Рішення
від 27.08.2019 по справі 460/3186/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

27 серпня 2019 року м. Рівне №460/3186/18

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Борискіна С.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області доПриватного підприємства "Торгово-промислове підприємство "Політор" про застосування заходів реагування, В С Т А Н О В И В:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (далі - ГУ ДСНС України у Рівненській області, позивач) звернулось до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства "Торгово-промислове підприємство "Політор" (далі - ПП ТПП "Політор", відповідач) про застосування заходів реагування.

Мотивуючи позовні вимоги ГУ ДСНС України у Рівненській області зазначало, що за результатами планової перевірки щодо додержання відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки було складено акт від 12.11.2018 №48. У даному акті зафіксовано ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні, що загрожують життю та/або здоров`ю людей, у зв`язку з чим, позивач просив позов задовольнити у повному обсязі та застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи будівель ПП ТПП "Політор" шляхом опечатування вхідних дверей будівлі та відключення від системи електрозабезпечення, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Ухвалою суду від 29.12.2018 відкрито загальне позовне провадження у справі. Підготовче засідання у справі призначено на 11.02.2019 о 10:15 год. Встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання до суду відзиву на позовну заяву.

Відзиву у встановлений судом строк відповідачем подано не було.

Ухвалою суду від 11.02.2019 у відповідача у строк до 04.03.2019 витребувано докази на підтвердження усунення ним порушень законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, зафіксованих позивачем у акті перевірки від 12.11.2018 №48 (фото, належним чином засвідчені письмові докази). В підготовчому судовому засіданні оголошено перерву до 04.03.2019 до 14:30 год.

Ухвалою суду від 04.03.2019 закрито підготовче провадження у справі. Розгляд справи по суті призначено у відкритому судовому засіданні на 27.03.2019 о 15:00 год.

Ухвалою суду від 27.03.2019 провадження у адміністративній справі №460/3186/18 зупинено до 27.06.2019 для примирення сторін.

Ухвалою суду від 02.07.2019 провадження у справі №460/3186/18 - поновлено. Призначено справу до судового розгляду на 15.07.2019 на 10:30 год.

15.07.2019 у судовому засіданні оголошено перерву до 02.08.2019 до 14:30 год.

Ухвалою суду від 02.08.2019 суд перейшов до розгляду справи №460/3186/18 у порядку письмового провадження.

Враховуючи, що розгляд справи вирішено проводити в порядку письмового провадження, за наявними в справі матеріалами, то відповідно до положень ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Судом встановлено, що в період з 07.11.2018 по 12.11.2018 посадовими особами Гощанського районного сектору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області, на підставі наказу Гощанського районного сектору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області від 20.09.2018 №9 "Про організацію проведення планових перевірок" (а.с.13-14), проведено планову перевірку додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки ПП ТПП "Політор", за наслідками якої складено акт від 12.11.2018 №48 (а.с.17-22; далі - Акт перевірки).

В Акті перевірки, зокрема, зазначено про порушення відповідачем вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 (далі - "Правила пожежної безпеки в Україні"), а саме:

-не поновлено вказівник місця розміщення найближчого пожежного гідранта (пункт 2.1, глава 1, розділ V "Правил пожежної безпеки в Україні"),

-у адміністративній будівлі, виробничих приміщеннях не розроблено, не затверджено та не вивішено інструкції про заходи пожежної безпеки (пункт 4 розділ II "Правил пожежної безпеки в Україні");

-не проведено заміри опору ізоляції електромереж та захисного заземлення будівель підприємства (пункт 1.20, глава 1, розділ IV "Правил пожежної безпеки в Україні");

-не обладнано будівлі та приміщення підприємства установкою автоматичної пожежної сигналізації, не заключено договір на її технічне обслуговування, не виведено сигнал про спрацювання автоматичної пожежної сигналізації на пульт центрального пожежного спостереження (пункт 1.2, 1.4, глава 1, розділ V "Правил пожежної безпеки в Україні");

-не забезпечено згідно норм належності первинними засобами пожежогасіння та сертифікованими в Україні вогнегасниками територію та приміщення підприємства (пункт 3.6, глава 3, розділу V "Правил пожежної безпеки в Україні;

-допущено захаращення території підприємства біля будівлі складу та дробильної установки відходами виробництва (пункт 1.1, глава 1, розділ ІІІ "Правил пожежної безпеки в Україні");

-електропроводка на коридорі в будівлі дробильної установки перебуває в аварійному стані (влаштована порушенням вимог Правил улаштування електроустановок) (пункт 1.1, глава 1, розділ IV "Правил пожежної безпеки в Україні");

-особи, які задіяні на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, не пройшли спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум) (пункт 15, розділ II "Правил пожежної безпеки в Україні");

-допущено використання в пожежонебезпечній зоні приміщень дробильної установки, складу, піднавісу світильників з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків) (пункт 1.18, глава 1, розділ IV "Правил пожежної безпеки в Україні");

-не проведено ремонт технологічних установок, допускається витікання мастила на поверхню підлоги (пункт 7.10, глава 7, розділ VI "Правил пожежної безпеки в Україні");

-допущено захаращення проходів між технологічними установками в виробничому цеху, допущено зберігання в приміщенні виробничого цеху легкового автомобіля (пункт 2.37, глава 2 розділу ІІІ "Правил пожежної безпеки в Україні").

Вказані порушення стали підставою звернення ГУ ДСНС України у Рівненській області до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 1, 11, 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до пп. 57 п. 4 Указу Президента України від 16.01.2013 № 20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій" (чинний на час виникнення спірних правовідносин) Державна служба з надзвичайних ситуацій України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності (п.1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052).

Відповідно до пп. 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області, затвердженого наказом ДСНС України від 21.09.2017 №507, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Статтею 66 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Частиною 2 статті 70 вказаного Кодексу визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Отже, підставою для повного або часткового зупинення діяльності підприємства є факт створення ним реальної загрози життю та здоров`ю людей у зв`язку з експлуатацією об`єкта з порушеннями вимог законодавства, що має підтверджуватись достатніми доказами.

Суд дійшов висновку, що наведені в акті порушення, які були виявлені позивачем під час перевірки відповідача, відповідають вказаним критеріям та спричиняють загрозу для життя і здоров`я людей, що можуть перебувати у приміщеннях ПП ТПП "Політор", за адресою: Рівненська область, Гощанський район, с. Бабин, вул.Заводська, 8.

При цьому, суду не надано належних доказів усуненням відповідачем таких порушень вимог законодавства.

Зокрема, відповідач на підтвердження усунення зазначених в Акті перевірки порушень неодноразово надавав лист за вих.№43 від 04.02.2019, у якому повідомляв суд про те, що ПП ТПП "Політор" господарську діяльність не здійснювало та було від`єднане від електропостачання з 28.12.2018-05.02.2019, на підтвердження чого додавав відповідну довідку ПАТ "Рівнеобленерго"(а.с.31-32, 47, 52).

Листи ПП ТПП "Політор" за вих.№48 від 04.03.2019 та за вих.№51 від 26.03.2019 містять аналогічну інформацію щодо від`єднання від електропостачання з 28.12.2018 по 05.02.2019 (а.с.56, 103).

Також у вказаних листах відповідач зазначав про те, що за період відключення від електромережі були проведені роботи по усунення недоліків, а саме:

1)поновлено вказівник місце розміщення найближчого пожежного гідранта;

2)вивішені інструкції про заходи пожежної безпеки;

3)заключений договір на обслуговування з ПрАТ "Рівнеобленерго" Гощанський РЕМ;

4)приміщення магазину-кафе відсутні. Виробничі приміщення забезпечені пожарними гідрантами, вогнегасниками, стаціонарним телефоном для виклику пожежної служби через номер 101;

5) забезпечено вогнегасниками, пожарними гідрантами з рукавами;

6) прибрано захаращення території біля будівель підприємства;

7) електропроводка полагоджена, замінена;

8)на підприємстві проводиться пожежний інструктаж. Приміщення котельні відсутнє;

9) установлені ковпаки на електросвітильники з лампами;

10) проведені ремонтні роботи . Мастило прибрано біля обладнання;

11) прибрано захаращення проходів в виробничому цеху.

До листів від 04.03.2019 та 26.03.2019 позивачем долучено копії фотографій, Договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії №270060602 від 01.01.2019 та Додаткової угоди №1 від 01.01.2019 до вказаного договору (а.с.57-61, 105-117).

Для перевірки вказаної у таких листах інформації щодо усунення позивачем, зазначених в Акті перевірки порушень, судом неодноразово оголошувалися перерви в судових засіданнях, безрезультатно зупинялося провадження для примирення сторін.

Так, 15.07.2019 в судовому засіданні було оголошено перерву, з метою проведення позапланової перевірки ПП "ТПП "Політор" з питань усунення порушень вимог законодавства, зафіксованих в Акті планової перевірки від 12.11.2018 №48.

Проте, 31.07.2019 відповідачем складений Акт №83 стосовно неможливості здійснення державного нагляду (контролю) ПП "ТПП "Політор", яким зафіксовано факт неможливості здійснення уповноваженою особою ДСНС (або її територіального органу) позапланової перевірки з 26.07.2019 по 31.07.2019, відповідно до наказу Гощанського районного сектору ГУ ДСНС України у Рівненській області від 24.07.2019 №8. Серед причин неможливості здійснення заходу державного нагляду (контролю) вказано відсутність під час проведення заходу державного нагляду (контролю) керівника суб`єкта господарювання або уповноваженої ним особи. Примірник такого акта відправлено поштою рекомендованим листом з повідомленням про відправлення, про що зазначено в ньому (а.с.125).

У заяві від 02.08.2019 представник позивача також зазначав про неможливість проведення позапланової перевірки та про те, що на час проведення такої позапланової перевірки директор ПП "ТПП "Політор" у телефонній розмові повідомив позивача про те, що він не може прибути за місцем проведення перевірки та підтвердити чи спростувати наявність порушень. Враховуючи зазначене, представник позивача позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити у повному обсязі (а.с.124).

З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що інформація про усунення відповідачем порушень вимог законодавства, зафіксованих в Акті перевірки від 12.11.2018, є недоведеною належними та допустимим доказами. Разом з тим, на переконання суду, позивачем надано суду достатні докази в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги.

Відповідно до п. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877 виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За наведених обставин, позовні вимоги підлягають до задоволення повністю.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України судові витрати понесені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (вул. Гетьмана Полуботка, 37, м. Рівне, 33028, код ЄДРПОУ 38610634) до Приватного підприємства "Торгово-промислове підприємство "Політор" (вул. Заводська, 8, с. Бабин, Гощанський район, Рівненська область, 35431, код ЄДРПОУ 22925135) про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи будівель Приватного підприємства "Торгово-промислове підприємство "Політор", за адресою: вул. Заводська, 8, с. Бабин, Гощанський район, Рівненська область, 35431, шляхом опечатування вхідних дверей будівлі та відключення від системи електрозабезпечення, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 27 серпня 2019 року.

Суддя Борискін С.А.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2019
Оприлюднено30.08.2019
Номер документу83879243
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/3186/18

Рішення від 27.08.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 02.08.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 29.12.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Постанова від 15.08.2018

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Швед Н. П.

Постанова від 14.08.2018

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Швед Н. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні