Рішення
від 12.08.2019 по справі 360/2639/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

12 серпня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2639/19

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шембелян В.С.

при секретарі судового засідання - Поляковій В.К.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами прощеного позовного провадження з викликом (повідомленням) сторін справу за позовом Головного управління ДФС в Луганській області до приватного підприємства "Родник-СВ" про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

21 червня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС в Луганській області (далі - позивач, ГУ ДФС у Луганській області) до приватного підприємства "Родник-СВ" (далі - відповідач, ПП "Родник-СВ"), в якому позивач просив суд:

- стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство "Родник-СВ" в рахунок погашення податкової заборгованості з акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів у сумі 8369 грн. 47 коп. (вісім тисяч триста шістдесят дев`ять грн. 47 коп.), яка складається з 185,99 грн. - основного платежу, 8178,75 грн. - штрафних санкцій та 4,73 грн. - пені, за період з 02.03.2018 по 13.05.2019 року.

В обгрунтування позову зазначено, що ПП "Родник-СВ" взято на податковий облік в Станично-Луганському управлінні Головного управління ДФС у Луганській області, як платника податків за №13759 від 19.04.2011 року. Станом на 04.06.2019 ПП "Родник-СВ" має податковий борг з акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів у сумі 8369 грн. 47 коп. За результатами камеральної перевірки ГУ ДФС у Луганській області сформовано податкову вимогу №4957-54 від 06.12.2018 року, яку 07.12.2018 року направлено Відповідачу поштою з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Вимогами підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПКУ визначено право контролюючого органу звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючого такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Ухвалою суду від 25.06.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін (а.с.1,2).

Ухвалою суду від 10.07.2019 відкладено судовий розгляд справи (а.с.41).

Позивач надав заяву від 08.08.2019 в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує та просить їх задовольнити в повному обсязі (а.с.47).

Відповідач повторно у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, правом подання відзиву на позов не скористався (а.с.39,45-46).

Згідно з вимогами частини третьої статті 205 КАС України у разі повторної неявки повідомленого належним чином відповідача в судове засідання, суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.

Суд розглянув справу без участі сторін відповідно до вимог частини 9 статті 205 КАС України

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 КАС України, суд встановив такі обставини справи.

Приватне підприємство "Родник-СВ" (код в ЄДРПОУ 36735287) зареєстроване в якості юридичної особи 18.04.2011 за адресою: Луганська область, смт Мілове, вул. Армійська, буд. 2, основним видом господарської діяльності є роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах за КВЕД 47.25, в стані припинення чи ліквідації не перебуває, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 50-55).

Згідно з вимогами пункту 45.2. статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідач є платником акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, оскільки здійснівав роздрібну господарську діяльність за адресою: Луганська область, смт Мілове, вул . Армійська , буд. 2 (магазин) на підставі ліцензій серії АВ №002286 терміном дії з 07.10.2017 до 07.10.2018 на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами та на підставі ліцензії серії АВ №001630 терміном дії з 01.07.2017 по 01.07.2018 на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, що відбражено в акті перевірки (а.с.13), а також підтверджено витягами з облікової картки платника податку (а.с.8-10) та декларацією акцизного податку за січень 2018 (а.с.11-12).

Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до разрахунку податковий боргу відповідача по акцизному податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів в розмірі 8369,47 грн. складається з 185,99 грн. - основного платежу, 8175,75 грн. - штрафних санкцій та 4,73 грн. - пені за період з 02.03.2018 по 13.05.2019 (а.с.7-10).

Наявність вказаного податкового боргу відповідача підтверджується матеріалами справи, а саме:

- податковою декларацією з акцизного податку за січень 2018 року у сумі - 110,99 грн. (з урахуванням переплати у сумі 164,01 грн.) (а.с.11,12);

- податковим повідомленням-рішенням від 11.04.2018 № 0001154003 на суму - 1020,00 грн., прийнятому на підставі Акта від 22.03.2018 року №000034/12-32-40-03/36735287 про результати камеральної перевірки за неподання ПП "Родник-СВ" декларації з акцизного податку за лютий 2018 року та вимог п.49.2-1 тап.п.49.18.1. п.49.18. ст.49, п.223.2. ст.223 ПКУ (а.с.13-16).

- податковим повідомленням-рішенням від 16.05.2018 № 0001624003 за податковими зобов`язаннями на суму - 75,00 грн. та штрафними санкціями на суму - 18,75 грн., прийнятому на підставі Акта від 25.04.2018 року №000048/12-32-40- 03/36735287 про результати камеральної перевірки за заниження суми податкових зобов`язань, заявлених у деклараціях акцизного податку: за грудень 2017 року у сумі 41 грн. та за січень 2018 року у сумі 34 грн. (а.с.17-20);

- податковим повідомленням-рішенням від 21.06.2018 №0001914003 року на суму - 1020,00 грн., прийнятому на підставі Акта від 07.06.2018 року № 000070/12-32-40-03/36735287 про результати камеральної перевірки за неподання ПП "Родник-СВ" декларації з акцизного податку за квітень 2018 року та вимог п.49.2- 1 та п.п.49.18.1. п.49.18. ст.49, п.223.2. ст.223 ПКУ (а.с.21-24);

- податковим повідомленням-рішенням від 17.09.2018 № 0002834003 на суму - 3060,00 грн., прийнятому на підставі Акта від 27.08.2018 року №000112/12-32-40-03/36735287 про результати камеральної перевірки даних за неподання ПП "Родник-СВ" декларацій з акцизного податку за травень, червень, липень 2018 року та вимог п.49.2-1 та п.п.49.18.1. п.49.18. ст.49, п.223.2. ст.223 ПКУ (а.с.25-28);

- податковим повідомленням-рішенням від 23.04.2019 № 0007875408 на суму - 3060,00 грн., прийнятому на підставі Акта від 09.04.2019 року №000385/12-32-54-08/36735287 про результати камеральної перевірки за неподання ПП "Родник-СВ" декларацій з акцизного податку за серпень, вересень, жовтень 2018 року та вимог п.49.2-1 та п.п.49.18.1. п.49.18. ст.49, п.223.2. ст.223 ПКУ (а.с.29-31).

З метою погашення податкового боргу, контролюючим органом до відповідача були застосовані відповідні заходи щодо стягнення існуючого податкового боргу, а саме, сформовано податкову вимогу №4957-54 від 06.12.2018 року, яку 07.12.2018 року направлено Відповідачу поштою з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.32).

В зазначений спосіб податковим органом надсилались відповідачу за його податковою адресою й всі перераховані вище повідомлення рішенння, що підтверджено матеріалами справи.

Всі зазначені вище документи: вимога та рішення повернулися з повідомленням поштового органу про неможливість їх вручення.

Згідно з вимогами пункту 42.2. статті 42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Абз 6 пункту 42.4 статті 42 Податкового кодексу України у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні , який набрав чинності 01 січня 2017 року, внесені зміни до Податкового кодексу України. Зокрема, зазначеним Законом внесені зміни до статті 19-1, доповнено кодекс статтями 19-2 і 19-3, пункт 41.1 статті 41 викладено в новій редакції.

Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Отже, з 01 січня 2017 року відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні змін до Податкового кодексу України функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюється органами Державної фіскальної служби України обласного рівня і у спірних правовідносинах належним позивачем є Головне управління ДФС у Луганській області.

Згідно з п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк);

Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг-це сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

На підставі п. п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.49.16 ст.49 Податкового кодексу України платник податків зобовязаний погасити податкове зобовязання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених цим кодексом.

Згідно з п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобовязаний самостійно сплатити суму податкового зобовязання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації.

За вимогами підпункту 212.1.11. пункту 212.1 статті 212 Податкового кодексу України платником акцизного збору є особа - суб`єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

До підакцизних товарів належать: алкогольні напої, пиво (крім квасу "живого" бродіння), тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну пункт 215.1 статті 215 Податкового кодексу України.

Відповідно до вимог пункту 217.1 статті 217 Податкового кодексу України суми податку, що підлягають сплаті, з підакцизних товарів (продукції), вироблених на митній території України, а також реалізованих суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі, визначаються платником податку самостійно, виходячи з об`єктів оподаткування, бази оподаткування та ставок цього податку, що діють на дату виникнення податкових зобов`язань.

Згідно з вимогами підпунктів 222.3.1, 222.3.2. пункту 222.3 статті 222 Податкового кодексу України суми податку перераховуються до бюджету суб`єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації за місячний податковий період. Особа - суб`єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, сплачує податок за місцем здійснення реалізації таких товарів.

За вимогами підпункту 223.1. та 223.2. статті 223 Податкового кодексу України базовий податковий період для сплати податку відповідає календарному місяцю; платники податку, визначені пунктом 212.1 статті 212 цього Кодексу (крім імпортерів підакцизних товарів, зазначених у підпунктах 215.3.4, 215.3.5, 215.3.5-1, 215.3.5-2, 215.3.6, 215.3.7, 215.3.8 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу), подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статтею 46 цього Кодексу.

Згідно з вимогами підпункту 47.1.1. пункту 47.1 статті 47 Податкового кодексу України відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах, несуть юридичні особи, які відповідно до цього Кодексу визначені платниками податків, а також їх посадові особи.

Відповідно до вимог підпункту 228.1 статті 228 Податкового кодексу України контроль за сплатою податку на митній території України з алкогольних напоїв і тютюнових виробів, пального та спирту етилового здійснюють контролюючі органи.

За встановлених обставин, суд приходить до висновку, що податковий борг по акцизному податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів в розмірі 8178,75 грн. виник внаслідок несплати відповідачем узгодженого податкового зобов`язання, а передбачені чинним законодавством заходи не призвели до погашення вказаного податкового боргу.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (абзац перший пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).

Таким чином, податковим органом здійснено всі передбачені чинним законодавством заходи щодо стягнення податкового боргу з платника податків, але вони не призвели до погашення податкового боргу у сумі в розмірі 8178,75 грн., відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачено, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління ДФС у Луганській області є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДФС в Луганській області до приватного підприємства Родник-СВ про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство Родник-СВ (код ЄДРПОУ 36735287; юридична адреса: 92500, Луганська область, Міловський район, селище міського типу Мілове, вул. Армійська, 2) в рахунок погашення податкової заборгованості з акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів у сумі 8369 грн. 47 коп. (вісім тисяч триста шістдесят дев`ять гри. 47 кой.), яка складається з 185,99 грн. - основного платежу, 8178,75 грн. - штрафних санкцій та 4,73 грн. - пені, за період з 02.03.2018 по 13.05.2019.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено та підписано 16 серпня 2019 року.

Суддя В.С. Шембелян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.08.2019
Оприлюднено21.08.2019
Номер документу83730623
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2639/19

Рішення від 12.08.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Рішення від 12.08.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 10.07.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 25.06.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні