Ухвала
від 20.08.2019 по справі 758/10656/19
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Провадження № 1-кс/758/4183/19

Справа № 758/10656/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 серпня 2019 року слідчий суддя Подільського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів, -

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 , звернувся до слідчого судді Подільського районного суду м. Києва з клопотанням про надання тимчасового доступу до речей і документів.

Клопотання обґрунтоване тим, що слідчим СВ Управління поліції в метрополітені ГУ НП у м. Києві здійснюється досудове розслідування кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019101070000215 від 26.07.2019.

Досудове розслідування розпочато за матеріалами Головного управління контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки Служби безпеки України, за фактом заволодіння грошовими коштами державного бюджету України шляхом зловживання службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та іншими особами, внаслідок протиправного відшкодування ПДВ з державного бюджету України, за результатами оформлення експортних операцій з препаратами, виготовленими з донорської крові та її компонентів.

Так, встановлено, що з 2009 року на території України функціонує група товариств « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (далі- Біофарма), яка складається з: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », код НОМЕР_1 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_2 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_3 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », код НОМЕР_4 (вказані суб`єкти господарювання зареєстровані за адресою АДРЕСА_1 ).

Крім цього, встановлено, що починаючи з 2015 року обсяги обов`язкового забезпечення потреб охорони здоров`я донорською кров`ю, її компонентами і препаратами, в тому числі з урахуванням необхідності створення їх відповідних резервів на випадок надзвичайних ситуацій зменшились (обсяги обов`язкового забезпечення населення України донорською кров`ю на 2018 рік по розчину «Альбуміну 10%» у порівнянні з 2017 роком зменшені у 2 рази, а загальні обсяги забезпечення потреб населення препаратами крові, затверджених КМУ, з 2016 по 2018 рр. зменшились на 25%).

Разом з тим, обсяги обов`язкового забезпечення потреб охорони здоров`я населення донорською кров`ю, її компонентами і препаратами, в тому числі з урахуванням необхідності створення їх відповідних резервів на випадок ситуацій, зазначених у ст. 19 Закону України «Про донорство крові», щорічно визначаються і затверджуються Кабінетом Міністрів України на підставі даних, що подаються центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, Міністерством оборони України, іншими державними органами, до сфери управління яких належать заклади охорони здоров`я.

Крім цього, група товариств « ІНФОРМАЦІЯ_1 » є монополістом в сфері виготовлення препаратів з компонентів донорської крові та здійснює експорт препаратів з компонентів крові за кордон (Таджикистан, Швейцарія, Білорусія, Великобританія, Індія, Казахстан, Грузія, Монголія, Азербайджан, Вірменія, Камбоджа, Уганда), за результатами продажу яких, отримує валютну виручку та відшкодовує ПДВ з державного бюджету України.

Відповідно до ст. 22 Закону України «Про донорство крові» та п. 2 Постанови КМУ від 14.09.1998 № 1427, якою затверджено «Порядок реалізації за межі України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, а також вивезення з України донорської крові та її компонентів», обсяги обов`язкового задоволення потреб охорони здоров`я населення України донорською кров`ю, її компонентами і препаратами з них, у тому числі з урахуванням потреб у створенні їх відповідних резервів на випадок виникнення ситуацій, зазначених у частині першій статті 19 Закону України «Про донорство крові та її компонентів», щорічно затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням МОЗ. Відповідні пропозиції подаються МОЗ в установленому порядку Кабінетові Міністрів України до 15 березня кожного року. Для їх розроблення інші центральні органи виконавчої влади, які мають у сфері свого управління заклади охорони здоров`я, та МНС до 15 лютого інформують МОЗ про потреби закладів охорони здоров`я у компонентах донорської крові і препаратах з них для надання невідкладної та гарантованої медичної допомоги населенню, а також про стан їх задоволення.

Як передбачено п. 3 вказаної Постанови компоненти донорської крові і препарати, виготовлені з донорської крові та її компонентів, можуть реалізовуватися за межами України спеціалізованими установами і закладами переливання крові, відповідними підрозділами закладів охорони здоров`я, зазначеними у частині першій статті 15 Закону України «Про донорство крові та її компонентів», а препарати, виготовлені з донорської крові та її компонентів, також і суб`єктами підприємницької діяльності. Така реалізація здійснюється лише за наявності відповідної ліцензії, виданої МОЗ, за умови надання суб`єкту господарювання Кабінетом Міністрів України спеціального дозволу. Спеціальний дозвіл на реалізацію за межами України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, надається безстроково суб`єкту господарювання Кабінетом Міністрів України за обґрунтованим поданням МОЗ, який визначає перелік такої реалізації.

При цьому, за період 2015-2018 років виключно ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » отримувало дозвіл Кабінету Міністрів України на експорт препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів. Проте, встановлено, що фактичний експорт групи компаній « ІНФОРМАЦІЯ_1 » перевищує обсяги, встановлені відповідними розпорядженнями Кабінету Міністрів України.

Водночас, з 2016 року крім ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » експорт препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів здійснювали інші суб`єкти підприємницької діяльності, а саме: ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), які в свою чергу не мали спеціального дозволу на реалізацію за межами України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів та у подальшому здійснювали протиправне відшкодування ПДВ з державного бюджету України.

Відтак, необхідність в проведенні тимчасового доступу полягає в тому, що стороні обвинувачення необхідно доказати чи спростувати причетність службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ІНФОРМАЦІЯ_8 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , Кабінету Міністрів України до вчинення кримінального правопорушення, дослідити обставини порушень вказаними особами Розпоряджень Кабінету Міністрів України, якими надано дозвіл на експорт препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, під час митного оформлення вказаних препаратів, встановити інших осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення та встановити інші важливі обставини, які мають значення для кримінального провадження, шляхом здійснення виїмки та приєднання до матеріалів кримінального провадження копій документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_10 ( АДРЕСА_2 ), а саме:

- копії митних декларацій, поданих з 01.01.2016 по 31.07.2019 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ) та всіх інших документів, які відображають митне оформлення товарів за кодом УКТЗ №3002 «Кров людей; кров тварин, приготовлена для терапевтичного, профiлактичного або дiагностичного застосування; сироватки iмуннi, iншi фракцiї кровi та iмунологiчнi продукти, модифiкованi або немодифiкованi, у тому числi одержанi iз застосуванням бiотехнологiчних процесiв; вакцини, токсини, культури мiкроорганiзмiв (крiм дрiжджiв) та аналогiчнi продукти»;

- копії зовнішньоекономічних договорів (контрактів) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ), предметом яких є товари за кодом ІНФОРМАЦІЯ_12 , перелік яких приводиться в специфікації до договорів (контрактів) окремо до кожної партії товару;

- копії рахунок-фактур (інвойсів) за період 2016-2019 років на товари за кодом УКТЗ №3002 за період 2015-2019 років із зазначенням у якості відправника/отримувачів товарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 );

- копії специфікацій до зовнішньоекономічних договорів (контрактів) на товари за кодом УКТЗ №3002 за період 2016-2019 років із зазначенням у якості відправника/отримувачів товарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 );

- копії сертифікатів аналізу на товари за кодом ІНФОРМАЦІЯ_12 за період 2016-2019 років із зазначенням у якості відправника/отримувачів товарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 );

- копії протоколів про порушення митних правил ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ) за період 2016-2019 років;

- копії розпоряджень КМУ щодо спеціального дозволу на реалізацію за межами України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, які за період 2016-2019 років надавали суб`єкти господарської діяльності;

- статистичні дані ДФС України щодо підрахунку кількості експорту/імпорту компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів за період 2016-2019 років відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України.

Отже, копії вказаних документів необхідно вилучити, з метою подальшого їх приєднання до матеріалів кримінального провадження та подальшого аналізу з метою встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Враховуючи викладене, прокурор просить клопотання задовольнити.

Прокурор, повідомлений належним чином, в судове засідання не з`явився, звернувся до суду із заявою, в якій просить розглянути клопотання у його відсутність.

Слідчий суддя ухвалив розглядати клопотання за відсутності прокурора.

Представник особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, у судове засідання не викликався на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України.

Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання, виходячи з такого.

Слідчим суддею встановлено, що відомості про кримінальне правопорушення за ч. 2 ст. 191 КК України, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019101070000215 від 26.07.2019.

Досудове розслідування розпочато за матеріалами Головного управління контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки Служби безпеки України, за фактом заволодіння грошовими коштами державного бюджету України шляхом зловживання службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та іншими особами, внаслідок протиправного відшкодування ПДВ з державного бюджету України, за результатами оформлення експортних операцій з препаратами, виготовленими з донорської крові та її компонентів.

Так, встановлено, що з 2009 року на території України функціонує група товариств « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (далі- Біофарма), яка складається з: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », код НОМЕР_1 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_2 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_3 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », код НОМЕР_4 (вказані суб`єкти господарювання зареєстровані за адресою АДРЕСА_1 ).

Крім цього, встановлено, що починаючи з 2015 року обсяги обов`язкового забезпечення потреб охорони здоров`я донорською кров`ю, її компонентами і препаратами, в тому числі з урахуванням необхідності створення їх відповідних резервів на випадок надзвичайних ситуацій зменшились (обсяги обов`язкового забезпечення населення України донорською кров`ю на 2018 рік по розчину «Альбуміну 10%» у порівнянні з 2017 роком зменшені у 2 рази, а загальні обсяги забезпечення потреб населення препаратами крові, затверджених КМУ, з 2016 по 2018 рр. зменшились на 25%).

Разом з тим, обсяги обов`язкового забезпечення потреб охорони здоров`я населення донорською кров`ю, її компонентами і препаратами, в тому числі з урахуванням необхідності створення їх відповідних резервів на випадок ситуацій, зазначених у ст. 19 Закону України «Про донорство крові», щорічно визначаються і затверджуються Кабінетом Міністрів України на підставі даних, що подаються центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, Міністерством оборони України, іншими державними органами, до сфери управління яких належать заклади охорони здоров`я.

Крім цього, група товариств « ІНФОРМАЦІЯ_1 » є монополістом в сфері виготовлення препаратів з компонентів донорської крові та здійснює експорт препаратів з компонентів крові за кордон (Таджикистан, Швейцарія, Білорусія, Великобританія, Індія, Казахстан, Грузія, Монголія, Азербайджан, Вірменія, Камбоджа, Уганда), за результатами продажу яких, отримує валютну виручку та відшкодовує ПДВ з державного бюджету України.

Відповідно до ст. 22 Закону України «Про донорство крові» та п. 2 Постанови КМУ від 14.09.1998 № 1427, якою затверджено «Порядок реалізації за межі України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, а також вивезення з України донорської крові та її компонентів», обсяги обов`язкового задоволення потреб охорони здоров`я населення України донорською кров`ю, її компонентами і препаратами з них, у тому числі з урахуванням потреб у створенні їх відповідних резервів на випадок виникнення ситуацій, зазначених у частині першій статті 19 Закону України «Про донорство крові та її компонентів», щорічно затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням МОЗ. Відповідні пропозиції подаються МОЗ в установленому порядку Кабінетові Міністрів України до 15 березня кожного року. Для їх розроблення інші центральні органи виконавчої влади, які мають у сфері свого управління заклади охорони здоров`я, та МНС до 15 лютого інформують МОЗ про потреби закладів охорони здоров`я у компонентах донорської крові і препаратах з них для надання невідкладної та гарантованої медичної допомоги населенню, а також про стан їх задоволення.

Як передбачено п. 3 вказаної Постанови компоненти донорської крові і препарати, виготовлені з донорської крові та її компонентів, можуть реалізовуватися за межами України спеціалізованими установами і закладами переливання крові, відповідними підрозділами закладів охорони здоров`я, зазначеними у частині першій статті 15 Закону України «Про донорство крові та її компонентів», а препарати, виготовлені з донорської крові та її компонентів, також і суб`єктами підприємницької діяльності. Така реалізація здійснюється лише за наявності відповідної ліцензії, виданої МОЗ, за умови надання суб`єкту господарювання Кабінетом Міністрів України спеціального дозволу. Спеціальний дозвіл на реалізацію за межами України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, надається безстроково суб`єкту господарювання Кабінетом Міністрів України за обґрунтованим поданням МОЗ, який визначає перелік такої реалізації.

При цьому, за період 2015-2018 років виключно ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » отримувало дозвіл Кабінету Міністрів України на експорт препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів. Проте, встановлено, що фактичний експорт групи компаній « ІНФОРМАЦІЯ_1 » перевищує обсяги, встановлені відповідними розпорядженнями Кабінету Міністрів України.

Водночас, з 2016 року крім ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » експорт препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів здійснювали інші суб`єкти підприємницької діяльності, а саме: ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), які в свою чергу не мали спеціального дозволу на реалізацію за межами України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів та у подальшому здійснювали протиправне відшкодування ПДВ з державного бюджету України.

Відтак, необхідність в проведенні тимчасового доступу полягає в тому, що стороні обвинувачення необхідно доказати чи спростувати причетність службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ІНФОРМАЦІЯ_8 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , Кабінету Міністрів України до вчинення кримінального правопорушення, дослідити обставини порушень вказаними особами Розпоряджень Кабінету Міністрів України, якими надано дозвіл на експорт препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, під час митного оформлення вказаних препаратів, встановити інших осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення та встановити інші важливі обставини, які мають значення для кримінального провадження, шляхом здійснення виїмки та приєднання до матеріалів кримінального провадження копій документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_10 ( АДРЕСА_2 ), а саме:

- копії митних декларацій, поданих з 01.01.2016 по 31.07.2019 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ) та всіх інших документів, які відображають митне оформлення товарів за кодом УКТЗ №3002 «Кров людей; кров тварин, приготовлена для терапевтичного, профiлактичного або дiагностичного застосування; сироватки iмуннi, iншi фракцiї кровi та iмунологiчнi продукти, модифiкованi або немодифiкованi, у тому числi одержанi iз застосуванням бiотехнологiчних процесiв; вакцини, токсини, культури мiкроорганiзмiв (крiм дрiжджiв) та аналогiчнi продукти»;

- копії зовнішньоекономічних договорів (контрактів) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ), предметом яких є товари за кодом ІНФОРМАЦІЯ_12 , перелік яких приводиться в специфікації до договорів (контрактів) окремо до кожної партії товару;

- копії рахунок-фактур (інвойсів) за період 2016-2019 років на товари за кодом УКТЗ №3002 за період 2015-2019 років із зазначенням у якості відправника/отримувачів товарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 );

- копії специфікацій до зовнішньоекономічних договорів (контрактів) на товари за кодом УКТЗ №3002 за період 2016-2019 років із зазначенням у якості відправника/отримувачів товарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 );

- копії сертифікатів аналізу на товари за кодом ІНФОРМАЦІЯ_12 за період 2016-2019 років із зазначенням у якості відправника/отримувачів товарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 );

- копії протоколів про порушення митних правил ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ) за період 2016-2019 років;

- копії розпоряджень КМУ щодо спеціального дозволу на реалізацію за межами України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, які за період 2016-2019 років надавали суб`єкти господарської діяльності;

- статистичні дані ДФС України щодо підрахунку кількості експорту/імпорту компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів за період 2016-2019 років відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України.

Отже, копії вказаних документів необхідно вилучити, з метою подальшого їх приєднання до матеріалів кримінального провадження та подальшого аналізу з метою встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Частиною 1 ст. 159 КПК України передбачено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать відомості, які можуть становити банківську таємницю.

Частиною 5 ст. 163 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Абзацом 1 ч. 6 ст. 163 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Враховуючи те, що документи, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_10 ( АДРЕСА_2 ), а саме:

- копії митних декларацій, поданих з 01.01.2016 по 31.07.2019 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ) та всіх інших документів, які відображають митне оформлення товарів за кодом УКТЗ №3002 «Кров людей; кров тварин, приготовлена для терапевтичного, профiлактичного або дiагностичного застосування; сироватки iмуннi, iншi фракцiї кровi та iмунологiчнi продукти, модифiкованi або немодифiкованi, у тому числi одержанi iз застосуванням бiотехнологiчних процесiв; вакцини, токсини, культури мiкроорганiзмiв (крiм дрiжджiв) та аналогiчнi продукти»;

- копії зовнішньоекономічних договорів (контрактів) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ), предметом яких є товари за кодом ІНФОРМАЦІЯ_12 , перелік яких приводиться в специфікації до договорів (контрактів) окремо до кожної партії товару;

- копії рахунок-фактур (інвойсів) за період 2016-2019 років на товари за кодом УКТЗ №3002 за період 2015-2019 років із зазначенням у якості відправника/отримувачів товарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 );

- копії специфікацій до зовнішньоекономічних договорів (контрактів) на товари за кодом УКТЗ №3002 за період 2016-2019 років із зазначенням у якості відправника/отримувачів товарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 );

- копії сертифікатів аналізу на товари за кодом ІНФОРМАЦІЯ_12 за період 2016-2019 років із зазначенням у якості відправника/отримувачів товарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 );

- копії протоколів про порушення митних правил ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ) за період 2016-2019 років;

- копії розпоряджень КМУ щодо спеціального дозволу на реалізацію за межами України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, які за період 2016-2019 років надавали суб`єкти господарської діяльності;

- статистичні дані ДФС України щодо підрахунку кількості експорту/імпорту компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів за період 2016-2019 років відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України, самостійно і в сукупності з іншими фактичними даними мають значення для встановлення істини і можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні, прокурором у клопотанні доведено, що документи, які перебувають у володінні вказаної установи можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 159-166 КПК України, -

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 задовольнити.

Надати прокурорам Київської місцевої прокуратури № 7: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та слідчим слідчої групи у кримінальному провадженні № 42019101070000215, та/або за дорученням слідчого або прокурора співробітникам оперативних підрозділів, дозвіл на тимчасовий доступ із можливістю вилучення (виїмки) копій документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_10 ( АДРЕСА_2 ), а саме:

- копії митних декларацій, поданих з 01.01.2016 по 31.07.2019 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ) та всіх інших документів, які відображають митне оформлення товарів за кодом УКТЗ №3002 «Кров людей; кров тварин, приготовлена для терапевтичного, профiлактичного або дiагностичного застосування; сироватки iмуннi, iншi фракцiї кровi та iмунологiчнi продукти, модифiкованi або немодифiкованi, у тому числi одержанi iз застосуванням бiотехнологiчних процесiв; вакцини, токсини, культури мiкроорганiзмiв (крiм дрiжджiв) та аналогiчнi продукти»;

- копії зовнішньоекономічних договорів (контрактів) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ), предметом яких є товари за кодом ІНФОРМАЦІЯ_12 , перелік яких приводиться в специфікації до договорів (контрактів) окремо до кожної партії товару;

- копії рахунок-фактур (інвойсів) за період 2016-2019 років на товари за кодом УКТЗ №3002 за період 2015-2019 років із зазначенням у якості відправника/отримувачів товарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 );

- копії специфікацій до зовнішньоекономічних договорів (контрактів) на товари за кодом УКТЗ №3002 за період 2016-2019 років із зазначенням у якості відправника/отримувачів товарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 );

- копії сертифікатів аналізу на товари за кодом ІНФОРМАЦІЯ_12 за період 2016-2019 років із зазначенням у якості відправника/отримувачів товарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 );

- копії протоколів про порушення митних правил ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ) за період 2016-2019 років;

- копії розпоряджень КМУ щодо спеціального дозволу на реалізацію за межами України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, які за період 2016-2019 років надавали суб`єкти господарської діяльності;

- статистичні дані ДФС України щодо підрахунку кількості експорту/імпорту компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів за період 2016-2019 років відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України.

Строк дії ухвали становить один місяць з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положенням цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження у суді.

Ухвала виготовлена у двох примірниках, один з яких знаходиться в матеріалах справи.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення20.08.2019
Оприлюднено20.02.2023
Номер документу83747169
СудочинствоКримінальне
Сутьтимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —758/10656/19

Ухвала від 20.08.2019

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Корнілова Ж. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні