ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
19 серпня 2019 р. Справа № 10/7/2011/5003
Господарський суд Вінницької області в складі: головуючий суддя Тісецький С.С., секретар судового засідання Поцалюк Н.В., розглянувши в приміщенні суду матеріали у справі
за заявою : Головного управління ДФС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м.Вінниця, 21100; код ЄДРПОУ 39402165)
до : Державного підприємства "Вінницький авіаційний завод - ВІАЗ", 21034, м. Вінниця, вул. Чехова, 7, код 01128475
про визнання банкрутом
за участю представників:
від ГТУЮ у Вінницькій області : Попик О.О., Іванов А.К., за довіреностями
від арбітражного керуючого Василика В.В.: Святецька В.Л., за довіреністю
від ДК "Укроборонпром": Прудь О.В., за довіреністю
від ГУ ДФС у Вінницькій області: Черпітяк О.В., за довіреністю
В С Т А Н О В И В :
В провадженні Господарського суду Вінницької області перебуває справа №10/7/2011/5003 про банкрутство Державного підприємства "Вінницький авіаційний завод - ВІАЗ".
Провадження у справі перебуває на стадії процедури санації боржника.
Ухвалою суду від 24.06.2015 року припинено повноваження арбітражного керуючого Дорошенка Я.В. - керуючого санацією ДП Вінницький авіаційний завод "ВІАЗ" та призначено керуючим санацією арбітражного керуючого Василика В.В..
Також, ухвалою суду від 05.06.2019 року було призначено до розгляду клопотання арбітражного керуючого Василика В.В. б/н від 10.04.2019 року (вх.№ 02.1-34/3196/19) про затвердження звітів керуючого санацією у справі № 10/7/2011/5003 на 19.08.2019 року.
В судове засідання на визначену дату з`явились представники арбітражного керуючого, ДК "Укроборонпром", ГУ ДФС у Вінницькій області та ГТУЮ у Вінницькій області.
При цьому, судом встановлено, що 16.08.2019 року від представника ДК "Укроборонпром" до суду надійшло пояснення (вх. № 02.1-34/6495/19 від 16.08.2019 року) стосовно затвердження звіту арбітражного керуючого Василика В.В. під час виконання ним повноважень керуючого санацією ДП Вінницький авіаційний завод "ВІАЗ" у справі №10/7/2011/5003.
Окрім того, 19.08.2019 року суду від арбітражного керуючого Василика В.В. надійшло уточнення № 02-04/24501 від 16.08.2019 року до звітів керуючого санацією про роботу проведену в ході процедури санації ДП Вінницький авіаційний завод "ВІАЗ" за І та ІІ квартал 2019 року.
Також, в судовому засіданні представником арбітражного керуючого Василика В.В. надано суду клопотання б/н від 19.08.2019 року про зміну вимог арбітражного керуючого в частині затвердження винагороди керуючого санацією по справі № 10/7/2011/5003 та клопотання № 02-04/249 від 19.08.2019 року про долучення документів до матеріалів справи.
В судовому засіданні, представники ДК "Укроборонпром" та ГУ ДФС у Вінницькій області не заперечили щодо наданих доказів.
Суд оглянувши подані документи, долучив їх до матеріалів справи.
В ході розгляду справи, представник арбітражного керуючого Василика В.В. підтримала клопотання арбітражного керуючого Василика В.В. б/н від 10.04.2019 року про затвердження звітів керуючого санацією у даній справі з врахуванням поданих уточнень та клопотання про зміну вимог арбітражного керуючого в частині затвердження винагороди керуючого санацією.
Представник ДК "Укроборонпром" заперечила щодо клопотання про затвердження вказаних звітів керуючого санацією з підстав, викладених у письмових поясненнях.
Представник ГУ ДФС у Вінницькій області не заперечила стосовно затвердження звітів керуючого санацією у даній справі.
Суд, розглянувши клопотання арбітражного керуючого Василика В.В. арбітражного керуючого Василика В.В. б/н від 10.04.2019 року про затвердження звітів керуючого санацією, дослідивши уточнення № 02-04/24501 від 16.08.2019 року до звітів, клопотання б/н від 19.08.2019 року про зміну вимог арбітражного керуючого в частині затвердження винагороди керуючого санацією та наявні у справі докази, заслухавши пояснення представників учасників справи, встановив наступне.
Відповідно до звіту керуючого санацією б/н від 18.01.2019 року про проведену роботу в ході процедури санації, про нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат за IV квартал 2018 року, було нараховано оплату послуг арбітражного керуючого за виконання роботи в процедурі санації ДП "Вінницький авіаційний завод - ВІАЗ" за IV квартал 2018 р. на суму 44 676,00 грн.
Вказана сума розрахована у розрахунку чотирьох мінімальних заробітних плат щомісячно, відповідно до чого просив комітет кредиторів затвердити звіт про нарахування та оплату послуг за IV квартал 2018 р. на зазначену суму.
При цьому, на зборах комітету кредиторів 12.10.2018 року було затверджено звіт арбітражного керуючого про понесені витрати за період І, ІІ, ІІІ кварталів 2018 року, водночас частина витрат залишилася не відзвітованою та не затвердженою комітетом кредиторів.
Зокрема, арбітражним керуючим було здійснено наступні витрати за минулі періоди до 30.09.2018 р., які не були розглянуті та погоджені на зборах 12.10.2018 р., а саме :
- 50,00 грн. - відправка документів ТОВ "Нова пошта" на адресу ПАТ "Мотор Січ" 18.04.2018 року;
- 13,00 грн. - поштові витрати на відправку начальнику відділу примусового виконання рішень управління ДВС ГТУ юстиції у Вінницькій області;
- 9,00 грн. - поштові витрати за надіслання листа ОСОБА_1 від 03.08.2018 року;
- 321,60 грн. - поштові витрати згідно чеку від 22.08.2018 року (на суму 9,00 грн.), чеку від 28.08.2018 року (на суму 9,00 грн.), чеку від 14.08.2018 року (на суму 33,60 грн.), реєстру відправлень від 14.08.2018 року (на суму 252,00 грн.) та чеків від 15.08.2018 року та звіту про використання коштів (на суму 18,00 грн.).
Також, арбітражним керуючим було здійснено наступні позарахункові (за власні кошти) витрати за IV квартал 2018 року, в тому рахунку:
1) 33,00 грн. - поштові витрати за надіслання листа Відділу примусового виконання рішень управління ДВС ГТУ юстиції у Вінницькій області відповідь на вимогу державного виконавця 03.10.2018 року;
2) 13,00 грн. - поштові витрати за надіслання листа ДК "Укроборонпром" 05.10.2018 року;
3) 13,00 грн. - поштові витрати за надіслання листа ПАТ "Мотор Січ" 05.10.2018 року.
Окрім того, були здійснені витрати з банківського рахунку боржника за 4 квартал 2018 року, а саме :
1) 4 570,57 грн. - за демеркуризацію ДСНС, 03.10.2018 р. (з банківського рахунку боржника);
2) 292,00 грн. - за видачу сертифікатів до ЕЦП КП Програмний комплекс, 09.10.2018 року (з банківського рахунку боржника);
3) 14 730,00 грн. - за оцінку майна ТБ "Подільський контракт" 12.10.2018 року (з банківського рахунку боржника);
4) 21 000,00 грн. - за оцінку майна ТБ "Подільський контракт" 30.10.2018 року (з банківського рахунку боржника);
5) 20 000,00 грн. - за бухгалтерські послуги ТОВ "ПБК", 12.10.2018 р. (з банківського рахунку боржника);
6) 20 000,00 грн. - за бухгалтерські послуги ТОВ "ПБК", 30.10.2018 року (з банківського рахунку боржника);
7) 1 321,36 грн. - сплата виконавчого збору, 29.10.2018 року (з банківського рахунку боржника);
8) 12 000,00 грн. - за послуги зберігання майна, ТОВ "ВІАЗ", 19.11.2018 року (з банківського рахунку боржника);
9) 60 013,80 грн. - оплата заборгованості по оплаті послуг арбітражного керуючого Василика В.В. (з банківського рахунку боржника);
10) 433,20 грн. - РКО (з банківського рахунку боржника);
11) 398,18 грн. - компенсація витрат арбітражного керуючого Василика В.В. по справі за попередні відзвітовані періоди (з банківського рахунку боржника).
Нараховані та не сплачені витрати в процедурі санації ДП "Вінницький авіаційний завод - Віаз" за 4 квартал становлять : 15 000,00 - за бухгалтерські послуги ТОВ "ПБК"; 36000,00 - відповідальне зберігання майна боржника; 25 000,00 - аудиторські послуги. Всього: 76 000,00 грн.
18.01.2019 року відбувся комітет кредиторів ДП "Віаз", на якому було розглянуто питання стосовно нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат за IV квартал 2018 року, а також стосовно витрат за минулі періоди до 30.09.2018 р., які не були розглянуті та погоджені на зборах 12.10.2018 року (протокол додано).
Як вбачається із звіту керуючого санацією б/н від 05.04.2019 року про проведену роботу в ході процедури санації, про нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат за І квартал 2019 року, з санаційного рахунку боржника за звітній період здійснено наступні виплати, які було схвалено раніше на комітеті кредиторів та затверджено судом згідно ухвали Господарського суду Вінницького області від 05.09.2018 року по справі № 10/7 /2011/5003 :
1) 111 160, 00 грн. - оплата послyг арбітражного керуючого (часткова заборгованість за 2017 рік.) (затверджено): Березень 2017 року - 2 200,00 грн. (залишок); квітень 2017 року - 12 800,00 грн.; травень 2017 року - 12 800,00 грн.; червень 2017 року - 12 800,00 грн.; липень 2017 року - 12 800,00 грн.; серпень 2017 року - 12 800,00 грн.; вересень 2017 року - 12 800,00 грн.; жовтень 2017 року - 12 800,00 грн.; листопад 2017 року - 12 800,00 грн.; грудень 2017 року - 6 560,00 грн.;
2) 96 000,00 грн. - за послуги зберігання майна (12 000,00 грн. згідно рахунку № 98 від 27.12.2018 року, 12 000,00 грн. згідно рахунку № 84 від 30.11.2018 року, 12 000,00 грн. згідно рахунку № 73 від 31.10.2018 року, 12 000,00 грн. згідно рахунку № 63 від 21.09.2018 року, 12 000,00 грн. згідно рахунку № 53 від 21.08.2018 року, 12 000,00 грн.. згідно рахунку №50 від 24.07.2018 року, 12 000,00 грн.. згідно рахунку № 36 від 27.06.2018 року, 12 000,00 грн.. згідно рахунку № 29 від 23.05.2018 року);
3) 15 815, 93 грн. - компенсація витрат арбітражного керуючого за минулі періоди, які було затверджено Господарським судом Вінницької області від 05.09.2018 року по справі №10/7/2011/5003;
4) 25 000,00 грн. - за послуги аудиту (згідно акту прийому-здачі наданих послуг від 17.01.2019 року - 25 000,00 грн.);
5) 80 000,00 грн. - за бухгалтерські послуги ТОВ "ПБК" (акт № ВІАЗ-17/12 від 29.12.2017 року - 5 000,00 грн., акт № ВІАЗ-18/01 від 31.01.2018 року 5 000,00 грн., акт №ВІАЗ-17/10 від 31.10.2017 року - 5 000,00 грн., акт № ВІАЗ - 17/11 від 30.11.2017 року - 5000,00 грн., акт № ВІАЗ -17/8 від 31.08.2017 року - 5 000,00 грн., акт № ВІАЗ-17/9 від 29.09.2017 року - 5 000,00 грн.., акт № ВІАЗ - 17/6 від 30.06.2017 року - 5 000,00 грн., акт №ВІАЗ - 17/7 від 31.07.2017 року - 5 000,00 грн., акт № ВІАЗ - 17/4 від 28.04.2017 року - 5000,00 грн., акт № ВІАЗ - 17/5 від 31.05.2017 року - 5 000,00 грн., акт № ВІАЗ-17/2 від 28.02.2017 року - 5 000,00 грн., акт № ВІАЗ - 17/3 від 31.03.2017 року - 5 000,00 грн., акт №ВІАЗ -16/12 від 30.12.2016 року - 5 000,00 грн., акт № ВІАЗ -17/1 від 31.01.2017 року - 5000,00 грн., акт № ВІАЗ-16/10 від 31.10.2016 року - 5 000,00 грн., акт № ВІАЗ -16/11 від 30.11.2016 року - 5 000,00 грн.);
6) 20 000,00 грн. - за оцінку майна ТБ "Подільський контракт" компенсація витрат згідно договору № С-119 /02 від 22.02.2016 року;
7) 6 240,00 грн. - за видачу довідок про стаж (згідно договору № 17 від 31.05.2017 року, акт № 17/1 від 30.06.2017 року - 2 976,00 грн., акт № 17/2 від 31.07.2017 року - 2208,00 грн., акт № 17/3 від 31.08.2017 року - 1 056,00 грн.);
8) 435,24 грн. - РКО. Всього на суму 354 651,17 грн.
Також, арбітражний керуючий Василик В.В. звітує про нараховану оплату послуг арбітражного керуючого за виконання роботи в процедурі санації ДП "Вінницький авіаційний завод - ВІАЗ" за І квартал 2019 р. на суму 50 076,00 грн. Вказана сума розрахована у розрахунку чотирьох мінімальних заробітних плат щомісячно.
Додатково керуючий санацією поніс витрати за власні кошти, зокрема: поштові витрати - 19,00 грн. згідно чеку від 01.03.2019 року; поштові витрати - 15,00 грн. згідно чеку від 15.01.2019 року; сплата адміністративного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб ДП "Віаз" - 587,00 грн. від 27.02.2019 року. Всього 621,00 грн.
Окрім того, було нараховано та не сплачено витрати за І квартал 2019 року, а саме : 21000,00 грн. - бухгалтерські послуги ТОВ "ПБК"(січень-березень 2019 року); 36 000,00 грн. - за послуги відповідального зберігання майна (січень-березень 2019 року); 20 352,00 грн. - за видачу довідок про трудовий стаж та заробітну плату колишнім працівникам ДП "Віаз". Всього 77 352,00 грн.
За змістом уточнення уточнення № 02-04/24501 від 16.08.2019 року до звітів керуючого санацією про роботу проведену в ході процедури санації ДП Вінницький авіаційний завод "ВІАЗ" за І та ІІ квартал 2019 року, повідомляється наступне.
На виконання ухвали господарського суду Вінницької області від 05.06.2019 року по справі № 10/7 /2011/5003 про банкрутство ДП "Віаз", арбітражний керуючий уточнює суми грошової винагороди та витрат, пов`язаних з процедурою банкрутства ДП "Віаз", які не було затверджено судом, проте було розглянуто та затверджено комітетом кредиторів ДП "Віаз" за період 24 червня 2015 року по 31 червня 2019 року, а саме :
- 534 433,80 грн. - послуги арбітражного керуючого, керуючого санацією ДП "Віаз" Василика В.В . за період за період 24.06.2015 року до 31.06.2019 року :
- червень 2015 р. - 1137,80 грн., липень-серпень 2015 року 9 744,00 грн., вересень-грудень 2015 року 22048,00 грн., що в загальному складає за 2015 рік 32 929,80 грн.;
- січень 2016 року-квітень 2016 року (5512,00*4) 22 048,00 грн.; травень 2016 року - листопад 2016 року (5800,00*7) 40600,00 грн.; грудень 2016 року - 6 400,00 грн., що в загальній сумі складає за 2016 рік 69 048,00 грн.;
- січень 2017 року-грудень 2017 року (12800,00*12) 153 600,00 грн.;
- 14 892,00 грн. січень 2018 року, 14 892,00 грн. лютий 2018 року, 14 892,00 грн. березень 2018 року, 14 892,00 грн. квітень 2018 року, 14 892,00 грн. травень 2018 року, 14892,00 грн. червень 2018 року, 14 892,00 грн. липень 2018 року, 14 892,00 грн. серпень 2018 року, 14892,00 грн. вересень 2018 року, 14 892,00 грн. жовтень 2018 року, 14 892,00 грн. листопад 2018 року, 14 892,00 грн. грудень 2018 року, що в загальному складає за 2018 рік 178 704,00 грн.
- 16 692,00 грн. за січень 2019 року, 16 692,00 грн. за лютий 2019 року, 16 692,00 грн. за березень 2019 року, 16 692,00 грн. за квітень 2019 року, 16 692,00 грн. за травень 2019 року, 16 692,00 грн. за червень 2019 року, що в загальному складає за 2019 рік: 100 152,00 грн.
- Зберігання майна ДП "Вінницький авіаційний завод - "Віаз" 180 000,00 грн.: квітень 2018 року - січень 2019 року 120 000,00 грн. лютий 2019 року - червень 2019 року становить 60 000,00 грн.
- 152 000,00 грн. - за бухгалтерські послуги ТОВ "ПБК" за період березень-грудень 2017 року: 50 000,00 грн., січень-грудень 2018 року 60 000,00 грн., та за січень-червень 2019 року 42 000,00 грн.
- 3 249,20 грн. - РКО (за період з моменту призначення керуючого санацією ДП "Віаз" Василика В.В. 24.06.2015 року - 31.06.2019 року);
- 1 921,00 грн. - оплата судового збору за позовом ДП "Вінницький авіаційний завод - Віаз" до Окружного адміністративного суду міста Києва (червень 2019 року);
- 2 497,30 грн. : 1 921,00 грн. + 575,30 грн. - оплата судового збору за позовом ДП "Вінницький авіаційний завод - Віаз" до Окружного адміністративного суду міста Києва (травень 2019 року);
- 4 610,60 грн. - канцелярські товари;
- 2 200,00 грн. - оплата за придбання канцелярських товарів за період серпень 2018 року;
- 26 592,00 грн. - за видачу довідок про стаж для подальшого оформлення на пенсію, колишніх працівників ДП "Віаз" за період вересень 2017 року- серпень 2018 року (згідно договору № 17 від 31.05.2017 року, акт № 17/1 від 30.06.2017 року - 2 976,00 грн., акт №17/2 від 31.07.2017 р. - 2 208,00 грн., акт № 17/3 від 31.08.2017 року - 1 056,00 грн., вересень 2017 року - 1 728,00 грн., жовтень 2017 року 1 248,00 грн., листопад - 1 728,00 грн., грудень - 1 824,00 грн., січень - 576,00 грн., лютий - 1 248,00 грн., березень - 1 728,00 грн., квітень - 2 976,00 грн., травень -2 496,00 грн., червень - 2 016,00 грн., липень - 1632,00 грн., серпень 2018 року - 1 152,00 грн.);
- 4570,57 грн. - за надання послуг демеркуризації, згідно договору № 67 від 25.06.2018 року;
- 12 000,00 грн. - проведення фінансового аналізу діяльності ДП "Віаз" на підставі договору на надання бухгалтерських послуг № 10/07 від 10 липня 2018 року;
- 1 321,36 грн. - оплата за виконавчий збір за ВП 40640034 по справі №10/7/2011/5003 на підставі платіжного доручення № 299 від 29.10.2018 року;
- 25 000,00 грн. - за послуги аудиту (згідно акту прийому-здачі наданих послуг від 17.01.2019 року);
- 3 752,00 грн. - встановлення комп`ютерної програми MeDoc;
- 524,00 грн. за встановлення ключів ЕЦП для ДП "Віаз" жовтень 2017 року; вересень 2018 року;
- 530,00 грн. - оплата за адміністративний збір за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу на підставі платіжного доручення № 291 від 12.09.2018 року;
- 47 370,00 грн. - оплата згідно договору № 1/4/18 про надання транспортних послуг по здійсненню вантажних перевезень автомобільним транспортом від 01.04.2018 року;
- 264 774,80 грн. - погашення заробітної плати(поточної заборгованості) колишнім працівникам ДП "Віаз" в тому числі обов`язкові платежі (єдиний соціальний внесок, військовий збір та податок на доходи фізичних осіб);
- 17 309,01 грн. - витрати арбітражного керуючого, які були понесені за період діяльності керуючого санацією ДП "Віаз" від 24.06.2015 року по 31.06.2019 року за власні кошти; були розглянуті та затвердженні на комітеті кредиторів ДП "Віаз", згідно протоколів комітету кредиторів ДП "Віаз" від 20 березня 2018 року, 12 жовтня 2018 року, 18 січня 2019 року.
З огляду на викладене, у поданому уточненні, арбітражний керуючий просить схвалити звіт арбітражного керуючого в частині затвердження оплати послуг керуючого санацією ДП "Віаз" та витрат, які були понесені в ході процедури банкрутства ДП "Віаз" на суму: 534433,80 грн. - послуги арбітражного керуючого, керуючого санацією ДП "Віаз" Василика В.В. за період за період 24.06.2015 року до 31.06.2019 року; 17 309,01 грн. - витрати арбітражного керуючого, які були понесені за період діяльності керуючого санацією ДП "Віаз" від 24.06.2015 року по 31.06.2019 року за власні кошти; 468 138,03 грн. - витрати, які було понесені в ході процедури банкрутства ДП "Віаз"; 264 774,80 грн. - оплата заробітної плати (поточної заборгованості) колишнім працівникам ДП "Віаз" в тому числі обов`язкові платежі (єдиний соціальний внесок, військовий збір та податок на доходи фізичних осіб).
Водночас, у клопотанні б/н від 19.08.2019 року, арбітражний керуючий просить суд змінити вимоги арбітражного керуючого в частині затвердження винагороди керуючого санацією ДП "Віаз" за період з 24.06.2015 року по 31.06.2019 року із суми 534 433,80 грн. на суму 496 033,80 грн., оскільки ухвалою Господарського суду Вінницької області від 05.09.2018 року по справі № 10/7/2011/5003 було затверджено оплату праці арбітражного керуючого за період ІІ квартал 2017 року на суму 38 400,00 грн.
Разом з тим, у поясненнях ДК "Укроборонпром" (вх. № 02.1-34/6495/19 від 16.08.2019 року) стосовно затвердження звіту арбітражного керуючого Василика В.В. під час виконання ним повноважень керуючого санацією ДП Вінницький авіаційний завод "ВІАЗ" у справі № 10/7/2011/5003, викладені такі обставини.
Зокрема, до звітів керуючого санацією про проведену роботу в ході процедури санації, про нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат за IV квартал 2018 року від 18.01.2019 та за І квартал 2019 року від 05.04.2019 додані документи, які засвідчені з порушення пункту 5.27 Національного стандарту України, затвердженого Державним комітетом з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 № 55 "ДСТУ 4163- 2003", а саме: відсутній підпис арбітражного керуючого Василика В.В.
Отже, вказане свідчить про недопустимість наданих доказів.
Також, до звітів керуючого санацією боржника - арбітражного керуючого Василика В.В. надано протоколи зборів комітету кредиторів ДП "ВІАЗ" по справі №10/7/2011/5003 від 18.01.2019 та від 05.04.2019, згідно з якими кредиторами погоджено та затверджено звіти керуючого санацією ДП "ВІАЗ" - арбітражного керуючого Василика В.В. за IV квартал 2018 року та І квартал 2019 року.
Крім того, затверджено звіт арбітражного керуючого Василика В.В. про оплату послуг за IV квартал 2018 року на суму 44 676,00 грн. та понесених витрат арбітражним керуючим (протокол від 18.01.2019); затверджено звіт арбітражного керуючого Василика В.В. про оплату послуг за І квартал 2019 року на суму 50 076,00 грн., не сплачені витрати на суму 77973,00 грн. та здійснити компенсацію витрат на суму 354651,17 грн. (протокол від 05.04.2019); здійснити виплату за рахунок коштів боржника.
На думку ДК "Укроборонпром", комітет кредиторів не мав повноважень стосовно прийняття рішень в ході процедури санації ДП "ВІАЗ", що випливає з наступного.
За приписами пункту 58 постанови пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009 №15 "Про судову практику в справах про банкрутство" кредитори, вимоги яких погашені відповідно до Закону, у подальшому не беруть участь у справі про банкрутство.
Аналогічна позиція викладена в пункті 9.1 Рекомендацій Президії Вищого господарського суду України від 04.06.2004 № 04-5/1193 "Про деякі питання практики застосування Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в постанові Верховного Суду України від 25.05.2004 у справі № 24/1126 та в постанові Верховного Суду від 20.06.2018 у справі № 10/Б-1287.
В пункті 58 постанови пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009 №15 "Про судову практику в справах про банкрутство" з посиланням на наведену вище статтю Закону зазначено, що господарським судам слід враховувати, що за змістом Закону всі категорії кредиторів, крім поточних, можуть брати участь у зборах кредиторів, обирати зі свого кола комітет кредиторів та що виключно їх голосами приймаються рішення, віднесені до компетенції цих органів кредиторів.
Більш того, відповідно до правової позиції, викладеної в постанові Вищого господарського суду України від 27.01.2010 у справі № 14-05-01-10/2400, в якій зазначено, що факт погашення вимог частини кредиторів - членів комітету кредиторів має істотне значення для подальшої оцінки самих рішень комітету кредиторів, як доказів волевиявлення комітету кредиторів по певному питанню.
В даній справі неодноразово зазначалось як арбітражним керуючим Василиком В.В. та його представниками, так і кредиторами, що входять до складу комітету кредиторів, про відсутність заборгованості, що включена до реєстру вимог кредиторів ДП "ВІАЗ".
Враховуючи викладене вище, у комітету кредиторів ДП "ВІАЗ" відсутні повноваження стосовно прийняття рішень, які віднесені до компетенції комітету кредиторів боржника, зокрема, щодо виплати коштів арбітражному керуючому Василику В.В. в суттєвих обсягах.
Окрім того, як вбачається з матеріалів справи № 10/7/2011/5003 про банкрутство ДП "ВІАЗ", арбітражним керуючим Василиком В.В. не надано суду жодних доказів направлення іншим учасникам даної справи доказів, що були долучені.
За таких умов, врахування доданих арбітражним керуючим Василиком В.В. доказів є безпідставним.
Враховуючи викладене, ДК "Укроборонпром" просить суд відмовити у затвердженні звітів керуючого санацією Василика В.В. про проведену роботу в ході процедури санації, про нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат за IV квартал 2018 року та за І квартал 2019 року від 18.01.2019 та від 05.04.2019 відповідно.
З врахуванням встановлених обставин справи, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до ч. 1, ч. 3 ст. 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Згідно ч. 6 ст. 12 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
В силу ч. 3 ст. 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 10.02.2010 у справі "Серявін та інші проти України" зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.
У справі "Трофимчук проти України" Європейський суд з прав людини також зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довод.
Згідно п. 1-1 ч.1 Розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції чинній з 19.01.2013 року), положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких відкрито після набрання чинності цим Законом.
Беручи до уваги, що провадження у справі № 10/7/2011/5003 порушено до набрання чинності даного Закону в редакції чинній з 19.01.2013 року, в зв`язку з чим, застосуванню підлягають норми Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у редакції чинній до 19.01.2013 року.
Згідно з частинами 1, 4, 7 ст. 43 Конституції України, кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.
Європейський Суд з прав людини (рішення від 28.03.2006 за заявою N 31443/96 у справі "Броньовський проти Польщі") зазначив, що принцип верховенства права зобов`язує державу поважати і застосовувати запроваджені нею закони, створюючи правові й практичні умови для втілення їх в життя.
Частиною 4 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", передбачено, що арбітражний керуючий має право, зокрема, отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбаченому цим Законом.
Згідно ч. 12 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв`язку з виконанням ним своїх обов`язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею.
Згідно ч. 14 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство.
Згідно ч. 16 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого затверджується рішенням комітету кредиторів та ухвалою господарського суду. Ухвала може бути оскаржена у встановленому порядку.
За змістом ч. 6 ст. 17 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", керуючий санацією зобов`язаний: прийняти в господарське відання майно боржника та організувати проведення його інвентаризації; відкрити спеціальний рахунок для проведення санації та розрахунків з кредиторами; розробити та подати для схвалення зборами кредиторів план санації боржника; організувати ведення бухгалтерського і статистичного обліку та фінансової звітності; здійснювати заходи щодо стягнення дебіторської заборгованості перед боржником; від імені боржника заявляти позови про стягнення заборгованості з дебіторів боржника, а також з осіб, які несуть з боржником відповідно до закону або договору субсидіарну (додаткову) чи солідарну відповідальність; розглядати вимоги кредиторів щодо зобов`язань боржника, які виникли після порушення справи про банкрутство в процедурі розпорядження майном боржника та санації; заявляти в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог кредиторів, зазначених в абзаці сьомому цієї частини; звітувати перед комітетом кредиторів щодо послідовної реалізації плану санації; повідомляти у десятиденний строк з дня винесення господарським судом відповідної ухвали державний орган з питань банкрутства про своє призначення, затвердження мирової угоди, закінчення виконання плану санації, звільнення від обов`язків; забезпечувати визначення початкової вартості майна шляхом проведення незалежної оцінки в разі відчуження майна у процедурі санації; здійснювати інші повноваження, передбачені цим Законом.
Отже, приписи Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції чинній до 19.01.2013 року) не передбачають обов`язку керуючого санацією боржника направляти учасникам справи про банкрутство звіт керуючого санацією про оплату послуг та здійснені витрати із відповідними додатками.
Однак, приписи даного Закону визначають затвердження відповідного звіту рішенням комітету кредиторів та ухвалою господарського суду.
Як встановлено судом, згідно протоколу зборів комітету кредиторів боржника від 25.07.2019 року, вирішено : затвердити звіт арбітражного керуючого Василика В.В. про оплату послуг за ІІ квартал 2019 року на суму 50 076,00 грн. та здійснені витрати на суму 379 689,05 грн.
Відповідно до протоколу зборів комітету кредиторів боржника від 05.04.2019 року, вирішено : погодити та затвердити звіт керуючого санацією ДП "Вінницький авіаційний завод - ВІАЗ" арбітражного керуючого Василика В.В. за І квартал 2019 року; затвердити звіт арбітражного керуючого Василика В.В. про оплату послуг за І квартал 2019 року на суму 50076,00 грн., не сплачені витрати на суму 77 973,00 грн. та здійснення компенсації витрат на суму 354 651,17 грн. Здійснити виплату за рахунок коштів боржника.
За змістом протоколу зборів комітету кредиторів боржника від 18.01.2019 року, вирішено : погодити та затвердити звіт керуючого санацією ДП "Вінницький авіаційний завод - ВІАЗ" арбітражного керуючого Василика В.В. за ІV квартал 2018 року; затвердити звіт арбітражного керуючого Василика В.В. про нарахування оплати послуг арбітражного керуючого за ІV квартал 2018 року на суму 44 676,00 грн. та понесених витрат арбітражним керуючим на суму 155 211,71 грн.
Згідно протоколу зборів комітету кредиторів боржника від 12.10.2018 року, вирішено: затвердити звіт арбітражного керуючого Василика В.В. про оплату послуг за І, ІІ, ІІІ квартали 2018 року на суму 134 028,00 грн. та понесені витрати на суму 150 847,90 грн. Погодити здійснення витрат, які будуть здійснені та оплачені в майбутньому за рахунок коштів боржника по договору надання послуг по підготовці та впорядкування документів по трудових відносинах з колишніми працівниками на суму 26 592,00 грн., договору відповідального зберігання майна на суму 72 000,00 грн., договору на проведення аналізу фінансового стану на суму 12 000,00 грн. та здійснення оплати заборгованості за надання бухгалтерських послуг на суму 65 000,00 грн.
Відповідно до протоколу зборів комітету кредиторів боржника від 20.03.2018 року, вирішено : затвердити звіт арбітражного керуючого Василика В.В. про оплату послуг за ІV квартал 2017 року на суму 38 400,00 грн. та понесені витрати за ІV квартал 2017 на суму 1493,08 грн. Оплату здійснити виплату за рахунок коштів ДП "Віаз".
Згідно протоколу зборів комітету кредиторів боржника від 12.12.2017 року, вирішено : прийняти до уваги звіт арбітражного керуючого Василика В.В. про оплату послуг за ІІІ квартал 2017 року на суму 38 400,00 грн. та понесені витрати за ІІІ квартал 2017 на суму 404,41 грн.
Відповідно до протоколу зборів комітету кредиторів боржника від 17.08.2017 року, вирішено : прийняти до відома звіт арбітражного керуючого Василика В.В. про оплату послуг за ІІ квартал 2017 року на суму 38 400,00 грн. та понесені витрати за ІІІ квартал 2017 на суму 245 195,76 грн.
Згідно протоколу зборів комітету кредиторів боржника від 15.03.2017 року, вирішено: затвердити звіт арбітражного керуючого Василика В.В. про оплату за грудень 2016 року на суму 6 400,00 грн.
Відповідно до протоколу зборів комітету кредиторів боржника від 19.12.2016 року, вирішено : затвердити звіт арбітражного керуючого Василика В.В. про оплату період з 24.06.2015 року по 30.11.2016 року на суму 77 072,00 грн.
Згідно протоколу зборів комітету кредиторів боржника від 14.03.2016 року, вирішено: встановити розмір оплати послуг арбітражного керуючого Василика В.В. в справі про банкрутство ДП "Вінницький авіаційний завод - ВІАЗ" за період з 24.06.2015 року до припинення повноважень у розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат щомісячно.
Згідно протоколу зборів комітету кредиторів боржника від 25.11.2015 року, вирішено: у зв`язку з необхідністю погашення заборгованості із заробітної плати перед працівниками підприємства та відсутністю коштів погодити погашення заборгованості із заробітної плати перед працівниками за рахунок майна боржника - запасів на складах. Погодити реалізацію запасів та матеріалів на складах з метою погашення поточних витрат, у тому числі на погашення заборгованості перед працівниками та прозвітувати перед комітетом кредиторів про виконання даного питання.
Слід зазначити, що норми Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції чинній до 19.01.2013 року) не визначають підстав щодо недійсності рішень зборів кредиторів чи комітету кредиторів, однак передбачають, що рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим більшістю голосів кредиторів, якщо за нього проголосували присутні на зборах (комітеті) кредитори, кількість голосів яких визначається відповідно до частини четвертої цієї статті (ч. 9 ст. 16 вказаного Закону).
В силу ч. 1, ч. 2 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ч. 1 ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно ч.1, ч.2 ст. 79 ГПК України, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
За змістом ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Як вказувалося вище та встановлено судом, згідно уточнення № 02-04/24501 від 16.08.2019 року до звітів за І та ІІ квартал 2019 року та клопотання б/н від 19.08.2019 року, арбітражний керуючий Василик В.В. просить схвалити звіт арбітражного керуючого в частині затвердження оплати послуг керуючого санацією ДП "Віаз" та витрат, які були понесені в ході процедури банкрутства ДП "Віаз" на суму: 496 033,80 грн. - послуги арбітражного керуючого, керуючого санацією ДП "Віаз" Василика В.В. за період 24.06.2015 року до 31.06.2019 року; 17 309,01 грн. - витрати арбітражного керуючого, які були понесені за період діяльності керуючого санацією ДП "Віаз" від 24.06.2015 року по 31.06.2019 року за власні кошти; 468 138,03 грн. - витрати, які було понесені в ході процедури банкрутства ДП "Віаз"; 264 774,80 грн. - оплата заробітної плати (поточної заборгованості) колишнім працівникам ДП "Віаз" в тому числі обов`язкові платежі (єдиний соціальний внесок, військовий збір та податок на доходи фізичних осіб).
Водночас, судом встановлено, що ухвалою суду від 05.09.2018 року у справі №10/7/2011/5003 затверджено звіт арбітражного керуючого Василика В.В. про оплату послуг за ІІ квартал 2017 року на суму 38 400,00 грн. та понесених витрат на суму 245195,76 грн..
В зв`язку з цим, сума послуг арбітражного керуючого (керуючого санацією ДП "Віаз") Василика В . В . за період 24.06.2015 року до 31.06.2019 року склала 496 033,80 грн. (534433,80 грн. - 38 400,00 грн.), про що арбітражний керуючим було подано клопотання б/н від 19.08.2019 року.
При цьому, постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 10.12.2018 року, ухвалу Господарського суду Вінницької області від 05.09.2018 року по справі № 10/7/2011/5003 в частині затвердження звіту арбітражного керуючого (керуючого санацією) Василика В.В. щодо понесених витрат у справі № 10/7/2011/5003, що наведені у протоколі зборів комітету кредиторів від 17.08.2017 року залишено без змін.
Окрім того, постановою Верховного Суду від 13.02.2019 року, постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 10.12.2018 року та ухвалу Господарського суду Вінницької області від 05.09.2018 року у справі № 10/7/2011/5003, в частині затвердження понесених витрат арбітражним керуючим Василиком В.В. під час виконання ним повноважень керуючого санацією ДП "ВІАЗ" залишено без змін.
Також, на підтвердження понесених вищевказаних витрат, арбітражним керуючим надано первинні документи.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Суд надавши оцінку поданим доказам, дійшов висновку, що відповідні первинні документи стосовно витрат арбітражного керуючого, безпосередньо пов`язані з провадженням у справі про банкрутство ДП "Віаз".
При цьому, як вказувалося вище, відповідні витрати та послуги арбітражного керуючого (керуючого санацією ДП "Віаз") Василика В.В. розглядалися та погоджувалися на засіданнях зборів комітету кредиторів боржника по даній справі, що підтверджується наданими протоколами зборів комітету кредиторів ДП "Віаз".
Враховуючи викладене та встановлені обставини справи, суд дійшов висновку про задоволення клопотання арбітражного керуючого Василика В.В. б/н від 10.04.2019 року (вх. № 02.1-34/3196/19) про затвердження звітів керуючого санацією з врахуванням уточнення № 02-04/24501 від 16.08.2019 року до звітів керуючого санацією про роботу проведену в ході процедури санації ДП Вінницький авіаційний завод "ВІАЗ" за І та ІІ квартал 2019 року та клопотання б/н від 19.08.2019 року про зміну вимог арбітражного керуючого в частині затвердження винагороди керуючого санацією по справі №10/7/2011/5003.
Керуючись ст.ст. 1, 3-1, 5, 16, 17 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції чинній до 19.01.2013 року) п. 1-1 ч.1 Розділу Х "Прикінцеві та Перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції чинній з 19.01.2013 року), ст. ст. 2, 3, 12 (ч. 6), 13, 18, 73, 74, 76-79, 86, 169, 232, 234, 235, 326 Господарського процесуального кодексу України суд, -
У Х В А Л И В:
1. Задоволити клопотання арбітражного керуючого Василика В.В. б/н від 10.04.2019 року (вх. № 02.1-34/3196/19) про затвердження звітів керуючого санацією з врахуванням уточнення № 02-04/24501 від 16.08.2019 року до звітів керуючого санацією про роботу проведену в ході процедури санації ДП Вінницький авіаційний завод "ВІАЗ" за І та ІІ квартал 2019 року та клопотання б/н від 19.08.2019 року про зміну вимог арбітражного керуючого в частині затвердження винагороди керуючого санацією по справі №10/7/2011/5003.
2. Затвердити звіт арбітражного керуючого в частині затвердження оплати послуг керуючого санацією ДП "Віаз" та витрат, які були понесені в ході процедури банкрутства ДП "Віаз" на суму: 496 033,80 грн. - послуги арбітражного керуючого (керуючого санацією ДП "Віаз") Василика В.В. за період 24.06.2015 року до 31.06.2019 року; 17 309,01 грн. - витрати арбітражного керуючого, які були понесені за період діяльності керуючого санацією ДП "Віаз" від 24.06.2015 року по 31.06.2019 року за власні кошти; 468 138,03 грн. - витрати, які було понесені в ході процедури банкрутства ДП "Віаз"; 264 774,80 грн. - оплата заробітної плати (поточної заборгованості) колишнім працівникам ДП "Віаз" в тому числі обов`язкові платежі (єдиний соціальний внесок, військовий збір та податок на доходи фізичних осіб) у справі № 10/7/2011/5003.
3. Копію ухвали надіслати згідно переліку рекомендованим листом.
Згідно ч.1 ст. 235 ГПК України, ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені ст.ст. 254-256, пп. 17.5 п. 17 ч. 1 перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Тісецький С.С.
Віддрук. 13 прим.:
1 - до справи;
2 - ГУ ДФС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100);
3 - ДП Вінницький авіаційний завод "ВІАЗ (21034, м. Вінниця, вул. Чехова, 7);
4 - Головне управління ПФУ у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100);
5 - ПАТ "МОТОР СІЧ" (69068, м. Запоріжжя, пр. Моторобудівників, 15);
6 - ВВД у м. Вінниці ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (21036, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 2);
7 - ВОВ ФСС ТВП (21037, м. Вінниця, вул. Зодчих, 22);
8 - Вінницький міський центр зайнятості (вул. Привокзальна, 28, м. Вінниця 21001);
9 - ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 1);
10 - ДК "Укроборонпром" (вул. Дегтярівська, 36, м. Київ);
11 - Військовій прокуратурі Вінницького гарнізону (вул. Червоноармійська, 105, м. Вінниця);
12 - Арбітражному керуючому Василику В.В. ( АДРЕСА_1 );
13 - Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Вінницькій та Хмельницькій областях (вул. Гоголя, 10, м. Вінниця, 21018).
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2019 |
Оприлюднено | 22.08.2019 |
Номер документу | 83789610 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Тісецький С.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні