Рішення
від 27.08.2019 по справі 826/6547/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 серпня 2019 року № 826/6547/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шулежка В.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби у Київській області до товариства з обмеженою відповідальністю Альянс Опт Торг про стягнення штрафу за порушення законодавства про рекламу,

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Головне управління Держпродспоживслужби у Київській області (далі - позивач, ГУ Держпродспоживслужби у Київській області) з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Альянс Опт Торг (далі - відповідач, ТОВ Альянс Опт Торг ), в якому просить стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700,00 грн. згідно рішення від 23.01.2018 №16 та за порушення законодавства про рекламу у розмірі 5083,00 грн. згідно рішення від 23.01.2018 №17.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами розгляду справи про порушення відповідачем законодавства про рекламу, посадовою особою винесено рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, якими зобов`язано відповідача сплатити до Державного бюджету України штрафи. Проте оскільки відповідачем у встановлені строки штрафи не сплачені, позивач звернувся щодо їх стягнення в судовому порядку.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.04.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.

Відповідно до розпорядження Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.05.2019 № 675 дану адміністративну справу передано на повторний автоматичний розподіл справ між суддями.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.05.2019 визначено головуючим суддею для розгляду адміністративної справи №826/6547/18 суддю Шулежка В.П.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.05.2019 прийнято адміністративну справу до провадження та вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач відзиву на позовну заяву до суду не подав.

Згідно частини другої статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до Положення про Головне управління Держпродспоживслужби у Київській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 23.08.2017 №761, у порядку частини другої статті 26 Закону України "Про рекламу" позивачем проведено контроль за дотриманням законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів реклами на території Київської області та встановлено розповсюдження зовнішньої реклами, яка має ознаки порушення вимог частин першої, третьої статті 7, частини першої статті 8, статті 10 Закону України "Про рекламу".

В ході проведення відповідних заходів позивачем встановлено, що вказані рекламні послуги компанії "Клінінг Сервіс" надає ТОВ "Альянс Опт Торг" на підставі договору про надання послуг з прибирання приміщень.

На підставі викладеного державним інспектором складено протокол про порушення законодавства про рекламу від 02.11.2017, в якому зафіксовані виявлені порушення вимог частин першої, третьої статті 7, частини першої статті 8 Закону України "Про рекламу" при розповсюдженні зовнішньої реклами на території м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області наступного змісту: "Клининг Сервис, Быстро, Качественно, Доступно. www.cleaning-services.kiev.ua (098) 01-000-57, (073) 01-000-57". При цьому, у рекламі міститься зображення жінки, яке використано як прикрасу чи сексуальний об`єкт, які нічим не пов`язані з рекламованим товаром. Крім того, рекламодавцем посилено ефект принизливості людської гідності жінки шляхом невербальних висловів та її позування. Тобто відповідачем розміщено рекламу, яка містить зображення, яке порушує етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності.

Позивачем надіслано ТОВ "Альянс Опт Торг" вимогу від 02.11.2017 № 10-01-21/7359 у порядку частини другої статті 26 Закону України Про рекламу , в якій вимагалось з`явитись за відповідною адресою та надати належним чином засвідчені копії наступних документів: копію свідоцтва про державну реєстрацію (витягу), письмові пояснення, затверджений макет розміщеної реклами, документальне підтвердження вартості розповсюдження та виготовлення реклами (договір з розповсюджувачем реклами, договір на виготовлення реклами, акти виконаних робіт, квитанції про сплату тощо), іншу інформацію, що може мати істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення. При цьому, попереджено, що у разі ненадання вказаної інформації та документів, буде накладено штраф.

За неподання на вимогу органу державної влади, на який покладено контроль за дотримання вимог законодавства про рекламу, документів, усних та письмових пояснень, відео- та звукозаписів, а також інформації щодо вартості розповсюдження зовнішньої реклами позивачем складено протокол про порушення законодавства про рекламу від 27.11.2017, а саме вимог частини другої статті 26 Закону України Про рекламу .

На підставі протоколу про порушення законодавства про рекламу від 27.11.2017 Головним управлінням винесено рішення про початок розгляду справи про правопорушення законодавства про рекламу від 28.11.2017 відносно ТОВ "Альянс Опт Торг" та направлено повторну вимогу від 28.11.2017 про надання документів.

За результатами розгляду справи про правопорушення законодавства про рекламу відносно ТОВ Альянс Опт Торг , позивачем складено протоколи засідань від 23.01.2018, згідно яких вирішено внести на розгляд керівництву Головного управління попередні висновки та матеріали справ для прийняття рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу в частині ненадання документів для здійснення повноважень щодо контролю та порушення законодавства про рекламу в частині розповсюдження зовнішньої реклами з порушенням вимог щодо змісту реклами.

В подальшому, позивачем на підставі матеріалів справи та протоколів засідань від 23.01.2018 ГУ Держпродспоживслужби у Київській області прийнято рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу № 16 від 23.01.2018, яким на ТОВ Альянс Опт Торг накладено штраф за неподання інформації щодо вартості розповсюдження реклами у розмірі 1700,00 грн. та рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу № 17 від 23.01.2018, яким на ТОВ Альянс Опт Торг накладено штраф за порушення законодавства про рекламу стосовно недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами у розмірі 5083,00 грн.

Вказані рішення надіслані відповідачу засобами поштового зв`язку, що підтверджується копією конверта та поштової довідки.

Разом з тим, у зв`язку з несплатою відповідачем штрафів, позивач звернувся з даним позовом до суду .

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Статтею 19 Конституції України регламентовано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади рекламної діяльності в Україні, регулювання відносин, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження, розміщення та споживання реклами визначаються відповідно до Закону України Про рекламу від 03 липня 1996 року №270/96-ВР.

Відповідно до статті 1 Закону України Про рекламу реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Частиною 1 статті 16 Закону України Про рекламу , розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється.

Частинами 1 та 2 статті 26 Закону України Про рекламу визначено, що контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами. На вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.

Крім того, відповідний орган державної влади має право, у тому числі, вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами усунення виявлених порушень вимог законодавства.

Частиною 4 статті 27 Закону України Про рекламу передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на:

рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдженої реклами;

виробників реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості виготовлення реклами;

розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдження реклами.

Згідно з частиною 5 статті 27 Закону України Про рекламу , вартість розповсюдженої реклами визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов`язкових платежів), які встановлені Податковим кодексом України.

У відповідності до вимог частини 6 статті 27 Закону України Про рекламу за виявлені порушення вимог законодавства України про рекламу на розповсюджувачів, рекламодавців та виробників реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Частиною 7 статті 27 Закону України Про рекламу у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог Закону України Про рекламу , на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду (ч.11 ст.27 Закону України Про рекламу ).

Процедура та порядок здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів реклами встановлені Законом України Про рекламу а також Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 693 (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 9 Порядку підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Держспожінспекції та її територіальних органів.

Згідно з пунктом 11 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.

Відповідно до пункту 18 Порядку, за результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.

Як встановлено судом з наявних матеріалів справи, за результатами розгляду справи про порушення законодавства про рекламу відносно ТОВ Альянс Опт Торг встановлено недотримання вимог законодавства про рекламу, а саме на вимогу Головного управління Держпродспоживслужби у Київській області, на яке згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавцем не надано документів необхідних для здійснення повноважень щодо контролю, що є порушенням вимог частини 2 статті 26 Закону України Про рекламу , у зв`язку з чим позивачем прийнято рішення від 23.01.2018 №16 про накладення штрафу на відповідача у розмірі 1700,00 грн.

Також, за результатами розгляду справи про порушення законодавства про рекламу відносно ТОВ Альянс Опт Торг встановлено розповсюдження зовнішньої реклами у м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області наступного змісту: "Клининг Сервис, Быстро, Качественно, Доступно. www.cleaning-services.kiev.ua (098) 01-000-57, (073) 01-000-57" з порушенням вимог статей 7, 8 Закону України "Про рекламу", у зв`язку з чим позивачем прийнято рішення від 23.01.2018 №17 про накладення штрафу на відповідача у розмірі 5083,00 грн. та зобов`язано відповідача сплатити до Державного бюджету України зазначені штрафи.

Матеріалами справи підтверджується, що рішення про накладення штрафу на відповідача за порушення законодавства про рекламу направлені рекомендованим відправленням з повідомленням про вручення.

Проте, під час розгляду справи судом встановлено, що ТОВ Альянс Опт Торг у вказаний термін накладені штрафи не сплатило, документів, що підтверджували б факт сплати до Головного управління Держпродспоживслужби у Київській області не надавало.

Також, в матеріалах справи відсутні письмові докази щодо оскарження ТОВ Альянс Опт Торг рішення від 23.01.2018 №16 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700,00 грн. та рішення від 23.01.2018 №17 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу у розмірі 5083,00 грн.

Пунктом 20 Порядку передбачено, що сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.

Суд, приймаючи до уваги вищевикладене та, враховуючи, що на час розгляду справи заборгованість відповідачем не сплачена в добровільному порядку, належних доказів до суду не надано, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими.

Згідно зі статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Доказів, які спростовували б доводи позивача, відповідач суду не надав.

Враховуючи викладене, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Враховуючи вимоги частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 8, 9, 72-77, 139, 241-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби у Київській області (08133, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Балукова, 22, код ЄДРПОУ 40323081) задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Альянс Опт Торг (код ЄДРПОУ 40816356) на користь Державного бюджету України штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700,00 грн. згідно рішення від 23.01.2018 №16 та штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 5083,00 грн. згідно рішення від 23.01.2018 №17, разом на загальну суму 6783,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішенням суду може бути оскаржено за правилами встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини першої Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції згідно з Законом України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII.

Суддя В.П. Шулежко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.08.2019
Оприлюднено02.09.2019
Номер документу83905099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6547/18

Рішення від 27.08.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 23.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 26.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні