ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
м. Львів, вул. Чоловського, 2
С права 2а-7427/09/1370
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 листопада 2009 року м. Львів
Львівський окружний адмі ністративний суд
у складі: головуючого - су дді Сакалоша В.М.,
при секретарі Дак Т.П.
Розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу:
за позовом Мостисько го районного центру зайнят ості (81300, Львівська область, м. М остиська,
вул. Міцкевича, 2 а, р/р 37171971900252 УДК у Львівській обл асті, МФО 825014, ЗКПО 23968201)
до відповідача Мости ського ВАТ «Агросервіс» (Ль вівська область, Мостиський район,
м. Судова Вишня, вул . Яворівська, 5, р/р 26003303341 у Мости ському відділенні Ощадбан ку, МФО 385208, ЄДРПОУ 05489879)
про стягнення заборгов аності до Фонду загальнообов ' язкового державного соціа льного страхування України н а випадок безробіття.
За участю представника позивача Кірш Х.В.
в с т а н о в и в:
16.11.2009 року позивач звернувс я до суду з вищезазначеним ад міністративним позовом, в як ому просить стягнути з відпо відача на користь Мостиськ ого районного центру зайня тості суму несплачених страх ових внесків на випадок безр обіття у розмірі 125,72 грн.
В обґрунтування позовних в имог зазначає, що Мостиськи м ВАТ «Агросервіс» не сплач ено вказані в розрахунках су ми страхових внесків до Фонд у загальнообов' язкового де ржавного страхування Україн и на випадок безробіття.
Представник позивача, Льві вського міського центру зайн ятості, в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, по силаючись на обставини зазна чені у позовній заяві, та прос ив позов задовольнити у повн ому обсязі.
Відповідач явку повноважн ого представника не забезпеч ив, письмових заперечень про ти позову не надав, а тому суд розглядає справу за наявними матеріалами, згідно ст. 71 КАС У країни.
Розглянувши подані докуме нти та матеріали, всеб ічно і повно з'ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтуються позовні вимоги, об'є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Відповідач зареєстрований у Мостиському районному центрі зайнятості як платни к внесків на загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування України на випадок б езробіття.
Наявність у відповідача з аборгованості щодо сплати вн есків до Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття (надалі - Ф онд) підтверджується розраху нковою відомістю за ІІІ квар тал 2009 року та розрахунком поз овних вимог (в матеріалах спр ави). Позивач просить стягнут и 125,72 грн.
Відповідно до ч.2 ст.38 Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття" (надалі - Закон) не сплачені у визначені терм іни страхові внески, пеня і шт раф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспір ному порядку.
Разом з тим, з 01.04.01р. вказана но рма не діє, оскільки суперечи ть Закону України від 21.12.2000р. № 218 1-ІІІ "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами".
Термін давності у разі стяг нення до Фонду страхових вне сків, пені та фінансових санк цій не застосовується (п. 2 ст. 38 Закону).
Ст. 39 Закону України від 02.03.00р. № 1533-ІІІ "Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття" передбачено, що спори, які вин икають із правовідносин за ц им Законом, вирішуються в суд овому порядку.
Мостиський районний цент р зайнятості є робочим орган ом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня України на випадок безроб іття та діє відповідно до зак онів України «Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття», «Про зайнятість нас елення», «Про державну служб у» та Положення про Державну службу зайнятості.
Відносини у сфері загально обов'язкового державного соц іального страхування врегул ьовані Основами законодавст ва України про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування (надалі - Основи), пр ийнятими 14.01.98р., які набули чинн ості відповідно до ст.32 Основ з моменту їх опублікування, т обто з 19.02.98р.
Одним із видів загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування відповідн о до ст. 4 Основ є страхування н а випадок безробіття.
Відносини, що виникають із з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я на випадок безробіття, стан ом на сьогоднішній день регл аментуються нормами Закону У країни від 02.03.00р. № 1533-ІП "Про зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття".
Згідно з ч.1 ст.3 Закону, закон одавство про страхування на випадок безробіття складаєт ься з Основ законодавства Ук раїни про загальнообов'язков е державне соціальне страхув ання, цього Закону, Закону Укр аїни "Про зайнятість населен ня" та інших нормативно-право вих актів, що регулюють відно сини у сфері страхування на в ипадок безробіття, а також мі жнародних договорів України , згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою Укра їни.
Тобто відносини у сфері соц іального страхування на випа док безробіття врегульовані спеціальним законодавством .
В силу п.2 розділу 8 Закону до приведення законодавства у в ідповідність з цим Законом, з акони і інші нормативно-прав ові акти застосовуються в ча стині, що не суперечать цьому Закону; згідно ж з п.4 Закону Ка бінету Міністрів України дор учено в шестимісячний термін з дня опублікування цього За кону підготувати і подати на розгляд Верховної Ради Укра їни пропозиції щодо приведен ня законів України у відпові дність із цим Законом.
Таким чином, з моменту набут тя законної сили (чинності) ви щезазначеним Законом з 01.01.01р. н е діють норми Закону України від 25.06.91р. № 1251-ХІІ "Про систему оп одаткування" в частині, що йом у суперечать, хоча зміни до За кону України "Про систему опо даткування", якими п. 16 ч.1 ст.14 ви ключено, внесені лише Законо м України від 16.01.03р.
№ 429-IV "Про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України щодо загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня".
Враховуючи вищенаведене, з 01.01.01р. страхові внески на випад ок безробіття не входять в си стему оподаткування і не мож уть бути стягненні в іншому п орядку, аніж це передбачено З аконом України "Про загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття".
Відповідно до пп.2 п.2 ст.35 Зако ну працедавці зобов'язані св оєчасно сплачувати страхові внески у розмірах, встановле них Законом України від 11.01.01р. № 2213-ІІІ "Про розмір внесків на д еякі види загальнообов'язков ого державного соціального с трахування" на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування (із змінами та допо вненнями).
Порядок обчислення і сплат и внесків на загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування України на випадок б езробіття визначений Інстру кцією про порядок обчислення і сплати внесків на загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття та обліку їх надход ження до Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття (надалі - І нструкція), затвердженої Нак азом Міністерства праці та с оціальної політики України в ід 18.12.2000р. № 339 (зареєстровано в Мі ністерстві юстиції України 1 6.01.01р. за № 30/5221).
Контроль за правильним нар ахуванням, своєчасним і повн им перерахуванням та надходж енням страхових внесків до Ф онду загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування України на випадок бе зробіття здійснюється центр ами зайнятості шляхом провед ення планових перевірок (п.7.1. І нструкції).
Відповідно до ст. 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення, а суд згідно ст . 86 цього Кодексу, оцінює доказ и які є у справі, за своїм внут рішнім переконанням, що ґрун тується на їх безпосередньом у, всебічному, повному та об' єктивному дослідженні.
Враховуючи вище викладене , виходячи з заявлених позовн их вимог, системного аналізу положень чинного законодавс тва України, матеріалів спра ви, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги базуються на законі, обґрунтовані, доведе ні і підлягають до задоволен ня.
Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов з адовольнити повністю.
Стягнути з Мостиського ВАТ «Агросервіс» (Львівська область, Мостиський район,
м. Судова Вишня, вул. Яворівс ька, 5, р/р 26003303341 у Мостиському відділенні Ощадбанку, МФО 385208 , ЄДРПОУ 05489879) на користь Мости ського районного центру за йнятості (81300, Львівська област ь, м. Мостиська, вул. Міцкевича , 2а, р/р 37171971900252 УДК у Львівській об ласті, МФО 825014, ЗКПО 23968201) суму несп лачених страхових внесків на випадок безробіття у розмір і 125,72 грн.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду чере з Львівський окружний адміні стративний суд шляхом подачі в десятиденний строк з дня по становлення постанови, заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протяго м двадцяти днів апеляційної скарги, або в порядку ч. 5 ст. 186 КА С України.
Постанова набирає законно ї сили в строк та в порядку, пе редбаченому ст.254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.
Постанова виготовлена у по вному обсязі 04.12.2009 року.
Суддя (підпис) В.М. Са калош
З оригіналом згідно
Суддя В.М. Сакалош
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2009 |
Оприлюднено | 25.03.2010 |
Номер документу | 8384800 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні