Ухвала
від 19.08.2019 по справі 580/2306/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

19 серпня 2019 року справа № 580/2306/19

м. Черкаси

Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Руденко А.В., розглянувши матеріали адміністративного позову фермерського господарства "В`язівське" до державного реєстратора реєстраційної служби Городищенського районного управління юстиції Головного територіального управління юстиції у Черкаській області Слобожаника Дмитра Андрійовича про визнання протиправною реєстраційної дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось фермерське господарство "В`язівське" з позовною заявою до державного реєстратора реєстраційної служби Городищенського районного управління юстиції Головного територіального управління юстиції у Черкаській області Слобожаника Дмитра Андрійовича, в якій просить визнати протиправними дії, якими внесено зміни у відомості в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не пов`язані із зміною в установчих документах про юридичну особу фермерське господарство "В`язівське", код ЄДРПОУ 32289172, реєстраційний запис №10011070024000022 від 18.12.2018 про включення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до складу фізичних осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 18 грудня 2018 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, за підробленими документами було внесено відомості про включення громадянина ОСОБА_1 до складу уповноважених осіб, які мають право вчиняти дії від імені фермерського господарства "В`язівське" без довіреності, про що зроблено реєстраційних запис №1001107002400022 від 18.12.2018.

Позивач зазначає, що вказана реєстраційна дія здійснена на підставі: протоколу №б/н загальних зборів засновників (учасників) фермерського господарства В`язівське від 14.12.2018, посвідченого приватним нотаріусом Ткаченко І.П. (зареєстровано в реєстрі за №4693, 4694); довіреності ФГ В`язівське від 13.12.2018, за якою голова господарства ОСОБА_2 уповноважує ОСОБА_1 представляти інтереси ФГ В`язівське в усіх приватних організаціях, державних установах, органах місцевого самоврядування, органах виконавчої влади, в т.ч. звертатись до суб`єктів державної реєстрації з питань подачі / отримання документів щодо реєстрації ФГ В`язівське , та з інших питань, пов`язаних з господарською діяльністю. Позивач стверджує, що вищезазначені документи, на підставі яких було здійснено зміну відомостей про юридичну особу, є підробленими. Зокрема, засновники господарства ОСОБА_2 та ОСОБА_3 загальних зборів не проводили 14.12.2018, ОСОБА_1 повноважень на вчинення дій від імені юридичної особи без довіреності не надавали; приватний нотаріус Ткаченко І .П. не посвідчувала підписи засновників фермерського господарства на вказаному протоколі.

За результатами проведених змін 15 січня 2019 року ОСОБА_1 було підписано договір з ТОВ Красногірський олійний завод та протиправно проведено через відкритий на ФГ В`язівське банківський рахунок 3300000,00 грн грошових коштів вказаного товариства.

Позивач стверджує, що відповідач не мав права здійснювати державну реєстрацію змін відомостей про юридичну особу стосовно осіб, що мають право вчиняти юридично значимі дії без довіреності, в тому числі підписувати договори, а саме: вносити 18 грудня 2018 року такі відомості про ОСОБА_1 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. За вказаних обставин, позивач оскаржив до суду такі дії відповідача.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду Руденко А.В. від 22.07.2019 позовну заяву ФГ В 'язівське залишено без руху, надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

На усунення недоліків позовної заяви, 12 серпня 2019 року позивачем подано до суду позовну заяву (в новій редакції) з додатками.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Під час вирішення питання про відкриття провадження у справі суддею встановлено наявність підстав для відмови у відкритті провадження у справі, у зв`язку з тим, що даний позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Згідно зі статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, посадових та службових осіб.

Для реалізації конституційного права на оскарження рішень, дій чи бездіяльності вказаних суб`єктів у сфері управлінської діяльності в Україні утворено систему адміністративних судів.

Частиною 3 статті 124 Конституції України передбачено, що юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

Згідно з частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 4 КАС України публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

Згідно з пунктами 2, 3 частини 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Отже, до юрисдикції адміністративного суду належить спір, який виник між двома (кількома) суб`єктами стосовно їх прав та обов`язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб`єкт законодавчо вповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб`єкта (суб`єктів), а останній (останні) відповідно зобов`язаний виконувати вимоги та приписи такого суб`єкта владних повноважень.

З матеріалів адміністративного позову вбачається, що предметом позову є дії державного реєстратора Реєстраційної служби Городищенського районного управління юстиції Слобожаника Дмитра Андрійовича щодо внесення змін у відомості в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не пов`язані зі зміною в установчих документах про юридичну особу фермерське господарство В`язівське про включення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до складу фізичних осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності.

Згідно з п. 13 ч. 2 ст. 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 №755-1V (у подальшому - Закон №755-1V) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (у подальшому - Єдиний Державний реєстр) містяться відомості про керівника юридичної особи, а за бажанням юридичної особи - також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації.

Ч. 1 ст. 9 Закону №755-1V передбачає, що відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 14 Закону №755-1V документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням. Якщо документи подаються особисто, заявник пред`являє документ, що відповідно до закону посвідчує особу. У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що підтверджує його повноваження (крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі).

Згідно п. 8 ст. 1 Закону №755-1V заявниками є:

- засновник (засновники) або уповноважена ними особа - у разі подання документів для державної реєстрації створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;

- керівник державного органу, органу місцевого самоврядування або уповноважена ним особа - у разі подання документів для державної реєстрації створення державного органу, органу місцевого самоврядування;

- голова комісії з припинення або уповноважена ним особа - у разі подання документів для державної реєстрації припинення юридичної особи;

- уповноважений представник юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, - у разі подання документів для проведення інших реєстраційних дій щодо юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи.

За змістом вказаних норм сам позивач в особі керівника чи уповноваженої особи наділений правом внести зміни до Єдиного державного реєстру щодо інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 16 липня 2019 року по фермерському господарству В`язівське (код ЄДРПОУ 32289172), прізвище, ім`я, по батькові, дата обрання (призначення) осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та дані про наявність обмежень представництва від імені юридичної особи - ОСОБА_2 - підписант, ОСОБА_2 - керівник.

Тобто, станом на час звернення позивача до суду з адміністративним позовом в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутні відомості про ОСОБА_1 як підписанта, особу, яка має право вчиняти дії від імені ФГ В`язівське без довіреності.

Враховуючи вказані обставини, суддя дійшов висновку, що відновлення прав позивача здійснено у позасудовий спосіб, тому на час звернення до суду спір між позивачем та державним реєстратором реєстраційної служби Городищенського районного управління юстиції Слобожаника Дмитра Андрійовича щодо внесення змін до відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань включення ОСОБА_1 до складу фізичних осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, відсутній.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Враховуючи відсутність спору між сторонами, суд дійшов висновку, що дану справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства, що є підставою для відмови у відкритті провадження у справі.

У цій справі поняття спору, який не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, слід тлумачити в контексті ч. 3 ст. 124 Конституції України в ширшому значенні, тобто як поняття, що стосується тих спорів, які не підпадають під юрисдикцію саме адміністративних судів, і які взагалі не підлягають судовому розгляду. Таку правову позицію висловлено в постановах Великої Палати Верховного Суду від 22 березня 2018 року у справі № 800/559/17, від 03 квітня 2018 року № 9901/152/18 та від 30 травня 2018 року у справі № 9901/497/18.

З огляду на те, що між сторонами відсутній спір, який підлягає судовому розгляду, суддя не зазначає, у порядку якого судочинства він має розглядатись.

Керуючись статтями 170, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -

УХВАЛИВ:

У відкритті провадження в адміністративній справі за позовом фермерського господарства "В`язівське" до державного реєстратора реєстраційної служби Городищенського районного управління юстиції Головного територіального управління юстиції у Черкаській області Слобожаника Дмитра Андрійовича про визнання протиправною реєстраційної дії, відмовити.

Копію ухвали разом із позовною заявою та доданими до неї матеріалами направити позивачу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд. Позивач має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому ухвали суду.

Суддя А.В. Руденко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2019
Оприлюднено19.08.2019
Номер документу83701067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/2306/19

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні