Постанова
від 17.03.2010 по справі 2а-1441/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 6.6.4

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 березня 2010 року Справа № 2а-1441/10/1270

Луганський окружний адмін істративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.,

за участю

секретаря судового засіда ння Ігнатович О.А.

та

представників сторін:

від прокурора - помічник прокурора Артемів ського району м. Луганська

Ружа А.Ю. (посвідчення від 12.05 .2008 № 491)

від позивача - не пр ибув

від відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку

справу за адміністративни м позовом

Прокурора Кремінського ра йону Луганської області в ін тересах держави в особі

Рубіжанської об' єднаної державної податкової інспек ції Луганської області

до приватного підприємств а «Кремінське автотранспорт не підприємство»

про стягнення суми податко вої заборгованості з податку з доходів фізичних осіб у роз мірі 16463,96 грн.,

ВСТАНОВИВ:

25 лютого 2010 року Прокур ор Кремінського району Луган ської області звернувся до Л уганського окружного адміні стративного суду з позовом в інтересах держави в особі Ру біжанської об' єднаної держ авної податкової інспекції Л уганської області до приватн ого підприємства «Кремінськ е автотранспортне підприємс тво» про стягнення суми пода ткової заборгованості з пода тку з доходів фізичних осіб у розмірі 16463,96 грн.

В обґрунтування позо вних вимог прокурор зазначив таке.

Приватне підприємство «К ремінське автотранспортне п ідприємство» знаходиться на обліку в Рубіжанській об' є днаній державній податковій інспекції Луганської област і як платник податків.

Згідно акта звірки заборго ваності по податку з доходів фізичних осіб приватного пі дприємства «Кремінське авто транспортне підприємство» в ід 10.02.2010 № 5, останній має заборго ваність перед бюджетом з под атку з доходів фізичних осіб станом на 01.01.2010 у розмірі 16463,96 грн ., у тому числі за 2008 рік - 1776,68 грн . та за 2009 рік - 14687,28 грн.

Оскільки відповідно до під пункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Зако ну України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» акт иви платника податків можуть бути примусово стягнені в ра хунок погашення його податко вого боргу виключно за рішен ням суду, прокурор просить ст ягнути з приватного підприєм ства «Кремінське автотрансп ортне підприємство» податко вий борг з податку з доходів ф ізичних осіб у розмірі у розм ірі 16463,96 грн.

У судовому засіданні проку рор позов підтримав, надав по яснення, аналогічні викладен им у позові.

Представник Рубіжанської ОДПІ надав суду клопотання в ід 17.03.2010 № 590/10 про розгляд справи б ез його участі у зв' язку з не можливістю прибуття у судове засідання (арк. справи 16).

Представник відповідача у судове засідання не прибув. З аявою від 16.03.2010 № 21 відповідач по зовні вимоги визнав повністю та просить розглянути справ у без їх участі (арк. справи 17).

Заслухавши пояснення прок урора, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов пі длягає задоволенню повністю з огляду на таке.

Приватне підприємство «Кр емінське автотранспортне пі дприємство» як платник подат ків знаходиться на обліку в К ремінському відділенні Рубі жанської об' єднаної держав ної податкової інспекції Луг анської області (арк. справи 11 ).

Приватне підприємство «Кр емінське автотранспортне пі дприємство» відповідно до пу нкту 1.15 статті 1 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про по даток з доходів фізичних осі б» є податковим агентом (пода тковим агентом є юридична ос оба (її філія, відділення, інши й відокремлений підрозділ) а бо фізична особа чи представ ництво нерезидента - юридичн ої особи, які незалежно від їх організаційно-правового ста тусу та способу оподаткуванн я іншими податками зобов'яза ні нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахун ок платника податку, вести по датковий облік та подавати п одаткову звітність податков им органам відповідно до зак ону, а також нести відповідал ьність за порушення норм цьо го Закону).

Згідно із пунктом 19.2 статті 1 9 Закону України від 22 травня 200 3 року № 889-IV «Про податок з доход ів фізичних осіб» особи, які в ідповідно до цього Закону ма ють статус податкових агенті в, зобов'язані, зокрема, своєча сно та повністю нараховувати , утримувати та сплачувати (пе рераховувати) до бюджету под аток з доходу, який виплачуєт ься на користь платника пода тку та оподатковується до аб о під час такої виплати та за ї ї рахунок, надавати у строки, в становлені законом для подат кового кварталу, якщо інше не визначено нормами цього Зак ону, податковий розрахунок с ум доходу, нарахованого (спла ченого) на користь платників податку, а також сум утримано го з них податку податковому органу за місцем свого розта шування, надавати податковом у органу інші відомості з пит ань оподаткування доходів ок ремого платника податку в об сягах та за процедурою, визна ченою цим Законом та Законом України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» .

Порядок нарахування, утрим ання та сплати (перерахуванн я) податку з доходів фізичних осіб до бюджету врегульован о статтею 8 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про подат ок з доходів фізичних осіб».

Відповідно до підпунктів 8.1 .1, 8.1.2 та 8.1.4 пункту 8.1 статті 8 Закон у України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фіз ичних осіб»:

- податковий агент, який нар аховує (виплачує) оподаткову ваний дохід на користь платн ика податку, утримує податок від суми такого доходу за йог о рахунок, використовуючи ст авку податку, визначену у від повідних пунктах статті 7 цьо го Закону;

- податок підлягає сплаті (п ерерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваног о доходу єдиним платіжним до кументом, банки не мають прав а приймати платіжні документ и на виплату доходу, які не пер едбачають сплати (перерахува ння) цього податку до бюджету . Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплач ується платнику податку осо бою, що його нараховує, то пода ток, який підлягає утриманню з такого нарахованого доход у, підлягає сплаті (перерахув анню) до бюджету у строки, вста новлені законом для місячног о податкового періоду;

- я кщо оподатковуваний дох ід виплачується у негрошовій формі чи готівкою з каси рези дента, то податок сплачуєтьс я (перераховується) до бюджет у протягом банківського дня, наступного за днем такої вип лати.

До складу загального місяч ного оподатковуваного доход у згідно із підпунктом 4.2.1 пунк ту 4.2 статті 4 Закону України ві д 22 травня 2003 року № 889-IV «Про пода ток з доходів фізичних осіб» включаються доходи у вигляд і заробітної плати, інші випл ати та винагороди, нарахован і (виплачені) платнику податк у відповідно до умов трудово го або цивільно-правового до говору.

При нарахуванні доходів у в игляді заробітної плати об'є кт оподаткування згідно із п унктом 3.5 статті 3 Закону Украї ни від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних о сіб» визначається як нарахов ана сума такої заробітної пл ати, зменшена на суму збору до Пенсійного фонду України та внесків до фондів загальноо бов'язкового державного соці ального страхування, які від повідно до закону справляють ся за рахунок доходу наймано ї особи.

Відповідно до підпункту 16.3.3 пункту 16.3 статті 16 Закону Украї ни від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних о сіб» фізична особа, відповід альна згідно з вимогами цьог о Закону за нарахування та ут римання податку, сплачує (пер ераховує) його до відповідно го бюджету, у випадку, коли так а фізична особа є податковим агентом, - за місцем реєстраці ї у податкових органах.

Контроль за правильністю т а своєчасністю сплати податк у з доходів фізичних осіб від повідно підпункту 16.3.4 пункту 16 .3 статті 16 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про подат ок з доходів фізичних осіб» з дійснює податковий орган за місцезнаходженням юридично ї особи або її уповноваженог о підрозділу.

Згідно із підпунктом 16.3.5 пун кту 16.3 статті 16 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про по даток з доходів фізичних осі б» відповідальність за своєч асне та повне перерахування сум податку до відповідного місцевого бюджету несе юриди чна особа або її уповноважен ий підрозділ, що нараховує (ви плачує) оподатковуваний дохі д.

Питання фінансової відпов ідальності за порушення норм Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доход ів фізичних осіб» врегульова но у статті 20 цього Закону.

Згідно із підпунктом «а» пу нкту 20.2 статті 20 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про по даток з доходів фізичних осі б» при порушенні правил нара хування, утримання та сплати до бюджету податку з доходів платника податку, що здійсню ються особами, визначеними ц им Законом податковими агент ами, фінансово відповідальни ми є податкові агенти.

Згідно із підпунктом «а» пі дпункту 20.3.1 пункту 20.3 статті 20 За кону України від 22 травня 2003 ро ку № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» особами, відп овідальними за погашення сум и податкового зобов'язання а бо податкового боргу з цього податку, при нарахуванні под атку особою, на яку покладаєт ься відповідальність за таке нарахування, утримання та сп лату (перерахування) податку до бюджету згідно з нормами ц ього Закону, - є така особа - под атковий агент.

У разі коли податковий аген т до або під час виплати доход у на користь платника податк у не здійснює нарахування, ут римання або сплату (перераху вання) цього податку, відпові дальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виника є внаслідок таких дій, поклад ається на такого податкового агента. При цьому платник под атку - отримувач таких доході в звільняється від обов'язкі в погашення такої суми подат кових зобов'язань або податк ового боргу (підпункт 20.3.2 пункт у 20.3 статті 20 Закону України ві д 22 травня 2003 року № 889-IV «Про пода ток з доходів фізичних осіб» ).

Проведеною 10 лютого 2010 року К ремінським відділенням Рубі жанської об' єднаної держав ної податкової інспекції Луг анської області звіркою забо ргованості по податку з дохо ду фізичних осіб» встановлен о, що станом на 01.01.2010 приватне пі дприємство «Кремінське авто транспортне підприємство» м ає неперерахований податок з доходів фізичних осіб у розм ірі 16463,96 грн., у тому числі за 2008 рі к - 1776,68 грн. та за 2009 рік - 14687,28 грн . Акт звірки від 10.02.2010 № 5 підп исаний керівником приватног о підприємства «Кремінське а втотранспортне підприємств о» без заперечень та зауваже нь (арк. справи 6-7).

Відповідно до пункту 4 части ни 1 статті 14 Закону України ві д 25 червня 1991 року № 1251-XII «Пр о систему оподаткування» под аток на доходи фізичних осіб є загальнодержавним податко м.

Згідно із пунктом 11 статті 10 Закону України 4 грудня 1990 року № 509-XII «Про державну податкову службу в Україні» до функцій державних податкових інспек цій в районах, містах без райо нного поділу, районах у міста х, міжрайонних та об'єднаних д ержавних податкових інспекц ій, серед іншого, належить зді йснення контролю за своєчасн істю, достовірністю, повното ю нарахування та сплати пода тків та зборів (обов'язкових п латежів), подання до судів поз овів до підприємств, установ , організацій та громадян про стягнення заборгованості пе ред бюджетом і державними ці льовими фондами за рахунок ї х майна.

У будь-яких випадках, коли п латник податків згідно із за конами з питань оподаткуванн я уповноважений утримувати п одаток, збір (обов'язковий пла тіж), якими оподатковуються і нші особи, у тому числі податк и на доходи фізичних осіб, див іденди, репатріацію, додану в артість, акцизні збори, а тако ж будь-які інші податки, що утр имуються з джерела виплати, с ума таких податків, зборів (об ов'язкових платежів) відпові дно до підпункту 3.2.1 пункту 3.2 ст атті 3 Закону України від 21 гру дня 2000 року № 2181-III «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» вважається бюджетним фондом, який належить держав і або територіальній громаді та створюється від їх імені, а податкові органи відповідно до пункту 30 статті 2 Бюджетног о кодексу України є органами , яким відповідно до закону на дано право стягнення до бюдж ету податків, зборів (обов'язк ових платежів) та інших надхо джень.

Враховуючи те, що активи пла тника податків відповідно до підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » можуть бути примусово стяг нені в рахунок погашення йог о податкового боргу виключно за рішенням суду, а також те, щ о відповідач за час судового розгляду справи у добровіль ному порядку заборгованість з податку з доходів фізичних осіб у розмірі 16463,96 грн. не спла тив, позовні вимоги визнають ся судом обґрунтованими, дов еденими і такими, що підлягаю ть повному задоволенню.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України , а також те, що прокурор та поз ивач відповідно до пунктів 15 т а 30 частини 1 статті 4 Декрету Ка бінету Міністрів України від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про державн е мито» від сплати державног о мита (судового збору) звільн ені, судові витрати у цій спра ві не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у спра вах, в яких позивачем є суб' є кт владних повноважень, а від повідачем - фізична чи юридич на особа, судові витрати, здій снені позивачем, з відповіда ча не стягуються.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судов ому засіданні 17 березня 2010 року проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. С кладення постанови у повному обсязі відкладено, про що згі дно вимог частини 4 статті 167 КА С України повідомлено після проголошення вступної та рез олютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підп риємства «Кремінське автотр анспортне підприємство» (іде нтифікаційний код 32570654, місцез находження: 92900, Луганська обла сть, м. Кремінна, пл. Піонерськ а, буд. 1) в доход місцевого бюдж ету м. Кремінна на р/р 33214800600152 в ГУД КУ в Луганській області, одер жувач Кремінське відділення УДК, код одержувача 21757011, МФО 804013, податковий борг з податку з д оходів фізичних осіб у розмі рі 16463,96 грн. (шістнадцять тисяч ч отириста шістдесят три гривн і дев' яносто шість копійок) .

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повно му обсязі 22 березня 2010 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2010
Оприлюднено25.03.2010
Номер документу8383722
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1441/10/1270

Постанова від 17.03.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чернявська Тетяна Іванівна

Постанова від 21.01.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ципко Олена Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні