Постанова
від 03.07.2007 по справі 1/221-ап-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

1/221-АП-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"03" липня 2007 р.                                                           Справа № 1/221-АП-07

Господарським суд Херсонської області у складі судді  Губіної І.В. при секретарі Матирка М.Б., розглянуто у відкритому судовому засіданні справу      

за позовом Державної інспекція з контролю за цінами в Херсонській області, м.Херсон

до Каховської районної санітарно-епідеміологічної станції Херсонської області, м.Каховка  

про  стягнення 36020грн. 16коп.

за участю представників сторін:  

від  позивача - Остістова О.І. - заст. н-ка відділу (доручення № 03/780-05)

від  відповідача - Тосік І.О. - гол.лікарь (наказ №18 від 15.02.80 р.)

Сутність спору. Державна інспекція з контролю за цінами в Херсонської області звернулась до суду з позовом про стягнення  з Каховської райСЕС  в доход держбюджету 12006,72 грн.  незаконно отриманого прибутку  та  24013,44 грн. штрафу. Свої вимоги позивач мотивує тим, що  відповідачем не вірно були застосовані тарифи по вартості платних послуг, наданих споживачам.  Позивачем пояснено, що постановою  Кабінету Міністрів України від 27.08.2003 року №1351  тарифи на роботи і послуги, що надаються і виконуються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби були затверджені з врахуванням ПДВ, а відповідач додатково при проведенні розрахунків із споживачами нараховував ПДВ до цих тарифів. За таких обставин за період з 01.12.2005 р. по 10.05.06 р.  незаконно райСЕС стягнуто з замовників послуг та робіт 10248,36 грн.  Крім того, у порушення постанови Кабінету Міністрів України  від 11.05.06 р. №662 за період з 11 по 31 травня 2006 року  із споживачів незаконно отримано 1314.84 грн. так як порушено було вимоги ст.5 Указу Президента України від 10.06.1997 року "Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ним чинності". Вказана постанова КМУ від 11.05.2006 року набрала чинності з дня її оприлюднення, тобто з 31.05.06 р.  Загальна сума завишення склала 12006,72 грн.

На суму завишення нарахований штраф в сумі  24013,44 грн. Застосування економічних санкції за порушення державної дисципліни цін проведено на підставі акту перевірки відповідача   з прийняттям рішення від 12.12.2006 року.

Відповідач з позовом не згодний, вважає, що рішення про застосування до нього економічних санкції прийнято безпідставно. Ним пояснено, що у постанові  КМУ від 27.08.2003 року  тарифи визначені у  фіксованій сумі  і будь-яких інших посилань і роз'яснень з приводу того, з чого вони складаються у постанові відсутні. На запит  Міністерства охорони України до ДПА України про надання роз'яснення щодо порядку оподаткування ПДВ вартість послуг та робіт, що надаються установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби за тарифами, затвердженими вище зазначеною Постановою КМУ, ДПА України роз'яснила, що до визначені цією постановою тарифи  затверджені без урахування ПДВ. А оскільки у постанові КМУ від 11.05.2006 р. поряд з тарифами, встановлених для юридичних осіб, встановлені тарифи і для громадян,  то у цій частині постанова набирає чинності з дня її  оприлюднення.

Тому вказані вище економічні санкції нараховані Каховської райСЕС безпідставно. Тобто, виходячи з викладених   заперечень проти позову, слід прийти до висновку, що  відповідачем  фактично оспорюється рішення комісії з контролю за цінами, яким до  нього  застосовані економічні та штрафні санкції на суму позову.

Заслухавши представників сторін, вивчивши матеріали справи, суд

в с т а н о в и в:

Державною інспекцією з контролю за цінами в Херсонської області  протягом з  07 по 21 листопаду 2006 року проводилась перевірка Каховської райСЕС з питань дотримання нею порядку встановлення, формування та застосування тарифів на послуги, що надаються і виконуються райСЕС за  плату за період з  01 січня 2005 року по   07 листопаду 2006 року. По результатах перевірки складений акт  від 21.11.2006 року.

Із матеріалів перевірки відповідача, а саме  із зазначеного вище акту,   випливає, що  нарахування плати за послуги що надаються і виконуються   за  плату  при розрахунках із споживачами райСЕС  понад  тарифів, затверджених  постановою Кабінету Міністрів України  від 11.05.06 р. №662 "Про затвердження тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, що надаються і виконуються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби"  нараховувала не передбачену чинним законодавством націнку у виразі ПДВ у розмірі 20%. Але, цією  постановою тарифі  встановлені і затверджені уже з врахуванням ПДВ. За таких обставин із споживачів за період з 01.12.2005 р. по10.05.2006 року  незаконно  стягнуто 10248,36 грн. У позові також зазначено, що у проекті Постанови КМУ від 11.05.06 р. №662 , який погоджений з Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції і Міністерством юстиції, чітко вказано, що при визначенні тарифів враховано ПДВ-20%. У калькуляції по розрахунку цих тарифів  зазначена вартість послуг з ПДВ.

Крім того, перевіркою встановлено, що в порушення ст. 15  Указу Президента України від 10.06.1997 року "Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності" розрахунки із споживачами за послуги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України  від 11.05.06 р. №662 здійснювалися ні з 11 травня 2006 року ( день прийняття постанови), а з 31.05.06 р. (день оприлюдення постанови), тому  за період з 11 по 31 травня 2006 року  із споживачів незаконно отримано 1314,84 грн.

З викладеного випливає, що загальна сум зайво отриманих від споживачів коштів складає  12006,72 грн.  Всі ці дані викладені в акті перевірки ( арк справи  7-8).

По результатах перевірки  Держінспекцією  з контролю за цінами в Херсонської області рішенням №151  від  11.12.2006 року  вилучені  від Каховської райСЕС з перерахуванням до держбюджету зайво отримані  кошти в сумі  12006,72 грн. та нараховано  24013,44 грн. штрафу. Штраф нарахований згідно ст. 14 Закону "Про ціни та ціноутворення", та Інструкції "Про порядок застосування економічних та фінансових санкції органами державного контролю за цінами", затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань европейської інтеграції України та Міністерства фінансів України від 03.12.2001 року № 298/519.

Вказане рішення позивача Каховської райСЕС в судовому порядку не оскаржене, воно набрало законної сили.

Посилання відповідача до уваги не приймаються. Законність прийнятого Держінспекцією  з контролю за цінами рішення не є предметом спору по даній справі. Суд не має права    в межах цієї справи  здійснювати висновок про недійсність вказаного рішення і не відповідність його чинному законодавству.

 Каховська райСЕС не перераховано до бюджету зазначена у рішенні позивача сума економічних та штрафних санкції  протягом встановленого законодавством 30 денного строку. У судовому порядку рішення позивача відповідачем не оскаржено.  

З врахуванням викладеного суд вважає, що  позов підлягає повному задоволенню.

 Керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

постановив:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Каховської районної санітарно- епідеміологічної станції Херсонської області м. Каховка, вул. Першотравнева, 32, код ЄДРПОУ 02010054 ( данних про р/рахунок немає)  в доход державного бюджету  на р/рахунок 311151067001298 банк ГУДКУ у Херсонської області, код доходу 21081100, код ОКПО 24103779, МФО 852010 економічні та штрафні санкції на загальну суму 36020 грн. 16 коп. ( стягувач –Держінспекція з контролю за цінами в Херсонської області, м.Херсон,  пр. Ушакова,47).

3. Наказ видати з дня набрання рішенням законної сили.

4.Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                  І.В. Губіна

Дата підпису постанови 05.07.07 р.

Дата ухвалення рішення03.07.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу838034
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —1/221-ап-07

Судовий наказ від 03.03.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Остапенко Т.А.

Ухвала від 03.03.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Остапенко Т.А.

Ухвала від 21.02.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Остапенко Т.А.

Судовий наказ від 07.02.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Остапенко Т.А.

Постанова від 03.07.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Губіна І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні