Постанова
від 22.08.2019 по справі 826/7789/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/7789/18 Суддя (судді) першої інстанції: Добрянська Я.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 серпня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Ісаєнко Ю.А., Кузьменка В.В., при секретарі - Рейтаровській О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за апеляційною скаргою Державної фіскальної служби України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 вересня 2018 року адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ГРІН ГАЗ КРАСНОДОН до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ

Товариство з обмеженою відповідальністю ГРІН ГАЗ КРАСНОДОН (надалі за текстом - ТОВ ГРІН ГАЗ КРАСНОДОН ) звернулося до суду з позовом, в якому просило:

- визнати протиправним рішення ДФС України, щодо відмови в автоматичному збільшенні значення суми податку на додану вартість, на яку ТОВ ГРІН ГАЗ КРАСНОДОН має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину від`ємного значення на підставі поданого уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок у розмірі 3135287 гри. в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

- зобов`язати ДФС України збільшити значення суми податку на додану вартість, на яку ТОВ ГРІН ГАЗ КРАСНОДОН мас право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину від`ємного значення на підставі поданого уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок у розмірі 3135287 грн. в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

На обґрунтування своїх вимог позивач вказував на те, що відповідачем протиправно не збільшено суму, на яку платник податків має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму від`ємного значення та суму непогашеного від`ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 вересня 2018 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним рішення ДФС України щодо відмови в автоматичному збільшенні значення суми податку на додану вартість на яку Товариство з обмеженою відповідальністю ГРІН ГАЗ КРАСНОДОН має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від`ємного значення на підставі поданого уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок у розмірі 3135287,0 грн. в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Зобов`язано ДФС України збільшити значення суми податку на додану вартість на яку Товариство з обмеженою відповідальністю ГРІН ГАЗ КРАСНОДОН має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від`ємного значення на підставі поданого уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок у розмірі 3135287,0 грн. в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Зокрема, скаржник звертає увагу, що відповідач при прийнятті оскаржуваного рішення діяв у межах повноважень, у порядку та в спосіб встановлений Конституцією та законами України.

Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ ГРІН ГАЗ КРАСНОДОН до ДПІ у Подільському районі м. Києва подано електронну податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2015 року, у якій в рядках 21 та 24 задекларовано залишок від`ємного значення попередніх податкових періодів, який включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду у розмірі 3129695 грн. В подальшому при поданні декларацій з податку на додану вартість (з урахуванням уточнюючих розрахунків) з лютого по травень 2015 року товариством задекларовано суму непогашеного від`ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів у розмірі 3135287 грн.

Згідно витягу з системи електронного адміністрування ПДВ №2 від 20.07.2015 сума збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначена в розмірі 3135287 грн.

20.07.2015р. позивачем подано електронну податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2015 року, в рядку 24 (від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду) якої помилково задекларовано 53784 гри., проте в рядках 30 та 31 помилково проставлено прочерки.

13.08.2015р. позивачем подано уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань із ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок по декларації за червень 2015 року, в якому відображено в рядку 24 від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду та задекларовано 3135287 грн.

Даний уточнюючий розрахунок надійшов до контролюючого органу, був прийнятий та зареєстрований, що підтверджується відповідними квитанціями.

17.10.2016р. ТОВ ГРІН ГАЗ КРАСНОДОН звернулось до ДФС України з листом № 1710, в якому просило надати інформацію щодо підстав виключення суми податку на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН у серпні 2015р. та роз`яснити процедуру відновлення зазначеної суми в ЄРПН.

Листом від 05.12.2016р. №26294/6/99-99-12-03-01-15 ДФС України повідомлено позивача, що сума від`ємного значення у розмірі 3135287 грн. не бере участі у формулі розрахунку суми, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування ЄРПН, оскільки цю суму платником не задекларовано у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015р., та не знайде відображення у разі подання уточнюючого розрахунку до декларації з ПДВ, оскільки відповідно до вимог п.п. 4 п. 34 підрозділу 2 розділу XX ПКУ в системі електронного адміністрування ПДВ реєстраційну суму збільшено на залишок від`ємного значення до 31.07.2015р.

З 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи від 28 грудня 2014 року №71-VIII, яким запроваджено нові правила функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569 Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість (надалі за текстом - Порядок ).

Згідно пункту 1 Порядку система електронного адміністрування податку запроваджується поетапно: на перехідний період (до 1 липня 2015 року або іншої дати, визначеної окремим рішенням Верховної Ради України про скорочення такого періоду) - у тестовому режимі; із зазначеної дати - на постійній основі.

Відповідно до пункту 35 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року є перехідним періодом, протягом якого реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.

Згідно п. 2 Порядку рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку.

В силу пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою: УНакл = УНаклОтр + УМитн + УПопРах - УНаклВид - УВідшкод - Уперевищ.

УПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

29 липня 2015 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість від 16 липня 2015 року № 643-VIII, яким встановлено, що станом на третій робочий день після дати набрання чинності цього Закону зареєстрованим платникам податку значення суми податку (позитивне або від`ємне), на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначене пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, та значення усіх її складових, визначених цим Кодексом, дорівнюють нулю, крім значень її складових УНаклОтр, УНаклВид та УМитн, що були сформовані починаючи з 1 липня 2015 року.

До 31 липня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період місяць, без проведення перевірок, передбачених ст. 200 цього Кодексу, на суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від`ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до ст. 209 цього Кодексу, за червень 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 року).

Суми такого від`ємного значення можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку.

Проте, податковим органом всупереч вимог законодавства не забезпечено відображення у системі електронного адміністрування ПДВ заявлених позивачем в уточнюючому розрахунку відомостей.

Колегія суддів вважає необґрунтованими доводи контролюючого органу про те, що реєстраційна сума в системі електронного адміністрування може бути збільшена на суму від`ємного значення, що задекларована позивачем в податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2015 року, та не підлягає перерахунку у зв`язку з подальшим уточненням показників такої звітності шляхом подання відповідних уточнюючих розрахунків, з огляду на наступне.

За змістом підпункту 4 пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України визначальним фактором для автоматичного збільшення реєстраційної суми у системі електронного адміністрування податку на суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, є зазначення такої суми саме в податковій звітності з ПДВ платника податку.

Водночас, до податкової звітності з податку на додану вартість згідно пункту 8 розділу 1 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 23 вересня 2014 року № 966 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23 січня 2015 року № 13), належать:

- податкова декларація з податку на додану вартість з додатками;

- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок з додатками;

- розрахунок податкових зобов`язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.

У зв`язку з викладеним, колегія суддів погоджується з висновком суду попередньої інстанції, що уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість за звітний період, поданий позивачем до контролюючого органу, є однією з форм податкової звітності з ПДВ, а отже сформовані у ньому показники мали бути враховані ДФС України при визначенні суми, на яку Товариство має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, на величину від`ємного значення за червень 2015 року у сумі 3 135 287 грн., а тому порушені права позивача підлягають захисту шляхом визнання протиправним рішення відповідача щодо відмови в збільшенні у системі електронного адміністрування суми податку на додану вартість та зобов`язання його збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку позивач має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму 3 135 287 грн.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

За правилами 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 вересня 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на постанову суду може бути подана безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Постанова складена в повному обсязі 27 серпня 2019 р.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя Ю.А.Ісаєнко

cуддя В.В.Кузьменко

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2019
Оприлюднено02.09.2019
Номер документу83907850
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7789/18

Ухвала від 15.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 29.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 07.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 22.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Постанова від 22.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні