ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 УХВАЛА
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
01 серпня 2019 року м. Київ № 320/2357/19
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Шрамко Ю.Т., ознайомившись із позовною заявою та доданими матеріалами Товариства з обмеженою відповідальністю "Східноєвропейські освітні послуги" до Державного підприємства "Український державний центр міжнародної освіти", про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду, (далі - суд) , надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Східноєвропейські освітні послуги", (далі - позивач) , до Державного підприємства "Український державний центр міжнародної освіти", (також далі - відповідач) , у якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача, викладене у формі листа №6/347 від 22.12.2018 року, в частині надання до відповідача та Посольства Індії в Україні в Києві документів, які підтверджують державну реєстрацію юридичної особи в Україні та Індії (під однією назвою в обох країнах) та проходження співбесіди з представниками Посольства Індії в місті Києві як умову для надання доступ до Журналу обліку запрошень на навчання в Україні, що видаються українськими закладами вищої освіти іноземцям;
- зобов`язати відповідача, не чинити перешкод суб`єкту господарювання, що надає посередницькі послуги з набору іноземних студентів на навчання до українських закладів освіти, а саме, вимагати надання до відповідача та Посольства Індії в Україні в Києві документів, які підтверджують державну реєстрацію юридичної особи в Україні та Індії (під однією назвою в обох країнах) та проходження співбесіди з представниками Посольства Індії в місті Києві як умову для надання доступ до Журналу обліку запрошень на навчання в Україні, що видаються українськими закладами вищої освіти іноземцям.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15 травня 2019 року адміністративну справу №320/2357/19 передано на розгляд Окружного адміністративного суду міста Києва за підсудністю.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, для подальшого розгляду і вирішення адміністративної справи №320/2357/19 визначено суддю Шрамко Ю.Т.
Так, відповідно до п. 4 ч. 1, ч. 2 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) , суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.
Згідно з п.п. 1, 2, ч. 1 ст. 4, п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України, адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно правовий спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи;
Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
При цьому, згідно з п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України, суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності такого суб`єкта, прийнятих або вчинених ним при здійсненні владних управлінських функцій. Наведене узгоджується і з положеннями ст.ст. 2, 19 КАС України, які закріплюють завдання адміністративного судочинства, визначення понять публічно-правового спору та суб`єкта владних повноважень, а також межі юрисдикції адміністративних судів.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Господарського процесуального кодексу України, (далі - ГПК України) , завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.
Згідно із п. 10 ч. 1 ст. 20 ГПК України, Господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема, справи у спорах щодо оскарження актів (рішень) суб`єктів господарювання та їх органів, посадових та службових осіб у сфері організації та здійснення господарської діяльності, крім актів (рішень) суб`єктів владних повноважень, прийнятих на виконання їхніх владних управлінських функцій, та спорів, стороною яких є фізична особа, яка не є підприємцем.
Так, Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.11.2013 №1541 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2013р. за №2004/24536 уповноважено Державне підприємство "Український державний центр міжнародної освіти" на реєстрацію виданих навчальними закладами запрошень на навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства та ведення обліку зазначених осіб, які прибули на навчання в Україну.
Відповідно до п. 5 Порядку організації набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства, навчальні заклади, що уклали договори із суб`єктами господарювання щодо надання послуг з набору іноземців як кандидатів на навчання, протягом п`яти робочих днів з дати набрання чинності цими договорами подають уповноваженому державному підприємству інформацію щодо укладених договорів в електронному вигляді для ведення обліку суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність з набору іноземців на навчання в Україні, та узагальнення інформації про стан надання освітніх послуг іноземцям.
Згідно із листа Міністерства освіти і науки України №1/9-131 від 16.03.2016, перевірка відповідності документів суб`єктів господарювання вимогам, що підтверджують їх компетенцію в сфері надання послуг з набору іноземців як кандидатів на навчання здійснюється навчальними закладами, які укладають з ними договори.
Державне підприємство "Український державний центр міжнародної освіти" не має повноважень перевіряти суб`єкти господарювання, які здійснюють діяльність з набору іноземців на навчання в Україні, а обмежене лише компетенцією щодо ведення їх обліку в електронному журналі на підставі інформації, що подається вищими навчальними закладами.
Отже, до повноважень Державного підприємства "Український державний центр міжнародної освіти" входить реєстрація виданих навчальними закладами запрошень на навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства та ведення обліку зазначених осіб, які прибули на навчання в Україну.
Листом від 22.12.2018 №6 /347 Державне підприємство "Український державний центр міжнародної освіти" запропонувало для продовження співпраці підписати Договір про надання послуг на 2019 рік та надати його до останнього, при цьому жодних публічно-владних управлінських функцій, в тому числі на виконання делегованих повноважень до позивача не здійснено.
Виходячи з того, що у справі, яка розглядається, спірні правовідносини пов`язані із сферою організації та здійснення господарської діяльності, що випливають із договірних відносин, то за таких обставин спір у цій справі не є публічно-правовим і не підлягає вирішенню в порядку адміністративного судочинства.
За таких обставин, враховуючи суть спірних правовідносин та суб`єктний склад цього спору, суд прийшов до висновку, що справа не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, а має вирішуватись за нормами ГПК України.
При цьому, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 170 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі лише, якщо позовну заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Враховуючи вищевикладене, суд відмовляє у відкритті провадження за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Східноєвропейські освітні послуги" до Державного підприємства "Український державний центр міжнародної освіти", про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 170, 171, 241-243, 248, 256 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкриті провадження Товариству з обмеженою відповідальністю "Східноєвропейські освітні послуги" за його позовною заявою до Державного підприємства "Український державний центр міжнародної освіти", про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
Роз`яснити, що розгляд і вирішення даного спору віднесено до суду господарської юрисдикції.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Ухвалу про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі може бути оскаржено.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2019 |
Оприлюднено | 21.08.2019 |
Номер документу | 83731478 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні