Ухвала
від 09.08.2019 по справі 0440/7190/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА

09 серпня 2019 року Справа № 0440/7190/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіТурлакової Н.В. за участі секретаря судового засідання за участі: представник позивача представника відповідача представник Генеральної прокуратури України представника прокуратури Дніпропетровської області представника третьої особи-3 представника третьої особи-4 представника третьої особи-5 Ратушного Д.М. не з`явився не з`явився Битяк Н. І. не з`явився не з`явився не з`явився розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро клопотання представника позивача про закриття провадження по справі за позовом Державного закладу "Українська психіатрична лікарня з суворим наглядом МОЗ України" до Міністерства охорони здоров`я України, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Генеральна прокуратура України, прокуратура Дніпропетровської області, Міністерство внутрішніх справ України, Громадська організація "Асоціація психіатрів України", третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Державна установа "Центр психічного здоров`я і моніторингу наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров`я України" про визнання протиправним та скасування наказу, -

ВСТАНОВИВ:

Державний заклад "Українська психіатрична лікарня з суворим наглядом МОЗ України" звернувся до суду з позовною заявою до Міністерства охорони здоров`я України, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Генеральна прокуратура України, прокуратура Дніпропетровської області та Міністерство внутрішніх справ України, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Державна установа "Центр психічного здоров`я і моніторингу наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров`я України" в якій, з урахуванням уточнень від 02.10.2018р., з позовними вимогами про визнання протиправним та нечинним наказ Міністерства охорони здоров`я України від 14.09.2018р. № 1673 Про реорганізацію Державного закладу Українська психіатрична лікарня з суворим наглядом МОЗ України .

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.10.2018р. позовну заяву прийнято до провадження та відкрито провадження по справі за правилами загального позовного провадження із призначенням підготовчого засідання.

В судовому засіданні 09.08.2019р. представником позивача Ратушним Д.М . подана заява про відмову від позову в якій останній на підставі ст.189 КАС України заявив що повністю відмовляється від позовних вимог.

В обґрунтування заяви зазначив, що подача документів від позивача здійснювалась ОСОБА_3 - представником головного лікаря Державного закладу Українська психіатрична лікарня з суворим наглядом МОЗ України ОСОБА_6 на підставі довіреності від керівника закладу № 34 від 16.07.2018р., та нотаріальної довіреності від 22.10.2018р. в реєстрі № 954, вказані довіреності скасовані. Згідно з ч. 3 ст. 105 ЦК України Міністерство охорони здоров`я України як учасник (засновник) юридичної особи, що прийняв рішення наказом про припинення ДЗ "УПЛСН МОЗ України", відповідно до цього Кодексу призначив голову комісії з реорганізації юридичної особи в особі ОСОБА_8 та затвердив склад цієї комісії. Посилаючись на ч.4 ст.105 ЦК України та п.п.10.1-10.3 Розділу 10 Статуту, ч.1 ст.10 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , та ухвалу Верховного Суду від 15.05.2019р. по справі № 826/17934/17.

Представники відповідача та третіх осіб в засідання не з`явились, про дату час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Представник прокуратури Дніпропетровської області проти задоволення заяви заперечила, свою позицію обґрунтовувала тим, що на момент подання позову ОСОБА_6 , був головним лікарем і керівником державного закладу позивача і мав та має необхідні повноваження, оскаржуваним наказом грубо порушені інтереси держави, ОСОБА_8 - голова ліквідаційної комісії (комісії з реорганізації) не може виступати у якості представника позивача, оскільки він є керівником третьої особи, без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державної установи "Центр психічного здоров`я і моніторингу наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров`я України", питання про законність оскаржуваного Наказу є суспільно значимим питанням, а представник позивача зловживає процесуальними правами.

Дослідивши дану заяву, та заслухавши пояснення сторін, суд приходить до наступних висновків.

Згідно з частиною третьою статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України юридична особа, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, бере участь у справі через свого керівника або члена виконавчого органу, уповноваженого діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення (самопредставництво юридичної особи), або через представника.

Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 14 вересня 2018 року №1673 "Про реорганізацію Державного закладу "Українська психіатрична лікарня з суворим наглядом МОЗ України" прийнято рішення реорганізувати Державний заклад "Українська психіатрична лікарня з суворим наглядом МОЗ України" шляхом приєднання до Державної установи "Центр психічного здоров`я та моніторингу наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров`я України".

Пунктами 3-5 вищевказаного наказу утворено комісію з реорганізації Державного закладу "Українська психіатрична лікарня з суворим наглядом МОЗ України". Головою комісії з реорганізації Державного закладу "Українська психіатрична лікарня з суворим наглядом МОЗ України" призначено директора Державної установи "Центр психічного здоров`я та моніторингу наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров`я України" ОСОБА_8 .

За змістом частини четвертої статті 105 Цивільного кодексу України до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Отже, з моменту відкриття ліквідаційної процедури права керівника юридичної особи переходять до голови ліквідаційної комісії (ліквідатора), в тому числі право виступати від імені юридичної особи в суді.

Судом досліджено Витяг з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зроблений за ініціативою суду, станом на 05.07.2019р. відносно Державного закладу Українська психіатрична лікарня з суворим наглядом МОЗ України в графі ПІБ осіб, які обираються до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та дані про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи : ОСОБА_6 (припинення повноважень керівника (відповідно до ст.105 ЦК)) - керівник, ОСОБА_8 - голова комісії з припинення.

Згідно із частинами першою та другою статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15 травня 2003 року №755-IV якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, повноваження головного лікаря Державного закладу "Українська психіатрична лікарня з суворим наглядом МОЗ України" ОСОБА_6 , як керівника, припинені відповідно до статті 105 Цивільного кодексу України та визначено головою комісії з припинення, ліквідатором - ОСОБА_8 .

Згідно ч.ч.1, 5, 6 ст.189 КАС України, позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.238 КАС України, суд закриває провадження у справі якщо позивач відмовився від позову і відмову прийнято судом.

При прийнятті рішення по суті заявленого клопотання судом враховано правову позицію викладену в ухвалі Верховного Суду України від 15.05.2019 року у справі № 826/17934/17, адміністративне провадження №К/9901/2567/19 за позовом Державного закладу Українська психіатрична лікарня з суворим наглядом МОЗ України до Міністерства охорони здоров`я України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Асоціація психіатрів України, Генеральна прокуратура України, Міністерство внутрішніх справ України, третя особа яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача -Міністерство юстиції України, про визнання протиправним та скасування наказу.

Ч.4 ст.78 КАС України передбачено що обставини встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Також суд звертає увагу що колегія суддів Верховного Суду у вищевказаній ухвалі від 15.05.2019р. також зазначила, що право представляти інтереси Державного закладу Українська психіатрична лікарня з суворим наглядом МОЗ України ОСОБА_6 . втратив з моменту утворення Міністерством охорони здоров`я України комісії з реорганізації та призначення голови комісії ОСОБА_8.

Ч.5 ст.242 КАС України передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладених в постановах Верховного Суду.

Щодо доводів представника прокуратури Дніпропетровської області в частині посилань на те, що оскаржуваним наказом порушені інтереси держави, а законність оскаржуваного Наказу є суспільно значимим питанням, то суд зазначає що як Прокуратура Дніпропетровської області так і Генеральна Прокуратура України не позбавлені права на звернення з самостійним позовом в інтересах держави в порядку передбаченому ст.ст.53,54 КАС України.

Беручи до уваги зазначені факти, чине законодавство, правові висновки Верховного Суду, суд приходить до висновку про наявність підстав прийняття відмови від позову та закриття провадження у вказаній адміністративний справі.

Керуючись ст.ст. 55, 189, 238, 243, 283 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання представника позивача про закриття провадження по справі, - задовольнити.

Прийняти відмову від адміністративного позову.

Провадження в адміністративній справі за позовом за позовом Державного закладу Українська психіатрична лікарня з суворим наглядом МОЗ України до Міністерства охорони здоров`я України, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Генеральна прокуратура України, прокуратура Дніпропетровської області, Міністерство внутрішніх справ України, Громадська організація Асоціація психіатрів України , третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Державна установа Центр психічного здоров`я і моніторингу наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров`я України про визнання протиправним та скасування наказу - закрити.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту ухвали.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст ухвали складений 14 серпня 2019 року.

Суддя Н.В. Турлакова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2019
Оприлюднено28.08.2019
Номер документу83847475
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/7190/18

Ухвала від 10.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 19.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 11.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 03.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні