення недоліків, виявлених в результаті проведення планового заходу державного контролю (нагляду) щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
31.07.2019 позивач надав до суду відповідь на відзив (а.с.146-150), в якій зазначив про усунення ТОВ "Комсомольський Укрсплав" порушень пункту 1, 5, 8, 9, 11 в повному обсязі, що відображені в акті №31 та приписі №30 від 17.04.2019. Зазначає, що вимоги пунктів 2, 3, 4, 6, 7, 10, 12, 14 не виконані в повному обсязі.
У судовому засіданні представники позивача вимоги позовної заяви підтримали у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.
Судом встановлено, що ТОВ "Комсомольський Укрсплав" у встановленому законом порядку зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 31103731 (а.с.21-24).
Згідно довідки ТОВ "Комсомольський Укрсплав" від 21.05.2019 №22/19 територія за адресою: м. Горішні Плавні, вул.Будівельників, 26, являється власністю ТОВ "Комсомольський Укрсплав" та використовується для провадження господарської діяльності (а.с.25).
Частиною 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Відповідно до приписів статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052 /надалі - Положення № 1052/, встановлено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Згідно з пунктом 3 Положення № 1052 основними завданнями ДСНС є: 1) реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; 2) здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; 3) внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; 4) реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.
Пунктом 7 Положення № 1052 передбачено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до частин 1, 2 статті 7 Закону України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" /надалі - Закон №877-V/ для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові і засвідчується печаткою.
Частиною 7 статті 7 №877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Судом встановлено, що в період з 10.04.2019 по 17.04.2019, на підставі наказу від 20 березня 2019 року № 106 "Про здійснення планових перевірок суб'єктів господарювання щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту у квітні 2019 року" (а.с.26) та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 09 квітня 2019 року № 32 (а.с.30) головним інспектором Горішньоплавнівського МС ГУ ДСНС України у Полтавській області Андрєєвим Є.В., провідним інспектором Горішньоплавнівського МС ГУ ДСНС України у Полтавській області Перепадченко І.Ю. проведено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки ТОВ "Комсомольський Укрсплав", за результатами якої складено акт від 17 квітня 2019 року №31, копія якого наявна у матеріалах справи (а.с.31-37).
Перевіркою встановлено та зафіксовано у акті перевірки від 17 квітня 2019 року № 31, порушення вимог пожежної безпеки, а саме:
1) відповідні посадові особи (директор) не пройшли навчання з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 року № 444. (Пункт 16 розділ ІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року №1417 та зареєстрованих у Мінюсті України 05.03.15 року за № 252/26697, далі - ППБУ);
2) будівлі не в повній мірі забезпечені первинними засобами пожежогасіння (зокрема вогнегасниками) з наступного розрахунку: на кожному поверсі повинно бути не менше двох переносних (порошкових, водопінних або водяних) вогнегасників з масою заряду вогнегасної речовини 5 кг і більше. Крім того, слід передбачати по одному газовому вогнегаснику з величиною заряду вогнегасної речовини 3 кг і більше на 20 м2 площі підлоги в офісних приміщеннях з оргтехнікою, коморах, електрощитових та інших технічних приміщеннях (пункти 3.8, 3.22 глава 3 розділ V ППБУ, пункт 5 розділ VІ "Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників", затверджених наказом МВС України від 15.01.2018 р. № 25 та Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 р. за № 225/31677).
3) не надано відомостей щодо захисту будівель від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також матеріалів їх перевірки (Пункт 1.21. глава 1 розділ ІV ППБУ);
4) відповідним документом не встановлено протипожежний режим (наказом, розпорядженням) (Пункт 3 розділ ІІ ППБУ);
5) відсутній журнал обліку вогнегасників (згідно форми Додатку 2 наказу МВС України від 15.01.2018 р. № 25) (глава 3 розділ ІІІ ППБУ, Додаток 2 Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників , затверджених наказом МВС України від 15.01.2018 р. № 25 та Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 р. за № 225/31677);
11) на пожежному щиті не вказано його порядковий номер та номер виклику пожежно-рятувальних підрозділів (Пункт 3.12 глава 3 розділ V ППБУ);
Порушення у приміщеннях складу прийому металобрухту:
6) з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконано в скрутку (приміщення гаражів №№ 2, 5, 6, складу № 3) (пункт 1.6 глава 1 розділ ІV ППБУ);
7) допускається експлуатація пошкодженими розетками (приміщення гаражів №№ 1, 6, побутове приміщення) (Пункт 1.18 глава 1 розділ ІV ППБУ);
8) експлуатація світильників з лампами розжарювання проводиться без захисного суцільного скла (ковпака) (приміщення гаражів №№ 2, 6, складів №№ 3, 4, 5) (Пункт 1.18 глава 1 розділ ІV ППБУ);
9) електророзетки не встановлені на негорючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0.01 метра (кабінет голови правління, головного бухгалтера, приміщення складу №6) (Пункт 1.17. глава 1 розділ ІV ППБУ);
10) допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи (приміщення складів №№ 3, 5) (Пункт 1.18 глава 1 розділ ІV ППБУ);
12) складське приміщення № 6 не обладнане системою автоматичної пожежної сигналізації відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (Пункт 1.2 глава 1 розділ V ППБУ, Пункт 14.2 Таблиця А.1 Додаток А ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту");
13) приміщення гаража № 4 не обладнане системою автоматичної пожежної сигналізації відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (Пункт 1.2 глава 1 розділ V ППБУ, Пункт 12.1.1 Таблиця А.1 Додаток А ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту");
14) влаштовані незаповнені отвори в протипожежних перешкодах, які відокремлюють електрощитову від інших приміщень (Пункт 1.24 глава 1 розділ ІV ППБУ).
17 квітня 2019 позивачем винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №30, яким вимагається вжити заходи щодо усунення порушень, виявлених плановою перевіркою у ТОВ "Комсомольський Укрсплав" (а.с.38-40)
Встановлення зазначених вище порушень стало підставою для звернення позивача до адміністративного суду з даним позовом.
Частиною 5 статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Пунктом 33 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що пожежна безпека - це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов'язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.
Визначення небезпечного чинника міститься у пункті 26 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров'ю людини.
Згідно з пунктами 1, 3 та 4 частини 1 статті 7 Кодексу цивільного захисту України цивільний захист здійснюється за такими основними принципами: гарантування та забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров'я та власності; пріоритетності завдань, спрямованих на рятування життя та збереження здоров'я громадян; максимально можливого, економічно обґрунтованого зменшення ризику виникнення надзвичайних ситуацій.
Відповідно до пункту 21 частини 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов'язків суб'єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить: забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки.
Згідно пункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень позивача належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Відповідно до частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Враховуючи вищезазначені положення нормативно-правових актів, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами має право звернутися до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не дотримав вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, у зв'язку з чим Головне Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області звернулося до суду.
В межах розгляду даної справи представником відповідача повідомлялося, що ТОВ "Комсомольський Укрсплав" виконано вимоги припису №30 від 17.04.2019.
Так, у період з 13.08.2019 по 14.08.2019, на підставі наказу №255 від 08.08.2019 та посвідчення №62 від 12.08.2019 головним інспектором Горішньоплавнівського МС ГУ ДСНС України у Полтавській області Андрєєвим Є.В., провідним інспектором Горішньоплавнівського МС ГУ ДСНС України у Полтавській області Перепадченко І.Ю. проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки ТОВ "Комсомольський Укрсплав", за результатами якої складено акт від 14 серпня 2019 року №64, копія якого наявна у матеріалах справи (а.с.175-180).
Перевіркою встановлено та зафіксовано у акті перевірки від 14 серпня 2019 року №64, порушення вимог пожежної безпеки, а саме: пункту 1.21. глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, а саме: відсутні відомості щодо захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також матеріалів їх перевірки.
Отже, відповідачем усунуто порушення що були виявлені під час проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки ТОВ "Комсомольський Укрсплав" та зафіксовані в акті від 17 квітня 2019 року № 31, а саме пунктів: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15.
Разом з тим, порушення пункту 3 акту перевірки від 17 квітня 2019 року № 31 відповідачем не усунуто.
За твердженням Головного Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області відповідачем не усунуто порушення пункту 1.21. глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417.
Вирішуючи питання про наявність підстав для вжиття заходів реагування до ТОВ "Комсомольський Укрсплав", суд виходить з наступного.
Так, аналіз статей 68,70 Кодексу цивільного захисту України діє підстави для висновку, що повне або часткове зупинення роботи підприємства є крайнім заходом, обрання якого є доцільним лише у разі, якщо встановлене порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.
Пожежа, як небезпечна подія за своїми наслідками становить загрозу життю або здоров'ю населення чи призводить до завдання матеріальних збитків.
Згідно із п. 1, 2 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Правила є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Згідно з п.1.21 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд".
Суд критично оцінює твердження представника відповідача що ним придбавалася будівля (2001 році) із вже існуючою системою блискавкозахисту та технічна документація на момент придбання не вимагалась та була відсутня.
Як вірно зазначив представник позивача до 2008 року нормативно-правовим актом, який передбачав влаштування блискавкозахисту був РД 34.21.122-87 "Инструкция по устройству молниезащиты зданий и сооружений", який відповідно до наказу Мінрегіонбуд від 27.06.2008 №269 з 01.01.2009 року втратив чинність. Пунктом 1.13 визначено: "Устройства молниезащиты зданий и сооружений должны быть приняты и введены в эксплуатацию к началу отделочных работ, а при наличии взрывоопасных зон - до начала комплексного опробования технологического оборудования. При этом оформляется и передается заказнику скорректированная при строительстве и монтаже проектная документация по устройству молниезащиты (чертежи и пояснительная записка) и акты приемки устройств молниезащиты, в том числе акты на скрытые работы по присоединению заземлителей к токоотводам и токоотводов к молниеприемникам, за исключением случаев использования стального каркаса здания в качестве токоотводов и молниеприемников, а также результаты замеров сопротивлений току промышленной частоты заземлителей отдельно стоящих молниеотводов.".
Таким чином на момент придбання ТОВ "Комсомольський Укрсплав" об'єкту за адресою: Полтавська область, місто Горішні Плавні, вул.Будівельників, 26, наявність технічної документації щодо блискавкозахисту вимагалася.
Статтею 3 Конституції України закріплено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Враховуючи аналіз норм чинного законодавства, суд вважає, що порушення, встановлені позивачем під час позапланової перевірки створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей та у разі їх не усунення, можуть призвести до незворотних наслідків.
З огляду на викладені обставини суд приходить висновку про обґрунтованість позовних вимог Головного управління ДСНС у Полтавській області та наявність підстав для застосування до ТОВ "Комсомольський Укрсплав" заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: Полтавська область, м.Горішні Плавні, вул.Будівельників, 26, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зафіксованих в Акті складеному за результатами проведеного позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки №64 від 14 серпня 2019 року.
Стосовно встановлення порядку та способу виконання даного рішення, суд виходить з наступного.
Згідно з частиною першою статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.
З огляду на викладене, суд вважає за доцільне встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом заборони ТОВ "Комсомольський Укрсплав" користуватися за призначенням будівлею за адресою: Полтавська область, м.Горішні Плавні, вул.Будівельників, 26, та відключити їх від електропостачання.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Позов Головного Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (вул. М. Бірюзова, 26/1, м. Полтава, Полтавська область, 36007, код ЄДРПОУ 38610079) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комсомольський Укрсплав" (вул. Будівельників, 26, м. Горішні Плавні, Полтавська область, 39800, код ЄДРПОУ 31103731) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити.
Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комсомольський Укрсплав" (вул. Будівельників, 26, м. Горішні Плавні, Полтавська область, 39800) заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: Полтавська область, м. Горішні Плавні, вул. Будівельників, 26, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зафіксованих в Акті складеному за результатами проведеного позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки №64 від 14 серпня 2019 року.
Встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом заборони Товариству з обмеженою відповідальністю "Комсомольський Укрсплав" (вул. Будівельників, 26, м. Горішні Плавні, Полтавська область, 39800, код ЄДРПОУ 31103731) користуватися за призначенням будівлею за адресою: Полтавська область, м. Горішні Плавні, вул. Будівельників, 26, та відключити їх від електропостачання.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 19 серпня 2019 року.
Головуючий суддя Г.В. Костенко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2019 |
Оприлюднено | 19.08.2019 |
Номер документу | 83700389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Г.В. Костенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні