ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" серпня 2019 р. Справа №909/781/13
Західний апеляційний господарський суд в складі колегії
головуючого - судді - О.Л. Мирутенко
суддів - С.М. Бойко
- О.С. Скрипчук
секретаря судового засідання: К. Кострик
Розглянувши апеляційну скаргу арбітражного керуючого Гунчак О.О.
на ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 28.03.2019
у справі № 909/781/13
за заявою: директора державного підприємства "Івано-Франківськийкотельно-зварювальний завод"
про: банкрутство
за участю представників:
від апелянта - арбітражного керуючого Гунчак О.О. - Медик О.І. - адвокат (ордер ЛВ №062109)
Гунчак О.О.
від ДК "Укроборонпром" - Давидова Н.В. - представник (довіреність №Д-3767/2018 від 11.12.18)
від боржника - Лаб'як Л.Д. - представник (довіреність №Н480 від 21.08.18)
ВСТАНОВИВ :
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 28.03.2019, суддя Рочняк О.В., клопотання Державного концерну "Укроборонпром" № UOP 13.1.1-1622 від 26.02.2019 (вх.№3509/19) було задоволено. Закрито провадження у справі №909/781/13 про банкрутство Державного підприємства "Івано-Франківський котельно - зварювальний завод".
З даною ухвалою не погодився арбітражний керуючий Гунчак О.О. і оскаржила її в апеляційному порядку, оскільки вважає, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи та порушено норми матеріального та процесуального права, зокрема ст. 22, 28 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ст.. 227 ГПК України. При цьому апелянт зазначає, що судом першої інстанції не було досліджено правомірність прийняття Фондом державного майна України наказу №1637 від 27.12.2018 "Про затвердження переліків об'єктів малої приватизації, що підлягають приватизації в 2019 році". На думку апелянта Фонд державного майна України повинен був узгодити цей наказ з комітетом кредиторів боржника. Апелянт просить апеляційний суд повернути справу до суду першої інстанції для продовження провадження у справі №909/781/13 про банкрутство Державного підприємства "Івано-Франківський котельно - зварювальний завод".
ДК "Укроборонпром" подав відзив на апеляційну скаргу в якому просить залишити ухвалу суду першої інстанції без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
03.06.2019 на адресу апеляційного суду надійшли пояснення по суті апеляційної скарги від арбітражного керуючого Гунчак О.О. В даному поясненні апелянт наголосила, що банкрут як єдиний майновий комплекс перестав існувати у травні 2018 року. Також апелянт вказав на те, що судом першої інстанції було помилково закрито провадження у справі замість припинення провадження, відповідно до вимог ст..83 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Розгляд справи відкладався за клопотанням сторін.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши докази, заслухавши представників сторін, колегія суддів прийшла до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 28.03.2019 у справі №909/781/13 - змінити, враховуючи наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, в провадженні Господарського суду Івано-Франківської області знаходиться справа про банкрутство ДП "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод", яка розглядається в порядку ст.94 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 22.08.2013 було порушено провадження у справі про банкрутство ДП "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод" та відкрито процедуру санації боржника.
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 30.12.2014 було затверджено план санації ДП "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод".
Ухвалами від 21.01.2015, 11.08.2015, 26.02.2016, 30.08.2016 та 14.03.2017, суд першої інстанції затверджував зміни та доповнення до плану санації ДП "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод", схвалені рішенням комітету кредиторів та погоджені з органом, уповноваженим управляти державним майном - ДК "Укроборонпром"; строк процедури санації боржника продовжував.
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 13.06.2018 було звільнено керуючого санацією ДП "Івано-Франківський котельно - зварювальний завод" Дудишина С.Ю. від виконання повноважень керуючого санацією ДП "Івано-Франківський котельно - зварювальний завод" та припинено його повноваження, як керівника боржника; покладено тимчасово виконання повноважень керівника та керуючого санацією ДП "Івано-Франківський котельно - зварювальний завод" на розпорядника майна ДП "Івано-Франківський котельно - зварювальний завод" Гунчак О.О. до призначення нового керівника в порядку, визначеному законодавством та установчими документами.
Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 19.09.2018 ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 13.06.2018 скасовано у частинах: припинення повноважень керівника ДП «Івано-Франківський котельно-зварювальний завод» Дудишина С.Ю.; покладення тимчасово виконання повноважень керівника ДП «Івано-Франківський котельно-зварювальний завод» на розпорядника майна ДП «Івано-Франківський котельно - зварювальний завод» Гунчак О.О. до призначення нового керівника ДП «Івано-Франківський котельно - зварювальний завод» в порядку, визначеному законодавством та установчими документами. В решті ухвалу суду залишено без змін.
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 23.01.2019 було відмовлено в задоволенні клопотання керуючого санацією ДП "Івано-Франківський котельно - зварювальний завод" Гунчак О.О. №02-01/05-041 від 01.10.2018 про перехід з провадження, що здійснюється за особливостями ст. 94 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом до загального провадження на стадії санації, призначення Гунчак О.О. керуючим санацією та продовження процедури санації на 6 місяців.
28.02.2019 до Господарського суду Івано-Франківської області від ДК "Укроборонпром" надійшло клопотання №UOP 13.1.1-1622 від 26.02.2019 (вх. №3509/19) про припинення провадження у справі №909/781/13 про банкрутство ДП "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод", оскільки згідно наказу Фонду державного майна України №1637 від 27.12.2018 "Про затвердження переліків об'єктів малої приватизації, що підлягають приватизації в 2019 році" ДП "Івано-Франківський котельно - зварювальний завод" включено до переліку об'єктів малої приватизації, що підлягають приватизації в 2019 році. З огляду на пряму імперативну норму п.5 ст.12 Закону України "Про приватизацію державного та комунального майна" провадження у справах про банкрутство підприємств, включених до переліків об'єктів, що підлягають приватизації, підлягають припиненню.
19.03.2019 до Господарського суду Івано-Франківської області від в.о. керуючого санацією ДП "Івано-Франківський котельно - зварювальний завод" Гунчак О.О. надійшли заперечення проти клопотання при припинення провадження у справі № 02-05/001 від 18.03.2019 (вх. №4740/19).
28.03.2019 в.о. керуючого санацією ДП "Івано-Франківський котельно - зварювальний завод" Гунчак О.О. подала заяву від 28.03.2019 (вх.№ 5442/19) про зупинення провадження у справі по розгляду клопотання про припинення провадження у справі до набрання законної сили рішенням в адміністративній справі №320/563/19, що розглядається Окружним адміністративним судом міста Києва, до якого долучила ухвалу Окружного Адміністративного суду міста Києва від 20.03.2019 у справі №320/563/19 про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі, просила задовольнити подану нею заяву.
У відповідності до ч.6 ст.12 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не передбачено зупинення провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ч.5 ст.227 Господарського процесуального кодексу України суд зобов'язаний зупинити провадження у справі у випадках об'єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об'єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.
За приписами ч.4 ст.150 Кодексу адміністративного судочинства України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Доказів забезпечення позову у справі №320/563/19 про зупинення дії наказу Фонду державного майна України від 27.12.2018 №1637 учасники у справі про банкрутство суду не надали.
Таким чином, колегія суддів апеляційного суду погоджується із висновками суду першої інстанції про те, що учасниками провадження не було доведено неможливості розгляду даної справи до вирішення справи №320/563/19 Окружним адміністративним судом міста Києва, а зупинення провадження у справі могло б призвести до безпідставного затягування розгляду справи.
З матеріалів справи слідує, що до клопотання Державного концерну "Укроборонпром" №UOP 13.1.1-1622 від 26.02.2019 (вх.№3509/19), підписаного представником за довіреністю Т.Гетта від 11.12.2018 №Д-3769/2018, додано копію відповідної довіреності Державного концерну "Укроборонпром", термін дії якої закінчується 31.12.2019(т.26, а.с.126).
Наведене спростовує твердження апелянта про закінчення строку дії довіреності, доданої представником до матеріалів справи.
Згідно з ст.6 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" уповноважені органи управління відповідно до покладених на них завдань, зокрема, здійснюють визначені законодавством повноваження під час провадження справ про банкрутство державних підприємств та господарських організацій з корпоративними правами держави, що перебувають у їх управлінні.
Відповідно до п.20 ст.1 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" органи приватизації - Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва у районах і містах, органи приватизації в Автономній Республіці Крим, органи приватизації територіальних громад.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України" Фонд державного майна України: у сфері приватизації державного майна затверджує переліки об'єктів малої приватизації.
Згідно з п. 22 ст.1 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" приватизація державного або комунального майна (далі - приватизація) - платне відчуження майна, що перебуває у державній або комунальній власності, на користь фізичних та юридичних осіб, які відповідно до цього Закону можуть бути покупцями.
Відповідно до ч.1 ст.7 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" Державні органи приватизації у межах своєї компетенції, зокрема, приймають рішення про приватизацію об'єктів державної власності у випадках, установлених законодавством.
Відповідно до приписів статті 10 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна України" визначено порядок приватизації державного і комунального майна, що здійснюється в такій черговості: формування та затвердження переліків об'єктів, що підлягають приватизації; опублікування переліку об'єктів, що підлягають приватизації, в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України, на офіційних сайтах місцевих рад та в електронній торговій системі; прийняття рішення про приватизацію; прийняття місцевою радою рішення про приватизацію об'єкта комунальної власності; опублікування інформації про прийняття рішення про приватизацію об'єкта та у випадках, передбачених цим Законом, інформації про вивчення попиту для визначення стартової ціни; проведення інвентаризації та оцінки відповідно до законодавства; проведення у випадках, передбачених законом, аудиту, екологічного аудиту об'єкта приватизації; перетворення державного або комунального підприємства в господарське товариство у процесі приватизації у випадках, передбачених цим Законом; затвердження плану розміщення акцій акціонерних товариств, створених у процесі приватизації, у випадках, передбачених цим Законом, та його виконання; затвердження у випадках, передбачених цим Законом, умов продажу об'єктів приватизації, розроблених аукціонною комісією; опублікування інформації про умови продажу, в тому числі стартову ціну об'єкта приватизації; проведення аукціону, укладення договору купівлі-продажу; укладення договору купівлі-продажу в разі приватизації об'єкта шляхом викупу; опублікування інформації про результати приватизації; прийняття рішення про завершення приватизації.
Відповідно до наказу Фонду державного майна України від 27.12.2018 №1637, затверджено перелік об'єктів малої приватизації, що підлягають приватизації в 2019 році. Відповідно до Додатку 2 до наказу №1637 "Перелік єдиних майнових комплексів державних підприємств і їх структурних підрозділів, у тому числі тих, що передані в оренду, які підлягають приватизації в 2019 році", до переліку увійшло Державне підприємство «Івано-Франківський котельно - зварювальний завод» .
Відповідно до частин 4, 5 ст. 9 Закону України "Про фонд державного майна України" накази Фонду державного майна України, що є нормативно-правовими актами і пройшли державну реєстрацію, набирають чинності з дня офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня офіційного опублікування. Усі накази Фонду державного майна України оприлюднюються державною мовою на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.
Наказ Фонду державного майна України від 27.12.2018 №1637 оприлюднено на офіційному веб-сайт Фонду державного майна України веб-сайті "Відомості приватизації" №2 (1230) від 09.01.2019, відомості про що є загальнодоступними.
Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській області від 22 січня 2019 року №7 прийнято рішення про приватизацію об'єкта малої приватизації - єдиного майнового комплексу Державного підприємства «Івано-Франківський котельно - зварювальний завод» шляхом продажу на аукціоні. Даний наказ оприлюднено на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України веб-сайті "Відомості приватизації №5 (1233) від 30.01.2019 (ст.23).
Відповідно до приписів ч.1,2 ст. 12 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна України" рішення про приватизацію об'єкта, який включено до переліку об'єктів державної власності, що підлягають приватизації, приймається державними органами приватизації шляхом видання наказу, але не пізніше 30 днів з дня включення до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, за винятком випадку, передбаченого частиною другою цієї статті. Опублікування інформації про прийняття рішення про приватизацію об'єкта здійснюється протягом п'яти робочих днів з дня видання державним органом приватизації відповідного наказу в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.
За нормами ч.5 ст. 12 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна України", справи про банкрутство боржників, якими є державні підприємства та/або господарські товариства, більше ніж 50 відсотків акцій (часток) яких прямо чи опосередковано належать державі, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, не порушуються до її завершення. Провадження у справах про банкрутство таких підприємств/господарських товариств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, підлягає припиненню, крім тих, що ліквідуються за рішенням власника.
Справи про банкрутство підприємств/господарських товариств, щодо яких прийнято рішення про завершення приватизації, не можуть порушуватися протягом одного року з дня завершення приватизації з підстав, що виникли до завершення приватизації.
Відповідно до пункту 4-3 Прикінцевих та перехідних положень" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство боржників, якими є державні підприємства та/або господарські товариства, більше ніж 50 відсотків акцій (часток) яких прямо чи опосередковано належать державі, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, підлягає припиненню, крім тих, що ліквідуються за рішенням власника.
Відповідно до п.12 ч.1 ст.83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи дану норму Закону та наявність чинного рішення Фонду державного майна України про приватизацію Державного підприємства "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод" клопотання ДК "Укроборонпром" №UOP 13.1.1-1622 від 26.02.2019 про припинення провадження у справі про банкрутство підлягає задоволенню, а провадження у даній справі - припиненню. Натомість суд першої інстанції закрив провадження у справі, що не відповідає вимозі ст.83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Тому ухвала суду першої інстанції в цій частині підлягає зміні.
При цьому апеляційний суд відхиляє за безпідставністю твердження апелянта про те, що судом першої інстанції порушено норми ст. 22, 28 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , оскільки вказані норми закону передбачають особливості введення процедури розпорядження майном та санації боржника, але не врегульовують порядку припинення провадження у справі про банкрутство.
Апеляційний суд також зазначає, що в суду першої інстанції не було необхідності досліджувати правомірність прийняття Фондом державного майна України наказу №1637 від 27.12.2018 "Про затвердження переліків об'єктів малої приватизації, що підлягають приватизації в 2019 році". Таке дослідження може бути виключно предметом окремого судового розгляду. На момент розгляду справи в суді першої інстанції, як і на даний час наказ №1637 від 27.12.2018 Фонду державного майна України є чинним і підлягає до виконання.
З огляду на викладене, колегія Західного апеляційного господарського суду вважає, що апеляційну скаргу арбітражного керуючого Гунчак О.О. слід залишити без задоволення, а ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 28.03.2019 по справі №909/781/13 слід змінити.
Керуючись ст.ст. 269,270,275,277,281,282 ГПК України Західний апеляційний господарський суд
Постановив:
Апеляційну скаргу арбітражного керуючого Гунчак О.О. залишити без задоволення.
Ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 28.03.2019 року у справі №909/781/13 змінити.
Викласти текст резолютивної частини ухвали Господарського суду Івано-Франківської області від 28.03.2019 року наступним чином: Припинити провадження у справі №909/781/13 про банкрутство Державного підприємства "Івано-Франківський котельно - зварювальний завод".
В решті ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 28.03.2019 року у справі №909/781/13 залишити без змін.
Постанова набуває чинності з моменту проголошення та може бути оскаржена сторонами в касаційному порядку до Верховного Суду.
Головуючий-суддя О.Л. Мирутенко
Судді: С.М. Бойко
О.С. Скрипчук
«Повний текст постанови виготовлено 20.08.2019»
Суд | Західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2019 |
Оприлюднено | 21.08.2019 |
Номер документу | 83750916 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Мирутенко Олександр Леонтійович
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Мирутенко Олександр Леонтійович
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Мирутенко Олександр Леонтійович
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Мирутенко Олександр Леонтійович
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Мирутенко Олександр Леонтійович
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Мирутенко Олександр Леонтійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні