Рішення
від 21.08.2019 по справі 140/1935/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 серпня 2019 року ЛуцькСправа № 140/1935/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Волдінера Ф.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Юзард до Волинської митниці ДФС про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Юзард (далі - ТзОВ Юзард , позивач) звернулося з позовом до Волинської митниці ДФС (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення про коригування митної вартості товарів № UA205110/2019/000472/2 від 14.05.2019; № UA205110/2019/000476/2 від 14.05.2019; № UA205110/2019/000483/2 від 16.05.2019; № UA205110/2019/000484/2 від 16.05.2019.

Ухвалою судді від 25.06.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі, ухвалено розгляд справи проводити без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що між компанією NOVIKOV GROUP OU (продавець) та ТзОВ Юзард (покупець) було укладено контракт від 22.10.2018 № INOV-YZ про продаж одягу, речей бувших у вжитку (секондхенд).

На виконання умов даного контракту згідно митних декларацій здійснено поставку наступних товарів: текстильні вироби: одяг, що використовувався несортований, зношений не більше ніж на 28%, І-ІІІ категорії: футболки сорочки, блузки, штани, верхній одяг, куртки, светри, джинсовий одяг, верхній зимовий одяг ; інші вироби, що використовувались: взуття вживане зимове, весняно-осіннє та літнє несортоване, ступінь зносу до 28%, І-ІІІ категорії ; інші речі, що використовувались: речі вживані, несортовані, з текстильних матеріалів, у змішаному вигляді, в асортименті: ковдри, дорожні пледи, постільна білизна, скатертини, фіранки та інше, ступінь зносу до 28% , під час декларування якого позивачем, відповідно до статей 57, 58 МК України була самостійно визначена митна вартість товару за 1 (основним) методом, за ціною контракту.

Так позивачем здійснено декларування вказаного товару на підставі наступних документів:

згідно інвойсу № 42/09.05.2019 від 09.05.2019 та МД UA205090/2019/059794 від 13.05.2019 на суму 23 539,68 USD;

згідно інвойсу № 41/09/05/2019 від 09.05.2019 та МД UA205090/2019/060372 від 14.05.2019 на суму 23 755,86 USD;

згідно інвойсу № 43/13.05.2019 від 13.05.2019 та МД UA205090/2019/061574 від 16.05.2019 на суму 21 879,90 USD;

згідно інвойсу № 44/13.05.2019 від 13.05.2019 та МД UA205090/2019/061575 від 16.05.2019 на суму 22 213,18 USD.

Проте, позивачу було безпідставно відмовлено у митному оформленні товару та прийнято наступні рішення про коригування митної вартості товару, якими застосовано 6 (резервний) метод визначення вартості товару:

№ UA 205110/2019/000472/2 від 14.05.2019; № UA 205110/2019/000476/2 від 14.05.2019 на суму; № UA 205110/2019/000483/2 від 16.05.2019; № UA 205110/2019/000484/2 від 16.05.2019.

При розмитненні товару та заповненні митних декларацій на підтвердження заявленої митної вартості товарів та обраного методу її визначення, що поставлялися відповідно до умов контракту від 22.10.2018 № INOV-YZ, декларантом було надано усі необхідні документи, які посвідчують підстави придбання товару, його кількісні та якісні характеристики, цінове та вартісне обґрунтування. Однак, відповідач безпідставно не взяв їх до уваги.

Ігноруючи положення митного законодавства України, Волинська митниця ДФС прийняла рішення про коригування митної вартості товарів, поставлених відповідно до умов контракту від 22.10.2018 №INOV-YZ, за 6 (резервним) методом, обмежившись формулюванням, що документи, які були подані для підтвердження митної вартості, не містять усіх даних необхідних для визначення митної вартості за методом обраним декларантом, не вказавши при цьому, які саме складові митної вартості товарів є непідтвердженими.

Позивачем до митного органу було надано також комерційну пропозицію від 04.03.2019, надану продавцем, відправником товару компанією NOVIKOV GROUP OU, яка підтверджує заявлену митну вартість ввезеного товару та висновок експертного дослідження від 01.02.2019 №19/1/036, яким підтверджено правомірність визначення вартості товару саме по ціні, зазначеній в митній декларації.

Позивач вказує на те, що усі вимоги митного органу були ним виконані, а подані додаткові документи та відомості підтверджують заявлену митну вартість спірного товару та безпідставно не взяті до уваги митним органом, тому у Волинської митниці ДФС були відсутні підстави для відмови у визначенні митної вартості товарів за ціною контракту та застосуванні резервного методу визначення митної вартості товарів, при якому було застосовано цінову інформацію ЄАІС.

Крім того, позивач зазначає, що митне оформлення перших поставок товару за вищевказаним контрактом у грудні 2018 року відповідачем здійснювалось по заявленій митній вартості ТзОВ Юзард . Разом з тим, аналогічний товар ввезений в травні 2019 року по вищевказаних митних деклараціях, по тому ж контракту і по тій же ціні відповідач оформляти відмовився, про що були складені відповідні картки відмови та винесені оскаржувані рішення.

Враховуючи вищевикладене, вважає, що зазначені відповідачем в рішеннях про коригування митної вартості товарів підстави для такого коригування є необґрунтованими, а надані позивачем до митного органу документи, на підтвердження митної вартості задекларованого товару, за своїм змістом та обсягом дають можливість визначити митну вартість даного товару за основним методом за ціною договору, а тому рішення про коригування митної вартості товарів № UA205110/2019/000472/2 від 14.05.2019; № UA205110/2019/000476/2 від 14.05.2019; № UA205110/2019/000483/2 від 16.05.2019; № UA205110/2019/000484/2 від 16.05.2019 є протиправними та підлягають скасуванню.

16.07.2019 представником відповідача подано до суду відзив на адміністративний позов, згідно якого відповідач позовні вимоги не визнає та просив відмовити у їх задоволенні. Зазначила, що декларантом ТзОВ Юзард за митними деклараціями № UA205090/2019/059794 від 13.05.2019; № UA205090/2019/060372 від 14.05.2019; № UA205090/2019/062039 від 17.05.2019; № UA205090/2019/061575 від 16.05.2019 заявлено до митного оформлення товар: текстильні вироби: одяг, що використовувався несортований, зношений не більше ніж на 28%, І-ІІІ категорії: футболки сорочки, блузки, штани, шкарпетки, верхній одяг, куртки, светри, джинсовий одяг, верхній зимовий одяг ; інші вироби, що використовувались: взуття вживане зимове, весняно-осіннє та літнє несортоване, ступінь зносу до 28%, І-ІІІ категорії ; інші речі, що використовувались: речі вживані, несортовані, з текстильних , матеріалів, у змішаному вигляді, в асортименті: ковдри, дорожні пледи, постільна білизна, скатертини, фіранки та інше, ступінь зносу до 28% .

За результатами опрацювання поданих документів відбулося автоматичне спрацювання АСАУР 117-2 По наступних товарах можливе заниження митної вартості товару: (1,2,3) здійснити перевіру правильності визначення митної вартості відповідно до Митного кодексу України з урахуванням вимог наказу Державної фіскальної служби України від 11.09.2015 № 689 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо роботи посадових осіб органів доходів і зборів з аналізу, виявлення та оцінки ризиків при здійсненні контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України ретельно опрацювати подані документи для оцінки наявності підстав для запиту додаткових документів відповідно до частин третьої та четвертої статті 53 МК України. Встановлено, що позивачем в графі 43 вищевказаних МД заявлено до митного оформлення товар 1,2,3, зазначений в графі 31 за ціною договору (за 1 основним методом). Оскільки, митна вартість товарів не може бути визнана у зв`язку з тим, що документи, які були подані для підтвердження митної вартості, не містять усіх даних необхідних для визначення митної вартості за методом обраним декларантом, декларанту запропоновано надати: висновки про якісні та вартісні характеристики оцінюваного товару, підготовлені спеціалізованими експертними установами; митну декларацію країни відправлення; страхові документи, інші відомості, що містять відомості про вартість страхування; рахунки про здійснення платежів третім особам; договір (угоду, контракт) із третіми особами; платіжні та бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару; інші додаткові наявні документи для підтвердження заявленої митної вартості товару (за бажанням).

До МД № UA205090/2019/059794 від 13.05.2019; № UA205090/2019/060372 від 14.05.2019; № UA205090/2019/062039 від 17.05.2019; № UA205090/2019/061575 від 16.05.2019 декларантом не було надано вищезазначених документів, які б могли підтвердити вартість товару. За наступними МД декларантом направлено заяви щодо відсутності інших документів, що підтверджують митну вартість.

У зв`язку з неподанням декларантом документів згідно з переліком та неможливістю застосування наступних методів визначення митної вартості, митну вартість товару було визначено за резервним методом згідно з статтею 64 МК України та на підставі цінової інформації ЄАІС: за МД № UA 205120/2019/1649 від 21.03.2019. Рівень митної вартості товарів 1,2,3 становить 1,45 дол. США/кг.

Вважає, що у відповідача були наявні підстави для прийняття рішень про коригування митної вартості товарів № UA205110/2019/000472/2 від 14.05.2019; № UA205110/2019/000476/2 від 14.05.2019; № UA205110/2019/000483/2 від 16.05.2019; № UA205110/2019/000484/2 від 16.05.2019.

Враховуючи вищевикладене, оскаржувані рішення Волинської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів є правомірними, обґрунтованими та винесеними відповідно до вимог чинного законодавства.

Одночасно з відзивом представник відповідача подав до суду клопотання, в якому просив здійснити розгляд справи з повідомленням сторін.

Ухвалою суду від 17.07.2019 відмовлено в задоволенні клопотання відповідача про розгляд справи в судовому засіданні за участю сторін в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Юзард до Волинської митниці ДФС про визнання протиправними та скасування рішень.

У відповіді на відзив від 30.07.2019 представник позивача зазначив, що жодних доказів недостовірності заявленої митної вартості митний орган як у своїх рішеннях про коригування митної вартості товарів так і у відзиві не навів. Спірні рішення про коригування митної вартості товарів не містять відомостей про наявність розбіжностей та недоліків у поданих декларантом документах, а також відомостей про конкретні факти чи обставини, встановлені під час митного оформлення.

Відповідач не надав доказів того, що документи подані позивачем для митного оформлення товару, є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів в достовірності наданої інформації. У даному випадку при митному оформленні товару позивачем разом з митними деклараціями на підтвердження заявленої митної вартості товарів були надані митному органу інвойси, які частиною другою статті 53 МК України віднесено до документів що підтверджують митну вартість товарів, а відтак доводи відповідача щодо неможливості визначення митної вартості імпортованих товарів за ціною договору є безпідставними. Крім того, відповідачем не доведено того, що товар МД № UA 205110/2019/000472/2 від 14.05.2019, на яку останній посилається, дійсно був ввезений до України, що митна вартість за такими митними деклараціями не була скоригована, що рішення про коригування (якщо воно приймалось) не було оскаржено до суду та ним скасовано.

Щодо твердження відповідача що ТзОВ Юзард е було надано платіжних документів, з яких можна було встановити вартість товару, то позивач вказує, що платіжні документи не підтверджують вартість товару, а лише свідчать про оплату такого товару. Позивачем надано до відповіді на відзив платіжні документи про оплату вказаного товару.

Дослідивши письмові докази, а також пояснення, викладені учасниками справи у заявах по суті справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що для митного оформлення товарів: текстильні вироби: одяг, що використовувався несортований, зношений не більше ніж на 28%, І-ІІІ категорії: футболки сорочки, блузки, штани, шкарпетки, верхній одяг, куртки, светри, джинсовий одяг, верхній зимовий одяг - Товар № 1; інші вироби, що використовувались: взуття вживане зимове, весняно-осіннє та літнє несортоване, ступінь зносу до 28%, І-ІІІ категорії - Товар № 2; інші речі, що використовувались: речі вживані, несортовані, з текстильних матеріалів, у змішаному вигляді, в асортименті: ковдри, дорожні пледи, постільна білизна, скатертини, фіранки та інше, ступінь зносу до 28% - Товар № 3, декларантом ТзОВ Юзард на Волинську митницю ДФС було подано наступні МД та комплекти документів до них, а саме:

МД UA205090/2019/059794 від 13.05.2019 на загальну суму 23 539,68 USD, згідно якої ціна Товару № 1 становить 21 984,00 USD, Товару № 2 - 1200,48 USD, Товару № 3 - 355,20 USD. До МД додано наступні підтверджуючі документи: сертифікат якості від 09.05.2019; інвойс № 42/09.05.2019 від 09.05.2019 на суму 23 539,68 USD; автотранспортну накладну А № 0067806 від 10.05.2019; декларацію про походження товару № 42/09.05.2019 від 09.05.2019; висновок про вартісні характеристики товару №19/1/036 від 01.02.2019; контракт від 22.10.2018 №INOV-YZ; сертифікат дезінфекції від 09.05.2019; митну декларацію країни відправлення 19PL442020E0280801 від 10.05.2019;

МД UA205090/2019/060372 від 14.05.2019 на загальну суму 23 755,86 USD, згідно якої ціна Товару № 1 становить 22 188,00 USD, Товару № 2 - 1211,46 USD, Товару № 3 - 356,40 USD. До МД додано наступні підтверджуючі документи: сертифікат якості від 09.05.2019; інвойс № 41/09.05.2019 від 09.05.2019 на суму 23 755,86 USD; автотранспортну накладну А № 0017279 від 13.05.2019; декларацію про походження товару № 41/09.05.2019 від 09.05.2019; висновок про вартісні характеристики товару № 19/1/036 від 01.02.2019; контракт від 22.10.2018 №INOV-YZ; сертифікат дезінфекції від 09.05.2019; митну декларацію країни відправлення 19PL442020E0282942 від 13.05.2019;

МД UA205090/2019/061574 від 16.05.2019 на загальну суму 21 879,90 USD, згідно якої ціна Товару № 1 становить 19 092,00 USD, Товару № 2 - 2433,90 USD, Товару № 3 - 354,00 USD. До МД додано наступні підтверджуючі документи: сертифікат якості від 13.05.2019; інвойс № 43/13.05.2019 від 13.05.2019 на суму 21 879,90 USD; автотранспортну накладну А № 0117435 від 13.05.2019; декларацію про походження товару № 43/13.05.2019 від 13.05.2019; висновок про вартісні характеристики товару № 19/1/036 від 01.02.2019; контракт від 22.10.2018 №INOV-YZ; сертифікат дезінфекції від 13.05.2019; митну декларацію країни відправлення 19PL442020E0283309 від 13.05.2019;

МД UA205090/2019/061575 від 16.05.2019 на загальну суму 22 213,18 USD, згідно якої ціна Товару № 1 становить 19 449,60 USD, Товару № 2 - 2414,38 USD, Товару №3 - 349,20 USD. До МД додано наступні підтверджуючі документи: сертифікат якості від 13.05.2019; інвойс 44/13.05.2019 від 13.05.2019 на суму 22 213,18 USD; автотранспортну накладну А №0117437 від 13.05.2019; декларацію про походження товару № 44/13.05.2019 від 13.05.2019; висновок про вартісні характеристики товару № 19/1/036 від 01.02.2019; контракт від 22.10.2018 №INOV-YZ; сертифікат дезінфекції від 13.05.2019; митну декларацію країни відправлення 19PL442020E0284157 від 13.05.2019.

Вказаний товар отримано ТзОВ Юзард згідно контракту від 22.10.2018 №INOV-YZ, укладеного між компанією NOVIKOV GROUP OU (Естонія, продавець) та ТзОВ "Юзард" (Україна, покупець) (а. с. 11-12).

Згідно з пунктом 2.1 контракту від 22.10.2018 №INOV-YZ ціни товару визначаються в доларах США та вказуються в інвойсах. Загальна вартість контракту складає суму вартості всіх інвойсів виставлених та оплачених в межах дії даного договору.

Як слідує із графи 43 електронних митних декларацій UA205090/2019/059794 від 13.05.2019; UA205090/2019/060372 від 14.05.2019; UA205090/2019/061574 від 16.05.2019; UA205090/2019/061575 від 16.05.2019, поданих декларантом для митного оформлення, товари: текстильні вироби: одяг, що використовувався несортований, зношений не більше ніж на 28%, І-ІІІ категорії: футболки сорочки, блузки, штани, верхній одяг, куртки, светри, джинсовий одяг, верхній зимовий одяг ; інші вироби, що використовувались: взуття вживане зимове, весняно-осіннє та літнє несортоване, ступінь зносу до 28%, І-ІІІ категорії ; інші речі, що використовувались: речі вживані, несортовані, з текстильних матеріалів, у змішаному вигляді, в асортименті: ковдри, дорожні пледи, постільна білизна, скатертини, фіранки та інше, ступінь зносу до 28% були задекларовані за 1 (основним) методом, тобто за ціною контракту.

Вважаючи, що документи подані для підтвердження митної вартості товарів не містять усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості, посадовою особою митного органу декларанту було направлено письмові вимоги та запропоновано надати додаткові документи для підтвердження заявленої митної вартості по всіх вищевказаних митних деклараціях, а саме: висновки про якісні та вартісні характеристики оцінюваного товару, підготовлені спеціалізованими експертними установами; митну декларацію країни відправлення; страхові документи, інші відомості, що містять відомості про вартість страхування; рахунки про здійснення платежів третім особам; договір (угоду, контракт) із третіми особами; платіжні та бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару; інші додаткові наявні документи для підтвердження заявленої митної вартості товару (за бажанням).

Декларантом ТзОВ Юзард було надіслано листи від 14.05.2019 № 14/05, № 14/05-1 від 16.05.2019 № 16/05, № 16/06, в яких декларант просив прийняти рішення про коригування митної вартості товарів без врахування 10-ти денного терміну, по причині відсутності інших документів, що підтверджують митну вартість партії товарів (а. с. 74-77).

У зв`язку з ненаданням декларантом документів згідно переліку, вказаного у вимозі, Волинською митницею ДФС по наданих позивачем до митного оформлення митних деклараціях прийнято наступні рішення про коригування митної вартості товару:

№ UA 205110/2019/000472/2 від 14.05.2019 (по МД UA205090/2019/059794 від 13.05.2019) на загальну суму 28 420,00 USD (замість 23 539,68 USD, що була заявлена декларантом), згідно з графою 30 якого митним органом було визначено митну вартість Товару № 1 у розмірі 26 564,00 USD, Товару № 2 у розмірі 1426,80 USD, Товару № 3 у розмірі 429,20 USD;

№ UA 205110/2019/000476/2 від 14.05.2019 (по МД UA205090/2019/060372 від 14.05.2019) на загальну суму 28 681,00 USD (замість 23 755,86 USD, що була заявлена декларантом), згідно з графою 30 якого митним органом було визначено митну вартість Товару № 1 у розмірі 26 810,50 USD, Товару № 2 у розмірі 1439,85 USD, Товару № 3 у розмірі 430,65 USD;

№ UA 205110/2019/000483/2 від 16.05.2019 (по МД UA205090/2019/061574 від 16.05.2019) на загальну суму 26 390,00 USD (замість 21 879,90 USD, що була заявлена декларантом), згідно з графою 30 якого митним органом було визначено митну вартість Товару № 1 у розмірі 23 069,50 USD, Товару № 2 у розмірі 2892,75 USD, Товару № 3 у розмірі 427,75 USD;

№ UA 205110/2019/000484/2 від 16.05.2019 (по МД UA205090/2019/061575 від 16.05.2019) на загальну суму 26 793,10 USD (замість 22 213,18 USD, що була заявлена декларантом), згідно з графою 30 якого митним органом було визначено митну вартість Товару № 1 у розмірі 23 501,60 USD, Товару № 2 у розмірі 2869,55 USD, Товару № 3 у розмірі 421,95 USD.

У графі 33 вищевказаних рішень про коригування митної вартості товару було зазначено, що митна вартість товарів 1, 2, 3, які ввозяться на митну територію України, не може бути визнана за ціною договору у зв`язку з тим, що документи, які подані для підтвердження митної вартості, не містять усіх даних, необхідних для визначення митної вартості за методом обраним декларантом.

Декларанту запропоновано надати на протязі 10 робочих днів наступні додаткові документи для підтвердження заявленої митної вартості згідно статей 53-54 МК України: висновки про якісні та вартісні характеристики оцінюваного товару, підготовлені спеціалізованими експертними установами; митну декларацію країни відправлення; страхові документи, інші відомості, що містять відомості про вартість страхування; рахунки про здійснення платежів третім особам; договір (угоду, контракт) із третіми особами; платіжні та бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару; інші додаткові наявні документи для підтвердження заявленої митної вартості товару (за бажанням).

Декларант надав висновок експертного заключення 19/1/036 від 01.02.2019, проте не надав інші документи, які б могли підтвердити вартість даного товару по причині їх відсутності, про що митний орган повідомлено листами від 14.05.2019 № 14/05, № 14/05-1 від 16.05.2019 № 16/05, № 16/06.

В оскаржуваних рішеннях зазначено, що у зв`язку з неможливістю застосування наступних методів визначення митної вартості, а саме методу 2а (стаття 59 МК України) та методу 2б (стаття 60 МК України) з причини відсутності у митного органу та декларанта інформації про ідентичні та подібні (аналогічні) товари, методу 2в (стаття 62 МК України) та методу 2г (стаття 63 МК України) з причини відсутності вартісної основи для розрахунку митної вартості в митного органу та декларанта, митну вартість товарів 1, 2, 3, визначено за резервним методом згідно із статтею 64 МК України на підставі цінової інформації ЄАІС: МД №UA 205120/2019/1694 від 21.03.2019 - рівень митної вартості товарів 1, 2, 3, становить 1,45 долара США /кг.

Не погоджуючись з рішеннями про коригування митної вартості товару № UA205110/2019/000472/2 від 14.05.2019; № UA205110/2019/000476/2 від 14.05.2019; № UA205110/2019/000483/2 від 16.05.2019; № UA205110/2019/000484/2 від 16.05.2019 позивач звернувся з даним позовом до суду.

Частиною другою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 49 МК України від 13.03.2012 № 4495-VI (з наступними змінами та доповненнями) визначено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до частини першої статті 51 МК України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу.

Згідно із частинами першою третьою статті 52 цього ж Кодексу заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою. Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані: 1) заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з органом доходів і зборів; 2) подавати органу доходів і зборів достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню; 3) нести всі додаткові витрати, пов`язані з коригуванням митної вартості або наданням органу доходів і зборів додаткової інформації. Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, мають право: 1) надавати митному органу (за наявності) додаткові відомості у разі потреби уточнення інформації; 2) на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються: у разі визнання органом доходів і зборів заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю; у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням органу доходів і зборів про коригування митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною органом доходів і зборів; у разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням органу доходів і зборів про коригування заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу X цього Кодексу в розмірі, визначеному органом доходів і зборів відповідно до частини сьомої статті 55 цього Кодексу; 3) проводити цінову експертизу договору (контракту) шляхом залучення експертів за власні кошти; 4) оскаржувати у порядку, визначеному главою 4 цього Кодексу, рішення органу доходів і зборів щодо коригування митної вартості оцінюваних товарів та бездіяльність органу доходів і зборів щодо неприйняття протягом строків, встановлених статтею 255 цього Кодексу для завершення митного оформлення, рішення про визнання митної вартості оцінюваних товарів; 5) приймати самостійне рішення про необхідність коригування митної вартості після випуску товарів; 6) отримувати від органу доходів і зборів інформацію щодо підстав, з яких орган доходів і зборів вважає, що взаємозв`язок продавця і покупця вплинув на ціну, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари; 7) у випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, вимагати від органу доходів і зборів надання письмової інформації про причини, за яких заявлена ними митна вартість не може бути визнана; 8) у випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, вимагати від органу доходів і зборів надання письмової інформації щодо порядку і методу визначення митної вартості, застосованих при коригуванні заявленої митної вартості, а також щодо підстав для здійснення такого коригування.

Як передбачено частинами другою третьою статті 53 МК України, документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) копія імпортної ліцензії, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

У разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу органу доходів і зборів зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи: 1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; 2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом); 3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); 4) виписку з бухгалтерської документації; 5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів; 6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; 7) копію митної декларації країни відправлення; 8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

Частинами першою третьою статті 54 вказаного Кодексу визначено, що контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості. Контроль правильності визначення митної вартості товарів за основним методом - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту (вартість операції), здійснюється органом доходів і зборів шляхом перевірки розрахунку, здійсненого декларантом, за відсутності застережень щодо застосування цього методу, визначених у частині першій статті 58 цього Кодексу. За результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів орган доходів і зборів визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.

Відповідно до частин першої, другої, п'ятої, шостої статті 55 МК України рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається органом доходів і зборів у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо органом доходів і зборів у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів. Прийняте органом доходів і зборів письмове рішення про коригування заявленої митної вартості товарів має містити: 1) обґрунтування причин, через які заявлену декларантом митну вартість не може бути визнано; 2) наявну в митного органу інформацію (у тому числі щодо числових значень складових митної вартості, митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, інших умов, що могли вплинути на ціну товарів), яка призвела до виникнення сумнівів у правильності визначення митної вартості та до прийняття рішення про коригування митної вартості, заявленої декларантом; 3) вичерпний перелік вимог щодо надання додаткових документів, передбачених частиною третьою статті 53 цього Кодексу, за умови надання яких митна вартість може бути визнана органом доходів і зборів; 4) обґрунтування числового значення митної вартості товарів, скоригованої органом доходів і зборів, та фактів, які вплинули на таке коригування; 5) інформацію про: а) право декларанта або уповноваженої ним особи на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються: у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням органу доходів і зборів про коригування митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною органом доходів і зборів; у разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням органу доходів і зборів про коригування заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу X цього Кодексу в розмірі, визначеному органом доходів і зборів відповідно до частини сьомої цієї статті; б) право декларанта або уповноваженої ним особи оскаржити рішення про коригування заявленої митної вартості до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду. Декларант може провести консультації з органом доходів і зборів з метою обґрунтованого вибору методу визначення митної вартості на підставі інформації, яка наявна в органі доходів і зборів. На вимогу декларанта консультації проводяться у письмовому вигляді.

Згідно з частинами першою другою статті 57 вказаного Кодексу передбачено, що визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний. Основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції).

За приписами частин першої, другої статті 64 МК України у разі якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом послідовного використання методів, зазначених у статтях 58 - 63 цього Кодексу, митна вартість оцінюваних товарів визначається з використанням способів, які не суперечать законам України і є сумісними з відповідними принципами і положеннями Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (GATT). Митна вартість, визначена згідно з положеннями цієї статті, повинна ґрунтуватися на раніше визнаних (визначених) органами доходів і зборів митних вартостях.

Системний аналіз вказаних положень МК України дає підстави дійти таких висновків.

На виконання такого принципу державної митної справи, як принцип додержання прав та охоронюваних законом інтересів осіб, орган доходів і зборів повинен обґрунтувати причини витребування додаткових документів у разі, якщо документи, які підтверджують митну вартість товарів, містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари. Тягар доведення неправильності заявленої митної вартості лежить на органі доходів і зборів.

Всупереч вищевикладеному, жодних доказів недостовірності заявленої митної вартості митний орган в рішеннях про коригування митної вартості товарів не навів. Спірні рішення про коригування митної вартості товарів не містять відомостей про наявність розбіжностей чи недоліків у поданих декларантом документах, а також відомостей про конкретні факти чи обставини, встановлені під час митного оформлення. Відповідач обмежився лише формулюванням про те, що документи, які були подані для підтвердження митної вартості, не містять усіх даних необхідних для визначення митної вартості за методом обраним декларантом, не вказавши при цьому, які саме складові митної вартості товарів є непідтвердженими.

У рішенні про коригування заявленої митної вартості, крім номера та дати митних декларацій, які були взяті за основу для визначення митної вартості оцінюваних товарів, орган доходів і зборів повинен також навести пояснення щодо зроблених коригувань на обсяги партії ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, умов поставки, комерційних умов тощо та зазначити докладну інформацію і джерела, які використовувалися митним органом при визначенні митної вартості оцінюваних товарів із застосуванням резервного методу.

При обґрунтуванні неможливості застосування певних другорядних методів орган доходів і зборів повинен конкретизувати підстави незастосування цих методів. Орган доходів і зборів зобов`язаний навести у рішенні про коригування митної вартості товарів порівняння характеристик оцінюваного товару та характеристик товару, ціна якого взята за основу для коригування митної вартості за такими другорядними методами, як за ціною договору щодо ідентичних товарів, за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів, на основі віднімання вартості, резервний метод.

Відповідач не виконав обов`язку щодо наведення у рішенні про коригування митної вартості товарів порівняння характеристик оцінюваного товару та характеристик товару, ціна якого взята за основу для коригування митної вартості за резервним методом.

Відтак, оскаржувані рішення не містять числових значень складових митної вартості, митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, інших умов, що могли вплинути на ціну товару, яка призвела до виникнення сумнівів у правильності визначення митної вартості та до прийняття рішень про коригування митної вартості, заявленої декларантом, та у них відсутнє належне обґрунтування числового значення митної вартості товару, скоригованої відповідачем, та фактів, які вплинули на таке коригування.

Зважаючи на встановлені обставини справи та досліджені під час судового розгляду докази, суд дійшов висновку, що відповідач безпідставно відмовив позивачу у визнанні заявленої митної вартості товару за ціною договору з огляду на наступне.

Як встановлено судом, позивач здійснював імпорт товару на підставі контракту від 22.10.2018 №INOV-YZ, укладеного між компанією NOVIKOV GROUP OU (Єстонія, продавець) і ТзОВ "Юзард" (Україна, покупець).

Пунктом 2.1 контракту від 22.10.2018 №INOV-YZ ціна товару визначається в доларах США та вказуються в інвойсах. Загальна вартість контракту складає суму вартості всіх інвойсів виставлених та оплачених в межах дії даного договору.

Згідно наданих до митних декларацій інвойсів № 42/09.05.2019 від 09.05.2019 суму 23 539,68 USD; № 41/09/05/2019 від 09.05.2019 на суму 23 755,86 USD; № 43/13.05.2019 від 13.05.2019 на суму 21 879,90 USD; № 44/13.05.2019 від 13.05.2019 на суму 22 213,18 USD, рівень митної вартості Товару № 1 текстильні вироби: одяг, що використовувався несортований, зношений не більше ніж на 28%, І-ІІІ категорії: футболки сорочки, блузки, штани, верхній одяг, куртки, светри, джинсовий одяг становить 1,20 доллара США /кг; Товару № 2 інші вироби, що використовувались: взуття вживане зимове, весняно-осіннє та літнє несортоване, ступінь зносу до 28%, І-ІІІ категорії становить 1,22 доллара США /кг; Товару № 3 інші речі, що використовувались: речі вживані, несортовані, з текстильних матеріалів, у змішаному вигляді, в асортименті: ковдри, пледи, постільна білизна, скатертини та інше, ступінь зносу до 28% становить 1,20 доллара США /кг.

На підтвердження заявленої митної вартості товарів позивачем до митного органу було надану комерційну пропозицію від 04.03.2019, надану продавцем, відправником товару компанією NOVIKOV GROUP OU, яка підтверджує заявлену митну вартість товару.

Крім того, для встановлення інформації про вартісні рівні аналогічних (подібних) товарів на кордоні України та підтвердження правомірності визначення вартості товару саме по ціні, зазначеній в митних деклараціях, позивачем було замовлено товарознавчу експертизу, яку було проведено судовим експертом Білобран С.З.

Як вбачається з висновку експертного товарознавчого дослідження від 01.02.2019 №19/1/036, який було надано до митного органу, судовим експертом Білобран С.З. зроблено висновок, що вартість об`єктів дослідження за одиницю виміру станом на лютий 2019 року при ввезенні на митну територію України без нарахування митних платежів та зборів, який поступає на адресу ТзОВ Юзард від компанії NOVIKOV GROUP OU (Естонія) по контракту від 22.10.2018 №INOV-YZ за межами території України з врахуванням витрат на їх доставку до кордону України може складати USD без ПДВ/кг: одяг, що використовувався - від 0,631; взуття, що використовувалось - від 0,586; вживані ковдри, фіранки, білизна, скатертини - від 0,567 (а. с. 34-35).

Таким чином, позивачем надавалась відповідачу вичерпна інформація від продавця (постачальника) товару щодо цін на даний товар.

Крім того, суд вважає за доцільне зазначити, що митне оформлення перших поставок товару за тим же контрактом від 22.10.2018 №INOV-YZ у грудні 2018 року за МД №UA205090/2018/110855 від 18.12.2018 згідно інвойсу № 310/17.12.2018 від 17.12.2018, МД UA205090/2018/112407 від 21.12.2018 згідно інвойсу № 313/19.12.2018 від 19.12.2018, МД UA205090/2018/115069 від 28.12.2018 згідно інвойсу № 315/27.12.2018 від 27.12.2018 відповідачем здійснювалось по заявленій митній вартості ТзОВ Юзард , визначеній за 1 (основним) методом, за ціною контракту.

Враховуючи вищевикладені обставини справи та норми чинного законодавства, суд дійшов висновку, що подані позивачем до митного оформлення документи були достатніми для підтвердження заявленої за ціною договору митної вартості товарів.

Одночасно суд звертає увагу на те, що застосуванню другорядних методів повинна передувати процедура консультацій між митним органом та декларантом відповідно до положень статей 59, 60 МК України. Під час таких консультацій митний орган та декларант можуть здійснити обмін наявною у кожного з них інформацією за умови додержання вимог щодо її конфіденційності.

Разом з тим, попри формальну вказівку в оскаржуваних рішеннях про проведення таких консультацій, митним органом не надано належних доказів про проведення процедури консультацій з декларантом з метою обґрунтованого вибору методу визначення митної вартості товарів, а лише надіслано декларанту в електронному вигляді повідомлення-вимоги про надання додаткових документів, та в подальшому прийнято оскаржувані рішення про коригування митної вартості товарів.

Митний орган має право самостійно визначити митну вартість товарів, однак, це повинно відбуватись із дотриманням вимог чинного законодавства, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дій), з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, з врахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Докази досліджені судом, не вказують на підтвердження позиції Волинської митниці ДФС щодо необхідності застосування резервного методу визначення вартості товарів та спростування можливості застосування основного методу. Обставин, які б викликали обґрунтовані сумніви в достовірності проведеного позивачем розрахунку митної вартості товару за ціною договору, відповідачем не наведено, та інших обставин, які б впливали на рівень задекларованої позивачем митної вартості товару, судом не встановлено. Тому з огляду на приписи частини другої статті 77 КАС України рішення у спорі належить прийняти на користь позивача, а не владного суб'єкта.

На переконання суду, подані позивачем до митного оформлення документи є достатніми для підтвердження заявленої за ціною договору митної вартості товару: текстильні вироби: одяг, що використовувався несортований, зношений не більше ніж на 28%, І-ІІІ категорії: футболки сорочки, блузки, штани, верхній одяг, куртки, светри, джинсовий одяг, верхній зимовий одяг ; інші вироби, що використовувались: взуття вживане зимове, весняно-осіннє та літнє несортоване, ступінь зносу до 28%, І-ІІІ категорії ; інші речі, що використовувались: речі вживані, несортовані, з текстильних матеріалів, у змішаному вигляді, в асортименті: ковдри, дорожні пледи, постільна білизна, скатертини, фіранки та інше, ступінь зносу до 28% , а відповідач належними та допустимими доказами не довів неправильність заявленої митної вартості, відтак, оскаржувані рішення Волинської митниці ДФС підлягають визнанню протиправними та скасуванню, а позовні вимоги до задоволення.

Відповідно до статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

Як визначено частинами першою статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати, пов'язані зі сплатою судового збору, у сумі 1960,21 грн., що підтверджуються платіжним дорученням № 125 від 19.06.2019 № (а. с. 2).

Керуючись статтями 139, 243, 245, 246, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Митного кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Волинської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів № UA205110/2019/000472/2 від 14.05.2019; № UA205110/2019/000476/2 від 14.05.2019; № UA205110/2019/000483/2 від 16.05.2019; № UA205110/2019/000484/2 від 16.05.2019.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Юзард (43006, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Вахтангова, будинок 16, код ЄДРПОУ42507924) за рахунок бюджетних асигнувань Волинської митниці ДФС (44350, Волинська область, Любомльський район, село Римачі, вулиця Призалізнична, 13, код ЄДРПОУ 39472698) судові витрати у сумі 1960 (одна тисяча дев'ятсот шістдесят) гривень 21 копійку.

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255, 295 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ф. А. Волдінер

Дата ухвалення рішення21.08.2019
Оприлюднено22.08.2019
Номер документу83752333
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень

Судовий реєстр по справі —140/1935/19

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 18.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 10.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 12.09.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Царапора О. П.

Ухвала від 08.08.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Царапора О. П.

Рішення від 21.08.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні