ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/8445/19
УХВАЛА
про залишення апеляційної скарги без руху
21 серпня 2019 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі судді Степанюка А.Г., перевіривши матеріали апеляційної скарги Міністерства фінансів України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 липня 2019 року у справі за адміністративним позовом Міністерства фінансів України до Міністерства юстиції України, Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю Спортлото , про скасування постанови, -
В С Т А Н О В И В :
У травні 2019 року Міністерство фінансів України (далі - Позивач, Мінфін України) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Міністерства юстиції України (далі - Відповідач-1, Мін`юст України), третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю Спортлото (далі - Третя особа, ТОВ Спортлото ), про скасування постанови про накладення штрафу від 09.04.2019 року у виконавчому провадженні №58423170.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25.06.2019 року залучено до участі у справі в якості співвідповідача Департамент Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України (далі Відповідач-2, Департамент ДВС Мін`юсту України).
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.07.2019 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись із вказаним рішенням суду першої інстанції Позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати його та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити.
Перевіривши апеляційну скаргу, суд вважає, що вона не може бути прийнята до апеляційного провадження та підлягає залишенню без руху, оскільки не відповідає вимогам ст. 287 КАС України, а саме - пропущено десятиденний строк на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції.
Відповідно до ч. 6 ст. 287 КАС України апеляційні скарги на судові рішення у справах, визначених цією статтею, можуть бути подані протягом десяти днів з дня їх проголошення.
Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване рішення було проголошено 18.07.2019 року у відкритому судовому засіданні, в якому брав участь представник Мінфіна України - Іщенко Р .А. (а.с. 79-81). Отже, останнім днем подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції з урахуванням вихідних днів було 29.07.2019 року. Проте, апеляційну скаргу подано до відділення поштового зв`язку 12.08.2019 року, тобто поза межами встановленого приписами КАС України процесуального строку.
Згідно ч. 3 ст. 298 КАС України апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
Посилання Апелянта на те, що судове рішення не було проголошено, а відтак десятиденний строк на його оскарження починається з моменту отримання Мінфіном України 05.08.2019 року його повного тексту, судом оцінюється критично, оскільки, по-перше, даними протоколу судового засідання спростовується твердження Позивача про те, що рішення судом першої інстанції не проголошувалося, по-друге, визначені ч. 6 ст. 287 КАС України строки є спеціальними щодо спірних правовідносин та встановлюють інший, не пов`язаний з датою отримання копії рішення, строк на апеляційне оскарження рішення суду, який обраховується з дати проголошення рішення та становить десять днів.
Наведена позиція узгоджується з правовим висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 14.02.2019 року у справі №826/8988/17.
Судом враховується, що у постанові від 04.10.2018 року у справі № 175/4816/17 (2-а/175/123/17) Верховний Суд підкреслив, що норми ст. 287 КАС України є спеціальними по відношенню до норм ст. 295 КАС України в цій категорії адміністративних справ. Крім того, наведені висновки узгоджуються з викладеною в ухвалі Верховного Суду від 17.12.2018 року у справі №804/3750/18 позицією.
В силу приписів ст. ст. 2, 4 Закону України Про доступ до судових рішень кожен має право на доступ до судових рішень у порядку, визначеному цим Законом. Це право забезпечується офіційним оприлюдненням судових рішень на офіційному веб-порталі судової влади України в порядку, встановленому цим Законом. Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України.
З Єдиного державного реєстру судових рішень вбачається, що рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.07.2019 року було надіслано судом до реєстру 18.07.2019 року та оприлюднено 22.07.2019 року.
Викладене, на переконання суду, свідчить про можливість ознайомлення із повним текстом оскаржуваного судового рішення, починаючи з 18.07.2019 року.
З урахуванням наведеного суд апеляційної інстанції не вбачає підстав для можливості визнання поважними причин пропуску Мінфіном України строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції. Інших доводів поважності причин пропуску строку Апелянтом не зазначено.
Враховуючи, що Апелянтом пропущено десятиденний строк на апеляційне оскарження рішення суду, а викладені в апеляційній скарзі доводи про поважність його пропуску були визнані неприйнятними, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про необхідність залишення апеляційної скарги без руху та надання Мінфіну України строку для усунення визначених у вказаній ухвалі недоліків шляхом подання заяви про поновлення строків на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції із зазначенням інших причин, які, на переконання Апелянта, є поважними для поновлення пропущеного строку.
Керуючись ст. ст. 169, 248, 288, 295, 298, 321, 325 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Міністерства фінансів України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 липня 2019 року у справі за адміністративним позовом Міністерства фінансів України до Міністерства юстиції України, Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю Спортлото , про скасування постанови - залишити без руху.
Вказати, що Апелянт протягом десяти днів з моменту отримання ухвали про залишення апеляційної скарги без руху має право звернутися до суду апеляційної інстанції із заявою про поновлення строку на апеляційне оскарження із зазначенням інших причин для його поновлення, які вважає поважними.
Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку апеляційного оскарження будуть визнані неповажними, суд відмовляє у відкритті апеляційного провадження.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач А.Г. Степанюк
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2019 |
Оприлюднено | 23.08.2019 |
Номер документу | 83800268 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Степанюк Анатолій Германович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Степанюк Анатолій Германович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні