У Х В А Л А
про відкриття провадження у справі про банкрутство
20 серпня 2019 року м. Чернігів справа № 927/657/19
Господарський суд Чернігівської області у складі судді Моцьора В.В., за участю секретаря судового засідання Гринчук О.К., розглянувши матеріали заяви б/н від 05.08.2019
За заявою голови ліквідаційної комісії боржника,
Боржник: Приватне підприємство "БІ.ТРАНС" , код ЄДРПОУ 37139187,
вул. Незалежності, 68, корпус А, кв. 2, м. Прилуки, Чернігівська область, 17500
про відкриття провадження у справі про банкрутство
Представники учасників справи у судове засідання не з`явились.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Головою ліквідаційної комісії Приватного підприємства "БІ.ТРАНС" (надалі - боржник) подана заява про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 11, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон про банкрутство).
В обґрунтування поданої заяви боржник вказує, що під час ліквідації боржника не у зв`язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість задовольнити вимоги кредитора в сумі 300000,00грн, а тому він був зобов`язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 09.08.2019 вказана вище заява була прийнята до розгляду з призначенням підготовчого засідання на 20.08.2019.
Боржник належним чином був повідомлений про дату, час та місце проведення підготовчого засідання, однак не скористався своїм процесуальним правом на участь у ньому.
За змістом ч. 1 ст. 16 Закону про банкрутство, неявка у підготовче засідання сторін та представника державного органу з питань банкрутства, а також відсутність відзиву боржника не перешкоджають проведенню засідання.
Розглянувши подані документи і матеріали, господарський суд встановив таке.
Приватне підприємство "БІ.ТРАНС" зареєстроване в якості юридичної особи 13.12.2010, про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесені відомості за № 1 062 102 0000 001014 (а.с. 9).
Згідно з ч. 1 ст. 59 Господарського кодексу України, припинення суб`єкта господарювання здійснюється відповідно до закону.
Юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації (ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України).
У відповідності з п. 1 ч. 1, ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв`язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.
Відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону про банкрутство, боржник зобов`язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство, зокрема, у разі якщо під час ліквідації боржника не у зв`язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.
Частиною 1 ст. 95 Закону про банкрутство встановлено, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов`язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов`язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Отже, ст. 95 Закону про банкрутство є спеціальною по відношенню до ст. 11 Закону про банкрутство, а її норми узгоджуються з ч.5 ст. 11 Закону про банкрутство таким чином, що останньою прямо передбачено обов`язок і право на звернення до суду.
За змістом ч. 1, 3, 5 ст. 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов`язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.
Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
Відповідно до ч. 1, 2, 4 ст. 13 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.
Технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем:
центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії;
Пенсійного фонду України - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.
Положеннями п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що початок процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для здійснення документальної позапланової перевірки.
Згідно з п. 11.1, 11.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011р. за № 1562/20300, платник податків зобов`язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов`язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).
Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.
У зв`язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання, зокрема, відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.
Відповідно до ч. 3, 4, 7, 8 ст. 111 Цивільного кодексу України, під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред`явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.
У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.
Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.
До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред`явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
30.10.2018 власником ПП "БІ.ТРАНС" було прийняте рішення №1/18 про припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації за рішенням власника; головою ліквідаційної комісії призначено ОСОБА_1 ; встановлено строк заявлення кредиторами вимог - протягом двох місяців з дати державної реєстрації Рішення про припинення юридичної особи за місцезнаходженням голови ліквідаційної комісії (а.с. 15).
01.11.2018 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис про рішення власника щодо припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації, строк для заявлення кредиторських вимог - до 02.01.2019, голова комісії з припинення - ОСОБА_1 (а.с. 16-17).
31.07.2019 власником ПП "БІ.ТРАНС" прийнято рішення, яким, зокрема, змінено голову ліквідаційної комісії та призначено Бороду Андрія Вікторовича (а.с. 24).
Протягом ліквідаційної процедури ліквідаційною комісією розглянуто та визнано грошові вимоги фізичної особи ОСОБА_1 в сумі 300000,00грн.
За даними матеріалів справи, відповідно до ч.2. ст. 111 Цивільного кодексу України, ПП "БІ.ТРАНС" не було засновником/учасником інших господарських товариств, не створювало дочірні підприємства.
Відповідно до довідки Прилуцького управління ГУ ДФС України у Чернігівській області від 20.06.2019 №1641/С/25-01-52-03-006 згідно облікових баз даних станом на 20.06.2019 ПП "БІ.ТРАНС" не має відкритих рахунків в установах банків (а.с. 43).
Згідно з довідкою №03-02 від 05.08.2019 та повідомленням АБ "Південний" від 05.08.2019 на єдиному рахунку боржника № НОМЕР_1 в АТ "Південний" кошти не обліковуються (а.с. 39, 44).
Під час ліквідації ліквідатором проводилась інвентаризація майна боржника, в результаті чого майнових активів підприємства не виявлено (а.с. 32).
Також ліквідатором вживалися заходи щодо розшуку майна боржника, внаслідок чого була встановлена відсутність у підприємства будь-якого іншого майна.
Так, здійснено перевірку наявності транспортних засобів в електронній системі AIS.SAI., цінних паперів; винаходів та корисних моделей, знаків для товарів і послуг, промислових моделей, зразків; повітряних суден, плавзасобів згідно з відкритими реєстрами та базами даних, якими можна користуватися для оперативного отримання інформації, без необхідності подавати письмові запити на сайтах (а.с. 36, 38, 40, 41, 42).
Згідно з довідкою Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернігівській області від 15.03.2019 №1/-02-00837 повідомлено, що останнє не виступало в якості засновника ПП "БІ.ТРАНС", тому інформація про наявність державної частки в статутному капіталі даного підприємства та про наявність державного майна, яке не увійшло до статутного капіталу і обліковується на балансі даного підприємства, відсутня (а.с. 35).
Про відсутність на балансі ПП "БІ.ТРАНС" нерухомого та рухомого майна свідчать Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо боржника та витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна (а.с. 33, 34).
До моменту затвердження проміжного ліквідаційного балансу голова ліквідаційної комісії Борода А.В . направив на адресу Головного управління ДФС в Чернігівській області податкову декларацію з податку на прибуток за півріччя 2019 року та фінансовий звіт станом на 31.07.2019 (ліквідаційний) (а.с.19-23).
На офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України ( http://sfs.gov.ua/businesspartner ) міститься інформація про те, що станом на 11.08.2019 щодо платника податків ПП "БІ.ТРАНС" наявна інформація: перебуває на обліку в контролюючому органі як такий, що припиняється; станом на 19.08.2019 має податковий борг та відповідно до пункту 88.2 статті 88 Податкового кодексу України у органів державної податкової служби виникло право податкової застави на майно такого платника.
Дані обставини підтверджують обізнаність контролюючого органу про початок процедури припинення юридичної особи - боржника.
В свою чергу, накази на проведення перевірок від органів доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування в матеріалах справи відсутні.
За таких обставин, непроведення у встановлені законодавством строки контролюючим органом перевірки не може бути перешкодою для звернення боржника до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство.
31.07.2019 власником ПП "БІ.ТРАНС" прийнято рішення про затвердження проміжного ліквідаційного балансу (а.с. 24).
Рішенням загальних зборів учасників ПП "БІ.ТРАНС" був затверджений складений ліквідатором проміжний ліквідаційний баланс (а.с.25-27).
Як вбачається із балансу та розшифровки його рядків, станом на 31.07.2019 боржник має поточну дебіторську заборгованість у сумі 100000,00грн, що складається із заборгованості ПП "Міраж Сервіс" перед ПП "БІ.ТРАНС" по договору №01/19 від 04.01.2019 та поточні зобов`язання в сумі 300 тис. грн. - кредиторська заборгованість перед ОСОБА_1 по договору про надання поворотної фінансової допомоги №б/н від 02.07.2018 (а.с. 25-27).
За даними проміжного ліквідаційного балансу станом на 31.07.2019 до переліку заявлених кредиторських вимог та результату їх розгляду включено вимоги фізичної особи ОСОБА_1 в сумі 300000,00грн.
Також власником ПП "БІ.ТРАНС" 31.07.2019 було прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Враховуючи викладене вище, господарський суд дійшов висновку про те, що боржником дотримано порядок ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України та існують ознаки неоплатності боржника.
За таких обставин, наявні підстави для відкриття провадження у справі про банкрутство боржника.
Відповідно до ч. 3 ст. 7 Закону про банкрутство, залежно від категорії боржника, виду його діяльності та наявності у нього майна господарський суд застосовує загальний, спеціальний або спрощений порядок провадження у справі про банкрутство. Спрощений порядок застосовується під час ліквідації банкрута без застосування процедур розпорядження майном та санації.
Керуючись ст. 7, 8, 11, 16, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 233, 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
Відкрити провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "БІ.ТРАНС" (код ЄДРПОУ 37139187, вул. Незалежності, 68, корпус А, кв. 2, м. Прилуки, Чернігівська область, 17500).
Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Розгляд питання щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури призначити в судовому засіданні на 03 вересня 2019 р. на 10:00 у приміщенні Господарського суду Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, 20, зал судових засідань № 305 .
Копії цієї ухвали надіслати боржнику, голові ліквідаційної комісії боржника Бороді А.В. ( вул. Г. Полуботка, 7, м. Чернігів , 14000 ), арбітражному керуючому Клигіній Ірині Володимирівні (а/с №93, м. Херсон, Україна, 73033), фізичної особи ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 ), Прилуцькій ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області (вул. Київська, 214, м. Прилуки, 17500), Прилуцькому міськрайонному суду Чернігівської області (вул. Котляревського, 62, м. Прилуки, Чернігівська область, 17500), Прилуцькому міськрайонному відділу ДВС ГТУ юстиції у Чернігівській області (вул. О.Пушкіна, 73, м. Прилуки, Чернігівська обл., 17508) Державному реєстратору виконавчого комітету Прилуцької міської ради (вул. Київська, 281, оф. 69, м. Прилуки, 17500), відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області (проспект Миру, 49-а, к.703, м. Чернігів, 14005).
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.
Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/
Суддя В.В. Моцьор
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2019 |
Оприлюднено | 20.08.2019 |
Номер документу | 83724876 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Моцьор В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні