ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
19 серпня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2670/19
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шембелян В.С.
за участі секретаря судового засідання - Полякової В.К.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами прощеного позовного провадження з викликом (повідомленням) сторін справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до приватного підприємства "Зірва" про стягнення податкової заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДФС у Луганській області) до приватного підприємства "Зірва" (далі - відповідач, ПП "Зірва"), в якому позивач просить:
- стягнути з приватного підприємства "Зірва" податковий борг в загальній сумі 15470,54 грн, із них: штрафні санкції за порушення норм патентування (КБК 21080900) в розмірі 14421,54 грн (недоїмки), 29,00 грн. - пені та за адміністративними штрафами та санкціями в розмірі - 1020,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що приватне підприємство "Зірва" перебуває за основним місцем обліку в Сєвєродонецькому управлінні ГУ ДФС у Луганській області, як платник податків з 08.09.2016. ГУ ДФС у Луганській області була проведена фактична перевірка ПП «Зірва» щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами). За результатом проведеної фактичної перевірки було складено акти перевірок від 19.12.2018 за № 0267/12/32/14/0640820619/889 та від 20.12.2018 за №0268/12/32/14/06/40820619/893, прийнято податкові повідомлення - рішення від 27.12.2019 за № 00004411406 на суму 4820,48 грн., № 00004431406 на суму 10601,06 грн., №00004421406 на суму 510 грн та № 00004441406 на суму 510 грн.
Станом на 05.06.2019 заборгованість підприємства складає 15470,54 грн., із них: штрафні санкції за порушення норм патентування (КБК 21080900) в розмірі 14421,54 грн. (недоїмки) та 29,00 грн. - пені.; адміністративні штрафи та санкції (КБК 21081103) в розмірі -1020,00 грн.
ГУ ДФС у Луганській області ПП "Зірва" було направлено податкову вимогу про сплату боргу від 15.02.2019 форми «Ю» № 16663-52 (дата вручення 20.03.2019 р.).
Податковий борг на загальну суму 15470,54 грн відповідачем не сплачений.
Ухвалою суду від 01.07.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін (а.с.1,2).
Ухвалою суду від 11.07.2019 відкладено судовий розгляд справи (а.с.32).
Позивач надав заяву від 19.08.2019, в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує та просить їх задовольнити в повному обсязі (а.с.40,41).
Відповідач повторно у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, правом подання відзиву на позов не скористався (а.с.35-38).
Згідно з вимогами частини третьої статті 205 КАС України у разі повторної неявки повідомленого належним чином відповідача в судове засідання, суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.
Суд розглянув справу без участі сторін відповідно до вимог частини 9 статті 205 КАС України
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 КАС України, суд встановив такі обставини справи.
Приватне підприємство "Зірва" (код в ЄДРПОУ 40820619) зареєстроване в якості юридичної особи 08.09.2016 за адресою: АДРЕСА_1 , місто Сєвєродонецьк, селище АДРЕСА_2 Червона, АДРЕСА_3 17, основним видом господарської діяльності є роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами за КВЕД 47.11, в стані припинення чи ліквідації не перебуває, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 42-46).
Згідно з вимогами пункту 45.2. статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
На підставі статті 62 ПК України Головним управлінням ДФС у Луганській області проведена фактична перевірка ПП ЗІРВА щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодаветва щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Під час проведення перевірки було встановлено порушення:
- п. 12. ст. 3 розділу II Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 6 липня 1995 року за N 265/95-ВР, а саме: ведення в порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювання продажу лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку;
- п. 44.3 ст. 44 та п. 85.2 ст. 85 Податкового кодексу України (незабезпечено зберігання первинних документів та/або ненадання платником податків контролюючому органу оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю);
- порушення ведення бухгалтерського обліку (ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 за № 996-ХІV)
За результатом проведеної фактичної перевірки були складені акти перевірок від 19.12.2018 за № 0267/12/32/14/0640820619/889 (а.с.22,23) та від 20.12.2018 за №0268/12/32/14/06/40820619/893 (а.с.24,25).
На підставі зазначеного ГУ ДФС у Луганській області прийняті податкові повідомлення - рішення від 27.12.2019 за № 00004411406 на суму 4820,48 грн., № 00004431406 на суму 10601,06 грн., №00004421406 на суму 510 грн та № 00004441406 на суму 510 грн (а.с.16-21)..
Відповідно до разрахунків податкового боргу відповідача заборгованість підприємства складає 15470,54 грн., із них: штрафні санкції за порушення норм патентування (КБК 21080900) в розмірі 14421,54 грн. (недоїмки) та 29,00 грн. - пені.; адміністративні штрафи та санкції (КБК 21081103) в розмірі - 1020,00 грн. (а.с.6-9)
Наявність вказаного податкового боргу відповідача підтверджується матеріалами справи, а саме:
- податковим повідомленням-рішенням від 27.12.2019 за № 00004411406 на суму 4820,48 грн. (а.с.20),
- податковим повідомленням-рішенням від 27.12.2019 за № 00004431406 на суму 10601,06 грн. (а.с.19),
- податковими повідомленнями-рішеннями від 27.12.2019 за № 00004421406 та № 00004441406 на суму 510 грн (а.с.16,17);
- документами про вручення цих податкових повідомлень-рішень позивачу 29.01.2019 (а.с.18,21).
З метою погашення податкового боргу, контролюючим органом до відповідача були застосовані відповідні заходи щодо стягнення існуючого податкового боргу, а саме, сформовано податкову вимогу № 16663-52 від 15.02.2019, яку 20.03.2019 вручено відповідачу, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.15).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог, суд керується такими вимогами чинного законодавства.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).
Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» , який набрав чинності 01 січня 2017 року, внесені зміни до Податкового кодексу України. Зокрема, зазначеним Законом внесені зміни до статті 19-1, доповнено кодекс статтями 19-2 і 19-3, пункт 41.1 статті 41 викладено в новій редакції.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Отже, з 01 січня 2017 року відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» змін до Податкового кодексу України функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюється органами Державної фіскальної служби України обласного рівня і у спірних правовідносинах належним позивачем є Головне управління ДФС у Луганській області.
Згідно п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Платник податків зобов`язаний: сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України).
Пунктом 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України, визначено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом (п.54.5 ст.54 ПК України).
У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження (п.57.3 ст.57 ПК України).
Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до вимог пункту 42.2. статті 42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
За змістом пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, податковий борг - це сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (абзац перший пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Таким чином, податковим органом здійснено всі передбачені чинним законодавством заходи щодо стягнення податкового боргу з платника податків, але вони не призвели до погашення податкового боргу у сумі в розмірі 15470,54 грн., який відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачено, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано. Тому суд вважає, що позовні вимоги Головного управління ДФС у Луганській області є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДФС у Луганській області до приватного підприємства "Зірва" про стягнення податкової заборгованості задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства Зірва (код ЄДРПОУ - 40820619, місцезнаходження: 93491, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, смт Метьолкіне, вул. Червона, буд.17) податковий борг в загальній сумі 15470,54 грн (п`ятнадцять тисяч чотириста сімдесят гривень 54 коп), із них; штрафні санкції за порушення норм патентування (КБК 21080900) в розмірі 14421,54 грн (чотирнадцять тисяч чотириста двадцять одна гривня 54 коп) та 29,00 грн (двадцять дев`ять гривень) - пені, на р/рахунок 31116104012080, МФО 899998, ОКПО 37944909, отримувач: УК у м.Сєвєрод./М.СЄВЄРОД./21080900, банк отримувача - казначейство України (ЕАП) та за адміністративними штрафами та санкціями (КБК 21081103) в розмірі - 1020,00 грн (одна тисяча двадцять гривень 00 коп) на р/рахунок 31111410601, МФО 899998, ОКПО 37944909, отримувач: УК у м.Сєвєродон./М.СЄВЄРОД./21080900, банк отримувача - казначейство України (ЕАП).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено та підписано 23 серпня 2019 року.
Суддя В.С. Шембелян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2019 |
Оприлюднено | 27.08.2019 |
Номер документу | 83845728 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.С. Шембелян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні