УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
Від "20" серпня 2019 р. м. Житомир Справа № 906/1126/13
Господарський суд Житомирської області у складі судді Костриці О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області від 04.07.2019 №1169/06-30-10-05 про заміну кредитора правонаступником у межах справи № 906/1126/13 за заявою Управління Пенсійного фонду України в Малинському районі (м. Малин, Житомирська область) до боржника Публічного акціонерного товариства "Малинський дослідно-експериментальний ливарно-механічний завод" (м. Малин, Житомирська область) про банкрутство,
за участю учасників судового процесу:
від кредиторів: Заруднєв Є.О. - представник Фірми Кьолер і партнери Хандельсгезельшафт ГмбХ (свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю № 2910 від 14.05.2008, ордер на надання правової допомоги серії КВ №305655 від 04.01.2019); Менський В.В. - представник Малинської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області (довіреність № 1090/8/06-13-10 від 25.09.2018); Карпчук І.Б. - керівник ТОВ "Євроазіатська група";
від боржника: Неділько І.І. - керуючий санації;
присутні в судовову засіданні: Заруднєв Є.О. - директор ТОВ "3 ТІК Україна", МенськийВ.В. - представник Головного управління ДФС у Житомирській області (довіреність №1235/06-30-10-05 від 26.09.2018),-
ВСТАНОВИВ:
у провадженні Господарського суду Житомирської області перебуває справа про банкрутство Публічного акціонерного товариства "Малинський дослідно-експериментальний ливарно-механічний завод".
Згідно з ухвалами суду від 12.02.2015, 27.08.2015 одним з кредиторів Публічного акціонерного товариства "Малинський дослідно-експериментальний ливарно-механічний завод" є Малинська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області.
09.07.2019 на адресу суду від Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області надійшла заява від 04.07.2019 №1169/06-30-10-05 про заміну кредитора правонаступником, з доданими документами.
Ухвалою господарського суду від 16.07.2019 прийнято та призначено до розгляду в засіданні суду заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області про заміну кредитора правонаступником на 20.08.2019 о 14:30 год.
31.07.2019 до суду повернулась копія ухвали від 16.07.2019, яку 17.07.2019 рекомендованою кореспонденцією було надіслано на адресу ОСОБА_1
01.08.2019 до суду надійшло клопотання Головного управління ДФС у Житомирській області від 31.07.2019 № 1402/06-30-10-05 про долучення до матеріалів справи документів з додатками.
05.08.2019 до суду повернулись копія ухвали від 16.07.2019, яку 17.07.2019 рекомендованою кореспонденцією було надіслано на адресу ОСОБА_2
20.08.2019 до суду від керуючого санацією боржника Неділька І.І надійшло клопотання від 19.08.2019 № 15 про долучення до матеріалів справи письмових пояснень на заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області про заміну кредитора правонаступником.
У судовому засіданні представником Головного управління ДФС у Житомирській області підтримано у повному обсязі заяву від 04.07.2019 №1169/06-30-10-05 про заміну кредитора правонаступником.
Представником Фірми Кьолер і партнери Хандельсгезельшафт ГмбХ зазначено про необхідність задоволення заяви Головного управління ДФС у Житомирській області від 04.07.2019 №1169/06-30-10-05 про заміну кредитора правонаступником.
Керуючий санацією боржника Неділько І.І. та представник ТОВ "Євроазіатська група" при вирішенні заяви Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області від 04.07.2019 №1169/06-30-10-05 про заміну кредитора правонаступником поклалися на розсуд суду.
Заслухавши пояснення присутніх у судовому засіданні представників учасників провадження у справі, керуючого санацією боржника, дослідивши матеріали справи, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Законом України від 21.12.2016 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", який набрав чинності з 01.01.2017, внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема до статті 19-1 та доповнено кодекс статтями 19-2 і 19-3, пункт 41.1. статті 41 викладено в новій редакції.
Відповідно до пункту 41.1. статті 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, його територіальні органи.
Згідно з пунктом 41.2. статті 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Функції контролюючих органів визначені статтями 19-1 - 19-3 Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 19-1.1. статті 19-1 Податкового кодексу України, контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу.
Підпунктом 19-1.1.22. пункту 19-1.1. статті 19-1 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Відповідно до статті 19-3 Податкового кодексу України, визначено функції державних податкових інспекцій, які здійснюють сервісне обслуговування платників податків, реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб-платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.
Виходячи з викладених обставин, функції з погашення податкового боргу та стягнення платежів до бюджету з 01.01.2017 здійснюються Головними управліннями Державної фіскальної служби в областях.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" постановлено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби за переліком згідно з додатком.
З додатку до постанови Кабінету Міністрів України "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" №296 від 28.03.2018 убачається, що Малинська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області реорганізовується шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Житомирській області.
Наказом Державної фіскальної служби України №282 від 10.05.2018 "Про реорганізацію територіальних органів ДФС у Житомирській області" наказано реорганізувати, зокрема, Малинську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області шляхом її приєднання, як структурного підрозділу до Головного управління ДФС у Житомирській області (т. 36 а.с. 48-49).
Наказом Державної фіскальної служби України №80 від 01.02.2019 "Про затвердження положень про головні управління ДФС в областях та м. Києві" затверджено положення про Головне управління ДФС у Житомирській області (т. 36 а.с. 107).
Відповідно до пункту 1 вищезазначеного Положення, Головне управління ДФС у Житомирській області є територіальним органом Державної фіскальної служби України, який підпорядковується ДФС. Головне управління ДФС у Житомирській області є органом доходів і зборів. Головне управління ДФС у Житомирській області є правонаступником усіх прав та обов`язків, зокрема, Малинської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області (т. 36 а.с. 108-114).
У відповідності до передавального акту від 25.01.2019, затвердженого головою комісії з реорганізації Малинської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області (т. 36 а.с. 50-51), здійснено заходи щодо припинення діяльності Малинської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Житомирській області.
Згідно із зазначеним вище передавальним актом, Головне управління ДФС у Житомирській області, до якого приєднано Малинську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області є єдиним правонаступником Малинської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області щодо всього майна, майнових та немайнових прав, прав на рухоме та нерухоме майно, прав на земельні ділянки, об`єкти соціально-побутового призначення, інших прав та обов`язків, стосовно всіх боржників та кредиторів Малинської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 13.05.2019 припинено Малинську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області (т. 36 а.с. 52-53).
Таким чином, уповноваженою особою, що здійснює функції з погашення податкового боргу та стягнення платежів до бюджету і реалізує державну податкову політику щодо зобов`язань Публічного акціонерного товариства "Малинський дослідно-експериментальний ливарно-механічний завод" є Головне управління ДФС у Житомирській області.
Статтею 52 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.
Частиною 1 статті 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони на будь-якій стадії провадження у справі її правонаступником.
З огляду на зазначене, господарський суд приходить до висновку заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області про заміну кредитора правонаступником задовольнити; замінити кредитора у справі - Малинську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області (Житомирська область, м.Малин, пл. Соборна, 10; ідентифікаційний код 39487678) на правонаступника - Головне управління ДФС у Житомирській області (10003, м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, буд. 7; ідентифікаційний код 39459195).
Керуючись статтею 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", статтями 52, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України,-
УХВАЛИВ:
1. Заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області про заміну кредитора правонаступником задовольнити.
2. Замінити кредитора у справі - Малинську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області (Житомирська область, м.Малин, пл. Соборна, 10; ідентифікаційний код 39487678) на правонаступника - Головне управління ДФС у Житомирській області (10003, м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, буд. 7; ідентифікаційний код 39459195).
Ухвала господарського суду набирає законної сили 20.08.2019.
Ухвала господарського суду може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Житомирської області в порядку та строки, встановлені Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Повний текст ухвали складений та підписаний 23.08.2019.
Суддя Костриця О.О.
Дата ухвалення рішення | 20.08.2019 |
Оприлюднено | 27.08.2019 |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні