Справа № 2а -778/10/1270
Категорія № 6.14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
Іменем України
21 січня 2010 року
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого-судді - Твердох ліба Р.С.,
при секретарі судового зас ідання - Горпенюк О.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу з а адміністративним позовом прокурора Ленінського райо ну міста Луганська в інтерес ах держави в особі державног о реєстратора Управління дер жавної реєстрації та міськог о реєстру Луганської міської ради до приватного підприєм ства „Торгівельно-транспорт на фірма „Транс-Авто”, третя о соба - Ленінська міжрайонна державної податкової інспек ції у місті Луганську, про виз нання недійсним запису про д ержавну реєстрацію юридично ї особи та припинення юридич ної особи, -
В С Т А Н О В И В:
11 листопада 2009 року до Луг анського окружного адмініст ративного суду надійшов позо в прокурора Ленінського райо ну міста Луганська в інтерес ах держави в особі державног о реєстратора Управління дер жавної реєстрації та міськог о реєстру Луганської міської ради до приватного підприєм ства „Торгівельно-транспорт на фірма „Транс-Авто”, третя о соба - Ленінська міжрайонна державної податкової інспек ції у місті Луганську, про виз нання недійсним запису про д ержавну реєстрацію юридично ї особи та припинення юридич ної особи.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що пр иватне підприємство „Торгі вельно-транспортна фірма „Тр анс-Авто” зареєстровано як с уб' єкт господарювання вико навчим комітетом Луганської міської ради 10 грудня 2008 року з а № 13821020000015819 та взято на податкови й облік Ленінської МДПІ у м.Лу ганську 11.12.2008р. за №787. Засновнико м та керівником підприємства є ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 , який зареєстрований за адре сою: 91021 АДРЕСА_1, за цією ж ад ресою згідно установчих доку ментів було зареєстровано юр идичну особу - приватне підпр иємство „Торгівельно-транс портна фірма „Транс-Авто”. Ві дділом податкової міліції Ле нінської МДПІ у м.Луганську з гідно п.п.4.22 п.4 Порядку обліку п латників податків, зборів (об ов' язкових платежів), узгод женого наказом ДПА України в ід 19.02.1998р. №80 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни 16.03.1998р. за №172/2612 (зі змінами та д оповненнями), було проведено відпрацювання приватного пі дприємства „Торгівельно-тра нспортна фірма „Транс-Авто”. У ході відпрацювання було вс тановлено, що підприємство з а юридичною адресою не знахо диться, про що було складено в ідповідну довідку №8636/7/26-31 від 23.0 7.2009р. Засновника та керівника п ідприємства ОСОБА_1 знайт и неможливо, у зв' язку з тим, що він приховується від прав оохоронних органів, уникає н адання пояснень щодо створен ня нею даної юридичної особи . Хто керує підприємством, чим займається підприємство, хт о подає декларації до Ленінс ької МДПІ у м.Луганську невід омо. Прокурор просить визнат и недійсним запис від 10 грудня 2008 року за реєстраційним № 1382102000 0015819 про державну реєстрацію пр иватного підприємства „Торг івельно-транспортна фірма „Т ранс-Авто”, код ЄДРПОУ 36256245, з мо менту реєстрації та припинит и вказану юридичну особу.
Прокурор у судове засіданн я не з' явився, надав суду зая ву, в якій просив розглянути с праву за його відсутності.
Представник позивача - Уп равління державної реєстрац ії та міського реєстру Луган ської міської ради в судовом у засіданні пояснив, що держа вний реєстратор - це не реєс труючий орган, а посадова осо ба. Тому до нього не може бути застосована норма п. 2 ч. 1 ст. 110 Ц КУ, на яку є посилання в адміні стративному позові. Крім тог о, згідно роз' яснень Предст авництва державного комітет у України з питань регулятор ної політики та підприємницт ва в Луганській області від 10. 01.2009 року № 5312/2/12 державний реєстр атор не має повноважень щодо пред' явлення до суду вимог и про ліквідацію юридичної о соби на підставах, зазначени х у п. 2 ч. 1 ст. 110 ЦКУ. Проти припине ння юридичної особи не запер ечував. Вимоги про визнання н едійсним запису про державну реєстрацію вважає такими, що не підлягають задоволенню, о скільки порушень при здійсне нні державної реєстрації не було.
Представник відповідача в судовому засіданні проти за доволення вимог адміністрат ивного позову заперечував.
Представник третьої особи - Ленінської МДПІ у м. Луганс ьку в судове засідання не з' явився, про місце, дату та час розгляду справи був повідомл ений належним чином, про прич ини неприбуття суду не допов ів, заперечень проти позову н е надав.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача та предста вника відповідача, дослідивш и надані докази, суд приходит ь до наступного.
Відносини, які виникають у с фері державної реєстрації юр идичних осіб, регулюються За коном України «Про державну реєстрацію юридичних та фізи чних осіб-підприємців» від 15 т равня 2003 року.
Згідно зі ст. 38 Закону Укр аїни « Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» підст авами для постановлення судо вого рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' я зано з банкрутством юридично ї особи, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Судом встановлено , що юрид ична особа - приватне підпр иємство „Торгівельно-транс портна фірма „Транс-Авто” за реєстровано як суб' єкт госп одарювання виконавчим коміт етом Луганської міської ради 10 грудня 2008 року за № 13821020000015819 та вз ято на податковий облік Лені нської МДПІ у м.Луганську 11.12.2008р . за №787 (а.с.7,9). Засновником та кер івником підприємства є ОСО БА_1, що підтверджується дов ідкою з ЄДРПОУ серії АА №230436 ві д 11.12.2008р. (а.с.10). Згідно установчих документів, підприємство за реєстроване за адресою: АДР ЕСА_1 (а.с.11,12).
Проведеною перевіркою вст ановлено, що приватне підпри ємство „Торгівельно-трансп ортна фірма „Транс-Авто” за ю ридичною адресою, зазначеною в статутних документах, не зн аходиться, про що працівника ми Ленінської МДПІ у м.Луганс ьку було складено відповідну довідку №8636 від 23.07.2009 року (а.с.6).
Суд вважає, що в даному ви падку прокурор в інтересах п озивача має право звертатися з зазначеним позовом.
Посилання позивача управ ління державної реєстрації м іського реєстру Луганської м іської ради - державного ре єстратора про те, що він є нена лежним позивачем у даному ви падку, оскільки до повноваже нь державного реєстратора, я кий є посадовою особою, а не ре єструючим органом, згідно зі ст. 6 Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців» не входить можливість звернення до суду з позовом п ро визнання запису про реєст рацію недійсним, судом не при ймаються до уваги.
Ст.6 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців» містить перелік пов новажень державного реєстра тора, згідно якої Державний р еєстратор на території відпо відної адміністративно-тери торіальної одиниці: проводит ь державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців; проводить резервув ання найменувань юридичних о сіб; передає органам державн ої статистики (далі - органи ст атистики), державної податко вої служби, Пенсійного фонду України та фондів соціально го страхування повідомлення та відомості з реєстраційни х карток про вчинення реєстр аційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації ві докремлених підрозділів юри дичних осіб; формує, веде та за безпечує зберігання реєстра ційних справ (крім реєстраці йних справ юридичних осіб, за реєстрованих відповідно до ч астини четвертої статті 3 цьо го Закону); здійснює оформлен ня та видачу свідоцтв про дер жавну реєстрацію (крім видач і свідоцтв юридичним особам, зареєстрованим відповідно д о частини четвертої статті 3 ц ього Закону), а також їх заміну ; оформлює та видає виписки, до відки з Єдиного державного р еєстру; проводить державну р еєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб т а державну реєстрацію зміни імені або місця проживання ф ізичних осіб - підприємців; пр оводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб т а державну реєстрацію припин ення підприємницької діяльн ості фізичними особами - підп риємцями; звертається до суд у із заявою про зміну мети уст анови у встановленому законо м порядку; здійснює оформлен ня, видачу та засвідчення юри дичним особам дублікатів ори гіналів їх установчих докуме нтів та змін до них; вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєст рацію особи на підставі ріше ння суду; здійснює інші дії, пе редбачені цим Законом.
Згідно зі ст.7 Закону Украї ни «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців» сп еціально уповноваженим орга ном з питань державної реєст рації є центральний орган ви конавчої влади, який забезпе чує реалізацію державної пол ітики у сфері підприємництва .
Спеціально уповноважени й орган з питань державної ре єстрації:
- здійснює державний нагляд за дотриманням законодавств а у сфері державної реєстрац ії юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців;
- узагальнює практику засто сування нормативно-правових актів з питань державної реє страції та розробляє проекти нормативно-правових актів у цій сфері;
- затверджує нормативно-пра вові акти щодо формування та ведення Єдиного державного реєстру;
- забезпечує формування та в едення Єдиного державного ре єстру;
- затверджує форми реєстрац ійних карток, довідки, витягу та виписки з Єдиного державн ого реєстру;
- організовує навчальну під готовку та підвищення кваліф ікації державних реєстратор ів, погоджує кандидатури на з айняття посади державного ре єстратора;
- видає посвідчення і печатк у державного реєстратора;
- забезпечує замовлення, пос тачання, облік та звітність щ одо витрачання бланків свідо цтв про державну реєстрацію та бланків виписок з Єдиного державного реєстру;
- видає спеціалізований дру кований засіб масової інформ ації;
- забезпечує органи державн ої влади інформацією з Єдино го державного реєстру в поря дку, встановленому спеціальн о уповноваженим органом з пи тань державної реєстрації;
- установлює за погодженням з Міністерством юстиції Укр аїни регламент передачі держ авному реєстратору даних про юридичних осіб, зареєстрова них відповідно до частини че твертої статті 3 цього Закону .
У відповідності до Указу Президента України №721/2000 від 25 травня 2000 року затверджено По ложення про Державний коміте т України з питань регулятор ної політики та підприємницт ва, який є спеціально уповнов аженим органом з питань ліце нзування, державної регулято рної політики та дозвільної системи у сфері господарсько ї діяльності. у своїй діяльно сті керується Конституцією У країни, законами України, акт ами Президента України, Кабі нету Міністрів України, а так ож цим Положенням, у межах сво їх повноважень Держпідприєм ництво України організовує в иконання актів законодавств а України і здійснює контрол ь за їх реалізацією, Держпідп риємництво України здійснює свої повноваження безпосере дньо та через свої територіа льні органи в Автономній Рес публіці Крим, областях, міста х Києві та Севастополі.
Таким чином, виходячи з ви кладеного, в даному випадку т аким спеціально уповноважен им органом з питань державно ї реєстрації є позивач - управ ління державної реєстрації т а міського реєстру Лугансько ї міської ради.
Як вбачається зі змісту в казаних норм, вони не містять посилання про те, що цей перел ік повноважень державного ре єстратора та органу реєстрац ії є вичерпним.
Таким чином, при визначен ні їх повноважень слід керув атися і іншими нормативними актами, якими регулюються вк азані питання.
Згідно зі ст.104 ЦК України, ю ридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язкі в іншим юридичним особам - пра вонаступникам (злиття, приєд нання, поділу, перетворення) а бо в результаті ліквідації.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення д о єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Статтею 110 ЦК України пере дбачено, що юридична особа лі квідується:
1) за рішенням її учасників а бо органу юридичної особи, уп овноваженого на це установчи ми документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строк у, на який було створено юриди чну особу, досягненням мети, д ля якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами;
2) за рішенням суду про визна ння судом недійсною державно ї реєстрації юридичної особи через допущені при її створе нні порушення, які не можна ус унути, а також в інших випадка х, встановлених законом.
Вимога про ліквідацію юр идичної особи на вказаних пі дставах, може бути пред'явлен а до суду органом, що здійснює державну реєстрацію, учасни ком юридичної особи, а щодо ак ціонерних товариств - також Д ержавною комісією з цінних п аперів та фондового ринку.
Як роз' яснив Вищий адмі ністративний Суд України у о глядовому листі «Про деякі п итання практики вирішення сп орів у справах за участю орга нів державної податкової слу жби (за матеріалами справ, роз глянутих у касаційному поряд ку Вищим адміністративним су дом України)» від 24.10.2008 N 1776/100/13-08, вим ога про визнання нечинним за пису про проведення державно ї реєстрації суб' єкта госпо дарювання фактично є вимогою про скасування державної ре єстрації, а тому судам її слід розцінювати як вимогу про пр ипинення юридичної особи.
Таким чином, оскільки при пинення юридичної особи тягн е за собою ліквідацію цієї юр идичної особи, а з вимогами пр о таку ліквідацію може зверт атися орган, що здійснює реєс трацію, то суд вважає, що цей о рган за наявності встановлен их законом підстав, також мож е звертатися до суду з вимога ми про припинення юридичної особи.
Посилання позивача на ро з' яснення Держкомітету Укр аїни з питань регуляторної п олітики та підприємництва в Луганській області від 10 січн я 2009 року №5312/2/12 згідно яких держа вний реєстратор, як посадова особа не має повноважень на з вернення до суду про ліквіда цію юридичної особи, на увагу не заслуговує, оскільки в дан ому випадку до виниклих обст авин це роз' яснення відноше ння не має.
Як вбачається з позовної заяви, позивачем, в чиїх інтер есах заявлено позов, фактичн о є управління державної реє страції міського реєстру Луг анської міської ради, як реєс труючий орган, а не його посад ова особа, на що посилається п озивач.
За таких обставин, суд вва жає, що позивач - управління де ржавної реєстрації міського реєстру Луганської міської ради, в інтересах якого у відп овідності з правами, наданим и Законом України «Про проку ратуру» пред' явлено позов п рокурором, має право в межах с воїх повноважень, звертатися до суду з указаними в позові в имогами.
За таких обставин суд вва жає, що в даному випадку вимог а прокурора про припинення в ідповідача, як юридичної осо би, що тягне ліквідацію цього суб' єкта господарювання, з аявлена в інтересах позивача , відповідає вимогам закону.
У судовому засіданні без спірно встановлена відсутні сть відповідача за юридичною адресою, а тому є підстави для припинення відповідача, як ю ридичної особи.
Оскільки вимога про визн ання недійсним запису про де ржавну реєстрацію юридичної особи, фактично є вимогою про скасування державної реєстр ації, а тому суд її розцінює, я к вимогу про припинення юрид ичної особи, що не виходить за межі повноважень органу, що з дійснює державну реєстрацію юридичної особи, суд вважає н еобхідним розглядати саме ці вимоги, не вирішуючи питання щодо визнання недійсною дер жавної реєстрації відповіда ча, оскільки ніяких доказів н аявності порушень при здійсн енні реєстрації суду не нада но.
Питання по судових витрат ах не вирішується, оскільки п озивач звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративн ого судочинства України не п ередбачено їх стягнення у да них випадках.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, Законом України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців», суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги проку рора Ленінського району міст а Луганська в інтересах держ ави в особі державного реєст ратора Управління державної реєстрації та міського реєс тру Луганської міської ради до приватне підприємство „Т оргівельно-транспортна фірм а „Транс-Авто”, третя особа - Ленінська міжрайонна держав ної податкової інспекції у м істі Луганську про визнання недійсним запису про державн у реєстрацію юридичної особи та припинення юридичної осо би - задовольнити частково.
Припинити юридичну особу відповідача - приватне під приємство „Торгівельно-тра нспортна фірма „Транс-Авто”, код ЄДРПОУ 36256245, яке зареєстров ане за адресою: АДРЕСА_1.
У задоволенні решти позовн их вимог прокурора Ленінсько го району м. Луганська в інтер есах держави в особі державн ого реєстратора - Управлінн я державної реєстрації та мі ського реєстру Луганської мі ської ради - відмовити за не обґрунтованістю.
Копію постанови направити державному реєстратору вико навчого комітету Луганської міської ради (91055 м.Луганськ, ву л.Коцюбинського,буд.14) після н абрання нею законної сили.
Постанова може бути ос каржена в апеляційному поряд ку до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції шля хом подачі в 10-денний строк з д ня проголошення постанови за яви про апеляційне оскарженн я, а в разі складання постанов и у повному обсязі відповідн о до статті 160 цього Кодексу - з дня складання в повному обс язі, і поданням після цього пр отягом 20 днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то ст рок подання заяви про апел яційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею ко пії постанови.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння.
Суддя
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2010 |
Оприлюднено | 25.03.2010 |
Номер документу | 8383843 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Тріфанова Світлана Сабіржанівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Твердохліб Роман Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні