Рішення
від 29.08.2019 по справі 620/1836/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 серпня 2019 року м. Чернігів Справа № 620/1836/19

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Тихоненко О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Заступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури до Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Заклад дошкільної освіти (ясла-сад) "Барвінок" Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Прилуцької місцевої прокуратури звернувся до суду з позовом до Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області (далі - відділ освіти, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Заклад дошкільної освіти (ясла-сад) "Барвінок" Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області (далі - ЗДО Барвінок ) про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо оформлення права власності на будівлі і споруди закладу дошкільної освіти (ясла-сад) "Барвінок" Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області за адресою: вул. Вишнева, 22, с. Калиновиця, Варвинський район, Чернігівська область, 17613 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташовані зазначені будівлі і споруди та зобов`язання відповідача вчинити дії, спрямовані на оформлення права власності на будівлі і споруди закладу дошкільної освіти (ясла-сад) "Барвінок" Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області за адресою: вул. Вишнева, 22, с. Калиновиця, Варвинський район, Чернігівська область, 17613 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташовані зазначені будівлі і споруди, яка знаходиться в межах населеного пункту.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону. Однак правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує навчальний заклад, не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено. Відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористуванням. Управління загальноосвітніми навчальними закладами здійснюється відповідачем, тому саме до його обов`язку належить вжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів, зокрема, на земельні ділянки. Відповідач, який здійснює управління адміністративними приміщеннями загальноосвітніх навчальних закладів, відповідає за її матеріально-технічне та фінансове забезпечення, не виконав покладені на нього законодавством повноваження, не вжив необхідних дій для оформлення та державної реєстрації права власності на будівлі та споруди ЗДО Барвінок , а також земельну ділянку, на якій розташовані зазначені будівлі та споруди, чим допущено протиправну бездіяльність. Крім того, відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під вказаним вище навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування дитячого садка та виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей на освіту.

01.07.2019 ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Ухвалою суду надано термін для подачі відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та заперечень.

12.07.2019 на адресу суду надійшла заява від відділу освіти, в якій представник відповідача позовні вимоги визнає в повному обсязі та не заперечує проти їх задоволення (а.с.85-86).

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

ЗДО Барвінок (код ЄДРПОУ 37686681) зареєстрований в якості юридичної особи 04.11.2011, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.68).

Відповідно до пункту 1.1 Статуту ЗДО Барвінок , затвердженого рішенням сьомої сесії селищної ради від 19.04.2018 № 29-7/18ОТГ відповідний заклад прийнято до комунальної власності територіальної громади. Засновником закладу дошкільної освіти є Варвинська селищна рада Варвинського району Чернігівської області. Засновник здійснює фінансування закладу дошкільної освіти, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво та ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей. Відповідно до п.1.6 Статуту головною метою закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку. Управління закладом дошкільної освіти здійснюється його засновником (власником) - Варвинською селищною радою (п. 8.1 Статуту) (а.с. 59-64).

У відповідності до положення про відділ освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області, затвердженого рішенням 13 сесії сьомого скликання від 16.08.2018 № 30-13/18 отг відповідач є виконавчим органом Варвинської селищної ради (а.с.30-37). Організаційно-правова форма Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради - орган місцевого самоврядування (п.1.2 Положення).

Відділ освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради є юридичною особою, має самостійний баланс, бюджетні рахунки в органі Державного казначейства, рахунки бюджету громади у банківських установах, печатку із зображенням Державного герба України зі своїм найменуванням. Відділ має право у межах своїх повноважень укладати від свого імені угоди з юридичними і фізичними особами, нести зобов`язання, бути позивачем та відповідачем у суді ( п. 1.7 Положення).

Відділ освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради є головним розпорядником бюджетних коштів з фінансування витрат на утримання закладів та установ освіти, молоді та спорту (п.1.8 Положення).

Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради підпорядкований, у тому числі, заклад дошкільної освіти (ясла-садок) Барвінок (п.1.9. Положення).

У відповідності до додатку № 1 рішення 7 сесії сьомого скликання Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області Про передачу майна відділу освіти, дітей, молоді та спорту від 19.04.2018 № 31-7/18 отг ЗДО Барвінок передано відповідачу в оперативне управління із зарахуванням на баланс (а.с.41-43).

У ході вивчення позивачем стану додержання вимог законодавства відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради установлено порушення вимог законодавства щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку та будівлі і споруди, які перебувають в користуванні ЗДО Барвінок .

Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.

Частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Відповідно до вимог частини 3-5 статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.

У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України від 14.10.2014 № 1697-VІІІ Про прокуратуру (далі - Закон), прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

У відповідності до норм вказаного Закону прокурор одержує передбачену законом можливість захищати права та інтереси не конкретного державного органу, а дещо абстрактні інтереси держави , що в широкому сенсі можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів і являти собою потребу в здійсненні загальнодержавних дій, програм, спрямованих, зокрема, на гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, а також охорону землі, лісів, водойм як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання, в тому числі, й територіальних громад.

У рішенні Конституційного Суду України від 08.04.1999 у справі № 1-1/99 зазначено, що із врахуванням того, що інтереси держави є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Пунктом 3 наказу Генерального прокурора України від 28.05.2015 Про організацію роботи органів прокуратури щодо представництва інтересів громадянина або держави в суді та їх захисту при виконанні судових рішень визначено, що відомості про наявність підстав для застосування представницьких повноважень органи прокуратури можуть отримувати, у тому числі, з інформації, що надходить до прокуратури від органів державної влади, органів місцевого самоврядування і державного нагляду (контролю).

Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти, врегульовані Законом України Про освіту .

Статтею 80 Закону України Про освіту визначено, що до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема, інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Згідно частини першої статті 38 Закону України Про дошкільну освіту матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, враховуючи інтереси дітей з особливими освітніми потребами, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти (абзац другий частини другої статті 19 Закону України Про дошкільну освіту ).

Повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин визначені статтею 12 Земельного кодексу України до, яких, зокрема, належать: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Згідно частини другої статті 83 Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

Відповідно до пункту г частини другої статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності.

Приписами статей 125, 126 Земельного кодексу України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

З аналізу викладених норм слідує, що органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень повинні забезпечувати реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки та на будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна дошкільних закладів освіти, з метою нормального їх функціонування.

Як слідує з матеріалів справи ЗДО Барвінок розташований на земельній ділянці орієнтовною площею 1,0 га, яка розташована за адресою: вул. Вишнева (Жовтнева), 22 с. Калиновиця Варвинського району Чернігівської області . Правовстановлюючі документи на дану земельну ділянку відсутні, будь-які заходи щодо оформлення права постійного користування на дану земельну ділянку Відділом освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської

селищної ради не вживалися, бюджетні призначення на ці цілі не передбачалися.

З витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, сформованих 28.05.2019 та 30.05.2019, випливає відсутність запису про реєстрацію права власності на будівлю ЗДО Барвінок , що знаходиться за адресою: вул. Вишнева (Жовтнева), 22, с. Калиновиця Варвинського району Чернігівської області у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Згідно інформації Відділом освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради від 05.06.2019 № 01-12/240 відділ освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради будь-які заходи щодо оформлення права постійного користування на дану земельну ділянку не вживалися через не закладення бюджетних призначень на ці цілі. Відділ освіти не звертався до Варвинської селищної ради щодо надання дозволу на розроблення технічної документації на земельну ділянку, на якій розташований ЗДО Барвінок . Правовстановлюючі документи на приміщення (будівлі) ЗДО Барвінок не оформлялися. Відділом освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради виготовлено лише технічний паспорт на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами ЗДО Барвінок . Подальші дії щодо оформлення правовстановлюючих документів на приміщення ЗДО відділом освіти не вживалися.

Отже, суд приходить до висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права власності на будівлі та споруди ЗДО Барвінок , та права постійного користування на земельну ділянку, на якій розташований дошкільний заклад освіти, що свідчить про протиправну бездіяльність з боку відповідача.

У відповідності до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 4 ст. 189 Кодексу адміністративного судочинства України у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

З урахуванням зазначеного, враховуючи визнання позову відповідачем, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позов Заступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до частини першої статті 142 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

З матеріалів справи вбачається, що Прокуратурою Чернігівської області при поданні позову до суду сплачено судовий збір у розмірі 3842,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 13.06.2019 № 1422 (а.с.5).

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що статтею 4 Закону України від 08.07.2011 № 3674 Про судовий збір встановлено, що з 01.01.2019 за подання суб`єктом владних повноважень до суду позову немайнового характеру, справляється судовий збір в розмірі 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1921 грн).

Заступник керівника Прилуцької місцевої прокуратури звернувся до суду з вимогами про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо оформлення права власності на будівлі і споруди закладу дошкільної освіти (ясла-сад) "Барвінок" Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області за адресою: вул. Вишнева, 22, с. Калиновиця, Варвинський район, Чернігівська область, 17613 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташовані зазначені будівлі і споруди та зобов`язання відповідача вчинити дії, спрямовані на оформлення права власності на будівлі і споруди закладу дошкільної освіти (ясла-сад) "Барвінок" Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області за адресою: вул. Вишнева, 22, с. Калиновиця, Варвинський район, Чернігівська область, 17613 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташовані зазначені будівлі і споруди, яка знаходиться в межах населеного пункту.

Тобто друга позовна вимога є похідної від першої, а тому судовий збір необхідно було сплатити в розмірі 1921 грн.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку про необхідність повернення Прокуратурі Чернігівської області 50% судового збору, а саме 960,50 грн.

Керуючись статтями 72-74, 77, 142, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Заступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури до Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Заклад дошкільної освіти (ясла-сад) "Барвінок" Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.

Визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області щодо оформлення права власності на будівлі і споруди закладу дошкільної освіти (ясла-сад) "Барвінок" Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області за адресою: вул. Вишнева, 22, с. Калиновиця, Варвинський район, Чернігівська область, 17613 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташовані зазначені будівлі і споруди.

Зобов`язати Відділ освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області вчинити дії, спрямовані на оформлення права власності на будівлі і споруди закладу дошкільної освіти (ясла-сад) "Барвінок" Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області за адресою: вул. Вишнева, 22, с. Калиновиця, Варвинський район, Чернігівська область, 17613 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташовані зазначені будівлі і споруди, яка знаходиться в межах населеного пункту.

Повернути прокуратурі Чернігівської області (р/р 35215093006008, МФО 820172, код ЄДРПОУ 02910114, банк ДКСУ м. Київ) по адміністративній справі № 620/1836/19 судовий збір у розмірі 960 (дев`ятсот шістдесят) грн. 50 коп., перерахований до бюджету відповідно до платіжного доручення № 1422 від 13.06.2019.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Позивач: Заступник керівника Прилуцької місцевої прокуратури (вул. 1 Травня, 50-а, м. Прилуки, Чернігівська область, 17500, код ЄДРПОУ 02910114).

Відповідач: Відділ освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області (вул. Пилипенка, 3, смт. Варва, Варвинський район, Чернігівська область, 17600, код ЄДРПОУ 42010629).

Третя особа: Заклад дошкільної освіти (ясла-сад) "Барвінок" Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області (вул. Вишнева, 22, с. Калиновиця, Варвинський район, Чернігівська область, 17613, код ЄДРПОУ 37686681).

Повний текст судового рішення складено 29.08.2019.

Суддя О.М. Тихоненко

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2019
Оприлюднено30.08.2019
Номер документу83905018
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/1836/19

Ухвала від 05.09.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Рішення від 29.08.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні