МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
28 серпня 2019 р. № 400/2616/19 м. Миколаїв
Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Біоносенко В. В., ознайомившись з
адміністративним позовомОСОБА_1 , в. АДРЕСА_1 до Головного Управління Держгеокадастру України у Миколаївській області, пр. Миру, 34,Миколаїв,54034 провизнання дій незаконними, ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась до адміністративного суду з позовом про визнання протиправними дії Головного Управління Держгеокадастру у Миколаївській області стосовно укладання договорів оренди щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 4822084200:08:000:0074 та 4822084200 :09: 000:0127 з приватним сільськогосподарським підприємством Сонячне без проведення земельних торгів.
Розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали, суд дійшов висновку про те, що дану позовну заяву не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Як вбачається зі змісту позовної заяви, предметом розгляду цієї справи є визнання протиправними дій відповідача по укладенню договорів оренди щодо земельних ділянок з приватним сільськогосподарським підприємством Сонячне без проведення земельних торгів.
Оскільки, як вбачається з позовної заяви, 25.05.2018 зареєстровано право оренди ПСП Сонячне на земельні ділянки з кадастровими номерами 4822084200:08:000:0074 та 4822084200:09:000:0127 , з цього моменту виникли цивільно-правові відносини стосовно цих земельних, а за таких обставин, оспорювання прав на ці земельні ділянки повинно відбуватися не у адміністративному, а у цивільному (господарському) судочинстві.
Отже, якщо порушення своїх прав особа вбачає у наслідках, спричинених рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, які вона вважає неправомірними, і ці наслідки призвели до виникнення, зміни чи припинення цивільних правовідносин, мають майновий характер або пов`язаний з реалізацією майнових або особистих немайнових інтересів особи, то визнання незаконними (протиправними) таких рішень є способом захисту її цивільних прав та інтересів.
З цього приводу, склалася одностайна правова позиція Верховного Суду, зокрема постанова Великої Палати від 15.05.2018 у справі №809/739/17.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
На підставі рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень виникають не лише адміністративні правовідносини, а й цивільні, господарські, житлові, трудові та ін. а тому, при визначення юрисдикції спору необхідно виходить з предмету спору, а не лише з суб`єктів правовідносин.
Визначальною ознакою для правильного вирішення спору є характер правовідносин, з яких виник спір. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Необхідною ознакою суб`єкта владних повноважень є здійснення ним публічно-владних управлінських функцій. Ці функції суб`єкт повинен виконувати саме в тих правовідносинах, у яких виник спір.
Виходячи зі змісту позовних вимог, суд приходить до висновку, що цей спір має приватноправовий характер, а саме є спором позивача у справі щодо права на користування (оренди) на певні земельні ділянки.
З урахуванням наведеного вище, даний спір підлягає розгляду у порядку цивільного судочинства.
Якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства, суддя відповідно до п.1 ч.1 ст. 170 КАС України відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі.
На підставі вищезазначеного, керуючись п.1 ч. 1 ст.170, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, -
УХВАЛИВ:
1. Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом ОСОБА_1
2. Роз`яснити позивачу, що позовні вимоги можуть бути вирішені в порядку цивільного судочинства.
3. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею в порядку ст. 256 КАС України. Апеляційна скарга на цю ухвалу може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання в порядку, визначеному ст.ст. 295-297 з урахуванням п. 15.5. Перехідних положень КАС України.
Суддя В. В. Біоносенко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2019 |
Оприлюднено | 29.08.2019 |
Номер документу | 83879002 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Біоносенко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні