6/130
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" червня 2007 р. Справа № 6/130
Господарський суд Чернівецької області в складі головуючого судді Паскаря А.Д., при секретарі Байталюку В.Д., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов
Чернівецького міжрайонного природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Чернівецькій області
до Герцаївського виробничого управління житлово-комунального господарства
про стягнення збитків в сумі 3105,64 грн., заподіяних державі внаслідок самовільного водокористування,
за участю представників:
від позивача: Книговський В.О., довіреність від 05.042007 року № 01
від відповідача: не з'явився
прокурора Маріуца Р. А.,
В С Т А Н О В И В :
Чернівецький міжрайонний природоохоронний прокурор звернувся з позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Чернівецькій області до Герцаївського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення збитків в сумі 3105,64 грн., заподіяних державі внаслідок самовільного водокористування.
Відповідач явку свого представника в судовому засіданні не забезпечив, однак позов визнає у повному обсязі та просить суд справу розглянути у відсутності представника відповідача.
Розглянувши матеріали справи, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, та заслухавши пояснення представника позивача та прокурора, суд дійшов висновку про те, що позов є обґрунтованим.
Так, статтею 49 Водного кодексу України визначено, що спеціальне водокористування в Україні здійснюється юридичними та фізичними особами на підставі дозволу.
Відповідно до ст. 44 зазначеного Кодексу до обов'язків водокористувачів віднесено здійснення спеціального водокористування лише за наявності дозволу, ведення контролю за якістю та кількістю скинутих у водні об'єкти зворотних вод і забруднюючих речовин, виконання інших обов'язків щодо використання та охорони вод.
Порядком погодження та видачі дозволів на спеціальне водокористування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 321 від 13.03.2002 року, встановлено, що дозволи на використання води водних об'єктів загальнодержавного значення, видаються територіальними органами Мінекоресурсів за клопотанням водокористувача з обґрунтуванням потреби у воді.
Проте, перевіркою проведеною спеціалістами позивача встановлено, що всупереч наведеним вимогам закону відповідачем в період з 20.03.2006 року по 8.05.2007 року здійснювався самовільний, без наявності відповідного дозволу забір підземних вод для централізованого водопостачання м. Герца та за вказаний період з підземних джерел забрано 48,9 тис. м куб. води.
Наведене підтверджується актом перевірки від 8.05.2006 року, довідкою відповідача № 53 від 8.05.2007 року, поясненням начальника Герцаївського ВУЖКГ Танаса К. К., постановою про притягнення останнього до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ст.ст. 110, 111 Водного кодексу України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність та підприємства, установи, організації зобов'язані відшкодовувати збитки, завдані ними внаслідок порушення водного законодавства в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.
У зв'язку з наведеним, згідно з розрахунком збитків, що проведений на підставі Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України № 37 від 18.05.1995 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.06.1995 року за №162/698, внаслідок самовільного водокористування відповідачем державі заподіяно збитки в сумі 3105, 64 грн.
Згідно зі ст.ст. 68, 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" відповідач несе зобов'язання відшкодувати збитки, заподіяні порушенням природоохоронного законодавства, як правило, в повному обсязі.
Пунктом 21 ст. 8 та пунктом 5 ст. 59 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" встановлено, що грошові стягнення за шкоду заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища підлягають зарахуванню до спецфондів Державного, обласних та місцевих (сільського, селищного, міського) бюджетів. Отримувачем грошових стягнень за шкоду заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності є місцеві бюджети з подальшим їх розподіленням та спрямуванням до Державного та обласного бюджетів.
В ході розгляду справи наявність судових витрат у справі не встановлено.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 44, 49, 110, 111 Водного кодексу, ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", статтями 86, 94, 160-163, 167, 185, 186, пунктом 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
П О С Т А Н О В И В :
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Герцаївського виробничого управління житлово-комунального господарства (вул. Г. Асакі, 11, м. Герца Чернівецької області, ідентифікаційний код 14271955) на користь Герцаївської міської ради (р/р 33119331700026 в УДК у Герцаївському районі, МФО 856135, код платежу 24061600) збитки в сумі 3105,13 грн.
Відповідно до частини першої статті 185, частини першої-третьої, п'ятої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, сторони які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повністю або частково шляхом подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, які подаються в апеляційну інстанцію через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване рішення.
Заява про апеляційне оскарження даної постанови подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, з дня її складання. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для її подання. Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, згідно з цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Якщо заява про апеляційне оскарження була подана, але апеляційна скарга у строк, встановлений цим Кодексом, не була подана, постанова набирає сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги, постанова набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя А. Паскарь
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 838321 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні