Рішення
від 21.08.2019 по справі 925/865/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 серпня 2019 року м. Черкаси справа № 925/865/19

Господарський суд Черкаської області у складі головуючої судді Кучеренко О.І. із секретарем судового засідання Юхименко О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу

за позовом Приватного акціонерного товариства Івано-Франківськцемент

до Товариства з обмеженою відповідальністю Транс-Радогаст

про стягнення 115161 грн 72 коп,

Приватне акціонерне товариство Івано-Франківськцемент звернулося до Господарського суду Черкаської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Транс-Радогаст про стягнення 115161 грн 72 коп заборгованості за договорами купівлі-продажу №289/10-15ВН від 05.08.2015 та №28/10-18ВН від 21.11.2017, обґрунтувавши позовні вимоги неналежним виконанням відповідачем умов договорів в частині своєчасної оплати відвантаженого товару.

Ухвалою господарського суду Черкаської області від 23.07.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрите провадження у справі. Справу вирішено розглядати у порядку спрощеного позовного провадження, судове засідання призначене на 21 серпня 2019 року. Цією ж ухвалою відповідачу встановлено строк для подання відзиву на позовну заяву і всіх письмових та електронних доказів, (висновки експертів і заяви свідків), що підтверджують заперечення проти позову та заперечення проти розгляду справи у порядку спрощеного провадження (у разі їх наявності) протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Відповідач, у встановлені судом строки, відзив на позов та заперечення проти розгляду справи у порядку спрощеного провадження, суду не надав. Ухвала суду від 23.07.2019 отримана відповідачем 02.08.2019, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення, яке міститься в матеріалах справи.

Відповідно до частини 9 статті 165 Господарського процесуального кодексу України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

У судове засідання представники позивача та відповідача не з`явилися, хоча належним чином були повідомлені про час та місце судового засідання Позивач направив до суду заяву №01/1094-8/1 від 20.08.2019, у якій просив справу розглянути за відсутності його представника за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши наявні у справи докази, суд

ВСТАНОВИВ:

05 серпня 2015 року та 21 листопада 2017 Приватне акціонерне товариство Івано-Франківськцемент (продавець - позивач у справі) та Товариство з обмеженою відповідальністю Транс-Радогаст (покупець - відповідач у справі) уклали договір №289/10-15ВН (далі - договір 1) та №28/10-18ВН (далі - договір 2), відповідно до яких продавець зобов`язався поставити покупцю будівельні матеріали цемент, азбестоцементні та волокнистоцементні вироби, гіпс, гіпсове в`яжуче, сухі будівельні суміші, фігурні елементи мощення (ФЕМ) в асортименті, а покупець зобов`язався прийняти товар та своєчасно здійснити його оплату.

Розділом 2 договорів 1 та 2 сторони погодили,що асортимент, кількість та терміни відвантаження кожної окремої партії товару визначає покупець разом з продавцем шляхом подання і прийняття до виконання письмових заявок (при відвантаженні залізницею) чи видачі довіреності (при поставці на умовах самовивозу ). Датою відвантаження товару при поставці на умовах само вивозу є дата, вказана у видатковій накладній, що підписана покупцем або його уповноваженою особою, а при відвантаженні залізницею - дата приймання вантажу до перевезення станцією продавця. Перехід права власності на товар та ризиків відбувається в момент передачі товару перевізнику. Приймання товару по кількості та якості проводиться відповідно до вимог інструкції П-6, П-7 Статуту залізниць, Правил перевезення вантажів.

Відповідно до пункту 3.1 договорів ціна на товар на час їх дії встановлюватиметься продавцем шляхом видачі покупцю рахунків на оплату та накладних на товар. Здійснення оплати або подання заявки на відвантаження із вказуванням номера рахунку свідчитиме про згоду покупця з запропонованою продавцем ціною.

Загальна сума на момент підписання договору 1 становить 15000000,00 грн (орієнтовно), а за договором 2 - 50000000,00 грн, без транспортних витрат та реквізитів (пункт 3.4 договору 1 та пункт 3.6 договору 2).

Відповідно до пункту 4.1 договору 1 замовлений товар покупець оплачує до моменту його відвантаження продавцем. А відповідно до пунктів 4.1, 4.2 договору 2 продавець зобов`язується оплатити товар шляхом 100% попередньої оплати готівкою або по перерахунку. Продавець має право відвантажити замовлений покупцем товар без попередньої оплати з обов`язковою оплатою покупцем отриманого товару не пізніше 14 календарних днів з моменту відвантаження. Датою оплати відвантаженого товару вважається дата зарахування сплачених коштів на рахунок продавця.

Договір 1набуває чинності з моменту його підписання і діє до 31 грудня 2017 року. Дія договору може бути продовжена шляхом підписання додаткової угоди. Термін дії договору 2 сторонами встановлений з 01.01.2018 і до 31.12.2020. Дія договору може бути продовжена шляхом підписання додаткової угоди.

27 квітня 2017 року між сторонами договору 1 була укладена додаткова угода №2, відповідно до якої сторони договору дійшли згоди внести зміни в розділ 4 договору 1, зокрема, у

Пункт 4.1, згідно з яким, продавець зобов`язується оплатити товар шляхом 100% попередньої оплати готівкою або по перерахунку. Продавець має право відвантажити замовлений покупцем товар без попередньої оплати з обов`язковою оплатою покупцем отриманого товару не пізніше 14 календарних днів з моменту відвантаження;

Пункт 4.2 датою оплати відвантаженого товару вважається дата зарахування сплачених коштів на рахунок продавця.

Цієї додатковою угодою сторони доповнили договір 1 розділом 5 пунктами 5.2, 5.3, 5.4, 5.5, 5.6 якими визначили відповідальність покупця у разі несвоєчасної оплати товару.

На виконання умов договору 1 та 2 протягом жовтня 2017 року - серпня 2018 року позивач на підставі заявок: № 17/10-02 від 17.10.2017, №27/10-02 від 27.10.2017 №30/11-02 від 30.11.2017, №27/11-02 від 27.11.2017, №7/12-02 від 07.12.2017, №13/12-02 від 13.12.2017, №03/01-02 від 03.01.2018, №08/02-02 від 08.02.2018, №14/02-02 від 14.02.2018, №29/02-02 від 29.03.2018, №03/04-02 від 03.04.2018, №12/04-02 від 12.04.2018, №18/04-02 від 18.04.2018, №23/04-02 від 23.04.2018, № 24/04-02 від 24.04.2018, № 01/06-01 від 01.06.2018, № 27/06-02 від 27.06.2018, №13/07-02 від 13.07.2018, №2/08-02 від 02.08.2018 (а.с. 42-60) поставив відповідачу товар на загальну суму 2694968 грн 68 коп.

За вказаними заявками відповідач просив відвантажити товар (цемент) вантажоотримувачу Товариству з обмеженою відповідальністю Конотопський завод Буддеталь , який знаходиться у місті Конотоп Сумської області вул.Парківська, 16 та гарантував оплату згідно рахунку постачальника.

Поставка визначеного договором та у заявках покупця товару була здійсненна позивачем відповідачу у кількості та асортименті та на адресу, яка була зазначена у заявках, що підтверджується видатковими накладними: №51730 від 24.10.2017; №51731 від 24.10.2017; №54076 від 02.11.2017; №54077 від 02.11.2017; №58911 від 27.11.2017; №59454 від 01.12.2017; №59455 від 01.12.2017; №60194 від 08.12.2017; №60954 від 13.12.2017; №135 від 04.01.2018; №4351 від 12.02.2018; № 4352 від 12.02.2018; №4954 від 15.02.2018; №10276 від 30.03.2018; №11034 від 06.04.2018; №12652 від 13.04.2018; №14019 від 19.04.2018; №15391 від 27.04.2018; №16439 від 13.05.2018; №27103 від 01.06.2018; №35217 від 03.07.2018; №39563 від 18.07.2018; №45459 від 15.08.2018 (а.с. 19-41) та залізничними накладними: № 39813902; № 39805247; №39950514; № 39950357; № 35340934; № 35398379; № 35398395; № 35502012; № 35586759; № 35898568; № 36501864; № 36501849; № 36548287; № 37234077; № 37354529; № 37461191; № 37574910; № 37701232; № 37957065; № 38272597; № 38774907; № 39030671; №39475835, рахунками на оплату.

Відповідач за поставлений товар сплатив позивачу 2579806 грн 96 коп, що підтверджується випискою з розрахункового рахунку позивача, згідно з реєстром платіжних доручень про зарахування коштів від Товариства з обмеженою відповідальністю Транс-Радогаст (довідка філії ПАТ Держаний експортно-імпортний банк України в м.Івано-Франківську №0541900116415-19 від 12.07.2019, а.с.141). Тобто свій обов`язок щодо оплати придбаного товару відповідач повністю не виконав, заборгувавши за вказаними поставками 115161 грн 72 коп.

26.03.2019 позивач направив відповідачу претензію з вимогою негайно погасити заборгованість у сумі 115161 грн 72 коп. Відповідач на претензію не відповів заборгованість не сплатив. Оскільки відповідач у визначений договором строк не розрахувався за поставлений товар, позивач звернувся з цим позовом до суду про примусове стягнення з відповідача заборгованості.

Зазначені договірні відносини за своєю правовою природою є відносинами поставки товарів, які урегульовані укладеними між сторонами договорами. За договором з поставки товару продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. Зазначені правовідносини урегульовані нормами Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.

Відповідно до статті 265 Господарського кодексу України, за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

В силу статті 692 Цивільного кодексу України покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що на виконання умов укладених договорів 1, 2, позивач на підставі заявок покупця відвантажив відповідачу залізницею обумовлений товар. Умовами договорів встановлено, що приймання товару по кількості та якості проводиться відповідно до вимог інструкції П-6, П-7, Статуту залізниць, Правил перевезення вантажів.

Статтею 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні встановлено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Згідно з частиною 2 статті 9 цього Закону, основними реквізитами первинних бухгалтерських документів, які є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій, є: назва документа (форми); дата і місце складання; назва підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з пунктом 6 Статуту залізниць накладна - основний перевізний документ установленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил № 644 і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов`язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, що укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача. Накладна одночасно є договором на заставу вантажу для забезпечення гарантії внесення належної провізної плати та інших платежів за перевезення. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення.

Господарським судом досліджено, що поставлений, згідно вищевказаних видаткових та залізничних накладних, товар був отриманий уповноваженою особою відповідача. З огляду на той факт, що відповідачем прийнято товар визначеною вартістю, претензій щодо кількості чи якості отриманого товару, відповідач суду не надав, суд прийшов до висновку, що свої зобов`язання за договорами позивач виконав належним чином. Заперечень, які б були підтверджені належними доказами щодо оплати повної вартості отриманого товару відповідач суду не надав. Строк проведення повного розрахунку за весь отриманий товар за договорами (з урахуванням 14 календарних днів з моменту відвантаження) на час прийняття рішення по справі є таким, що настав. Отже, заборгованість у сумі 115161 грн 72 коп підлягає до стягнення з відповідача у примусовому порядку.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається, зокрема, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Оскільки позовні вимоги позивача задоволенні повністю, сплачена ним сума судового збору підлягає відшкодуванню йому за рахунок відповідача у повному розмірі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Транс-Радогаст (вул.Якубовського, буд.12, офіс 3, поверх 7, м.Черкаси, 18000, код ЄДРПОУ 39420901) на користь Приватного акціонерного товариства Івано-Франківськцемент (с.Ямниця, Тисменицький район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 00292988) 115161 грн 72 коп заборгованості та 1921 грн 00 коп витрат на сплату судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги на рішення, рішення набирає законної сили після прийняття судом апеляційної інстанції судового рішення. Рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Північного апеляційного господарського суду.

Суддя О.І.Кучеренко

Дата ухвалення рішення21.08.2019
Оприлюднено27.08.2019
Номер документу83800827
СудочинствоГосподарське
Сутьвручення, яке міститься в матеріалах справи. Відповідно до частини 9 статті 165 Господарського процесуального кодексу України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами. У судове засідання

Судовий реєстр по справі —925/865/19

Рішення від 21.08.2019

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 23.07.2019

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні