Рішення
від 20.08.2019 по справі 580/1969/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 серпня 2019 року справа № 580/1969/19

м. Черкаси

Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Кульчицький С.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження за наявними у справі матеріалами адміністративну справу за позовом фермерського господарства ЛАДІС до Головного управління Державної фіскальної служби України у Черкаській області про визнання протиправним та скасування наказу,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось фермерське господарства ЛАДІС (далі - позивач) з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби України у Черкаській області (далі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати наказ відповідача Про проведення документальної планової перевірки ФГ ЛАДІС від 13.06.2019 №1223.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 22.12.2018 відповідач оприлюднив на своєму офіційному сайті план-графік проведення планових документальних перевірок на поточний 2019 рік, до якого позивач включений не був, 14.06.2019 відповідач з урахуванням коригування (квітень 2019) повторно оприлюднив оновлений план-графік проведення планових документальних перевірок в Розділі І якого серед платників податків наявний відповідач.

Позивач стверджує, що наказ від 13.06.2019 №1223 Про проведення документальної планової перевірки ФГ ЛАДІС виданий до моменту офіційного оприлюднення оновленого плану-графіку проведення планових перевірок, а тому оскаржуваний наказ підлягає скасуванню.

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 24.06.2019 відкрито провадження у адміністративній справі та вирішено здійснювати розгляд в порядку спрощеного позовного провадження.

Відповідач подав відзив на адміністративний позов, в якому просив у задоволенні позову відмовити повністю, аргументуючи свою позицію приписами законодавства, зокрема зазначивши, що план - графік оприлюднено 12.06.2019 та те, що Порядком формування плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податку передбачається можливість коригування у поточному році вже сформованого та затвердженого річного плану - графіку.

Керуючись правом передбаченим ст. 163 КАС України позивач подав відповідь на відзив, якому не погодився із доводами відповідача та у своїх посиланнях не виходив за межі доводів, що викладені в позовній заяві.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.

Фермерське господарство зареєстроване як юридична особа 28.07.2003, ідентифікаційний код 32503546 та перебуває на обліку як платник податків і зборів в Уманському управлінні Головного управління ДФС у Черкаській області, здійснює господарську діяльність за КВЕД 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

Відповідно до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік, із змінами, що затверджений в.о. голови ДФС України 20.12.2018, останній не містить відомостей щодо включення до нього позивача.

Як вбачається з матеріалів справи, Державна фіскальна служба оновила план - графік планових перевірок платників податків у червені 2019, який затверджений в.о. голови ДФС України 12.06.2019.

Головним управлінням ДФС у Черкаській області на виконання плану-графіку проведення планових перевірок платників податків на 2019 рік, що затверджений в.о. голови ДФС України 12.06.2019 прийняла наказ №1223 від 13.06.2019 про проведення у ФГ Ладіс планової документальної виїзної перевірки.

Позивач вважаючи протиправним винесений контролюючим органом наказ, звернувся за захистом своїх прав до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає про таке.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно з пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Пунктом 77.1 статті 77 Податкового кодексу України також передбачено, що документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок. План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Відповідно до пункту 77.2 статті 77 Податкового кодексу України до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Таким чином до 25 грудня 2018 року ДФС України була зобов`язана оприлюднити сформований та затверджений план-графік проведення планових документальних перевірок на поточний 2019 рік, до якого включаються винятково платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів.

На дотримання вимог п. 77.1 ст. 77 Податкового Кодексу України ДФС України до 25 грудня 2018 року оприлюднила на своєму офіційному веб-сайті план-графік проведення планових документальних перевірок на поточний 2019 рік, до якого позивача включено не було.

Проте, 13.06.2019 відповідачем винесено оскаржуваний наказ.

Згідно абз. 3 п. 77.2 ст. 77 ПК України порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З метою забезпечення єдиного підходу до формування щоквартального плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 №524 затверджено Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків.

Так, згідно з п. 1 Порядку оновлення річного плану-графіка здійснюється у разі його коригування територіальними органами ДФС.

Відповідно до п. 2 Порядку формування (коригування) планів-графіків територіальних органів ДФС України здійснюється у порядку, встановленому у розділах III-V цього Порядку.

Разом з тим, у розділах III-V Порядку не передбачено можливість коригування у поточному році вже сформованого і затвердженого річного плану-графіка проведення перевірок шляхом включення до нього нових платників податків.

Крім того, таке коригування суперечить положенням про планові заходи зі здійснення державного нагляду (контролю), що врегульовані Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , відповідно до ч. 1 ст. 5 якого внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб`єкта господарювання та виправлення технічних помилок.

Оскільки, у податкових органів відсутні повноваження щодо коригування у поточному році вже сформованого і затвердженого річного плану-графіку, проведення перевірок шляхом включення до нього нових платників податків, то оновлений оприлюднений у червні 2019 року план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік є протиправним.

Як висновок суд зазначає про протиправність наказу Головного управління Державної фіскальної служби України у Черкаській Про проведення документальної планової перевірки ФГ ЛАДІС від 13.06.2019 №1223, а тому останній слід скасувати.

Аналогічної думка викладена у постанові Шостого апеляційного адміністративного суду від 26.02.2019 №810/2099/18.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позовні вимоги слід задовольнити повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. 14, 77, 90, 139, 205, 242-246, 255, 294, 370 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов фермерського господарства ЛАДІС (19100, Черкаська область, м. Монастирище, вул. Соборна, 3К) до Головного управління Державної фіскальної служби України у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235) про визнання протиправним та скасування наказу - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної фіскальної служби України у Черкаській області Про проведення документальної планової перевірки ФГ ЛАДІС від 13.06.2019 №1223.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, код ЄДРПОУ 39392109) на користь фермерського господарства ЛАДІС (19100, Черкаська область, м. Монастирище, вул. Соборна, 3К, код ЄДРПОУ 32503546) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1921 (тисячу дев`ятсот двадцять одну) грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня підписання рішення.

Суддя С.О. Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.08.2019
Оприлюднено21.08.2019
Номер документу83732009
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/1969/19

Ухвала від 29.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Рішення від 20.08.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні