Постанова
від 10.07.2007 по справі 18/203
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18/203

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                        Тел. 698-166, факс 7-44-62

Іменем України

ПОСТАНОВА

          

 "10" липня 2007 р.                                                  Справа № 18/203

За позовом Відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області

14017, м. Чернігів, вул. Комінтерну, 14

До Товариства з обмеженою відповідальністю „Деметра”

16444, с. Смоляж Борзнянського району, вул. Подвойського, 12

про   стягнення 3729 грн. 03 коп.

                                                                                     Суддя   А.С.Сидоренко Секретар судового засідання І.В.Морська

Представники сторін:

Від позивача: Асаулко О.О. –нач. від., дов. від 06.03.2007р. № 03-395/844

Від відповідача: Большак А.М. –директор (в судовому засіданні 21.06.2007р.)

Постанова виноситься після перерви, оголошеної в судовому засіданні з 21.06.2007р. по 10.07.2007р. на підставі ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України.

В судовому засіданні 10.07.2007р., на підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

СУТЬ СПОРУ:

Відділенням Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області (далі –позивач) заявлено адміністративний позов до Товариства з обмеженою відповідальністю „Деметра” (далі –відповідач) про стягнення адміністративно –господарських санкцій в сумі 3729,03 грн. за недотримання у 2006 році передбаченого законодавством нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

Відповідач під розписку був повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання, однак причини неявки до суду не повідомив.

В судовому засіданні 21.06.2007р., відповідач надав письмові заперечення проти адміністративного позову, згідно яких позовні вимоги ним не визнаються в повному обсязі. Зокрема відповідач зазначає, що ним були вжиті всі можливі заходи щодо забезпечення працевлаштування інвалідів на своєму підприємстві, однак працездатні інваліди за місцезнаходженням ТОВ „Деметра” відсутні. На підтвердження даного факту відповідач надав довідку Смолязької сільської ради про відсутність на території Смолязької сільської ради працездатних інвалідів, які могли б працювати на підприємстві у відповідача; копії листів до Борзнянського районного центру зайнятості від 05.10.2006р. № 48 та від 29.12.2006р. № 54 з проханням допомогти у працевлаштуванні інвалідів.

Розглянувши подані документи і матеріали, вислухавши пояснення повноважних представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ВСТАНОВИВ:

У відповідності зі ст. 18 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991р. № 875-ХІІ (надалі –Закон № 875-ХІІ) забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Статтею 19 Закону № 875-ХІІ встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.  

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Керівники підприємств,  установ,  організацій,  у тому  числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Згідно форми № 10-ПІ (річна) „Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів” за 2006 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу становила у відповідача 31 особу. Чисельність інвалідів –штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону № 875-ХІІ, становила 1 особу.

Як вбачається із вищевказаного звіту в 2006 році у відповідача не працював жодний інвалід. Таким чином, невиконання нормативу становить 1 робоче місце.

Згідно листа Борзнянського районного центру зайнятості від 20.06.2007р. № 156 відповідач в 2006 році подавав до центру зайнятості звіт по формі 3-ПН „Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках”, в якому не зазначав про наявність вакантних місць для інвалідів. Протягом 2006 року в центрі зайнятості на обліку перебувало 14 інвалідів, з них жодного не було за місцем знаходження ТОВ „Деметра”.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону № 875-ХІІ, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Середньорічна заробітна плата штатного працівника відповідача обчислена шляхом ділення фонду оплати праці на середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу, становила в 2006 році 3729,03 грн., таким чином сума адміністративно –господарських санкцій, яку має сплатити відповідач, становить 3729,03 грн.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України (ч. 4 ст. 20 Закону № 875-ХІІ).

Відповідно до п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007р. № 70, роботодавці сплачують суму  адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного банку, відкритий в органах Державного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Дані вимоги відповідач не виконав та адміністративно –господарські санкції в установлений строк не сплатив.

Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Заперечення Відповідача щодо вжиття ним всіх необхідних заходів з метою недопущення правопорушення не можуть бути прийняті судом до уваги, оскільки як вбачається із матеріалів справи Відповідачем було подано лише один звіт форми 3-ПН в якому зазначено про відсутність вакансій для інвалідів станом на 01.03.2006р.  

В листах, адресованих Борзнянському райцентру зайнятості, від 05.10.2006р. № 48 та від 29.12.2006р. № 54 Відповідач просив направити на роботу інваліда. Проте, навіть у випадку направлення центром зайнятості інваліда на роботу та працевлаштування його Відповідачем, він би пропрацював щонайбільше три повні місяці. З урахуванням вимог Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005р. № 286 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 30.11.2005р. за № 1442/11722, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, була б у Відповідача менша ніж передбачений законодавством норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

У відповідності зі ст. 20 Закону № 875-ХІІ, спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.

Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.

Оскільки відповідач добровільно визначену суму адміністративно –господарських санкцій не сплатив, позивач правомірно звернувся до суду з позовною заявою про стягнення 3729,03 грн.

За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, ст. ст. 71, 94, 158 –163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю „Деметра”, с. Смоляж Борзнянського району, вул. Подвойського, 12 (р/р 260083016905 в АК „Промінвестбанк”, МФО 300012, код 32796299) в доход державного бюджету України (Отримувач: Державний бюджет Борзнянського району, код 22813169, рахунок 31211230700057 в ГУДК в Чернігівській області, МФО 853592) 3729 грн. 03 коп. адміністративно –господарських санкцій.

Дана постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в наступному порядку: про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів  оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу –з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

 

Суддя                                  (підпис)                               А.С.Сидоренко

Постанова складена у повному обсязі 12 липня 2007 року.

Суддя                                  (підпис)                               А.С.Сидоренко

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення10.07.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу838220
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/203

Ухвала від 26.11.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 25.03.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Заєць Світлана Володимирівна

Ухвала від 29.03.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Заєць Світлана Володимирівна

Ухвала від 12.02.2010

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Марко Р.І.

Судовий наказ від 31.01.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

Ухвала від 19.09.2012

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 24.04.2012

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 06.09.2012

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 10.08.2012

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 27.07.2012

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні