ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа №500/1439/19
29 серпня 2019 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі: головуючого судді Мартиць О.І. розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
25 червня 2019 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Чортківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, в якій позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення Чортківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільській області (код ЄДРПОУ 41248539, адреса: 48500, Тернопільська область, м. Чортків, вул. Шевченка, 34), оформлене листом №2610/02 від 27 травня 2019 року щодо відмови ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) у перерахунку пенсії з більшого заробітку та зобов`язати Чортківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільській області (код ЄДРПОУ 41248539, адреса: 48500, Тернопільська область, м. Чортків, вул. Шевченка, 34) здійснити з 20 травня 2019 року перерахунок та виплату пенсії за віком ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на підставі довідки про заробіток для обчислення пенсії ВАТ "Плодоовоч" від 07 травня 2010 року №14 згідно частини четвертої статті 42 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням раніше проведених виплат.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 , перебуває на обліку в Чортківському об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України Тернопільської області та отримує пенсію по віку. 20.05.2019 звернулася до пенсійного органу із заявою про перерахунок пенсії з більшого заробітку, подавши необхідні документи, оскільки таке право позивачки випливає з положення частини четвертої статті 42 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". Однак, відповідач своїм рішенням, оформленим листом №2610/02 від 27.05.2019, посилаючись па те, що за період страхового стажу до 01 липня 2000 року заробітна плата враховується на підставі документів про її нарахування, виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за період страхового стажу, починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, відмовив у цьому перерахунку. На думку відповідача надана довідка №14 від 07.05.2010 про заробітну плату за період 1989-1995 р.р., коли позивачка згідно записів трудової книжки працювала на посаді робочої овочевої бази не відповідає, встановленим вимогам чинного законодавства та відсутні первинні документи за вказаний період.
Також відповідно до архівної довідки Чортківського районного комунального підприємства "Трудовий архів" №115 від 05.04.2019 відображена частково заробітна плата позивачки за відомостями нарахування заробітної плати працівникам ВАТ "Плодоовоч", у яких значиться ОСОБА_1 , а саме з 1989 по 1996 роки, за винятком 1990 року; січня-серпня, грудня 1991 року; січня-березня, травня-грудня 1992 року, 1993 року, січня, березня-липня, вересня-жовтня, грудня 1996 року.
Обставини щодо неповних відомостей про заробіток, які містяться в архівній довідці №115 від 05.04.2019 позивачці є невідомими, однак не позбавляють права на перерахунок пенсії з більшого заробітку, оскільки є відомості про заробітну плату за довідкою роботодавця, встановленої законом форми, яка була видана 07.05.2010 за №14.
Відтак, позивачу унеможливлено перерахунок пенсії з більшого заробітку, що спонукало звернутися до адміністративного суду для захисту прав та законних інтересів.
Ухвалою суду від 01.07.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін у судове засідання на 01.08.2019.
01.08.2019 розгляд справи відкладено на 22.08.2019.
19.08.2019 відповідач подав відзив на позовну заяву та просив в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Чортківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області відмовити, оскільки довідка про заробіток для обчислення пенсії від 07.05.2010 за №14 не завірена печаткою підприємства в порушення норм чинного законодавства України і не може слугувати підставою для проведення перерахунку пенсії.
21.08.2019 від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій просить відхилити мотиви Чортківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області, викладені у відзиві на позовну заяву, позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити повністю шляхом зобов`язання відповідача здійснити перерахування та виплату пенсії за віком з врахуванням довідки №14 від 07.05.2010, починаючи з 01.06.2019.
22.08.2019 ухвалою суду, постановленою без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до протоколу судового засідання замінено відповідача Чортківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області на правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України Тернопільської області та оголошено перерву до 29.08.2019.
28.08.2019 через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду від представника позивача поступила заява про розгляд справи в письмовому провадженні. Позовні вимоги ОСОБА_1 підтримує повністю та просить задовольнити.
Представник відповідача 28.08.2019 надіслав до суду заяву про слухання справи без його участі у зв`язку з неможливістю прибути в судове засідання. При винесенні рішення просить керуватися нормами чинного законодавства України та запереченнями на позов.
За таких обставин та у зв`язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть учать у справі, суд, керуючись частиною четвертою статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), не здійснював фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу та розглянув дану справу в порядку письмового провадження відповідно до частини третьої статті 194 КАС України.
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.
Як встановлено судом та не заперечується сторонами, ОСОБА_1 перебувала на обліку в Чортківському об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України Тернопільської області та отримує пенсію по віку.
Згідно пунктів 9-11 записів трудової книжки ОСОБА_2 серії НОМЕР_2 від 16.01.1979 позивачка працювала на посаді робочої овочевої бази в період з 06.04.1988 по 01.04.1999.
20.05.2019 ОСОБА_1 звернулася до Чортківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області, правонаступником якого є Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області, із заявою про перерахунок пенсії із більшого заробітку відповідно до довідки виданої Чортківським відкритим акціонерним товариством "Плодоовоч" овочева база 07.05.2010 за №14, а також було долучено архівну довідку від 05.04.2019 року за №115, видану Чортківським районним комунальним підприємством "Трудовий архів".
При цьому, в архівній довідці Чортківського районного комунального підприємства "Трудовий архів" №115 від 05.04.2019 відображена частково заробітна плата позивачки за відомостями нарахування заробітної плати працівникам ВАТ "Плодоовоч", у яких значиться ОСОБА_1 , а саме з 1989 по 1996 роки, за винятком 1990 року; січня-серпня, грудня 1991 року; січня-березня, травня-грудня 1992 року, 1993 року, січня, березня-липня, вересня-жовтня, грудня 1996 року.
27.05.2019 листом №2610/02 відповідач повідомив, що відповідно до статті 40 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" заробітна плата за період страхового стажу до 01 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну, виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.
Провести перерахунок пенсії відповідно до поданих позивачем документів не є можливим, оскільки надана довідка про заробітну плату не відповідає встановленим вимогам чинного законодавства та відсутні первинні документи за вказаний період.
Не погоджуючись з такою відмовою, позивач звернулася до суду з даним позовом.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Спірні відносини регулюються Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", який розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.
Згідно пункту 1 статті 40 цього Закону для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.
У разі якщо страховий стаж становить менший період, ніж передбачено абзацом першим цієї частини, враховується заробітна плата (дохід) за фактичний страховий стаж.
За вибором особи, яка звернулася за призначенням пенсії, з періоду, за який враховується заробітна плата (дохід) для обчислення пенсії, виключаються періоди до 60 календарних місяців страхового стажу, з урахуванням будь-яких періодів незалежно від перерв, що включаються до страхового стажу згідно з абзацом третім частини першої статті 24 цього Закону, та будь-якого періоду страхового стажу підряд за умови, що зазначені періоди в сумі складають не більш як 10 відсотків тривалості страхового стажу, врахованого в одинарному розмірі. Додатково за бажанням особи можуть бути виключені періоди строкової військової служби, навчання, догляду за особою з інвалідністю I групи або дитиною з інвалідністю віком до 16 років, за пенсіонером, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, за період з 1 липня 2000 року до 1 січня 2005 року, а також періоди, коли особа підлягала загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню відповідно до пунктів 7, 8, 9 і 14 статті 11 цього Закону. У всіх випадках, крім випадку, передбаченого абзацом другим цієї частини, період, за який враховується заробітна плата, не може бути меншим, ніж 60 календарних місяців.
Для визначення розміру пенсії за віком відповідно до частини другої статті 27 цього Закону заробітна плата для обчислення частини пенсії за період страхового стажу до набрання чинності цим Законом визначається на умовах і в порядку, передбачених законодавством, що діяло раніше, а для обчислення частини пенсії за період страхового стажу після набрання чинності цим Законом - на умовах, передбачених абзацом першим цієї частини.
Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.
Відповідно до пункту 2.1 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 №22-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України 07.07.2014 №13-1), зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за № 1566/11846 розділу ІІ "Документи, необхідні для призначення, перерахунку пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший" до заяви додаються документи для підтвердження заробітної плати, зокрема за бажанням пенсіонера ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) по 30 червня 2000 року (додаток 1) із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.
Згідно додатку 1 цього Порядку довідка про заробітну плату в обов`язковому порядку завіряється печаткою підприємства.
Суд погоджується з твердженням відповідача про те, що оскільки довідка про заробіток для обчислення пенсії від 07.05.2010 за №14, додана позивачем до заяви про перерахунок пенсії 20.05.2019, не завірена печаткою підприємства в порушення наведених вище положень чинного законодавства України, не може бути підставою для проведення перерахунку пенсії.
Тим більше відомості, викладені у ній за період з 1989 року по 1995 рік включно не збігаються з сумами заробітної плати, зазначені в архівній довідці Чортківського районного комунального підприємства "Трудовий архів" №115 від 05.04.2019, за період з 1989 по 1996 роки, де графи за 1990 рік; січень-серпень, грудень місяці 1991 року; січень-березень, травень-грудень 1992 року, 1993 рік, січень, березень-липень, вересень-жовтень, грудень 1996 року пусті і розмір заробітної плати відсутній.
Пунктом 2.10 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 25.11.2005 №22-1 передбачено, що довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.
У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.
Приписами частини другої статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статей 9, 77 КАС кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.
У зв`язку з тим, що у задоволенні позовних вимог позивачу відмовлено в повному обсязі, за приписами статті 139 КАС України, судовий збір не повертається.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, а саме визнати протиправним та скасувати рішення Чортківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільській області (код ЄДРПОУ 41248539, адреса: 48500, Тернопільська область, м. Чортків, вул. Шевченка, 34), оформлене листом №2610/02 від 27 травня 2019 року щодо відмови ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) у перерахунку пенсії з більшого заробітку та зобов`язати Чортківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільській області (код ЄДРПОУ 41248539, адреса: 48500, Тернопільська область, м. Чортків, вул. Шевченка, 34) здійснити з 20 травня 2019 року перерахунок та виплату пенсії за віком ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на підставі довідки про заробіток для обчислення пенсії ВАТ "Плодоовоч" від 07 травня 2010 року №14 згідно частини четвертої статті 42 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням раніше проведених виплат відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 29 серпня 2019 року.
Головуючий суддя Мартиць О.І.
копія вірна:
Суддя Мартиць О.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2019 |
Оприлюднено | 30.08.2019 |
Номер документу | 83904717 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні